Joo, mijn nonkel heeft in Boedapest internet laten aanleggen.
Nu is het zo dat ze gewoon een utp kabel hebben binnengetrokken. Bij het aansluiten op een laptop krijg je geen ip, maar je moet daar manueel een PPPoE sessie opzette, wat ook werkt.
Nu hebben ze een Linksys WAG120N gekocht, maar deze heeft al een geintegreerde adsl modem en geen WAN poort.
Weten jullie of je ook een PPPoE sessie kunt opzetten op de LAN poorten en zo delen via de Wifi, of moeten ze een nieuwe router kopen met een WAN poort?
internet in Boedapest
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Je gaat een router nodig hebben die niet over een ADSL/VDSL modem beschikt (RJ11), maar een gewone router, vandaar kan je dan een PPPoE opbouwen (zie wel dat die router PPPoE ondersteund).
Ik heb dezelfde modem als jij, die kan volgens mij geen PPPoE opbouwen via de LAN poorten. Alsook hem flashen met alternatieve firmware is onmogelijk (heb ik reeds onderzocht).
Wel rare manier van werken eigenlijk, maar soit.
Ik heb dezelfde modem als jij, die kan volgens mij geen PPPoE opbouwen via de LAN poorten. Alsook hem flashen met alternatieve firmware is onmogelijk (heb ik reeds onderzocht).
Wel rare manier van werken eigenlijk, maar soit.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Daar vreesde ik al voor, dat wordt een tripje naar de lokale mediamarkt om van router te wisselen.
[
Post made via mobile device ]
[

De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Trojan
- Elite Poster
Deze middag de modem gaan omwisselen voor een Linksys E2500 router. Configureren was een eitje dankzij die cisco connect zever.
http://digi.hu/lakossagi/internet
Het betreft dit BaseNET abonnement voor maar €12 per maand, u leest het goed ... €12! En daarvoor krijgt u 40/20 "onbeperkt" volume (niet gezocht of er een fup aan vast hangt).
[
http://digi.hu/lakossagi/internet
Het betreft dit BaseNET abonnement voor maar €12 per maand, u leest het goed ... €12! En daarvoor krijgt u 40/20 "onbeperkt" volume (niet gezocht of er een fup aan vast hangt).
[

De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Tja ... je moet ook rekening houden met de lokale lonen!Trojan schreef:u leest het goed ... €12!
- - gemiddeld jaarlijks inkomen Hongarije: €10.000
- gemiddeld jaarlijks inkomen België: €43.000
bron: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statis ... r_costs/nl
Laatst gewijzigd door philippe_d 06 nov 2013, 21:51, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: typo (copy/paste foutje)
Reden: typo (copy/paste foutje)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Psst: er staat twee keer Hongarije 

- Trojan
- Elite Poster
Als je rekening houdt dat elektronica hier even duur of soms duurder is dan bij ons, is het toch wel zeer goedkoop internet.
[
[