Half defecte decoder V4 inruilen tegen V5

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Sinds een goed jaar hebben wij hier VDSL dan hebben we meteen ook bgc tv genomen. Best tevreden van.

Nu beginnen er mij aan die decoder nogal wat dingen tegen te zitten.
Eerst was eer geen diepe slaap. Nu wel deze gaat na bepaalde tijd in diepe slaap.

Als wij deze dan aanzetten duurt het 3 a 5 min eer dat deze terug opgestart is dan beginnen wij 1 a 3 keer per week gewoon een roosbeeld met bewegende vierkantjes op ons scherm te krijgen maar vanonder zien we de bgc menu perfect. Van zender veranderen gaat maar het blijft dus moet de decoder uitgetrokken worden en opnieuw ingestoken worden en terug 3 a 5 min wachten.

Nu zou ik deze willen gaan omwisselen maar zou ik dan direct een V5 krijgen of krijg ik nog die energie verspelende en trage V4 bakken?

Anders zou ik met deze gewoon nog even blijven doen dat ik mijn opnames nog heb.

En is het jullie ook opgevallen dat als je diepe slaap op 1 uur zet dat deze zelf nadat deze 1 uur staat te spelen (opde zelfde zender) ook in diepe slaap gaat terwijl dat deze aanstaat en je dus naar TV aan het kijken bent. Dit zou beter enkel gaan wanneer deze al uitstaat?


Groeten,

Edit 6/11 Foto bijgevoegd
Bijlagen
20131103_195330.jpg
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

Dat is niet van en defecte decoder maar en slecht werkende lijn of ruckus of devoloo die het niet goed meer doet
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 31 keer

De ene winkel zal je een V4 geven ,de andere een V5.
Heeft heel veel te maken met hun voorraden... en soms ook met de verkopers...
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

sbghannibal schreef:Dat is niet van en defecte decoder maar en slecht werkende lijn of ruckus of devoloo die het niet goed meer doet
Dat zal het probleem niet zijn. Deze is rechtstreeks verbonden met een bbox2 via een ethernet cat 5E kabel dus daar zal het probleem al niet bij liggen.
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Dat is inderdaad geen defecte decoder of slechte lijn. Is juist een compatibiliteit issues met de HDMI van decoder en die van de TV.
Oplossing hiervoor is Scart gebruiken of met Scart decoder opstarten en na de opstart HDMI erin. Dan is het ook opgelost...
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Dit is alles behalve een probleem met HDMI want je zit onderaan het beeld de menu van de decoder prefect dus daar ligt het niet aan.

En op tv's van vandaag de dag sluit je gwn weg geen Scart kabel meer aan.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”