Hallo iedereen,
Het is nu al meedere keren gebeurd, dat mijn internet verbinding was verbroken , maar dit werd automatisch opgelost na ongeveer 2 minuten.
De lampjes op mijn modem-only bleven wel branden, en ik kreeg nog steeds een intern IP-adres toegewezen in cmd.
mijn netwerkopstelling
Modem-Only-utp kabel - switch
Switch-utp kabel - hd decoder
switch-utp kabel-router
router-utp kabel - pc1
router-utp-kabel pc 2
router-utp-kabel samsung led tv
router-utp kabel - blue ray speler
Graag had ik geweten of ik mss het ip adres van mijn modem zelf kan weten, en hier naar een ping kan uitvoeren...
Ook is het zo dat wanneer ik een ping doe naar mijn standaard gateway is: 192.68.1.1.
Dan krijg ik telkens verschillende resultaten onder de <10 ms
Hoort dit niet normaal altijd <1ms te zijn...
ook als ik een speedtest Telenet uitvoer, dan krijg ik voor mijn Whoppa abonnement: 114,75 Mbit Download, 3.75 Upload ping 0 ms of 6 ms.
Help aub !
HELP AUB !
Internet verbinding verbroken meerdere malen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Normaal ook... dat krijg je van je eigen router.Soete01 schreef:en ik kreeg nog steeds een intern IP-adres toegewezen in cmd.
Een modem heeft geen adres. Je kan altijd een tracert doen naar bv. www.telenet.be en de tweede hop nemen als je "dichtbij huis" wil testen.Soete01 schreef:Graag had ik geweten of ik mss het ip adres van mijn modem zelf kan weten, en hier naar een ping kan uitvoeren...
Je standaard gateway (192.168.1.1 veronderstel ik) is je eigen router... daar kan TN niets een doen.Soete01 schreef:Ook is het zo dat wanneer ik een ping doe naar mijn standaard gateway is: 192.68.1.1.
Dan krijg ik telkens verschillende resultaten onder de <10 ms
Als ik m'n eigen router ping (zelfs wireless) is het meestal 1ms (soms eens 2ms).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb mijn utp kabel rechstreeks aangesloten, op mijn modem only , en daar gaf hij net dezelfde resultaten.
alles onder de 10 ms, 5 ms, 8ms...
en niet continu <1ms zoals dit hoort te zijn..
Ik heb gebeld naar de Klantendienst van Telenet, en ze vertelden mij dat er niks van fouten te zien was.
En dat er niks zichtbaar is van fouten op de lijn. Ook de node was blijkbaar in orde.
Maar het is ook dat mijn verbinding meerdere keren per maand verbreekt.
Ze hebben een swatcase opgemaakt.
mvg
PS: als ik een tracert doe naar www.telenet.be
krijg ik volgende ping waardes:
1 2 ms 8 ms 9 ms CISCO [192.168.1.1]
2 17 ms 19 ms 19 ms dD5772801.access.telenet.be [213.119.40.1]
3 17 ms 11 ms 19 ms dD5E0C041.access.telenet.be [213.224.192.65]
4 28 ms 39 ms 29 ms dD5E0F8B5.access.telenet.be [213.224.248.181]
5 28 ms 19 ms 19 ms dD5E0F8D6.access.telenet.be [213.224.248.214]
6 28 ms 29 ms 19 ms webcontent2-vip.telenet-ops.be [195.130.131.39]
En een ping naar mijn gateway van mijn router krijg ik volgende waardes
Pingen naar 192.168.1.1 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=8 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=5 ms TTL=64
Kan jij hieruit iets afleiden?
alles onder de 10 ms, 5 ms, 8ms...
en niet continu <1ms zoals dit hoort te zijn..
Ik heb gebeld naar de Klantendienst van Telenet, en ze vertelden mij dat er niks van fouten te zien was.
En dat er niks zichtbaar is van fouten op de lijn. Ook de node was blijkbaar in orde.
Maar het is ook dat mijn verbinding meerdere keren per maand verbreekt.
Ze hebben een swatcase opgemaakt.
mvg
PS: als ik een tracert doe naar www.telenet.be
krijg ik volgende ping waardes:
1 2 ms 8 ms 9 ms CISCO [192.168.1.1]
2 17 ms 19 ms 19 ms dD5772801.access.telenet.be [213.119.40.1]
3 17 ms 11 ms 19 ms dD5E0C041.access.telenet.be [213.224.192.65]
4 28 ms 39 ms 29 ms dD5E0F8B5.access.telenet.be [213.224.248.181]
5 28 ms 19 ms 19 ms dD5E0F8D6.access.telenet.be [213.224.248.214]
6 28 ms 29 ms 19 ms webcontent2-vip.telenet-ops.be [195.130.131.39]
En een ping naar mijn gateway van mijn router krijg ik volgende waardes
-
- Deel van't meubilair
Ja, dat er iets fout is met je eigen router... ik heb hier constant < 1 ms.Soete01 schreef:En een ping naar mijn gateway van mijn router krijg ik volgende waardes
-
- Plus Member
Ik heb mijn utp kabel zoals in het begin vermeld, rechtstreeks aangesloten op mijn modem only, en daar ik heb dezelfde resultaten als ik ping naar mijn gateway.
Ook heb ik een andere utp kabel gebruikt. Deze heb ik aangesloten op een andere computer, deze gaf ook dezelfde ping resultaten.
Ik heb dezelfde resultaten wanneer de kabel is aangesloten, op de modem, switch, of router...
Het ligt niet dus niet aan mijn switch of router, of mijn internetkabel.
PS: Ik heb ook een fluitende hoge toon op mijn vaste telefoonlijn.
Daarnet trg gebeld er is een swat-case opgesteld, en deze wordt komende week behandeld.
Ook heb ik een andere utp kabel gebruikt. Deze heb ik aangesloten op een andere computer, deze gaf ook dezelfde ping resultaten.
Ik heb dezelfde resultaten wanneer de kabel is aangesloten, op de modem, switch, of router...
Het ligt niet dus niet aan mijn switch of router, of mijn internetkabel.
PS: Ik heb ook een fluitende hoge toon op mijn vaste telefoonlijn.
Daarnet trg gebeld er is een swat-case opgesteld, en deze wordt komende week behandeld.
-
- Plus Member
Nog een vraagje
Als ik mijn utp kabel rechtstreeks aansluit op mijn modem-only, en dan daar een ping op die gateway doe, dan krijg ik
dezelfde resultaten als ik ping naar gateway via mijn router.
Gaat de ping naar buiten naar de node toe , als er rechstreeks aansluiting is op de modem-only?
Want dan is het normaal dat je geen resultaten krijgt van <1ms in cmd.
Geldt hetzelfde dan als ik mijn utp kabel van mijn pc enkel in de switch steek, die dan verbonden is met de modem only.
Gaat deze gateway ping ook naar buiten of niet?
Of heb ik dit verkeerd?
Als ik mijn utp kabel rechtstreeks aansluit op mijn modem-only, en dan daar een ping op die gateway doe, dan krijg ik
dezelfde resultaten als ik ping naar gateway via mijn router.
Gaat de ping naar buiten naar de node toe , als er rechstreeks aansluiting is op de modem-only?
Want dan is het normaal dat je geen resultaten krijgt van <1ms in cmd.
Geldt hetzelfde dan als ik mijn utp kabel van mijn pc enkel in de switch steek, die dan verbonden is met de modem only.
Gaat deze gateway ping ook naar buiten of niet?
Of heb ik dit verkeerd?
-
- Pro Member
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Als je je PC op je modem aansluit , zonder router , krijg je een IP van Telenet , dus ook een gateway bij hen (niet lokaal )
Je pingtijd zal dan inderdaad hoger zijn als je naar dat gateway adres pingt.
Als je je router ertussen hangt en je pingt naar datzelfde (externe) gateway adres , zou je nog steeds ongeveer dezelfde tijd moeten terugkrijgen.
Die switch kan er idd blijven tussen zitten , die doet niets meer dan je verkeer doorsluizen naar je modem.
Om alle problemen uit te sluiten (die switch kan ook kapot gaan) , kan je idd best testen door je PC rechtstreeks op de modem te zetten , zonder iets er tussen.
Je pingtijd zal dan inderdaad hoger zijn als je naar dat gateway adres pingt.
Als je je router ertussen hangt en je pingt naar datzelfde (externe) gateway adres , zou je nog steeds ongeveer dezelfde tijd moeten terugkrijgen.
Die switch kan er idd blijven tussen zitten , die doet niets meer dan je verkeer doorsluizen naar je modem.
Om alle problemen uit te sluiten (die switch kan ook kapot gaan) , kan je idd best testen door je PC rechtstreeks op de modem te zetten , zonder iets er tussen.
Floris Bakker for president!
-
- Plus Member
Ok. Ik heb geen verschil in ping resultaten zowel met router als zonder router, als ik ping naar mijn externe gateway van de node buiten.
Ik ben nu trg verbonden via de router, en dan kan ik wel niet pingen naar mijn extern ip: 213.....
is dat normaal , omdat die router er dan tussen zit ?
Ik ben nu trg verbonden via de router, en dan kan ik wel niet pingen naar mijn extern ip: 213.....
is dat normaal , omdat die router er dan tussen zit ?
-
- Plus Member
Vandaag nieuwe router gekocht, en jammer genoeg is het ping naar de gateway
Even slecht.
Kan het zijn dat als ik ping naar gateway 192.168.1.1., dat hij dan vertraging
Heeft door mijn switch, die achter mijn modem only
staat, voor online verbinding hd decoder....
Anders zou ik echt niet weten, watv de reden kan zijn ....
[ Post made via mobile device ]
Even slecht.
Kan het zijn dat als ik ping naar gateway 192.168.1.1., dat hij dan vertraging
Heeft door mijn switch, die achter mijn modem only
staat, voor online verbinding hd decoder....
Anders zou ik echt niet weten, watv de reden kan zijn ....
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Neen, die switch zal geen invloed hebben op jouw lokale ping.
Zelfs met router zou je moeten kunnen pingen naar buiten.
Ik kan er over gelezen hebben, maar heb je dit met je beide PC's?
Heb je de drivers van de netwerkkaarten al geüpdatet?
Heb je dat probleem ook als er slechts 1 toestel is aangesloten?
Staan er op dat moment nog andere toepassingen open (in de achtergrond), bvb een p2p programma of een antivirus/firewall?
Zelfs met router zou je moeten kunnen pingen naar buiten.
Ik kan er over gelezen hebben, maar heb je dit met je beide PC's?
Heb je de drivers van de netwerkkaarten al geüpdatet?
Heb je dat probleem ook als er slechts 1 toestel is aangesloten?
Staan er op dat moment nog andere toepassingen open (in de achtergrond), bvb een p2p programma of een antivirus/firewall?
-
- Deel van't meubilair
Waarom koop je een nieuwe router zonder de oorzaak te weten... enkele posts terug schrijf je zelfs nog dat met of zonder router geen verschil uitmaaktSoete01 schreef:Vandaag nieuwe router gekocht, en jammer genoeg is het ping naar de gateway
Doe jij hetzelfde als morgen je auto eens een keer niet start ? Sommige mensen begrijp ik toch echt niet.
-
- Plus Member
@Xayana heb op mijn router, bedraad 2 computers verbonden, een led samsung tv, en een blue ray samsung speler.
Heb nu alleen mijn pc verbonden naar de router toe, en dan veranderd mijn ipv4 adres: naar 192.168.1.3 en daarvoor 192.168.1.1
Ik heb een marvell yukon 88E8056 Gigabit Controller met het laatste stuurprogramma 11.45.4.3
dit voor beide netwerkpoorten op mijn computer.
Heb in windows 7 mijn firewall eens uitgeschakeld, maar dit heeft ook niks geholpen, heb ook mijn microsoft security Essentials uitgeschakeld, maar dit heeft ook niks geholpen.
Is hetzelfde resultaat wanneer ik het test met een andere computer....
@r2504: Ja srr , heb een wanhoopspoging gedaan...
Heb nu alleen mijn pc verbonden naar de router toe, en dan veranderd mijn ipv4 adres: naar 192.168.1.3 en daarvoor 192.168.1.1
Ik heb een marvell yukon 88E8056 Gigabit Controller met het laatste stuurprogramma 11.45.4.3
dit voor beide netwerkpoorten op mijn computer.
Heb in windows 7 mijn firewall eens uitgeschakeld, maar dit heeft ook niks geholpen, heb ook mijn microsoft security Essentials uitgeschakeld, maar dit heeft ook niks geholpen.
Is hetzelfde resultaat wanneer ik het test met een andere computer....
@r2504: Ja srr , heb een wanhoopspoging gedaan...
-
- Plus Member
Update !
Heel raar.
Ik heb mijn utp kabel via modem only, naar mijn router verbonden zonder switch.
En ik haal gewoon dezelfde ping resultaten naar mijn gateway 192.168.1.1
4, 8, 9 ms ????????
Hoe kan dat ??? Mijn switch heb ik van tussen gehaald, en het is nu gwn via modem-only verbonden met de router...???
Ping-statistieken voor 192.168.1.1:
Pakketten: verzonden = 77, ontvangen = 77, verloren = 0
(0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 9ms, Gemiddelde = 4ms
Heel raar.
Ik heb mijn utp kabel via modem only, naar mijn router verbonden zonder switch.
En ik haal gewoon dezelfde ping resultaten naar mijn gateway 192.168.1.1
4, 8, 9 ms ????????
Hoe kan dat ??? Mijn switch heb ik van tussen gehaald, en het is nu gwn via modem-only verbonden met de router...???
Ping-statistieken voor 192.168.1.1:
Pakketten: verzonden = 77, ontvangen = 77, verloren = 0
(0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 9ms, Gemiddelde = 4ms
-
- Deel van't meubilair
Als ik me niet vergis is het jou hobby dergelijke cijfers constant te bekijken ?
De vraag is dus... werkt je internet of ervaar je (objectief) dat er een probleem is ?
Volgens mij werkt alles prima en maak je er gewoon een probleem van.
De vraag is dus... werkt je internet of ervaar je (objectief) dat er een probleem is ?
Volgens mij werkt alles prima en maak je er gewoon een probleem van.
-
- Plus Member
Beste,
Ik heb een HGW modem geplaatst, en de telefoonlijn met hoge fluittoon is in weg. Dus telefonie is volledig in orde.
Digitale TV is ook in orde.
Ook mijn ping naar gateway, extern ip , en intern ip is allemaal continu <1ms.
Nu heb ik alleen nog als enigste probleem dat bij mijn speedtest ongeveer in het midden , mij meting als een hartslag is ^
Kan dit misschien nog aan de versterker liggen, heb die bekabeling extra aangespannen op de versterker.
In het callcenter is alles "groen" volgens hen..
Ik heb een HGW modem geplaatst, en de telefoonlijn met hoge fluittoon is in weg. Dus telefonie is volledig in orde.
Digitale TV is ook in orde.
Ook mijn ping naar gateway, extern ip , en intern ip is allemaal continu <1ms.
Nu heb ik alleen nog als enigste probleem dat bij mijn speedtest ongeveer in het midden , mij meting als een hartslag is ^
Kan dit misschien nog aan de versterker liggen, heb die bekabeling extra aangespannen op de versterker.
In het callcenter is alles "groen" volgens hen..
-
- Plus Member
het schommelt de laatste dagen erg veel.
Soms maar 70.69 MBIT Download, soms 100.35.
Upload en ping zijn telkens perfect. Upload 3.75 en ping altijd 0ms, of 6, 10 ms.
Maar bij mijn speedtest meting is het int begin een volle lijn _______ en daarna zakt hij naar beneden \ en uitendelijk krijg ik altijd andere waardes.
Is dit mss bij mijn versterker, ik twijfel er eigenlijk aan..
het feit dat de upload en ping altijd perfect, is download is het binnenhalen dus...
Update: Ik heb het ook getest op een andere recentere pc met intel NIC erin, + Windows 8.1
Op die 2de computer haalt hij wel telkens mooi 114.70 Speedtest zonder een val naar beneden volledig een volle lijn _____________
Wat kan er dan fout zijn op mijn huidige computer????
Heb de driver van mijn netwerk bijgewerkt naar de laatste versie, upt kabel vervangen, modem is vervangen.
En een aantal maanden geleden is de Telenet NIU vervangen door het model: 65/88-GA-01A-BE05
Alles is vervangen een paar maanden geleden, dropkabel, NIU, modem, connectoren + verdelertap buiten op de muur.
Nu heb ik kabel + modem vervangen..
Graag zou ik wel eens willen weten waarom op een andere pc probleemloos die speedtest wordt gehaald, en niet op mijn pc.
Mijn utp kabel is aangesloten op poort 1 van de modem, 2de pc op poort 2.
Soms maar 70.69 MBIT Download, soms 100.35.
Upload en ping zijn telkens perfect. Upload 3.75 en ping altijd 0ms, of 6, 10 ms.
Maar bij mijn speedtest meting is het int begin een volle lijn _______ en daarna zakt hij naar beneden \ en uitendelijk krijg ik altijd andere waardes.
Is dit mss bij mijn versterker, ik twijfel er eigenlijk aan..
het feit dat de upload en ping altijd perfect, is download is het binnenhalen dus...
Update: Ik heb het ook getest op een andere recentere pc met intel NIC erin, + Windows 8.1
Op die 2de computer haalt hij wel telkens mooi 114.70 Speedtest zonder een val naar beneden volledig een volle lijn _____________
Wat kan er dan fout zijn op mijn huidige computer????
Heb de driver van mijn netwerk bijgewerkt naar de laatste versie, upt kabel vervangen, modem is vervangen.
En een aantal maanden geleden is de Telenet NIU vervangen door het model: 65/88-GA-01A-BE05
Alles is vervangen een paar maanden geleden, dropkabel, NIU, modem, connectoren + verdelertap buiten op de muur.
Nu heb ik kabel + modem vervangen..
Graag zou ik wel eens willen weten waarom op een andere pc probleemloos die speedtest wordt gehaald, en niet op mijn pc.
Mijn utp kabel is aangesloten op poort 1 van de modem, 2de pc op poort 2.