Garantie iphone 4s

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Een collega op het werk heeft hetvolgende voor (vertelt ze)

Haar nu 14 maand oude iphone 4s is de wifi stuk gegaan en mobistar wil deze niet repareren onder garantie terwijl de wettelijke 2 jaar nog niet voorbij zijn.

Heb al contact gehad hoger op bij Mobistar en Apple. Apple geeft 1j het andere jaar moet dus door de winkel gedekt worden maar Mobistar gaat daar niet mee akkoord dus de klant is de dupe! Kan hem laten maken zegt M maar dan steken zij dat in proces (tegen Apple) en dan houden ze mijne iPhone in bewaring tot er een uitspraak is! Heel klantvriendelijk, NIET!

Wat zouden jullie doen?


Sent from my iPad using Tapatalk
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Onlangs was in het nieuws dat Apple in EU enkel 2 jaar garantie verleent op producten aangekocht in hun online winkel (voorheen ook maar 1).
En slechts één jaar op producten aangekocht bij derden.

Mobistar is echter wettelijk verplicht twee jaar garantie te verlenen.
Dus indien zij dit weigeren, of het toestel in beslag zouden nemen zoals vermeld, zou ik contact opnemen met een instantie als de FOD economie of misschien kan de ombudsman (telecommunicatie) iets betekenen...

FOD online klachtenformulier:
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... ne_klacht/
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

http://www.mobistar.be/nl/aanbod/shop/s ... wart#tab-3
Opgelet: de garantie voor Apple-producten (iPhone/iPad) wordt in de strikte zin van de wet toegepast:
Apple-producten hebben een garantie van 2 jaar.
Elk gebrek aan conformiteit dat zich binnen de zes maanden na de levering van het product manifesteert, wordt verondersteld bestaan te hebben op het moment van de levering (behalve indien het tegendeel wordt bewezen).
Na die termijn is het aan de consument om het gebrek aan conformiteit te bewijzen.
Beetje lastig natuurlijk zoiets.
Wat ze moet doen is een mooi begeleidend briefje schrijven, met daarin alle stappen die ze al ondernomen heeft om de wifi weer aan de praat te krijgen.
Bv op verschillende locaties geprobeerd. Netwerken met verschillende encrypties/zonder encryptie. Teruggezet naar fabrieksinstellingen...

Als er ergens visuele schade is, buiten een schartje ofzo, dan gaan ze het daarop steken...
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

Zelfde probleem bij een vriendin, Mobistar wil hem niet aannemen zonder dat je reparatiekosten zou moeten betalen. Apple ook niet omdat het na het eerste jaar zit.
Ik heb haar gezegd om in het vervolg bij Vandenborre of Apple zelf te kopen, die geven ten minste service zonder erover te zagen..
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

In deze discussie gaat Mobistar volledig in de fout. De wettelijke garantie van 2 jaar geldt voor particuliere klanten, en moet door de verkoper gewaarborgd worden. Vandaar dat Apple 2 jaar geeft (lees: wettelijk moet geven) als je het toestel direct bij hen koopt.

Dat Apple maar één jaar garantie geeft aan Mobistar is mogelijk: de wettelijke garantie van 2 jaar geldt niet voor professionele klanten. Indien Mobistar hier niet kan mee leven, hadden ze bij Apple ook een 2-jaar garantie moeten onderhandelen, zodat ze zelf back-to-back gedekt zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Wat Philippe vertelt is slechts gedeeltelijk juist (en wordt vaak verkeerd gedacht). De wettelijke garantietermijn bedraagt 2 jaar, maar na 6 maanden ligt de bewijslast dat de fout al bij de aankoop bestond volledig bij de consumenthttp://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... nlweflLPKE. En probeer dat maar eens te bewijzen!
2Flip schreef:FOD online klachtenformulier:
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... ne_klacht/
Ooit heb ik bij de FOD Economie een klacht ingediend omdat een verkoper weigerde garantie te geven binnen de eerste 6 maanden, na een paar weken kreeg ik een brief in de bus met een lijst van OCMW's om een pro deo advocaat te vinden. :roll: :bang:

Conclusie: Je gaat heel veel moeite moeten doen om te krijgen waar je wettelijk recht op hebt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Nochtans... het gaat hier om een heel duur toestel. Ik ken weinig firma's die zo de moeite doen om hun klanten weg te jagen...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Vandaag gebeld met Apple voor mijn iPhone 5.
De eerste operator vertelde me dat de garantie was afgelopen (gekocht in oktober 2012).
De lijn viel weg (gelukkig) en ik heb dan teruggebeld en een andere persoon aan de lijn gekregen.
Deze persoon vertelde me dat het nog in garantie omdat ik het gekocht had bij Apple zelf.

Blijkbaar hangt het hier dus ook af bij wie je terecht komt (zoals bij alle callcenters).
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
Kraven Craft
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2014, 00:07
Twitter: IanBauters
Locatie: Heule

Het is al bij al eenvoudig uit te leggen, daarom is het wel niet correct wat ze doen.

Als een iPhone via de Apple Online Store of via een Apple Premium Reseller (APR) gekocht wordt, dan is er geen probleem in het eerste jaar. Dan kan je gewoon langs gaan bij een APR met je iPhone en een kopie van de originele factuur en in de meeste gevallen bedraagt de herstelperiode 3-12 werkdagen.
Indien je toestel ouder is dan 1 jaar, dan geldt dezelfde regel, maar breng dan zekereen factuur mee als de iPhone niet is aangekocht in de APR waar je hem binnen doet voor herstel.
Zij kijken dan het toestel na, is er geen duidelijke beschadiging of bewijs dat de klant met het toestel geprutst heeft, dan word een Customer Law Claim aangevraagd. Dit wordt gedaan door de service dienst. Hoe vlot die aanvraag gaat is ook een benchmark voor hoe lang het herstel zal duren.

Bij Mobistar wordt in het eerste jaar vaak al moeilijk gedaan, ze nemen een toestel binnen en gaan het opsturen naar het Mobistar herstel centrum. Daar komen álle Mobistar iPhones binnen + alle winkels die niet rechtstreeks door Apple geleverd worden, maar wel door Mobistar. Dat zijn er veel en het is vaak op voorhand niet te weten te komen of dit het geval is of niet, koop dus bij voorkeur altijd online of bij een APR.
De herstelling bij Mobistar duurt vervolgens 2-5 weken.
In een tweede jaar, weigert Mobistar veel herstellingen. Vaak wordt er ook een bedrag van 50 EUR gevraagd om zelfs nog maar naar het toestel te kijken.

Er zijn APR's die voor 2013 iPhone's verkochten, ook die toestellen werden via Mobistar aangekocht, dus ook die toestellen moeten indien een 2e jaar van toepassing is opgestuurd worden. Ik weet van enkele APR's dat zij dit niet doen, maar de herstelling zelf uitvoeren op eigen kosten simpelweg door de herstelperiode en kost van Mobistar.
Ik kan je dus maar 1 goede raad geven! Koop bij de Apple Online Store of een Apple Premium Reseller om problemen te vermijden.
Bij APR's zijn alle iPhone's beschikbaar behalve die met 64GB. Die mogen enkel via Mobistar of via de Online Store gekocht worden, Indien ze via de Online Store gekocht zijn kunnen ze wel bij APR's hersteld worden!
AfbeeldingAfbeelding
Internal SSD: 710.8MB/sec Write | 722.5MB/sec Read
External SSD - USB3: 207.2MB/sec Write | 249.3MB/sec Read
USB3 Stick: 59.3MB/sec Write | 178.9MB/sec Read
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”