2 sagem modems in netwerk plaatsen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
letoir
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ik heb Scarlet one, en heb ook 2 sagen routeren.
Hoe ik deze heb ingesteld is: SAGEM modem - NETGEAR Router - SAGEM modem( maar als accespoint).
Waarom deze instelling, omdat mijn huis groot is in lengte en dat ik aan het einde van mijn huis ook internet wil hebben.

Als ik dus op de SAGEM accespoint de password in tik om met wifi verbonden te zijn, geeft ie mij weer dat ik een foutieve code heb ingevoerd. Terwijl deze WEL juist is, en dan verbind hij zich na een tijdje wel met de AP.

ik vraag mij af waarom hij iedere keer zegt dat het een foutieve code is?? en wat kan ik hieraan doen??

Ik heb het nu opgelost door de AP (sagem) geen wachtwoord hierop te zetten.
Maar het probleem is dat ik nu schrik heb dat iedereen op mijn netwerk kan, en in mijn NAS kan. Is er geen mogelijkheid om deze AP te scheiden of een andere simpele manier om dit probleem op te lossen.
Afbeelding
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

Normaal gezien, moet je op alle 3 hetzelfde netwerknaam invoeren / zelfde beveiliging / zelfde wachtwoord

Dan zal de pc automatisch met het beste signaal verbinden, terwijl je de moden / ap instelt, mss elk een ander kanaal geven zodanig ze elkaar niet storen (bv)

Sagem MODEM kanaal 1 (indien je privaat netwerk hebt achter netgear router, mss hier geen wireless of een andere naam gebruiken ??, anders kunnen toestellen niet met elkaar verbinden indien ze achter netgear router hangen)
Netgear Router kanaal 6
Sagem ap kanaal 11

Zo stoort geen enkel toestel elkaar ...
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Misschien toch het overwegen waard om een zuinigere AP te kopen (tweedehands ofzo), dan zo'n Sagem.
Ook is het bereik van die Sagem's niet zo geweldig, en bereikt een kwalitatieve AP wel het hele gebied dat je wenst.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
letoir
Member
Member

En als ik nu hier een custos firmware opzet zoals OPENWRT of gelijksoortige.
Afbeelding
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Dan deed bijna elke userbaser dat indien mogelijk :lol:
DD-WRT is beperkt tot een aantal modellen, dikwijls nog afhankelijk van de hardwarerevisie van een model daarbovenop.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik raad helemaal niet aan van op de AP dezelfde SSIDs te gebruiken tenzij die ver genoeg van mekaar liggen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Daar heb ik ook slechte ervaring mee, die roaming werkte niet goed bij mij
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Of clients roamen hangt af van de client zelf (recent besproken in een ander topic)... het geven van dezelfde SSID is dus helemaal geen probleem (en eigenlijk eerder normaal).
jackho
Elite Poster
Elite Poster

helemaal akkoord, maar als je met het probleem zit dan ga je hiervoor toch geen andere laptop kopen :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Het enige probleem dat je kan hebben is dat wanneer je zou rond wandelen dat je PC niet connecteerd naar het sterkste AP (maar dat zal hij zeker ook niet doen als je twee aparte SSID's hebt), al kan je dat eenvoudig weg forceren door even te disconnecten en terug te connecten (wat je met aparte SSID's ook moet doen).

Ik begrijp dus het probleem niet.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Het probleem was bij mij dat hij shakelde van het ene naar het andere accesspoint en
ik regelmatig geen internet access meer had en nu kies ik zelf het acesspoint waar ik het dichst bij zit
en heb dit probleem niet meer van regelmatig geen internet access.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

jackho schreef:Het probleem was bij mij dat hij shakelde van het ene naar het andere accesspoint
Kijk eens bij je adapter settings... je kan meestal wel instellen hoe aggressief hij gaat roamen... blijkbaar is die van jou dus iets te aggressief.
letoir
Member
Member

Ik heb deze dan maar gekocht om die SAGEM AP/ROUTER buiten te gooien omdat enkele onder jullie zeiden dat die SAGEM veel verbuikt. http://www.1dayfly.com/be/nl/extreme/pr ... n-repeater

Nu wat moet ik dan doen ivm de SSID.
Gebruik ik dan bij dit toestel dan een andere SSID of gwn hetzelfde SSID als de hoofdrouter.
En wat is het verschil tussen een accespoint, repeater en een extender???
Afbeelding
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Met deze ga je uw sagem nog altijd nodig hebben als modem.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

zmulk schreef:En wat is het verschil tussen een accespoint, repeater en een extender???
Een AP bevat geen router functionaliteit (dus ook geen dubbele NAT en zo)... een repeater en extender zijn eigenlijk hetzelfde, ze ontvangen een bestaand wireless signaal en zenden het opnieuw uit (meestal is dit meer ellende dan wat het waard is).
vverbeke schreef:Met deze ga je uw sagem nog altijd nodig hebben als modem.
Maar hij heeft een tweede SAGEM... maar het is inderdaad een beetje dom om nieuwe hardware te kopen als je al een toestel hebt.
letoir
Member
Member

Mij hebben ze verteld dat het die sagem veel verbuikt.
Afbeelding
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

De Sagem gebruikt inderdaad wat meer ja, nu heb je hoogstwaarschijnlijk een zuiniger toestel, maar je bespaart slechts het verschil hé.
Al kan het goed zijn dat de wifi van je nieuwe toestel wel het hele huis dekt.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”