Fibernet XL van Telenet 16Mbps MAX via Wifi

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Beste,
ik ben al jaren klant bij telenet en ik heb al vaak zoals iedereen wel eens mijn wifi die traag is of die uitvalt.
Maar nu word dit echt overdereven. Ook zijn er met de jaren ook veel apparaten bijgekomen: 2 iPad's , 3iPhone's, Macbook Pro, Apple Tv (waar ik steeds film stream), en nog een paar andere. Als m'en vader op zen ipad zit, ik naar een film zit te kijken via m'en apple tv, mijn moeder op haar iphone naar Youtube films aan het kijken en m'en vriendin op Facebook dan kan je er voor wedden dat het wifi plat valt. Aan wat kan dit liggen ?

Ik heb naar Telenet gebeld en zij hebben mij aangeraden om van kanaal te veranderen. Dit heb ik ook gedaan, en heb ik ook geprobeerd op verschillende kanalen maar dit veranderd niks. Heb ook een de stekker uitgetrokken en na X aantal seconden weer ingestoken... Niks verbetert. Ik ben naast m'en wifi modem gaan staan en heb eens een speedtest gedaan. Ik Haalde amper 16Mbps door echt vlak naast de wifi modem te staan. ( Ze adverteren dit aan 120 Mbps)

Hebben jullie enig idee/Tips om dit netwerk te verbeteren en stabieler te maken. Of weten jullie aan wat dit ligt.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

PS: Ik ben amateur in alles wat informatica betreft en zeker wat netwerk betreft dus rustig aan met de technische termen ;) Thx
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vertel eerst al eens wat de resultaten zijn van een test via een UTP kabel op speedtest.net
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

wifi is altijd trager.... ze adverteren ook geen wifi aan 120Mbps, dat is enkel als je via kabel werkt.

http://www.metageek.net/products/inssider/ met dat progje kan je zoeken wel wifi kanaal het meest 'vrij' is...
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bambipower schreef:wifi is altijd trager.... ze adverteren ook geen wifi aan 120Mbps, dat is enkel als je via kabel werkt.
Inderdaad, maar 16 Mbps is echt wel te traag... zelfs voor WIFI.
bambipower schreef:http://www.metageek.net/products/inssider/ met dat progje kan je zoeken wel wifi kanaal het meest 'vrij' is...
Leuk... maar het heeft weinig zin vandaag de dag... de meeste modems staan op auto en gaan zelf dergelijk vrij kanaal zoeken. Zelfs al verzet je dat van jou manueel dan zal je merken dat de wireless modems in de omgeving plotseling ook andere kanalen gaan gebruiken (dus eigenlijk heeft het enkel nut als je iedereen in de buurt kan overtuigen een vast kanaal te nemen).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Met men vorige laptop (wifi b/g) haalde ik 20Mbps, met mijn nieuwe laptop (wifi N) haal ik 40Mbps
Het kan dus ook aan de hardware van de gebruiker liggen. Ook zijn oude modems van telenet geen Wifi N machines, net zoals mijn scarlet modem. Daarom heb ik een extra modem bijgeplaatst (fonera 2.0N) om over een 'iets' snellere wifi te kunnen beschikken.
de koe zegt boe
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Deze modem heb ik , is dit dan een N modem ?
Afbeelding

Ik zal eens een test doen via UTP deze avond om te zien wat dit opleverd en zal jullie iets laten weten.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ja, dat is een * WiFi B/G/N - 2.4Ghz modem.

Is uw laptop of computer een wifi b/g/n?
de koe zegt boe
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Goede vraag. Maar ik denk van wel. Hij is van half 2009 een Macbook Pro.
Het tegendeel zou mij verbazen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

DimitriL schreef: Als m'en vader op zen ipad zit, ik naar een film zit te kijken via m'en apple tv, mijn moeder op haar iphone naar Youtube films aan het kijken en m'en vriendin op Facebook dan kan je er voor wedden dat het wifi plat valt. Aan wat kan dit liggen ?
Ben je zeker dat je geen "grootverbruiker" bent, en je snelheid gelimiteerd wordt tijdens bepaalde uren?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Dit dacht ik ook , maar ben dan naar mijn telenetMeter gaan zien maar daar stond ik op 20 Giga verwijderd van een grootverbruiker.
Nu staat er dus: "Status: Vrij gebruik Je surft met volledige surfsnelheid."
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

DimitriL schreef:en ik heb al vaak zoals iedereen wel eens mijn wifi die traag is of die uitvalt.
Niet zoals bij iedereen, want mijn Wifi is altijd snel en 100% stabiel.
De truc? ==> Informeer je en koop zelf een apart kwalitatief Wifi-toestel. Vermijd de goedkope combinatietoestellen die de providers gratis meeleveren want die zijn vaak niet krachtig genoeg voor intensief Wifi-gebruik of crashen vaak wegens fouten in de besturingssoftware.
DimitriL schreef:dan kan je er voor wedden dat het wifi plat valt. Aan wat kan dit liggen ?
Geen idee, het kan overbelasting zijn van de hardware of een fout in de software. Maar bespaar je de moeite om dit uit te zoeken want die toestellen zijn volledig dichtgetimmerd en elke documentatie ontbreekt.

De snelste oplossing bestaat erin om de Telenet Wifi uit te schakelen en zelf een ander kwalitatief Wifi-toestel aan te schaffen:
http://klantenservice.telenet.be/conten ... oze-router

In volgende lijst vind je de beste Wifi-toestellen op de markt: http://www.smallnetbuilder.com/wireless ... harts/view
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Beste Raf,
Thanks voor je goede raad. Deze zal ik ook opvolgen in de hoop een betere verbinding te krijgen.
Ik heb ééns naar de lijst van wifi toestellen gekeken en naar de statistieken te zien is deze de beste van Asus:

http://smallnetbuilder.pricegrabber.com ... 1002436193

Zou ik voor deze prijs niet de Apple Airport Express kopen ? :


Zou deze niet beter samenwerken met al mijn Apple Producten ? Of toch beter de Asus ? Wat denken jullie ?
Zou dit een grote verbetering qua Netwerk qualiteit aanbrengen ?

Thx !
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Toch nog even dit... Zolang je op G werkt zal je wifi snelheid beperkt blijven tot Maximum wat minder dan 20 Mbps. Dat is dus een klein verschil met je huidig maximum. Ik vermoed dat je meeste toestellen N nog niet aan kunnen.

De vraag is wel hoe de spreiding van het signaal is. heb je een groot huis? Of één met veel beton? Dan gaat het signaal snel afnemen. Misschien zal een apart wifi toestel, die je dan waarschijnlijk wat centraler kan plaatsen, al een eerste oplossing bieden. Maar misschien moet je ook een extra access point zetten voor een beter spreiding van het signaal over je huis?

Als je echt van de hoge snelheid van je abonnement wil gebruik maken, dan zit er niks anders op dan kabels te trekken of devolo's te gebruiken. Zo kan je ook je wifi een beetje ontlasten. Want als je op je hoofdPC aan 15 Mbps downloadt, dan blijft er slechts 1 Mbps over voor al je andere apparaten. Dan verbaast het me niet echt dat ze uitvallen. Een ander wifi toestel gaat die trafiek misschien iets meer balanceren maar dan blijft het toch nog traag.

Dus wat ik zou bekijken:
1. waar kan ik kabels of devolo's trekken zodat ik op die plaatsen bekabeld kan werken, bijvoorbeeld voor mijn grote downloads
2. kan ik op een centraler punt een nieuw wifi toestel zetten voor het wifi signaal
3. is er een noodzaak aan bijkomende access points?

Succes!
Laatst gewijzigd door Goztow 04 nov 2013, 12:18, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: router veranderd door wifi toestel om r25 tevreden te stellen
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat ik denk? Voor die prijs van die ASUS zou ik eens kijken naar Ubiquiti : http://www.interprojekt.com.pl/ubiquiti ... 8_182.html

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Voor iedereen weer alternatieven aan het aanbrengen is (en dan nog routers ipv. AP's)... zou het niet beter zijn dat de TS eerst eens zoekt wat het probleem is :bang:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik heb even opgezocht en de macbook pro zou toch wifi N draft moeten zijn
Dus hij zit wel op N

Als je dan een nieuwe modem koopt, zou ik kijken of hij ook Wifi ac ondersteund (de opvolger van wifi N)... zo zit je toch iets safer toekomstgericht
zou het niet beter zijn dat de TS eerst eens zoekt wat het probleem is
Als hij het zou weten, zou hij het niet komen vragen hé :-)
de koe zegt boe
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Iets wat ik niet snap is dat iedereen hier bezig is over een Nieuwe router ? Is een goede Acces Point niet voldoende ?
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

bambipower schreef:ik heb even opgezocht en de macbook pro zou toch wifi N draft moeten zijn
Dus hij zit wel op N

Als je dan een nieuwe modem koopt, zou ik kijken of hij ook Wifi ac ondersteund (de opvolger van wifi N)... zo zit je toch iets safer toekomstgericht
zou het niet beter zijn dat de TS eerst eens zoekt wat het probleem is
Als hij het zou weten, zou hij het niet komen vragen hé :-)
Ja maar die AC's zijn dan ook weer heel wat duurder :)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik moet zeggen ik zat vroeger ook met dit probleem.
Vooral aplle producten hadden last van uitval dit viel enorm sterk op !
Bij nokia enzo was trager internet maar viel niet uit.
Op aanraden van dima heb ik toen wifi uitgeschakeld en deze gekocht

http://www.4allshop.nl/WNDR3700-100PES?ref=tweakers

tot op heden nog geen seconde spijt van gehad.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bambipower schreef:Als hij het zou weten, zou hij het niet komen vragen hé :-)
Daarom dat hij ook eerst enkele testen moet doen... voor hij naar de winkel loopt om voor nieuwe hardware.

Wat als straks blijkt dat hij wired ook maar 16 Mbps kan halen... dan heeft z'n wireless er niets mee te zien.
DimitriL schreef:Is een goede Acces Point niet voldoende ?
Natuurlijk is een AP voldoende... zo ga je ook geen twee routers na elkaar hebben (maar zodadelijk komt iedereen weer vertellen dat de TN router niet goed is, dan je veel beter bent met een eigen router, ... terwijl dit voor de overgrote meerderheid geen probleem is).

Als je morgen de garage ingaat met je Fiatje omdat hij zich soms eens verslikt... dan ga je als garage toch ook niet meteen vertellen dat hij een nieuwe auto nodig heeft (zonder ook maar een testrit), en best eigenlijk een terreinwagen omdat die toch meer kan.
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Staat je Wifi router in mijn Telenet op WPA2-PSK met AES encryptie ?
(standaard heeft ie zo'n WPA + WPA2 en TKIP + AES ding en dat is niet helemaal conform de WiFi-n standaard dacht ik)
Als je dat niet hebt , zullen sommige computers het zien als een Wireless-G netwerk en niet hoger willen verbinden.

Ik meende al eens gelezen te hebben in 't verleden hier dat een Mac nogal picky is qua settings.
Floris Bakker for president!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Wat cavecat zegt klopt. WPA2-PSK met AES instellen kan misschien de oplossing zijn!
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Apple Airport Express is wel goed, maar denk eraan dat die maar een 100mbit NIC heeft, dus géén 1000mbit. Kreng doet dan wel van Wifi A of C of N of whatever, je geraakt daar niet voorbij door de 100mbit NIC.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Wat cavecat zegt klopt. WPA2-PSK met AES instellen kan misschien de oplossing zijn!
Staat je Wifi router in mijn Telenet op WPA2-PSK met AES encryptie ?
(standaard heeft ie zo'n WPA + WPA2 en TKIP + AES ding en dat is niet helemaal conform de WiFi-n standaard dacht ik)
Als je dat niet hebt , zullen sommige computers het zien als een Wireless-G netwerk en niet hoger willen verbinden.

Ik meende al eens gelezen te hebben in 't verleden hier dat een Mac nogal picky is qua settings.
Uiteraard !!! Zit nu met 40 a 50 Mbps in plaats van 16 Mbps !!!!!!!!!!!!!!! Ik zal zien hoe dit gaat op lange duur maar voor het moment gaat dit perfect ! Thank's guys !!!!! 10 x Bedankt !

Wireless = Rond de 40Mbps
Wired = 111 Mbps

Is de aankoop van bijkomende Acces point nog de moeite ? Kan dit mijn wireless nog versterken en snelheid verbeteren ?
Apple Airport Express is wel goed, maar denk eraan dat die maar een 100mbit NIC heeft, dus géén 1000mbit. Kreng doet dan wel van Wifi A of C of N of whatever, je geraakt daar niet voorbij door de 100mbit NIC.
Kan je het in het Nederlands uitleggen ? (joke)
Sorry maar knap er niks van :oops:
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Wat wel vreemd is is dat als ik in Mijn Telenet de 5ghz aanzet valt het internet gewoon uit.... (ik ben wel zeker dat al mijn toestellen dit ondersteunen...)
Hoe komt dit ?
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Niemand ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DimitriL schreef:Is de aankoop van bijkomende Acces point nog de moeite ? Kan dit mijn wireless nog versterken en snelheid verbeteren ?
Als je 40 a 50 Mbps haalt lijkt me dit normaal... ik denk niet dat je nog winst gaat maken met een extra/ander AP.
Kan je het in het Nederlands uitleggen ? (joke)
Veel producten maken reclame met wireless snelheden van 300 Mbps (wat trouwens 150 up/down is)... maar als de UTP connectie maar 100 Mbps is heeft dit allemaal weinig zin omdat dat de beperkende factor is.
DimitriL schreef:Wat wel vreemd is is dat als ik in Mijn Telenet de 5ghz aanzet valt het internet gewoon uit.... (ik ben wel zeker dat al mijn toestellen dit ondersteunen...)
Wat bedoel je met valt het internet uit ? Zijn je clients op dat moment nog geconnecteerd en op welke frequentie ? (kan je zien in Mijn Telenet).
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Wat bedoel je met valt het internet uit ? Zijn je clients op dat moment nog geconnecteerd en op welke frequentie ? (kan je zien in Mijn Telenet).
Er staat: Macbook pro Verbonden via : NIET BEKEND (normaal staat daar dus 2.4 ghz)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Met Mac kan ik je niet meteen helpen... maar heb je een IP-adres en wat zie je in Mijn Telenet ?
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Via mijn Telenet zie ik dat Mijn Macbook een IP adress heeft. Zie printScreen

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heb je je 5 GHz een SSID gegeven in Mijn Telenet ?

Maar los daarvan... je hebt een IP-adres... dan veronderstel ik dat je kan surfen ook ?
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Ik heb wel internet met 5ghz maar moet een paar meter van de router zijn. Als ik verder ga, valt hij automatisch weg. Heeft 5Ghz een minder groot berijk dan 2.4 Ghz meschien ??????

(bijkomde vraag die er niks mee te maken heeft) Als je een acces point toevoegd aan die telenet modem. Heb je als ik het goed begrijp 2 wifi punten. Moet je dan de wifi afsluiten op je Telenet modem ? Zodat het enigste wifi punt je bijgevoegde acces point is of kan je ze alle 2 laten aan staan. Of zorgt dat voor problemen ? Wat is het best ? Thanks voor jullie tips.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DimitriL schreef:Heeft 5Ghz een minder groot berijk dan 2.4 Ghz meschien ??????
Hoe hoger de frequentie, hoe hoger de demping van het signaal... 5 GHz heeft dus veel meer last van obstakels dan 2.4 GHz
DimitriL schreef:Als je een acces point toevoegd aan die telenet modem. Heb je als ik het goed begrijp 2 wifi punten. Moet je dan de wifi afsluiten op je Telenet modem ? Zodat het enigste wifi punt je bijgevoegde acces point is of kan je ze alle 2 laten aan staan. Of zorgt dat voor problemen ? Wat is het best ? Thanks voor jullie tips.
Nee, je kan beide actief laten... je client zal dan het sterkste van de twee kiezen (je moet ze dan wel hetzelfde SSID, encryptie en wachtwoord geven).
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Nee, je kan beide actief laten... je client zal dan het sterkste van de twee kiezen (je moet ze dan wel hetzelfde SSID, encryptie en wachtwoord geven).
Hoe weet je dan aan de welke je ge connecteert bent ? Als ze bijde de zelvde naam dragen. En hoe stel je dat in bv op een iPad of iPhone ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DimitriL schreef:Hoe weet je dan aan de welke je ge connecteert bent ? Als ze bijde de zelvde naam dragen. En hoe stel je dat in bv op een iPad of iPhone ?
Dat weet je niet... en daar hoef je ook niet van wakker te liggen. Je toestel connecteerd op het sterkste... het enige punt is dat indien je daarna rondloopt niet alle toestellen zich opnieuw gaan connecteren met het sterkste (in dat geval kan het zijn dat je manueel eens een disconnect moet doen en daarna terug connecteren).
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Dat weet je niet... en daar hoef je ook niet van wakker te liggen. Je toestel connecteerd op het sterkste... het enige punt is dat indien je daarna rondloopt niet alle toestellen zich opnieuw gaan connecteren met het sterkste (in dat geval kan het zijn dat je manueel eens een disconnect moet doen en daarna terug connecteren).
Thanks voor deze nuttige info !
DimitriL
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:23

Beste,
ik wil jullie bedanken voor jullie hulp. Modem was inderdaad DEFECT.
Telenet is hem komen vervangen. Ik heb dan nog een extra acces point gekocht van Apple 'Airport Express' Ik ben nu wireless aan zo een 98 Mbps. Ik kwam van 16 Mbps. Dus das wel een grote vooruitsprong :) Bedankt in ieder geval !!!
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

r2504 schreef:
DimitriL schreef:Hoe weet je dan aan de welke je ge connecteert bent ? Als ze bijde de zelvde naam dragen. En hoe stel je dat in bv op een iPad of iPhone ?
Dat weet je niet... en daar hoef je ook niet van wakker te liggen. Je toestel connecteerd op het sterkste... het enige punt is dat indien je daarna rondloopt niet alle toestellen zich opnieuw gaan connecteren met het sterkste (in dat geval kan het zijn dat je manueel eens een disconnect moet doen en daarna terug connecteren).
Jawel, als je rondloopt maken de toestellen zelf een nieuwe connectie naar het sterkere netwerk. Dus ook een pluspunt in de roaming-functie (zo noemen ze dat)
Ik heb hier ook 3 airports en één HGW , met allen hetzelfde SSID en wachtwoord. Je ziet dus maar één netwerk.

@Dimitri :
Zoals r2504 het zegt, hoef je eigenlijk niet te weten welke wifi je hebt, dat gaat volledig automatisch.
Nu zie ik dat jij allemaal Apple toestellen hebt, dus waarschijnlijk ook een Mac?
Dan kan je op de volgende manier zien met welke airport of wifi netwerk je verbonden bent : hou de alt-toets ingedrukt en klik in de menu balk op het wifi symbooltje. Dan krijg je extra info over het geconnecteerd SSID.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sylvester schreef:Jawel, als je rondloopt maken de toestellen zelf een nieuwe connectie naar het sterkere netwerk. Dus ook een pluspunt in de roaming-functie (zo noemen ze dat)
Zoals ik al eerder schreef is dit niet altijd het geval... hangt veel af van de driver (en instellingen) van je client.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

ja , zou inderdaad kunnen. Maar met de toestellen (vergelijkbaar met die van Dimitri) gaat dat allemaal vlotjes zonder problemen.
Ik heb er nooit problemen mee gehad, en zelf nooit vastgesteld bij anderen.
Waarschijnlijk met één of ander low-cost toestel ???
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”