[Q-nect] Miniscenario 2

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Een keten van kledingzaken gebruikt de demografische gegevens van de Q-municator (woonplaats, leeftijd, geslacht) om in kaart te brengen van waar hun klanten komen. Vroeger vroegen ze telkens de postcode van de klant aan de kassa, tegenwoordig wordt er dus ook rekening gehouden met klanten die in de winkel zijn zonder een aankoop te doen. De keten gebruikt die gegevens om naar nieuwe, geschikte locaties te zoeken van hun kledingwinkels, maar ook om te zien waar er promofolders bij de weekkrant moeten gevoegd worden.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

tegenwoordig heeft iedere stad wel een winkel van zo'n keten, neem nu de h&m die heeft in Gent 3 vestigingen, ik denk niet dat het nuttig is om in een dorp zo'n vestiging te vestigen. Ok er wonen er mss veel toekomstige klanten. Maar de meesten gaan liever naart stad omdat ze dan meerdere winkels kunnen bezoeken(in het geval van vrouwen, ik bezoek enkel de h&m )
de pispaal <<
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

There goes my privacy! En mij dan later spammen met zogenaamde promoties? Duh!!!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”