Scarlet One / Scarlet Internet & Tv stoppen per 1/11

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Daarnet gelezen, scarlet one en scarlet internet & tv stoppen. Voor scarlet one is er geen uitleg ( voor mij willen ze de "premium" klanten naar Belgacom TV, voor het 2e geven ze scarlet internet + tv koste 40 euro dus 1 euro duurder dan trio dus is het te gek om dat product te houden.

De herpositionering van Scarlet als prijsbreker gaat verder ?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Mmmmmh.... ik ben denk ik net te vroeg overgelopen naar scarlet trio :(

Hoe zit het dan met de huidige one'ers? Worden zij kosteloos gemigreerd naar trio of blijven ze one behouden tot ze hun abo stoppen?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster

Staat er niet in, ze stoppen de verkoop voor mij is dat het klassieke uitdoof scenario, klanten die een product hebben kunnen dat houden tot ze zelf actie nemen.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Daar lijkt het op want anders zijn ze wel heel laat met hun aankondiging.

Je kan het belgacom evenmin kwalijk nemen. Uiteindelijk concurreerde belgacom met zichzelf met zo een product als scarlet one. Scarlet is nu niet meer echt een prijsbreker vergeleken met EDPnet en Base, maar biedt soortgelijke producten aan met soortgelijke tarieven... althans zo zie ik het momenteel
criminala
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Wat is het alternatief voor "one" bij Belgacom ? Ik zie dat hun "Maxi" ook maar 30/4 geeft en niet 50/4 zoals bij one het geval is .
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Was het niet zo dat Belgacom het merk Scarlet X aantal jaren nog in de lucht moest houden als een soort volwaardige isp en dat Belgacom pas na die x aantal jaren het merk Scarlet mocht afbouwen? Omdat Belgacom jaren terug de derde speler op de markt, die Scarlet toen was, elimineerde.

Ofwel heeft men een nieuwe strategie uitgedokterd om ons te overvallen met Aldi (of Lidl) discount tarieven .... wat het product Trio nu al is en wil men de mensen die iets meer willen nu rechtstreeks in de armen van het moederbedrijf pushen om daar hun duurdere formules af te nemen. Ofwel was het Scarlet One te populair aan het worden en hadden ze een te grote leegloop naar hun dochter.

We zien wel wat er op ons afkomt ... we kunnen nu enkel maar gissen en speculeren.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik zie inderdaad op de Scarlet website dat het One abbo niet meer vermeld word.Wat dat betekend voor de One klanten dat weet ik (nog) niet.
Er zijn hier verschillende pistes mogelijk.Scarlet zou bijv. voll. kunnen opgaan in Belgacom(zoals Telindus indertijd).
Het zou ook wel kunnen dat Scarlet zich op een of andere manier zich aan voorbereiden is op wat de toekomst gaat brengen (Netflix zal ongetwijfeld vroeg of laat naar hier komen).
Het kan ook zijn dat men zich aan het voorbereiden is op het Triple Play aanbod van nog andere providers (EDPNet,Dommel,enz)openstelling v.h VDSL netwerk voor andere providers,alsook openstelling v/d kabel( wanneer mag joost weten).

Ik ben al heel lang bij Scarlet,nog van voor de overname,en vroeger was er ook een One,maar dat was dan alleen internet en Tel.(na overname van Belgacom is daar tv bijgekomen),en de nieuwe One was geboren.
Als er geen mooi alternatief komt,voor een prijs rond de 50€,(en de voorwaarden zijn zoals hierboven beschreven)gaan de bestaande klanten natuurlijk niet zomaar overstappen,het zou dus ook kunnen dat er een nieuw Triple Play abbo erbij komt.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Wij zijn tevreden met trio (heb 30mb profiel en mis slechts 1 zender in trio).
Lijkt me wel onwaarschijnlijk dat ze bij "1" formule gaan blijven.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Daar ben ik het eens mee.Er word ook nogal wat reklame gemaakt (meestal on line) voor Scarlet,het lijkt mij dan ook vrij onwaaschijnlijk dat scarlet zomaar zal opgaan in Belgacom.
Mss komt er een nieuwe One,met meer mogelijkheden(en dezelfde of,mss lagere prijs??),laten we hopen dat we hier vlug duidelijkheid over krijgen.
Trio is een zeer valabel alternatief,zeker voor iemand die niet zoveel tv kijkt.Wrsl zal ik dat abbo ook nemen als Netflix er is,gewoon om de kosten onder controle te houden.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster

In de communicatie spreken ze duidelijk dat de producten verdwijnen uit de portefeuille. Volgens mij gaat scarlet op termijn alleen de TRIO houden. Premium klanten heeft belgacom producten genoeg voor. Ze willen zichzelf niet beconcurreren.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Kan men die Comm. van Scarlet opzoeken op het internet?

Ik heb op 5/11 contakt gehad met Scarlet zelf,de mensen die nu nog Scarlet One hebben moeten zich niet ongerust maken,en kunnen gewoon verder,er moeten geen stappen ondernomen worden,men kan dus gewoon genieten v/h One abbo,onder dezelfde voorwaarden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

PumbaaH schreef:Daar lijkt het op want anders zijn ze wel heel laat met hun aankondiging.

Je kan het belgacom evenmin kwalijk nemen. Uiteindelijk concurreerde belgacom met zichzelf met zo een product als scarlet one. Scarlet is nu niet meer echt een prijsbreker vergeleken met EDPnet en Base, maar biedt soortgelijke producten aan met soortgelijke tarieven... althans zo zie ik het momenteel
Dan zie je dat verkeerd.
Scarlet VDSL2 kost dan uiteindelijk 35 euro zvl, bij Edpnet idem maar dan moet je nog een vaste lijn van Belgacom of 10 euro extra betalen. Edpnet biedt zelfs geen tv.
BASE is de enige die dezelfde prijs als Scarlet aanbiedt (39 all-in).
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb het over de packs algemeen.... zoals vdsl2 met telefonie en dergelijke.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ok,maar geen TV aanbieding dan,en dat is een ernstige handicap,want voor dig. tv moet je dan nog een andere provider nemen.(En dat is duur bij de grote providers)
In ieder geval wil je een voll. aanbod,je kan op dit ogenblik nog steeds niet anders dan bij Snow (Base) terecht.
Nu is er sprake van een triple Play bij TV Vlaanderen,maar het zal er dan een zijn met enkele serjeuze beperkingen aangaande vaste tel.
foobar66
Starter
Starter

Heb Scarlet One aangevraagd op 15/10.

Vandaag (06/11) geinstalleerd.

Wat merk ik nu: dat ik serieus ben bedrogen!

1) Scarlet One bestaat van 01/11 niet meer??? Waarom laten ze mij dan 52€ betalen wetende dat ze 2 weken later enkel nog "trio" aanbieden voor 39€.

2) Internet snelheid met moeite 15mbps. Ik was klant bij Belgacom en kon daar toch consistent 20mbps krijgen. Uiteindelijk gaat het over exact dezelfde telefoonlijn. Scarlet adverteerde 30mpbs voor Scarlet One. Goed, dat ik niet exact 30mpbs kan halen begrijp ik wel, maar 15mbps met moeite is niet eens de helft.

Wat een rip-off; wansmakelijke praktijk.

Enfin, ik hang er nu 6 maand aan vast ...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Foobar, mogelijks moet DLM nog langskomen om die 16 Mbit naar 20 Mbit te upgraden. dat is een dynamisch proces. Uiteindelijk is het dezelfde lijn als bij BGC, dus die snelheid zou er wel moeten gelijk zijn op termijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Misschien ook eens kijken voor naar Trio over te stappen...
Momenteel hebben wij nog een Scarlet Internet & TV waar we € 47 voor betalen.

Ik kijk zelf niet meer naar TV en de vriendin beperkt het tot de soaps en andere zever (Thuis, Boer zkt Vrouw, etc... :p)...

Vraag is natuurlijk, blijft die €39 euro en moet ik weer "activatie betalen"
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Eerst vragen aan Uw Vriendin,want die zal wel wat zenders minder hebben,met Scarlet Trio(mee wat geluk zijn het er,waar ze toch niet naar keek).Toch maar eerst effe controleren.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik denk als je wat geduld heb, nu ze 'one' willen uitfaseren, dat je binnenkort gratis van 'one' naar 'trio' kan
de koe zegt boe
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Is inderdaad ook een mogelijkheid.Als we kijken naar de eerste One,die had alleen maar internet en vaste tel.Dus de vorige keer is het One abbo duidelijk opgewaardeerd.Maar dat heeft geen garantie op de toekomst natuurlijk.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

foobar66 schreef:Heb Scarlet One aangevraagd op 15/10.

Vandaag (06/11) geinstalleerd.

Wat merk ik nu: dat ik serieus ben bedrogen!

1) Scarlet One bestaat van 01/11 niet meer??? Waarom laten ze mij dan 52€ betalen wetende dat ze 2 weken later enkel nog "trio" aanbieden voor 39€.

2) Internet snelheid met moeite 15mbps. Ik was klant bij Belgacom en kon daar toch consistent 20mbps krijgen. Uiteindelijk gaat het over exact dezelfde telefoonlijn. Scarlet adverteerde 30mpbs voor Scarlet One. Goed, dat ik niet exact 30mpbs kan halen begrijp ik wel, maar 15mbps met moeite is niet eens de helft.

Wat een rip-off; wansmakelijke praktijk.

Enfin, ik hang er nu 6 maand aan vast ...
Wat is er daar nu rip off aan? Scarlet Trio bestaat al maanden, dus moest dat voor u een betere optie geweest zijn had je dat toen al kunnen nemen i.p.v. One. Bestaande klanten zullen wel nog een tijd One kunnen gebruiken, dus wat is het probleem?
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik snapte het ook al niet.
+1

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Vverbeke heeft gekozen voor het One abbo,en krijgt het nog ook.Maar ik kan zijn standpunt wel begrijpen,van dag op dag ineens gedaan met One.(zonder een enkele verwitting naar de klanten toe)Ze hebben er nochtans tot de laatste dag reklame voor gemaakt.
Vandaar dat ik denk dat er nog iets anders in de maak is,een soort Nieuwboren One.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

VVerbeke heeft Scarlet One buitengesjot hoor, tis foobar66 die Scarlet One gepakt heeft :-)

(overigens niet omdat ik niet content was, maar heb BGC gepakt bij onze verhuis, combinatie met promotie en gratis bellen naar gsms maakt het voor mij even goedkoop als Scarlet One en dan krijg je er de extra features als TV Overal en Fon nog bij, plus dan heb ik nog efkes internet in oude (Scarlet) en nieuwe (BGC) woning :-D)
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ok,sorry voor mijn vergissing,en veel geluk met Uw Nieuwe Huis.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”