Ford S-Max of Citroën C4 Grand Picasso
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Het is tijd voor een nieuwe leasewagen. Ik krijg van mijn werkgever een lijst met modellen waaruit ik kan kiezen. De eerste schifting heb ik al gedaan, namelijk: het moet een automaat en een monovolume zijn.
Dan blijven nog de Ford S-Max (Trend Style) en de Citroën C4 Grand Picasso (Business GPS) over.
Na een eerste berekening van de voordelen in nature zou de Ford zo'n 100 euro/maand netto duurder zijn voor mij, of zo'n 4800 euro op 4 jaar.
Daarom dat ik benieuwd ben naar jullie ervaring.
Dan blijven nog de Ford S-Max (Trend Style) en de Citroën C4 Grand Picasso (Business GPS) over.
Na een eerste berekening van de voordelen in nature zou de Ford zo'n 100 euro/maand netto duurder zijn voor mij, of zo'n 4800 euro op 4 jaar.
Daarom dat ik benieuwd ben naar jullie ervaring.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
De nieuwe C4 Grand Picasso (technospace) all the way dan zou ik zeggen... Onlangs mee gereden als test (ook C4, DS4 en C4 aircross) bij een bevriende citroen dealer en kon mij echt verbazen. Wat je tegenwoordig krijgt bij Citroën qua prijs/kwaliteitsverhouding is de moeite. Enkele jaren geleden reed ik eens met een S-max (oud model dus waarschijnlijk) dus echt vergelijken is niet echt fair, maar toch.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Als het comfort van de automaat belangrijk is voor jou, doe dan zeker een testrit met beide modellen. Bij de Ford is dit namelijk Powershift, wat hun variant is op de dubbelekoppelingversnellingsbak (comfortabel). Bij Citroën is dit op een nog ander principe gebaseerd (elektronisch bij 1.6), en dat zou naart het schijnt vrij houterig schakelen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
De elektronsische proberen vermijden, dit is een cheap oplossing die af en toe zelfs faalt... Schakel zelf of koop een echte automaat...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Rijden met beide en dan nog eens alles naast elkaar zetten!
De versnellingsbak bij ford zal veel beter schakelen dan de citroen.
Nu 4800 euro eerst waar ik persoonlijk aan denk 4 jaar gratis brandstof bij de citroen (naar gelang je km hé geen idee)
De versnellingsbak bij ford zal veel beter schakelen dan de citroen.
Nu 4800 euro eerst waar ik persoonlijk aan denk 4 jaar gratis brandstof bij de citroen (naar gelang je km hé geen idee)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Citroën biedt tegenwoordig minstens even goede kwaliteit...
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Idd, Citroen, zeker als je het 100 EUR per maand scheelt.
Als ik het zelf zou moeten kopen, zou ik voor de Ford gaan.
Maar voor een leasing wagen: je moet niet kijken naar de afschrijfwaarde noch naar eventuele herstellingen.
Zelf steeds met een Peugeot gereden in het verleden (vergelijkbaar met Citroen, allebei PSA stal), zéér tevreden van geweest, altijd.
Het comfort dat je krijgt, is fenomenaal voor de prijs.
Als ik het zelf zou moeten kopen, zou ik voor de Ford gaan.
Maar voor een leasing wagen: je moet niet kijken naar de afschrijfwaarde noch naar eventuele herstellingen.
Zelf steeds met een Peugeot gereden in het verleden (vergelijkbaar met Citroen, allebei PSA stal), zéér tevreden van geweest, altijd.
Het comfort dat je krijgt, is fenomenaal voor de prijs.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Wat ik zei, de 1.6 liter (115pk) heeft een elektronische automaat (zou niet super zijn). Uw review spreekt over de 2.0 liter (150pk) met een volwaardige 6-trapsautomaat. Dat is dag en nacht verschil en ik ben er zeker van dat, met de regels van tegenwoordig, een 150pk niet zomaar in een leasingcontract past. De kans is groot dat hij aan die 115pk-versie is gebonden, waar je dan opgescheept zit met die mindere automaat.Benbits schreef:Deze citroen heeft een zeer goede automaat.
hier het test verslag, dus ik zou voor de citroen gaan...
http://www.citroen-forum.nl/nieuws/c4_g ... luehdi_150
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Onze overburen hebben de nieuwe C4 Grand Picasso en die is gewoonweg prachtig.
Persoonlijk zou de doorslaggever het al dan niet aanwezig zijn van een reservewiel.
Zonder volwaardig reservewiel komt er hier geen auto binnen.
Voor zover ik weet heeft Ford geen reserverwielen meer, Citroen weet ik niet direct.
Persoonlijk zou de doorslaggever het al dan niet aanwezig zijn van een reservewiel.
Zonder volwaardig reservewiel komt er hier geen auto binnen.
Voor zover ik weet heeft Ford geen reserverwielen meer, Citroen weet ik niet direct.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik zou zeggen, als je kwaliteit wil, ga dan zeker niet voor de FoErd, bij ons op het werk klaagt bijna iedereen over Ford, de electronica valt onregelmatig uit en is onbetrouwbaar, vijzen verlaten hun gat op eigen initiatief, stukken vallen er gewoon af, kortom een nachtmerrie.Astralon schreef:Als je kwaliteit verkiest ga dan voor de Ford.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 30 keer
M'n pa heeft (bedrijfswagen) de laatste 4 jaar met een Citroën C5 tourer gereden en wij zijn beiden enorm tevreden over wat je krijgt voor je geld en de verhouding naar kwaliteit toe. Gisteren of vandaag krijgt hij de nieuwe C4 Picasso en naar wat ik al allemaal gelezen heb, is dit een solide 'aankoop'. Over Ford daarentegen heb ik al veel negatieve verhalen gehoord. Citroën staat echt met koppen en schouders boven een aantal andere merken; door hun nieuwe lijn de laatste jaren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Bedankt al voor de feedback.
Momenteel rijd ik met een Volkswagen Golf break met DSG-automaat, die automaten zijn sowieso goed. Daarvoor heb ik met een Citroën C5 met echte automaat gereden, die beviel me ook.
De Ford is de monovolume uit de categorie voor mijn functie heb, de Citroën is de monovolume uit een categorie lager.
Op directlease.be staat een simulatie van de leasingprijzen en de C4 Grand Picasso met echte automaat is goedkoper dan de S-Max met automaat. Mijn bijdrage zou dan zo'n 30 euro per maand duurder zijn dan de half-automaat, dat heb ik er voor over.
Met een beetje geluk moet dat dan wel lukken, vorige keer heb ik ook een uitzondering gekregen omdat er geen degelijke automaten op de standaardlijst stonden.
Automaat is nodig omwille van een handicap, daar wordt niet echt moeilijk over gedaan.
Ik zal dus in eerste instantie een C4 Picasso met echte automaat vragen en zien wat de reactie is
Momenteel rijd ik met een Volkswagen Golf break met DSG-automaat, die automaten zijn sowieso goed. Daarvoor heb ik met een Citroën C5 met echte automaat gereden, die beviel me ook.
De Ford is de monovolume uit de categorie voor mijn functie heb, de Citroën is de monovolume uit een categorie lager.
Op directlease.be staat een simulatie van de leasingprijzen en de C4 Grand Picasso met echte automaat is goedkoper dan de S-Max met automaat. Mijn bijdrage zou dan zo'n 30 euro per maand duurder zijn dan de half-automaat, dat heb ik er voor over.
Met een beetje geluk moet dat dan wel lukken, vorige keer heb ik ook een uitzondering gekregen omdat er geen degelijke automaten op de standaardlijst stonden.
Automaat is nodig omwille van een handicap, daar wordt niet echt moeilijk over gedaan.
Ik zal dus in eerste instantie een C4 Picasso met echte automaat vragen en zien wat de reactie is
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik ga morgen toevallig ook een testrit maken met de Grand C4 Picasso. Ik vind het echt een prachtig vormgegeven auto. Een paar weken terug heb ik een andere testrit gedaan met een Peugeot 5008. Op zich een mooie wagen, maar hij is natuurlijk al een tijdje uit en qua design staat die toch een paar trapjes lager. Hetgeen me daar ook mateloos stoorde tijdens die testrit was hoe breed die middenconsole was. Mijn rechterbeen had echt ruimte te weinig. Zeer lastig om rijden. Het voordeel bij die Citroën is dat er hoegenaamd geen middenconsole is. Alles zit in het dashboard verwerkt. Benieuwd hoe dat gaat aanvoelen tijdens de testrit.
Aangezien ik het geld voor de wagen zelf moet ophoesten en niet al te veel km per jaar doe (ong 10K max), zou ik voor de 1.6l 155PK benzine motor gaan. Jammer genoeg is de testrit met die 115PK diesel. Maar op zich zal dat niet zoveel uitmaken.
Aangezien ik het geld voor de wagen zelf moet ophoesten en niet al te veel km per jaar doe (ong 10K max), zou ik voor de 1.6l 155PK benzine motor gaan. Jammer genoeg is de testrit met die 115PK diesel. Maar op zich zal dat niet zoveel uitmaken.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
De citroën moet je wel zijn ligging op de baan. Ken iemand die telkens ziek wordt met luchtvering omdat die zo hobbelt over bulten op de autostrade. Zelf ervaar ik het wel als comfortabel
- NuKeM
- Content Editor
- Berichten: 5132
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Minstens zo belangrijk: kies voor de wagen met een goede garage (zeker als je voor een Franse gaat ).
Is een Toyota Grand Prius+ geen optie? Daar zou ik mij in ieder geval veel beter bij voelen.
Is een Toyota Grand Prius+ geen optie? Daar zou ik mij in ieder geval veel beter bij voelen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Reden dat ik me tot de merken op de lijst wil beperken, is dat onze firma daarmee goede afspraken heeft voor onderhoud en service. Ze hebben er baat bij om op onze shortlist te blijven Ik ben nu allesbehalve tevreden over de service van de garage.
Die Toyota spreekt me ook aan, de leasingprijs is blijkbaar wel aan de hoge kant. Citroen is ook tamelijk groen: 98 gram emissie voor half-automaat en 117 voor full automaat.
Die Toyota spreekt me ook aan, de leasingprijs is blijkbaar wel aan de hoge kant. Citroen is ook tamelijk groen: 98 gram emissie voor half-automaat en 117 voor full automaat.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ja, hoe kan je nu een diesel vergelijken met een naft die 1.5X zo zwaar is....
Enfin, persoonlijk wil ik een testrit in een wagen met dezelfde motor & transmissie, dat het afwerkingsniveau minder of meer is maakt me niet zoveel uit(dat telt amper mee bij een testrit).
Enfin, persoonlijk wil ik een testrit in een wagen met dezelfde motor & transmissie, dat het afwerkingsniveau minder of meer is maakt me niet zoveel uit(dat telt amper mee bij een testrit).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Als ik zie hoeveel Fords en hoeveel Citroenen dat wij moeten depanneren (pechverhelping) zou ik ook eerder voor de Citroen gaan.Joe de Mannen schreef:Ik zou zeggen, als je kwaliteit wil, ga dan zeker niet voor de FoErd, bij ons op het werk klaagt bijna iedereen over Ford, de electronica valt onregelmatig uit en is onbetrouwbaar, vijzen verlaten hun gat op eigen initiatief, stukken vallen er gewoon af, kortom een nachtmerrie.Astralon schreef:Als je kwaliteit verkiest ga dan voor de Ford.
J.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ah ja, op die manier heb je gelijk natuurlijk. Ik bedoelde eigenlijk meer het gevoel van de wagen, de ergonomie en zo. Maar idd, die diesel motor zal helemaal anders aanvoelen en rijden dan die benzine.iceke schreef:Ja, hoe kan je nu een diesel vergelijken met een naft die 1.5X zo zwaar is....
Enfin, persoonlijk wil ik een testrit in een wagen met dezelfde motor & transmissie, dat het afwerkingsniveau minder of meer is maakt me niet zoveel uit(dat telt amper mee bij een testrit).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Dat hebben wij hier thuis ook inderdaad al voor gehad met elke Ford die we de laatste 7 jaar hadden. De echte oudere modellen hadden dit niet (of toch niet bij ons, de 15 jaar oude Mondeo waar ik mee rondbol heeft hier nooit last van gehad). Onze vorige Ford had de nare gewoonte om net na de garantie te flippen op de centrale deurvergrendeling, 1 random deur bleef altijd open... De huidige heeft dan weer automatische verlichting die te pas en te onpas aan schoot (binnen garantie in orde gebracht). Maar daar staat dan tegenover dat ik niet voor andere merken kan spreken, de auto van mijn moeder is altijd een Ford geweest, mij pa altijd een Opel met zo weinig opties dat er nooit iets kapot konJoe de Mannen schreef:Ik zou zeggen, als je kwaliteit wil, ga dan zeker niet voor de FoErd, bij ons op het werk klaagt bijna iedereen over Ford, de electronica valt onregelmatig uit en is onbetrouwbaar, vijzen verlaten hun gat op eigen initiatief, stukken vallen er gewoon af, kortom een nachtmerrie.Astralon schreef:Als je kwaliteit verkiest ga dan voor de Ford.
Laatst testritten gedaan met zo een Citroën, was geen slechte wagen, stond er van te kijken. Wel niet met een automaat gereden, ik schakel graag manueel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Tsja, ervaringen kunnen verschillen natuurlijk. Ik heb 5 jaar met een tweedehandse Ford Mondeo van '98 gereden zonder noemenswaardige problemen en ik zou er nu nog mee rijden moest de totale kost van het onderhoud op dat moment (nieuwe remblokken, distributieriem, ...) 2 jaar geleden niet hoger zijn geweest dan de 2de-hands waarde van die auto.
Sindsdien rijd ik met een Opel Vectra (ook 2de hands) waar ik in die 2 jaar al meer kosten aan gehad heb dan aan die Ford.
Sinds kort heb ik ook recht op een bedrijfswagen, ben nu aan het twijfelen tussen een Ford S-Max (naast C-Max enige volumewagen in het aanbod), Ford Mondeo Break of Opel Insignia Break dus de vraag naar ervaringen met de S-Max interesseert mij ook wel.
Sindsdien rijd ik met een Opel Vectra (ook 2de hands) waar ik in die 2 jaar al meer kosten aan gehad heb dan aan die Ford.
Sinds kort heb ik ook recht op een bedrijfswagen, ben nu aan het twijfelen tussen een Ford S-Max (naast C-Max enige volumewagen in het aanbod), Ford Mondeo Break of Opel Insignia Break dus de vraag naar ervaringen met de S-Max interesseert mij ook wel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik rij nu ook met een Mondeo van 98, nooit problemen mee geweest tis met de latere modellen dat we altijd last hadden. Grand C-max van men ma nu en een Ford Mondeo van begin 2000 van men ma voor die C-max.
Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
- Marcske
- Member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 21:01
- Locatie: Peer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik zou zeggen, als je kwaliteit wil, ga dan zeker niet voor de Ford, bij ons op het werk klaagt bijna iedereen over Ford, de electronica valt onregelmatig uit en is onbetrouwbaar, vijzen verlaten hun gat op eigen initiatief, stukken vallen er gewoon af, kortom een nachtmerrie.decat schreef:Joe de Mannen schreef:Astralon schreef:Als je kwaliteit verkiest ga dan voor de Ford.
Belange niet , ik heb nu reeds 3 jaar het laatste model S-Max 2.0 TDCI 115 PK als bedrijfswagen. Tot op heden nog geen enkel probleem meegehad. Wagen rijd gewoon super goed.
Wel vermelden dat er tegenwoordig ook een PSA motor (Peugeot / citroen ) in steekt. Het is wel geen automaat , maar ene 6-Bak.
Laatst gewijzigd door TiTanium 30 okt 2013, 20:35, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: Rood voorbehouden aan UBCrew!
Reden: Rood voorbehouden aan UBCrew!
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Heel wat Ford eigenaren die ik ken zijn kijken tegenwoordig uit naar een ander merk. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik ga dat zo houden ook denk ik.
Verder vind ik de nieuwe Franse wagens wel weer wat aantrekkelijker, al rij ik op dit moment nog steeds met een halve Duitse bastaard uit het Oostblok. Negeer deze post dus maar als je ervaring zoekt van wagens jonger dan 8 jaar.
Sent from my GT-I9505G using Tapatalk
Verder vind ik de nieuwe Franse wagens wel weer wat aantrekkelijker, al rij ik op dit moment nog steeds met een halve Duitse bastaard uit het Oostblok. Negeer deze post dus maar als je ervaring zoekt van wagens jonger dan 8 jaar.
Sent from my GT-I9505G using Tapatalk
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Hier 2 jaar gereden met de Ford Kuga 4x4, 2.0tdi, full option als firmawagen. NOOIT maar dan ook echt NOOIT problemen mee gehad (buiten de kleine koffer die me wel eens kopzorgen baarde) en 1x de GPS die letterlijk het noorden kwijt was. Echt super tevreden van geweest en toch een hoop elektrotechnische snufjes.
Nu sinds een jaar terug naar Audi (A6 avant 2.0, multitronic, 163pk) en toch al redelijk wat problemen gehad (automaat, stuurbekrachtiging, parkeersensoren, bandendruksysteem)
10-tal jaar geleden had ik de Renault Espace als firmwagen.... dat was pas een nachtmerrie! Stilvallen in de bochten, airbag probs, automatische parkeerrem problemen, elektrische ruiten, radio/cd, voorruit onder te hoge spanning met als gevolg een 9 tal nieuwe voorruiten op 2 jaar tijd ....). Nooit maar dan ook nooit meer een Renault, hoewel de vriendin er dan weer super tevreden van is (megane)
Nu sinds een jaar terug naar Audi (A6 avant 2.0, multitronic, 163pk) en toch al redelijk wat problemen gehad (automaat, stuurbekrachtiging, parkeersensoren, bandendruksysteem)
10-tal jaar geleden had ik de Renault Espace als firmwagen.... dat was pas een nachtmerrie! Stilvallen in de bochten, airbag probs, automatische parkeerrem problemen, elektrische ruiten, radio/cd, voorruit onder te hoge spanning met als gevolg een 9 tal nieuwe voorruiten op 2 jaar tijd ....). Nooit maar dan ook nooit meer een Renault, hoewel de vriendin er dan weer super tevreden van is (megane)
Laatst gewijzigd door axs 30 okt 2013, 20:38, in totaal 1 gewijzigd.
- FunkStar
- Elite Poster
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Momenteel:
Broer Ford Focus, Ford Ranger
Ouders, 2x Ford Fiesta (1 maal laatste model, en een 2006 model)
Ik zelf Ford Focus
Ouders vroeger nog Ford Fiesta, Ford Mondeo, Ford Escort, Ford Puma (maar dan zat ik nog in de kolen )
Nooit noemenswaardig problemen gehad, ook de eerste keer dat ik over zoveel Ford problemen hoor.
Broer Ford Focus, Ford Ranger
Ouders, 2x Ford Fiesta (1 maal laatste model, en een 2006 model)
Ik zelf Ford Focus
Ouders vroeger nog Ford Fiesta, Ford Mondeo, Ford Escort, Ford Puma (maar dan zat ik nog in de kolen )
Nooit noemenswaardig problemen gehad, ook de eerste keer dat ik over zoveel Ford problemen hoor.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Misschien goed om weten: bij Audi is de multitronic een klassieke volautomaat, terwijl hun moderne DSG-variant de naam S tronic draagt. Ik vind het nogal vreemd dat Audi de S tronic quasi alleen beschikbaar stelt in een quattro opstelling (= slecht voor de uitstoot bij leasing).axs schreef:Nu sinds een jaar terug naar Audi (A6 avant 2.0, multitronic, 163pk) en toch al redelijk wat problemen gehad (automaat, stuurbekrachtiging, parkeersensoren, bandendruksysteem)
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
De reden is eenvoudig: voor een S-tronic (Quattro) moet je een dwarsliggende motor hebben. Voor de Multitronic een langsliggende motor.
Als ik het goed voorheb komt in 2014/2015 de S-tronic ook beschikbaar zonder quattro systeem.
Als ik het goed voorheb komt in 2014/2015 de S-tronic ook beschikbaar zonder quattro systeem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
ja geloof u wel.FunkStar schreef:Momenteel:
Broer Ford Focus, Ford Ranger
Ouders, 2x Ford Fiesta (1 maal laatste model, en een 2006 model)
Ik zelf Ford Focus
Ouders vroeger nog Ford Fiesta, Ford Mondeo, Ford Escort, Ford Puma (maar dan zat ik nog in de kolen )
Nooit noemenswaardig problemen gehad, ook de eerste keer dat ik over zoveel Ford problemen hoor.
maar er zijn veel zaken die sommigen normaal vinden. als ge al jaren met hetzelfde merk op de baan bent.
zelf al europese gehad en niks dan miserie.
nu al 8 jaar een koreaanse en raar maar waar komt enkel in de garage voor onderhoud.
och ja de knalpot , batterij nog steeds niet vervangen en toch al 100.000 km.
-
- Pro Member
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
- Locatie: Zaffelare
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Volgens mij is het gewoon belangrijk geen model te nemen dat net uit is. Vroeger tamelijk veel problemen met 1.6 diesels van PSA. Nu zijn de problemen minder omdat bevestiging van injectoren aangepast zou zijn,.... Zal zo ook wel zijn met andere kinderziekten.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Goh ... Ik heb al drie BMWs gehad, en met de 2de en de 3de ook al "grote" problemen hoor ... Airco vervangen, versnellingsbak vervangen, motor vervangen... Ik denk dat je er een beetje geluk mee moet hebben dat je niet tegen grote problemen aanloopt. Kleinere probleempjes (iets dat afbreekt ofzo) zal je overal wel hebben...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset