form kiezen afhankelijk van de schermresolutie. (vb6)

Plaats reactie
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

ik heb een knop in een project van vb6.
nu is mijn vraag hoe ik afhankelijk van de schermresolutie een andere form kan openen.

dus

Code: Selecteer alles

Private Sub Command1_Click()
form1.Show
End Sub

heb ik al.
maar nu heb ik ook nog een form2 die geladen moet worden als de schermresolutie groter is dan 800*600.

is dit mogelijk?
SIR
Pro Member
Pro Member

Gaat het hier over een compleet ander form, of is form 2 de grote versie van form 1?????

Edit :
Je kan altijd met screen.width en screen.height de hoogte en breedte van je scherm opvragen. Je kan het misschien met deze parameters eens proberen.

If Screen.Width > xxx Or Screen.Height > yyy Then
Form1.Show
Else
Form2.Show
End If
End Sub
Laatst gewijzigd door SIR 26 aug 2004, 13:37, in totaal 2 gewijzigd.
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

ik ga gewoon een heel nieuw form inladen, omdat er anders in form1 teveel veranderd moet worden.
SIR
Pro Member
Pro Member

Ik heb het juist getest, de .width en . heigth waarden zijn afhankelijk van je resolutie.

=> hier kan je selectie perfect mee gebeuren.
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

SIR schreef:Ik heb het juist getest, de .width en . heigth waarden zijn afhankelijk van je resolutie.

=> hier kan je selectie perfect mee gebeuren.

had je men vorige post ondertussen gelezen?
of bedoel je dat ik met die functies kan laten kiezen welk form geladen word?

alvast bedankt
SIR
Pro Member
Pro Member

foxxy girl schreef:of bedoel je dat ik met die functies kan laten kiezen welk form geladen word?

alvast bedankt

Zie het edit gedeelte van mijn eerste post.
Als je die 2 parameters in een if-statement gebruikt is het perfect mogelijk.
VM

foxxy girl schreef:ik ga gewoon een heel nieuw form inladen, omdat er anders in form1 teveel veranderd moet worden.

Kijk eens rond op internet of je geen components vinden, die het schalen van je form voor je regelen. Ik weet heel zeker dat dit soort dingen voor Borland development tools bestaan (Delphi, C++ Builder) en het zou dus best kunnen dat je die ook voor VB zal vinden ...

Voordeel is dat je dan kaan gaan naar eender welke resolutie zonder enige implicatie op buttons en andere spullen, die je in de form plaatst
VM

Heb effe vluchtig op net gekeken... ik weet niet of dit voor VB6 werkt (kan zijn dat dit pas vanaf VB.Net werkt)... het is geen component, maar stukjes code.
http://www.experts-exchange.com/Program ... 87696.html
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

VM schreef:Heb effe vluchtig op net gekeken... ik weet niet of dit voor VB6 werkt (kan zijn dat dit pas vanaf VB.Net werkt)... het is geen component, maar stukjes code.
http://www.experts-exchange.com/Program ... 87696.html

en vergroot dit dan alles wat in de form staat ofwat?

Edit :
Je kan altijd met screen.width en screen.height de hoogte en breedte van je scherm opvragen. Je kan het misschien met deze parameters eens proberen.

If Screen.Width > xxx Or Screen.Height > yyy Then
Form1.Show
Else
Form2.Show
End If
End Sub

ik zal het straks eens met dit proberen.

bedankt
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

de code van sir doet het goed, eerst heb ik wel even liggen kl*ten voordat het juist werkte, maar ik begrijp het nu.

bedankt
DiViNO
Plus Member
Plus Member

foxxy girl schreef:en vergroot dit dan alles wat in de form staat ofwat?

Hiervoor moet je je componenten instellen via de property anchor, dit zorgt ervoor dat je componenten vergroten naar mate je form omvang toeneemt of afneemt.
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

ja, heb eens nagedacht, en het zal toch niet lukken, want ik gebruik een webbrowser control (zie andere topic) en daarin wordt een html pagina vanaf een cd geladen, maar die pagina moet ik ook helemaal anders maken, heeft te maken met de grote van afbeeldingen in combinatie met schermresoluties en grote van schermen.

toch bedankt hoor, maar ik zal het op de voor mij gemakkelijkste manier wel oplossen.

thanks alot
Plaats reactie

Terug naar “Development”