VDSL2 + Raw Copper OF Telefonie

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
whale
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Zoek de beste VDSL2 aansluiting bij EDPnet zonder telefonie (ik gebruik al VOIP).

Newer & Faster internet (EUR 35.95) + raw copper(EUR 12.50) = EUR 48.45

Newer & Faster internet (EUR 35.95) + telefonie (EUR 10.00) = EUR 45.95

Hoe kan VDSL2 met telefonie goedkoper zijn dan zonder met raw copper? Dat snap ik niet goed, in mijn geval zou ik dus het beste de telefonie optie moeten nemen en vervolgens de telefonie nooit gebruiken (heb toch al VOIP vanaf het LAN). Mis ik iets?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Puur commercieel. :)
Ik denk dat ze er vanuit gaan dat je dan evengoed je telefoonlijn van Edpnet kan gebruiken, zodat ze daar wat op verdienen.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dit is uiteraard zo. De Raw Copper prijs is niet iets dat Belgacom of EDPnet beslist, maar deze is vastgelegd door het BIPT. Door hun eigen lijn aan 10 euro aan te prijzen, betalen zij "zogezegd" 3 euro per maand voor jou. Uiteraard hopen zij dat jij belt en dat ze dat bedrag zo terug recupereren...

Beetje hetzelfde als SMS : als ik een SMS stuur naar jou dan kost het jou geen geld om dat te ontvangen, zelfs als je in het buitenland zit. Ze gaan er uiteraard van uit dat jij antwoord op een SMS en ze zo geld kunnen slaan uit de interconnectietarieven die er zijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
whale
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

krisken schreef:Dit is uiteraard zo. De Raw Copper prijs is niet iets dat Belgacom of EDPnet beslist, maar deze is vastgelegd door het BIPT. Door hun eigen lijn aan 10 euro aan te prijzen, betalen zij "zogezegd" 3 euro per maand voor jou. Uiteraard hopen zij dat jij belt en dat ze dat bedrag zo terug recupereren...
Bedankt ... dat betekent dat EDPnet dus eigenlijk iedere potentiele klant raw copper zou moeten ontraden en de telefonie optie zou moeten adviseren, ook al wordt dat nooit gebruikt.

Weet nu in ieder geval dat dat voor mij de goedkoopste optie is.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt helemaal! Ik heb ook EDPnet telefonie ook al gebruik ik dat helemaal niet :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
gdaivier
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 11 keer

Als je vdsl neemt betaal je zowiezo altijd voor de huur van je tel lijn, of dat je nu voip neemt bij edpnet of niet.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

En die huur zit in de prijs van het VOIP/Telefonie abonnement of in de Raw Copper van EDPnet....

En dan is het natuurlijk wel interessant om de goedkoopste optie te nemen, namelijk EDPnet Telefonie (10 euro) + de prijs van jouw xDSL-abo bij EDPnet.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”