Microsoft maakt Windows 8.1 beschikbaar

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Draai nu sinds vandaag 8.1 op m'n rMBP via VMware Fusion.

Voelt lekker snel aan, maar er zitten van die vervelende snufjes in die het dan weer "traag" doen lijken. Ik bedoel, what's up met die cursus in Outlook die trager beweegt dan dat ik kan typen? Gelukkig kan je al die eye-candy (animate windows) uitzetten zodat de boel toch weer wat sneller lijkt...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Update: Windows heeft men driver probleem zelf opgelost en nu werkt men wireless wel. Een van de "base"drivers geïnstalleerd en mijn wireless drivers kwamen vanzelf terug in orde.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

jackho schreef:
o.O upgrade gelukt op 63 computers bij ons
zat er toevalig geen laptop HP Pavilion dv7 bij ?

Van HP enkel Elitebooks.

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Op een Acer Iconia TAB W700 werkt de update zonder problemen. Na een half uurtje was die klaar. idd is de startknop niets meer dan een homeknop die je naar je tegelpagina brengt. Niet echt gebeterd als je op zo'n ding een vaste knop hebt die dit ook kan. Wat zou er beter moeten zijn eigenlijk ?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Gisteren nog eens op aanraden van Microsoft forum de nVida G105m drivers voor mijn video kaart geinstalleerd,
toen dacht ik dat het upgraden naar W81 gelukt was maar na de heropstart van de laptop HP Pavilion dv7
kreeg ik de melding Video_TDR_Failure (nvlddmkm.sys) waarop hij terug opstarte enz... de welbekende visieuze cirkel :bang:

'k ben n u nog altijd bezig met herinstalleren van mijn software bijna alles was om zeep , en dan staat mijn W81 er natuurlijk nog niet op !
Je zou voor minder er je buik van vol krijgen !
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

mailracer schreef:Op een Acer Iconia TAB W700 werkt de update zonder problemen. Na een half uurtje was die klaar. idd is de startknop niets meer dan een homeknop die je naar je tegelpagina brengt. Niet echt gebeterd als je op zo'n ding een vaste knop hebt die dit ook kan. Wat zou er beter moeten zijn eigenlijk ?
Geïnstalleerde programma's komen niet meer in het startmenu en moet je zelf vastpinnen als je dat wil (dus meer naar wens aan te passen). En in te stellen dat je bureaubladachtergrond achter het startmenu staat, wat wel beter is dan zo een effen kleur. Het oude startmenu komt niet terug, zijn ze nochtans van in het begin duidelijk over geweest :)

kandanog
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

voor wie een windows 7 start knop wenst ,bestaat er zoiets als StartIsBack voor een heel klein bedragje ,is 30 dagen gratis te testen ;-), ben er wel blij mee :-)
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Mijn upgrade naar 8.1 mislukte.. Heb het op 18 oktober denk ik gedownload.. Laptop startte op, zwart scherm met een flikkerende cursor.

Driver problemen met INTEL dus.

Heb de (amper 2 weken oude) laptop "gerefreshed", en zit dus nu terug op 8.

Alleen werkt géén enkele app meer bij mij. Alle apps blijven maar laden en laden tot de eeuwigheid :( Kan het aan ESET Smart Security liggen?

Niet dat ik de apps veel gebruik, maar het voelt toch beter aan als de Store bv zou werken.. Want nu kan ik op geen enkele legale manier naar 8.1 upgraden :-(

Ontopic: ClassicShell is een heerlijk licht en gratis programmatje om de goede oude Start knop zoals we die allemaal kennen, terug te krijgen.

Ik gebruik amper de Metro UI, pc start ook direct op op het bureaublad :angel:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Voor drivers die problemen geven, het kan helpen om de hardware te verwijderen in apparaatbeheer, inclusief driver (die optie krijg je bij het verwijderen). Dan geeft de driver geen conflict want er is er geen. Bij de installatie van 8.1 gaat hij dan ofwel de hardware als onbekend bestempelen of gewoon de Windows standaarddriver installeren.

@hierboven, ge kunt bij de pc instellingen een reset doen met behoud van software en files, probeer dat eens.

NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Gewoon ter info: Windows 8.1 draait als een zonnetje op mijn 6-7 jaar oude werkpaardje van een laptop. Het is, net zoals bij de installatie van windows 8, wel wat prutsen geweest met de grafische drivers omdat de kaart niet meer ondersteund wordt, maar daar zijn wegen voor. Nog steeds geen nieuwe pc nodig hier dus :wink:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

kandanog schreef:voor wie een windows 7 start knop wenst ,bestaat er zoiets als StartIsBack voor een heel klein bedragje ,is 30 dagen gratis te testen ;-), ben er wel blij mee :-)
Kan dat niet makkelijker en goedkoper met classic shell? Of zijn er nog verschillen die interessant zijn?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

heb eerlijk gezegd weinig problemen met de indeling van de huidige windows 8, dus no need for classic shell. Tis wat gewoon worden, maar das snel over...
de koe zegt boe
kandanog
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

ITnetadmin schreef:
kandanog schreef:voor wie een windows 7 start knop wenst ,bestaat er zoiets als StartIsBack voor een heel klein bedragje ,is 30 dagen gratis te testen ;-), ben er wel blij mee :-)
Kan dat niet makkelijker en goedkoper met classic shell? Of zijn er nog verschillen die interessant zijn?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Start 8 b.v.b , wat ook niet gratis is.
makelijker ? no comment ! (classic shell) lol
goedkoper ? + - 3 euro voor de software + free updates ,leek mij echt wel goedkoop !!
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

MClaeys schreef:Voor drivers die problemen geven, het kan helpen om de hardware te verwijderen in apparaatbeheer, inclusief driver (die optie krijg je bij het verwijderen). Dan geeft de driver geen conflict want er is er geen. Bij de installatie van 8.1 gaat hij dan ofwel de hardware als onbekend bestempelen of gewoon de Windows standaarddriver installeren.

@hierboven, ge kunt bij de pc instellingen een reset doen met behoud van software en files, probeer dat eens.

Bedoel je PC vernieuwen/refresh ?

Want dat verwijdert wel de programma's, en dat wordt in de Windows.old map gezet.

En daar heb ik echt geen zin in :-(
gbmed
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Voor een alternatieve startknop heeft Meon toch al lang geleden een 8-tal progjes voorgesteld. Ik gebruik Classic Shell freeware. Draai Win8.1 Pro Edition met Media Center.

Ik draai dit wel virtueel onder Win7 Ultimate 64 met VMware Workstation 9. Moet nog steeds niets weten van Windows 8.x maar wil wel op de hoogte blijven. Spijtig genoeg komen er ook voor Win7 nieuwe updates uit die volledig gestoeld zijn op de Win8 GUI en daar moet ik van kotsen.

Neem nu het freeware programma Adaware. Dit is nu de nieuwe Win8 stijl:
adaware.jpg
Zeer sober, summier, geen eye-candy, gewoonweg lelijk.
Afbeelding Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Lol, wist niet eens dat dat programma nog bestond :) Tja, de devs zullen er blijkbaar anders over denken, anders hadden ze wel bij de oude stijl gebleven. Waarom moet een dergelijk programma dan ook eye-candy hebben? Ze mogen het voor mijn part in de commandline wegsteken zolang het doet wat het moet doen :).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heb nu toch een probleem met mijn 8.1. IE11 werkt van geen kanten, vooral nadat ik op bepaalde sites terechtkom. Bvb, als ik na het opstarten direct in de default tab naar www.standaard.be ga, dan vliegt mijn IE er gewoon totaal uit. Idem met hln.be. Als ik naar de sites ga in een nieuwe tab, dan werkt het initieel wel, maar dan blijkt al snel dat IE gewoon mank loopt, en ik bvb geen nieuwe tabs meer kan openen.
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Ook hier meer en meer problemen sinds die update
Sommige site gaan gewoon niet meer open en zeker als ze flash gebruiken
Bijwerken van flash is onmogelijk want wordt door windows verhinderd
Ze zijn goe bezig met explorer
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Heb voor het IE11 issue effen een aparte thread aangemaakt : http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=8&t=39351
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

BTW, voor wie nog een upgrade plant vanaf pre-W8: momenteel ligt de W8 Upgrade voor een spotprijs bij Makro : http://www.makroshop.be/nl/multimedia/s ... nederlands . AFAIK is de listprice normaal €199 en zelfs op Tweakers pricewatch is laagste prijs €89.95.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Sinds gisteren die fameuze Windows 8.1 Update 1 geïnstalleerd. Die bleek al snel een dikke 800MB groot (ze doen toch hun best om nooit meer iets met de benaming "Service Pack" uit te brengen). Na herstart schijfopruiming (disk cleanup) eens opgestart en wat bleek? Alweer 700MB die Windows Update onnodig van mijn SSD wegvreet. :-(

Ik kan iedereen die Windows 7 of hoger draait aanraden om onderstaande eens uit te voeren, en zeker als je een SSD hebt waar de ruimte nog kostbaar is. Geen enkele tool zoals CCleaner kan deze extra opkuisfunctionaliteit evenaren aangezien deze niet gedocumenteerd is door Microsoft.

Afbeelding
Na het klikken op "Systeembestanden opschonen" krijgen we onderstaande te zien:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”