Hallo,
Aangezien ik veel in het buitenland zit heb ik thuis een Raspberry VPN opgezet om in 't weekend wat Belgisch voetbal en nieuws te kunnen bekijken.
Sinds dit weekend gaat helaas yelotv.be niet meer open vanaf het moment dat ik met VPN geconnecteerd ben.
Ook op m'n iPhone lukt het niet meer.
Heeft er iemand enig idee wat er kan veranderd zijn en hoe dit te omzeilen ?
Alvast bedankt !
J.
Yelotv - VPN
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Probeer jij met je iPhone via de app of ook via de webinterface?
Via de webinterface lukt me al een hele tijd nietmeer (via VPN dan), maar de app gaat probleemloos.
Via de webinterface lukt me al een hele tijd nietmeer (via VPN dan), maar de app gaat probleemloos.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik draai ook een OpenVPN server op een Raspberry Pi. Ik kan perfect via de app naar Yelo TV kijken op iPhone of iPad. (net getest)
Laatst gewijzigd door kdhoe 28 okt 2013, 10:00, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Via de app, maar hij kan niet connecteren.cyberbozzo schreef:Probeer jij met je iPhone via de app of ook via de webinterface?
Bij een vriend van me exact hetzelfde probleem sinds dit weekend.
Edit: bij hem is het op Ipad, bij mij op iPhone. Hij gebruikt dit van in Wallonië, ik van in Zwitserland ... maar dat kan volgens mij allemaal geen invloed hebben.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Net getest... Yelo TV werkt nog prima via de browser via m'n VPN naar thuis.
-
- Pro Member
Ik gebruik deze VPN (pptpd), heeft altijd gewerkt:kdhoe schreef:Ik draai ook een OpenVPN server op een Raspberry Pi. Ik kan perfect via de app naar Yelo TV kijken op iPhone of iPad. (net getest)
http://blog.wellsb.com/post/29412820494 ... vpn-server
Het rare is dat het bij een vriend (zelfde config) ook sinds dit weekend niet meer werkt, anders kon het natuurlijk nog ergens aan mijn configuratie liggen ...
Misschien moet ik ook maar eens OpenVPN gebruiken dan.
Ik dacht dat OpenVPN niet werkte op iPhone/iPad maar blijkbaar is er wel een app voor.
-
- Pro Member
Mijne maat heeft het opgelost gekregen door met dit commando:
# iptables -I FORWARD -p tcp --tcp-flags SYN,ACK,RST SYN -i ppp+ -j TCPMSS --set-mss 1356
Geen flauw idee wat dit doet maar het werkt dus terug.
Bedankt voor de antwoorden/hulp !
# iptables -I FORWARD -p tcp --tcp-flags SYN,ACK,RST SYN -i ppp+ -j TCPMSS --set-mss 1356
Geen flauw idee wat dit doet maar het werkt dus terug.
Bedankt voor de antwoorden/hulp !
-
- Pro Member
Hier ben ik er nog eens mee ... via laptop werkt het perfect maar op iPhone krijg ik het niet aan de praat.
Hij maakt probleemloos een connectie met de VPN, maar bij YeloTV blijft hij "connecteren", Apple zandlopertje dat blijft draaien maar verder geen beeld. Ook geen error messages of zo.
Vanaf het moment dat ik VPN disconnecteer lukt het wel (als ik thuis zit en op Telenet Wifi geconnecteerd ben natuurlijk).
Iemand een idee ?
Hij maakt probleemloos een connectie met de VPN, maar bij YeloTV blijft hij "connecteren", Apple zandlopertje dat blijft draaien maar verder geen beeld. Ook geen error messages of zo.
Vanaf het moment dat ik VPN disconnecteer lukt het wel (als ik thuis zit en op Telenet Wifi geconnecteerd ben natuurlijk).
Iemand een idee ?
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik moest bij mijn OpenVPN settings TCP nemen ipv UDP - met UDP bleef ik de ronddraaiende zandloper van TV Overal krijgen.jollito schreef:Hier ben ik er nog eens mee ... via laptop werkt het perfect maar op iPhone krijg ik het niet aan de praat.
Iemand een idee ?
Lang naar gezocht, maar opgelost door TCP te gebruiken.
Victory Not Vengeance
-
- Pro Member
Heb ik zo getest, maar ook vanop een Belgacom verbinding.t-town schreef:Je verbind toch niet met een vpn server in je netwerk vanaf je eigen netwerk? Dan ontstaan er waarschijnlijk onbedoelde bijwerkingen.
Ook met m'n broer z'n iPhone, steeds hetzelfde ...
Zal ook eens met de UDP setting proberen
Edit: stond op TCP, heb ook met UDP geprobeerd, zelfde probleem
-
- Pro Member
'k Heb nog eens een extra test gedaan.
Vanop Telenet en Belgacomnetwerk krijg ik wel een IP adres van m'n VPN op m'n iPhone, maar heb geen internet access (geen mail, apps en dus ook geen YeloTV).
Vanop een Dommelaccount blijkt dit wel te werken ...
Zoals reeds gezegd, op m'n laptop werkt het gewoon van overal.
Iemand nog een tip ?
Vanop Telenet en Belgacomnetwerk krijg ik wel een IP adres van m'n VPN op m'n iPhone, maar heb geen internet access (geen mail, apps en dus ook geen YeloTV).
Vanop een Dommelaccount blijkt dit wel te werken ...
Zoals reeds gezegd, op m'n laptop werkt het gewoon van overal.
Iemand nog een tip ?
yelo tv op windows 8.1 via VPN krijg ik niet aan het werk!
zou volgens diverse ... moeten gaan!
ook yelo op ipad met cydia werkt niet
heeft iemand dit wel werkend gekregen?
Dre
VPN met pptp (geen open vpn)
Dre
Kan iemand me helpen om vpn op mijn raspberry pptp werkend te krijgen( telenet), zou graag yelo in buitenland gebruiken.
ssh werkt, maar steeds foutmelding als ik via vpn wil verbinden.
Ik ben niet zeker wat ik bij ms-dns moet gebruiken. Heb al van alles gebruikt, zonder succes.
bedankt
Ik ben niet zeker wat ik bij ms-dns moet gebruiken. Heb al van alles gebruikt, zonder succes.
bedankt
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Heel simpel, kijk in jouw topic dat je gestart hebt en beantwoord mijn vragen.
Sorry, ik ben niet iemand die de antwoorden rechtstreeks zal inlepelen maar heb graag dat je meedenkt en er zelf iets uit leert
Sorry, ik ben niet iemand die de antwoorden rechtstreeks zal inlepelen maar heb graag dat je meedenkt en er zelf iets uit leert
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
Mabru schreef:Kan iemand me helpen om vpn op mijn raspberry pptp werkend te krijgen( telenet), zou graag yelo in buitenland gebruiken.
bedankt
Bij mij waren de problemen opgelost toen ik bij ms-dns 8.8.8.8 gebruikte.
Deze procedure gevolgd:
http://blog.wellsb.com/post/29412820494 ... vpn-server
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
DNS gaat nooit elementaire verbindingsproblemen met VPN oplossen.
Enkel het niet kunnen internetten.
Al vond ik pptp totaal niet performant vergeleken met OpenVPN.
Enkel het niet kunnen internetten.
Al vond ik pptp totaal niet performant vergeleken met OpenVPN.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
Edit: was precies nog niet goed wakker, vorige post maar verwijderd want was helemaal niet van toepassing ... excuses.
Wat werkt er nu juist niet eigenlijk ?
Je kan een SSH connectie maken met Raspberry, kan je ook van buiten het netwerk naar je Raspberry connecteren ?
Krijg je fouten als je een VPN verbinding maakt vanop een ander toestel naar je VPN ?
Wat werkt er nu juist niet eigenlijk ?
Je kan een SSH connectie maken met Raspberry, kan je ook van buiten het netwerk naar je Raspberry connecteren ?
Krijg je fouten als je een VPN verbinding maakt vanop een ander toestel naar je VPN ?
Dre007 schreef:yelo tv op windows 8.1 via VPN krijg ik niet aan het werk!
Werk wel met "hide My root" dit is dus gelukt!
Dre
-
- Pro Member
Even hier nog op terugkomen.
Ik heb alles werkend gekregen via PPTP maar de beeldkwaliteit is niet direct een topper.
Volgens mij ligt het aan de trage uploadsnelheid ...
Weet iemand of een connectie via proxy beter zou zijn ?
Ik heb alles werkend gekregen via PPTP maar de beeldkwaliteit is niet direct een topper.
Volgens mij ligt het aan de trage uploadsnelheid ...
Weet iemand of een connectie via proxy beter zou zijn ?