Bbox-2 wifi signaal valt uit

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Kielse
Member
Member

Ik merk dat het wifi signaal van de bbox2 een aantal keer per week uitvalt. En als het signaal dan terug gevonden wordt door mijn laptop, duurt het nog enkele minuten vooraleer er weer een internetverbinding is.
Vandaag viel dan ook nog de LAN connectie tegelijkertijd uit, maar vreemd genoeg bleef de TV wel werken.
Iemand een idee aan wat het zou liggen?
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

heb je het met 1 of meerdere pc's/tablets/.... ?

op eerste zicht zou ik denken dat je voeding het aan het begeven is of zo.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Bij ons werd de Sagem vervangen nadat eerst de wifi was uitgevallen en er enkele weken later storingen in tv beeld/geluid optraden.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Als de tv bleef werken lijkt het op een disconnect enkel op internetconnectie, Belgacom TV heeft geen internetconnectie nodig. De lijn zou moeten inorde zijn als TV blijft werken, dus waarschijnlijk defecte Bbox?
Kielse
Member
Member

sbghannibal schreef:heb je het met 1 of meerdere pc's/tablets/.... ?

op eerste zicht zou ik denken dat je voeding het aan het begeven is of zo.
Meerdere laptops en vandaag ook de LAN verbinding van de pc met de melding 'LAN kabel niet aangesloten'. TV bleef wel werken, maar ik merk dat we iedere avond last hebben van een 'geen signaal' melding van 1 seconde tijdens het zappen met Belgacom TV...

EDIT: gebeld naar de technische dienst en blijkbaar is de lijn opeens onstabiel na jaren stabiel te zijn geweest. Volgens mij hebben de werken van een tweetal maanden geleden ermee te maken waardoor ik ook 5 dagen niet kon telefoneren. Een technieker zal langskomen, en de persoon aan de lijn verzekerde mij dat ik niets zou moeten betalen. Ik ben eens benieuwd...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”