geen TV bij regenval
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
Bij mijn ouders zijn ze via Euphonynet, TV(vlaanderen), telefoon en internet komen plaatsen. Eerste werkte de telefoon niet zoals het hoorde, en nu blijkt er geen TV te zijn bij (heverige) regenval. Is dat normaal? Ik heb ze aangeraden om via Belgaco mof Telenet alles te laten overzetten. Goede raad van mij?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Signaal eens controleren op de ontvanger? Waarschijnlijk is de schotel of lnb niet goed uitgericht, dan kan je bij de minste regenval inderdaad problemen hebben. Ikzelf heb een schotel van 64cm & TV Vlaanderen, en heb nooit uitval bij (hevige) regen, enkel onweer kan roet in het eten gooien.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Via de site http://www.dishpointer.com/ kan je bekijken of je LNB goed is uitgericht. Voor TV Vlaanderen moet je kijken naar 19.2 E (Astra2) en naar 23.5 (Astra3) dacht ik...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Goed vastzetten en dat komt niet voor ze, hier al 5jaar niets meer aangepast.didi79 schreef:Na verloop van tijd (en zeker met dergelijke wind) is het niet uitzonderlijk dat de schotel wat verdraait. Regelmatig opnieuw richten hoort er gewoon bij.
@ johand, je geeft te weinig technische informatie over de buiteninstallatie. Type schotel, LNB's enzo. Met kleinere schotels en minder gevoelige LNB's is het normaal dat het beeld eens uitvalt bij hevige regen of sneeuw. Dat en niet echt onderhoudsvrij zijn inderdaad de nadelen van satellietontvangst. Voor mij wegen ze echter niet op tegen de vele voordelen. Vrije & grote keuze, kwaliteit, vrije keuze van hardware enzovoort.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
app om te helpen uit te richten....best ook ontvanger bij met de zenders ingeladen en dan de signaalbalk op (quality & strength)
https://play.google.com/store/apps/deta ... nder&hl=nl
de kwaliteit van materiaal die tvv levert is ook maar middelmatig....Heb een visiosat BIG bisatellite met alps LNB's....Alle schroeven ook door inoxen vervangen. staat op 1 meter van de grond.
Als je alles bij mekaar rekent kom je zeker niet goedkoper uit.....hagelregen heb ik ook uitval soms (ondanks grote schotel).
veel zenders geen HD, terwijl op telenet wel HD. spijtig dat regionale zenders er niet opzitten (de meeste toch niet). IN combipakket niet goedkoper....soit, we lijden af....
https://play.google.com/store/apps/deta ... nder&hl=nl
de kwaliteit van materiaal die tvv levert is ook maar middelmatig....Heb een visiosat BIG bisatellite met alps LNB's....Alle schroeven ook door inoxen vervangen. staat op 1 meter van de grond.
Als je alles bij mekaar rekent kom je zeker niet goedkoper uit.....hagelregen heb ik ook uitval soms (ondanks grote schotel).
veel zenders geen HD, terwijl op telenet wel HD. spijtig dat regionale zenders er niet opzitten (de meeste toch niet). IN combipakket niet goedkoper....soit, we lijden af....
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
Gaan wonen waar het bijna nooit regent is ook een optie!
Wij hebben dat gedaan, hier werken alle M7 zenders prima op een Triax 80 cm schotel. 2 losse lnb's en diseqc, een duo lnb kun je hier eigenlijk niet gebruiken.
groetjes vanuit het zonnige zuiden (alicante Spanje)
Wij hebben dat gedaan, hier werken alle M7 zenders prima op een Triax 80 cm schotel. 2 losse lnb's en diseqc, een duo lnb kun je hier eigenlijk niet gebruiken.
groetjes vanuit het zonnige zuiden (alicante Spanje)
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.