Wlan repeater instellen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Het gaat over deze repeater:
http://gmb-online.nl/Repository/7549/WN ... 5edd68.pdf

Als modem gebruik ik een fritzbox 7570

Dus die repeater gewoon met een lankabel aangesloten rechtstreeks op de fritzbox, internet blijft even werken maar nadien valt alles uit (alles wat met de fritz verbonden is) ik had het al op voorhand verwacht maar eigenlijk geen idee wat ik waar moet instellen en op wat.

Instellingen fritz
fritzbox.jpg
Instellingen repeater
gembird.jpg
Een uitleg mag wel maar liefst gewoon zeggen wat ik waar moet instellen/typen dat het werkt.
Lan instellingen staan niet juist maar geen idee welke getallen ik zou moeten invullen. (graag concrete cijfers)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Kan je eens precies vertellen wat je wilt doen, anders kunnen wij alleen maar gissen :-( .

Blijkbaar heeft die repeater een LAN aansluiting?
En je wilt die niet als repeater gebruiken (zoals de PDF die je hierboven bijvoegde), maar als wireless Access Point?
Je wil hem dus niet wireless verbinden met de Fritz maar via de LAN?

In dit geval zal het inderdaad niet werken zoals je het ingesteld hebt.
Veel uitleg moet ik niet geven:
De LAN poort van jouw repeater is namelijk ingesteld als router (met DHCP). Van zodra je die verbindt met een LAN poort van jouw FritzBox, zijn er in jouw netwerk 2 DHCP servers actief, en jouw PC's krijgen wellicht een IP adres van de repeater (192.168.10.100 enz). Gevolg: geen internet.

Wat je moet doen:
  • 1) de DHCP van de repeater uitschakelen.
    2) de repeater een lokaal IP adres geven in hetzelfde subnet van jouw FritzBox, bijvoorbeeld: 192.168.178.10 (liefst een cijfer <20).
    3) default gateway = 192.168.178.1
Pas op: vanaf je nu op "Apply Changes" drukt, is je repeater niet meer te bereiken via 192.168.10.1, maar wel via 192.168.178.10

Open nu, vanaf een PC die verbonden is met de FritzBox, de interface van de repeater (192.168.178.10), en vervolledig de wireless instellingen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Kan je eens precies vertellen wat je wilt doen, anders kunnen wij alleen maar gissen :-( .
Overal voor wifi bereik zorgen in het huis de fritz dekt maar 3kamers. En gezien repeaten niet zo veel zin zou hebben gezien het zwakke signaal lijkt de lan me vlotter gezien er hier toch 20stekkers in huis zitten.
Blijkbaar heeft die repeater een LAN aansluiting?
En je wilt die niet als repeater gebruiken (zoals de PDF die je hierboven bijvoegde), maar als wireless Access Point?
Je wil hem dus niet wireless verbinden met de Fritz maar via de LAN?
3* ja.
Pas op: vanaf je nu op "Apply Changes" drukt, is je repeater niet meer te bereiken via 192.168.10.1, maar wel via 192.168.178.10
Open nu, vanaf een PC die verbonden is met de FritzBox, de interface van de repeater (192.168.178.10), en vervolledig de wireless instellingen.
Gelukt na enkele pogingen, bedankt!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

q-tec schreef:Overal voor wifi bereik zorgen in het huis de fritz dekt maar 3kamers. En gezien repeaten niet zo veel zin zou hebben gezien het zwakke signaal lijkt de lan me vlotter gezien er hier toch 20stekkers in huis zitten.
Dat is inderdaad altijd de beste oplossing! Eigenlijk had de titel van je topic moeten zijn: "Wlan access point instellen" :).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Is het juist dat ik zo'n access point aan een switch zonder problemen kan hangen (met bv. Philippe z'n instellingen)?
Bedoeling is om het bereik van m'n bbox3 te verbeteren.
Victory Not Vengeance
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ja, geen probleem als het een puur AP is (dus zeker geen eigen DHCP server heeft).
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

q-tec schreef:Het gaat over deze repeater:
http://gmb-online.nl/Repository/7549/WN ... 5edd68.pdf

Content van?
Victory Not Vengeance
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”