Hallo,
Ik kom net thuis en zie dat ik problemen heb om op internet te raken.
Ik ben blijkbaar gedisconnecteerd vanaf ongeveer 14:00.
Ik krijg geen IPoE address en ook geen PPPoE address.
Zit of Dommel Fix IP (@schedomfix)
Nog mensen met problemen?
Peter
Dommel down
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is die storing tussen eerste en laatste post één grote storing? Neen toch hoop ik?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Op het moment van de eerste post was er bij mij nog geen probleem.
Ik zie via de Fritzbox log volgende foutmelding: "PPPoE error: Timeout."
De telefoon heeft kiestoon maar als je een nummer wil bellen krijg je altijd bezettoon.
Inkomende gesprekken ontvangen lukt ook niet.
Ik zie via de Fritzbox log volgende foutmelding: "PPPoE error: Timeout."
De telefoon heeft kiestoon maar als je een nummer wil bellen krijg je altijd bezettoon.
Inkomende gesprekken ontvangen lukt ook niet.
Update na contact met de technische dienst van Dommel: mijn probleem is opgelost door de modem te resetten naar de fabrieksinstellingen (enkel de stekker uittrekken en terug insteken hielp niet).
Geen idee wat verder de oorzaak was...
Geen idee wat verder de oorzaak was...
Oeps... vergeten hier een follow-up te posten.Pletskop schreef:Hallo,
Ik kom net thuis en zie dat ik problemen heb om op internet te raken.
Ik ben blijkbaar gedisconnecteerd vanaf ongeveer 14:00.
Ik krijg geen IPoE address en ook geen PPPoE address.
Zit of Dommel Fix IP (@schedomfix)
Nog mensen met problemen?
Peter
Om 17:00 heb ik dan maar contact opgenomen met de Dommel Helpdesk die me - tot mijn grote verbazing - binnen de 5 minuten te woord stond.
Na het verplichtige vragenrondje mbt modem-settings, wisten ze me te vertellen dat er onderhoudswerken door Belgacom gepland stonden tot 20:00 's avonds in mijn regio (geen verdere details verkregen). En inderdaad, om 20:00 kwam de lijn terug op en kon ik opnieuw connecteren.
Peter
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Vandaag weer prijs op CityLine regio Antwerpen.
Geen internet sinds +/- 3u vannacht. Niet dat ik dan nog wakker was, maar in de FritzBox logs staat er rond dat uur "Internet connection cleared". Sync is OK. Modem herstarten lost - in dit geval uiteraard - niks op. Telefoon ligt natuurlijk ook uit.
Geen internet sinds +/- 3u vannacht. Niet dat ik dan nog wakker was, maar in de FritzBox logs staat er rond dat uur "Internet connection cleared". Sync is OK. Modem herstarten lost - in dit geval uiteraard - niks op. Telefoon ligt natuurlijk ook uit.
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Om exact 9u gebeld naar de helpdesk. We zijn nu 20 minuten verder en ik krijg nog steeds de melding "al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek; blijf aan de lijn, we helpen u zo snel mogelijk verder". Volgens mij ligt er daar ook een en ander uit.
- silentkiller
- Pro Member
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 26 keer
connected since 18.02.2014, 04:05, dommel-netline-vdsl2
Geen last gehad blijkbaar..
(011)
Geen last gehad blijkbaar..
(011)
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Eergisteren blijkbaar ook bijna een uurtje uitgelegen van 23:48 tot 00:29.
Fritzbox toont een resem PPPoE timeouts. Regio Gent.
Fritzbox toont een resem PPPoE timeouts. Regio Gent.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Sinds dat het probleem deze week is opgelost werkt mijn telefoon niet goed. Sinds deze zaterdag morgen heb ik ook geen VOIP verbinding meer. In de fritzbox startscherm zie ik Number XXXXXXXXXXX, not registered, en in de eventlog zie ik een hoop errors “Registration of Internet number sipXXXXX failed. Remote site reports reason for error 403”
Dezelfde fritzbox kan nochtans perfect een VOIP connectie maken met WeePee.
Ben ik de enige?
Dezelfde fritzbox kan nochtans perfect een VOIP connectie maken met WeePee.
Ben ik de enige?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Dat zijn geen streken, het is omwille van uw eigen centjes
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G