Ibood te vertrouwen?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bombas
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Hallo,

Hier zijn reeds enige topics verschenen waarin mensen hun aankoop deden bij IBOOD.
Is deze online shop te vertrouwen? En wat met garantie en retourneren in geval van defect?
Want soms als de prijs van een product te mooi om waar te zijn is, "zit er een geurtje aan".
Alvast bedankt.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Ik koop er geregeld en nog maar weinig problemen gehad. Eén keer garantie moeten laten spelen, isi n orde gekomen maar was direct af te handelen met leverancier.

Alleen hun "marktprijs" niet blindelingsg eloven, dat is diegene die de fabrikant opgeeft en die is vaak een tsuk hoger dan wat je in andere onlineshops kan vinden. Maar ze zijn toch nog wel altijd goedkoper.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

bombas schreef:Want soms als de prijs van een product te mooi om waar te zijn is, "zit er een geurtje aan".
Geurtje zou ik het niet noemen, volgens mij kopen ze gewoon overschotten op, die ze dan onder de marktprijs kunnen verkopen.

Soms doen ze wel aan "nevenimport": de Samsung TV toestellen die ze verkopen zijn bestemd voor de Oost-Europese markt (code XXH = Hongarije), en dus niet via Samsung Benelux geïmporteerd.
Of het zijn toestellen voor de UK markt (waar ze dan toch wel een Europese kabel bij leveren.)

Zoals Goz zegt, nooit voortgaan op hun markttprijs, maar altijd vergelijken. Soms scheelt het toch niet zoveel.

Ze zijn vlot in leveren, en ook heel vlot geld terug in geval je uw bestelling annuleert.
Ik heb eens een bestelling geannuleerd, omdat in het onderwerp van de mail sprake was van een "Duo Pack" 16GB USB sticks, maar het in feite om één stick ging (€24.95). Ze hebben dan zelfs de klanten verwittigd om verwarring te vermijden, en het geld onmiddellijk teruggestort.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik ben zeer tevreden over de garantie, dus dat absoluut het probleem niet.
Geloof inderdaad nooit de "korting" blindelings.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ook al af en toe iets gekocht en eigenlijk nog maar één keer misérie gehad (2/3 jaar terug) met een levering die niet afkwam (een smartphone). Zij konden bewijzen dat deze was opgestuurd en dat ik had getekend voor ontvangst (ze hadden als naam gewoon mijn familienaam gezet). Maar na een PV van de politie is dit rechtgezet en kreeg ik direct mn geld terug.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Af en toe eens wat gekocht. 2x defect.
1x geld terug gehad omdat ze geen andere toestellen meer hadden. Heb wel zelf moeten opdraaien voor de verzendkosten! Toch al blij dat ik het aankoop bedrag terug had.
1x doorverwezen naar de fabrikant die mij een nieuw opgestuurd heeft.

Hun prijzen zijn wel goed. Soms gewoon goed soms iets beter. Maar ze gebruiken steeds de "adviesprijs" om hun korting op te berekenen. Zoek maar eens een winkel waar je hetzelfde product aan adviesprijs vind.

De moderatie is verschrikkelijk. Alles wat ook maar als negatief geinterpreteerd kan worden word verwijderd. Alles voor de "goed nieuws show".

Wat ik ook al vastgesteld heb : als het echt heel goedkoop is is het bazaar. Maar dan ook echt bazaar. Zeeman bazaar zo je wil.
Spotgoedkope mediaspeler of mp3 speler. Wees gerust binnen de 14 dagen zit je er al op te vloeken.
Is het al eens deftig materiaal is het vaak een verouderd model of specs.

Ik sta nogal neutraal/sceptisch tegenover ibood. Je kan er mooie kopen doen maar je moet goed uit je doppen kijken of je hebt blinkende prularia beet.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb er ook al redelijk wat gekocht, maar nog nooit iets defect gehad binnen de garantie. En het waren toch ook geen goedkope producten. Ze zijn echt wel te vertrouwen. Maar zoals hierboven al dikwijls gezegd is, ga nooit af op de adviesprijs. Als ge iets wil kopen, zoek het product dan eerst op via Google en dan weet je precies of je voordeel gaat doen. Het enige nadeel wat ik wel regelmatig hoor is dat als je elektro koopt en het stuk gaat je het moet regelen met de fabrikant zelf. Dat ibood er niet echt tussen komt. Maar dit is ook maar van horen zeggen he
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”