Invloed van provider op snelheid

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Odin

Wat ik mij afvraag: ik zit nu anderhalfjaar bij Skynet. Het eerste halfjaar surfte ik tegen een 2.2mbit, ik zit te ver van de centrale om de volle 3.3 te halen, maar die 2.2 was wel stabiel.
Zonder aanwijsbare reden begon mijn lijn ineens zwaar te fluctueren, soms zelfs maar 0.8mbit meer...
Ik heb uiteindelijk een technieker laten komen, die in t straat iets vervangen heeft en mij vervolgens op 1.1mbit gezet. Het kon vlugger maar dan kon m geen stabiliteit garanderen...

Nu vraag ik mij af: als ik bij Skynet maar deze snelheid kan halen, wil dat dan automatisch zeggen dat ik bij een andere ISP ook niet hoger kan? Want niettegenstaande dat ik kontenter ben van Skynet dan van Telenet begint die lage snelheid mij toch te ambeteren. Als je ziet dat al uw maten schone snelheden van rond de 3mbit halen... :(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Odin schreef:Nu vraag ik mij af: als ik bij Skynet maar deze snelheid kan halen, wil dat dan automatisch zeggen dat ik bij een andere ISP ook niet hoger kan?(

Inderdaad... ongeacht Uw ISP... het is en blijft steeds hetzelfde koperpaartje dat van jou thuis tot in de Belgacom centrale loopt (en daar op de betreffende provider wordt aangesloten).
Gast

Waar is die belgacom centrale? Brussel zeker?
Odin

Nee, ik woon in een deelgemeente van Aalst, in de hoofdstraat dan nog wel... :/

Maar ik lees hier posts van mensen die minstens evenver van de centrale zitten en toch nog 2.8 of meer halen. :???:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Slechts een zeker percentage van de koperparen in de kabel mag gebruikt worden voor ADSL. Dat komt omdat elke adslverbinding toch wat overspraak geeft op andere verbindingen in die kabel.
Zo kan een vroeger goed lopende verbinding langzaam slechter worden bij een toenemend aantal ADSL gebruikers op die kabel.

Wanneer verslechtering plotseling optreedt kan er een ADSL gebruiker bijgekomen zijn met een slechte (binnen)installatie waardoor bv de belasting van de telefoonlijn niet symetrisch is en overspraak sterk toeneemt.
Zo had/heb ik met mijn adsl aansluiting een signaal/ruisverhouding van 16dB. Sinds een paar maanden wisselt dit plotseling naar 9dB.
Het valt me op dat wanneer er onweer aangekondigt wordt het altijd weer terug 16dB is. Ik heb het vermoeden dat het een ADSL gebruiker in de buurt is die uit voorzorg tegen onweer dan de telefoonstekkers uittrekt :-) .

Nog een andere reden (vooral nu) kan inlopend water in een kabel zijn.
Bij regenachtig weer treedt dan een plotselinge verlslechtering op die langzaam verbetert bij droog weer.
Odin

K, tnx voor den uitleg...
Dan zal t wachten worden op vdsl

Ze hebben hier vandeweek van BGC overal kabel komen bijleggen, wie weet... 8)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Odin schreef:Nu vraag ik mij af: als ik bij Skynet maar deze snelheid kan halen, wil dat dan automatisch zeggen dat ik bij een andere ISP ook niet hoger kan? Want niettegenstaande dat ik kontenter ben van Skynet dan van Telenet begint die lage snelheid mij toch te ambeteren. Als je ziet dat al uw maten schone snelheden van rond de 3mbit halen... :(

Ja en neen,

het zal zo bij elke adsl isp zijn, maar TN gebrruikt de tv kabel voor internet te leveren. Dus de staat van de telefoonlijn heeft geen invloed op de snelheden bij Telenet.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Odin

I know, maar Telenet is geen optie :wink:

Op mijn vorig adres had ik Telenet, en qua snelheid enzo geen klagen, maar die administratie... it's plain evil :evil: en dan zwijg ik nog over hunne helpdesk. Mijn linkerteelbal weet meer over pc's dan het gros van hun operatoren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Odin schreef:I know, maar Telenet is geen optie :wink:

Op mijn vorig adres had ik Telenet, en qua snelheid enzo geen klagen, maar die administratie... it's plain evil :evil: en dan zwijg ik nog over hunne helpdesk. Mijn linkerteelbal weet meer over pc's dan het gros van hun operatoren.

Zodra je je aansluiting hebt is er normaal gezien geen probleem meer met je administratie, noch met de helpdesk (zeker met zo'n slimme teelballen).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”