Belgacom lanceert 4G op 5 november (2012)

Nieuws omtrent telecom
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Zou gemeenten moeten opstaan :p (dat zijn er 589 als ik mij niet vergis)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Laten we het gewoon zo oplossen, steden en gemeenten :P

In ieder geval straf, op nog geen jaar tijd. Eenmaal 800Mhz daar bijkomt denk ik dat we een nog snellere uitrol gaan zien met sterkere indoordekking. Logisch natuurlijk.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Wel jammer dat Proximus niet aangeeft wanneer ze een landelijk dekkend 4G netwerk wil hebben. Base heeft al aangegeven dit tegen eind 2014 te verwezenlijken.

Vorig jaar had ik wel gelezen dat Proximus binnen 2-3 jaar ( vanaf november 2012) een landelijk dekkend 4G netwerk te hebben. Maar heb dat nooit bevestigd gezien.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Gezien ze op een jaar tijd (nuja tegen einde dit jaar dus 13 maanden sinds lancering) 50% van de bevolking willen en zullen dekken en dat gecombineerd met de komst van 800Mhz dan zou een landelijke dekking aan hetzelfde tempo eerder dan eind 2014 er zijn.

Intern gaat zomer 2014 de ronde. Dat kan dus wel kloppen.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

En hoe kom jij aan die interne datum?

Sent from my LG-E975 using Tapatalk
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is dan nationaal minus Brussel wss :p

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Haha touché, iemand enig idee hoe het daar nu zit? Laatste dat ik hoorde is dat het voorstel in Brussel opnieuw veranderd was en dat in nadeel van providers (opnieuw). Nu zou men 3 volt per meter willen hanteren per provider?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Jordy1990 schreef:En hoe kom jij aan die interne datum?

Sent from my LG-E975 using Tapatalk

Verwonderd dat ik iets weet? :P
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Ik wist gewoon niet dat je bij Belgacom werkte of iemand kent die daar werkt;-)
Maar ook de zomer vind ik al vroeg zeker als je weet dat het 12 maanden kan duren voordat een milieuvergunningsaanvraag klasse 2 uitgesproken wordt, en Belgacom bij mijn weten nog geen aanvragen voor de 800 MHz frequentie heeft gedaan. :-)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Als je kijkt naar de uitrol nu en hoe snel deze op een jaar tijd (ok, er was al voor de lancering beweging, maar niet in de grootorde van nu) geëvolueerd is samen met het 4G offensief deze zomer, kan het lukken op eerste gezicht. Er is natuurlijk een interpretatieverschil.

Is een landelijke dekking echt 99.9% van het land of 99,9% (of dichtbij aanleunend) van de bevolking? Ik interpreteer het alleszins als oppervlakte en dus 99% van het land. Proximus niet perce.

In ieder geval, Belgacom niet onderschatten, telkens opnieuw verschiet ik mij een half ongeluk bij het zien van de enorme omvang van het bedrijf. Als ze willen, kunnen ze zeker hierin slagen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Is een landelijke dekking echt 99.9% van het land of 99,9% (of dichtbij aanleunend) van de bevolking? Ik interpreteer het alleszins als oppervlakte en dus 99% van het land. Proximus niet perce.
Als je dekking biedt van 4G, spreek je over dekking voor bevolking. Wat voor nut heeft het de velden van Wallonië te dekken, als je geen enkele klant 4G kan bieden?
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Het is zeker snel gegaan. Maar wat ik enkel wil zeggen is dat Belgacom een aantal zaken niet in de hand heeft (vergunningsaanvragen). Daarom lijkt mij zomer 2014 vrij snel, ik zou het zeker niet erg vinden moest het zo zijn hoor;-).
Bekijk het ook zo Belgacom wil tegen het einde van dit jaar 50% dekking hebben, hierover hebben ze minimum 14 maanden over gedaan. Vervolgens willen ze de overige 50 % (of 40% ofzo) in 6 maanden van dekking voorzien. Zelfs met de 800 MHz frequentie kan je dit minimaal ambitieus noemen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Als je dekking biedt van 4G, spreek je over dekking voor bevolking. Wat voor nut heeft het de velden van Wallonië te dekken, als je geen enkele klant 4G kan bieden?
Euh omdat er mensen kunnen passeren die best wel een deftige data connectie kunnen gebruiken? Plus, een veld in Wallonië kan net zo goed in de Ardennen liggen en dus wel sterk toerisme kennen? :-)
We blijven niet allemaal continu thuis of in steden hé :-D

Ik kom alleszins op genoeg plaatsen in de Ardennen waar je geen deftige connectie zou verwachten, maar wel een vindt. En om bijvoorbeeld tijdens mountainbiken deftige kaarten te kunnen binnenhalen of snelle gps hebben en snel foto's en gegevens delen... handig en waarom niet? Kan nu meestal al met Proximus. Ik verwacht daar dan uiteindelijk ook vaak LTE.
Net ook om die reden is Proximus nog steeds het beste netwerk in België. Daar kan je nu toch niet tegen zijn? :P

En ff terzijde, zijn er dan geen velden in Vlaanderen? En waarom zouden die dan wel LTE moeten hebben? :P
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Lord Utopia schreef:
Als je dekking biedt van 4G, spreek je over dekking voor bevolking. Wat voor nut heeft het de velden van Wallonië te dekken, als je geen enkele klant 4G kan bieden?
Afhankelijk van de veiling van 800MHz, zal een va nde drie operatoren verplicht worden binnen een paar jaar 4G dekking aan te bieden aan alle gebieden die nog geen 3G hebben in belgie. En aangezien de aard van 3G in belgie, vooral 2100MHz, zal dat toch een serieus stuk velden in wallonie zijn. Wat eigenlijk maar meer als normaal is, de mensen daar betalen evenveel voor hun data, maar krijgen er ander alleen 2G en met wat geluk 3G voor terug. :banana:
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Om maar niet te beginnen over het verschil in draagwijdte tussen 2100Mhz en 800Mhz, dus de resultaten zullen er zeker zijn.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
Wat voor nut heeft het om een veld in Haacht/Werchter extra dekking te geven (zowel permanent als extra pilonen) omdat daar globaal gezegd 1.9% van het jaar een festivalleke door gaat? Of om een voorbeeldje te tonen van wat de concurrentie neerzet (Mobistar) : https://www.facebook.com/media/set/?set ... 052&type=3

Als je velden en bossen in de Vlaamse ardennen dekking geeft, waarom niet in Wallonië? Er zitten een pak minder inwoners dan in Vlaanderen, maar ik denk dat je vergeet hoeveel toerisme dit landsdeel kent. Zeker vanuit onze noorderburen!

Telefonie = EDPnet + OVH
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wat voor nut heeft het om een veld in Haacht/Werchter extra dekking te geven (zowel permanent als extra pilonen) omdat daar globaal gezegd 1.9% van het jaar een festivalleke door gaat? Of om een voorbeeldje te tonen van wat de concurrentie neerzet (Mobistar) : https://www.facebook.com/media/set/?set ... 052&type=3
Daarom wordt er ook maar TIJDELIJK extra capaciteit voorzien. Heeft inderdaad geen nut daar mobiel internet te ontwikkelen omdat daar gedurende vijf dagen per week een volksexplosie is. En je gaat me niet zeggen dat op élk veld, Wallonië of Vlaanderen - want dat doet er niet toe -, op élk moment elke dag 66.000 mensen daar zijn die állemaal mobiel internetten. Je vergelijkt alweer appelen met peren.
Als sponsor van een festival, moet je natuurlijk zien dat iedereen daar bereikbaar blijft, dus ja, dan moet er tijdelijk extra capaciteit voorzien worden dmv mobiele masten.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Modbreak:
off topic
....

"Je vergelijkt alweer appelen met peren"
Moet dat hier nu echt altijd op die toon zijn? :?

Normaal discussiëren is nochtans zo moeilijk niet, zonder elkaar constant te moeten 'aanvallen'.

Clash of the ego's Part X

Edit: Quote Lord Utopia in PB.
ALTIJD zitten jullie twee op mijn kap, dat moet ook eens gedaan zijn met dat viseren van jullie
Om het voor eens en altijd voor iedereen duidelijk te maken: Ik viseer helemaal niemand, en wil niet continu op iemands kap zitten. En ja, serieus.
Er is ook niet zoiets als een samenwerking met de bedoeling iemand specifiek met twee op de kap te zitten.
En nu weer on topic zonder op de persoon af te gaan? 't Is nu eens geen polariserende (vb. Apple) discussie, laten we het zo houden :-).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
Daarom wordt er ook maar TIJDELIJK extra capaciteit voorzien. Heeft inderdaad geen nut daar mobiel internet te ontwikkelen omdat daar gedurende vijf dagen per week een volksexplosie is. En je gaat me niet zeggen dat op élk veld, Wallonië of Vlaanderen - want dat doet er niet toe -, op élk moment elke dag 66.000 mensen daar zijn die állemaal mobiel internetten. Je vergelijkt alweer appelen met peren.
Als sponsor van een festival, moet je natuurlijk zien dat iedereen daar bereikbaar blijft, dus ja, dan moet er tijdelijk extra capaciteit voorzien worden dmv mobiele masten.
Tijdelijke capaciteit? Bekijk eens hoeveel inwoners Haagt/Werchter heeft en check dan eens hoeveel antennes er standaard (!) al staan. We spreken dus over vaste masten, niet over mobiele masten hé! En 66000 mensen die allemaal mobiel internetten? Kuch! 1. Er zijn nog mensen klant bij Mobistar of Base (of één van de operatoren die gebruik maken van deze netwerken) en 2. Niet iedereen heeft MB's zitten in zijn abonnement/prepaid kaart en heeft dus met 2G meer dan genoeg. Over appels en peren gesproken hé... 't Verschil ligt hem niet in het vergelijken met fruit, maar in het lopen met oogkleppen op... Op een camping kunnen gemakkelijk meerdere duizenden mensen tegelijk zitten. En campings zitten nu eenmaal niet in het midden van een stad of dorp, maar "in de velden". 4G is bedoeld om mensen extra snel te laten internetten, terwijl 3G voor de meesten al genoeg is. In de ardennen, zeker nabij campings etc is de enige mogelijkheid om met een beetje snelheid te internetten het 3G of 4G netwerk gebruiken. In steden zijn er tal van telenet hotspots of belgacom fon's die je kan gebruiken om mobiel te internetten.

Telefonie = EDPnet + OVH
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Lord Utopia schreef:
Is een landelijke dekking echt 99.9% van het land of 99,9% (of dichtbij aanleunend) van de bevolking? Ik interpreteer het alleszins als oppervlakte en dus 99% van het land.
Akkoord met Lord
Als de operators het over "dekking" hebben, dan spreken ze over bevolking (=potentiële klanten), niet over oppervlakte.
Bij 99.9% maakt dat bijna geen verschil natuurlijk. Als je 100% van de oppervlakte dekt, dan heb je ook 100% van de bevolking :-) .

Maar bij 50% maakt dat wel een groot verschil.
Als je in Vlaanderen de grootste steden + kust dekt, kom je al gauw aan 50%, maar in oppervlakte is dat een stuk minder (Antwerpen alleen al is 10% van de Vlaamse bevolking).

Proximus (en de andere providers) zijn commerciële ondernemingen. Hun eerste bezorgdheid is natuurlijk om hun inkomsten te maximaliseren. Een of andere toevallige mountainbiker in een verloren gat 4G geven is waarschijnlijk niet hun grootse prioriteit :wink: .
En ze weten heus wel waar de toeristen komen (kassa kassa), vandaar de volledige dekking aan de kust bijvoorbeeld ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Me dunkt dat het lang geleden is dat je eens op een camping bent gegaan Philippe... De kust is uiteraard een toeristische trekpleister, maar de Ardennen des te meer! Meer Vlamingen en Nederlanders gaan de bossen in duiken in de Ardennen dan naar een plas water gaan kijken hoor. Het feit dat je de Ardennen meteen afdoet als een plaats "waar een of andere toevallige mountainbiker in een verloren gat 4G wilt hebben" zegt genoeg. Ik denk dat je vergeet dat de kust enkel populair is in het hoogseizoen. Als je nu naar de kust gaat is dat één groot verlaten gat. Dat is niet alleen mijn conclusie, maar ook van diverse mensen die ik ken die wonen in de grotere steden en gemeentes aan de kust (Blankenberge, Oostende, De Haan, Wenduine, Knokke Heist, Oostduinkerke, Nieuwpoort, ...). De weekendhuisjes zijn verlaten en de hotels hebben plaatsen genoeg. Dat is tijdens de zomer wel anders! In de Ardennen is er het hele jaar rond iets te doen. Ik denk hierbij maar aan langlauf/skipistes als het weer goed zit, maar ook aan kuuroorden, spa's, de vele toeristische trekpleisters als de kastelen en abdijen om nog maar te zwijgen over de druipsteengrotten en citadels die daar te bezichtigen zijn!

Juist omwille van het feit dat internet tegen een deftige snelheid (lees : sneller dan ADSL) amper aanwezig is in de Ardennen, denk ik dat er daar een hogere nood is aan 4G dan aan de kust! In sommige landen hebben ze deze redenering tenminste door en zijn operatoren verplicht om 4G eerst uit te rollen in gebieden waar internet aan een hoge snelheid nog niet aanwezig is. Maar goed, ik kan alvast zeggen dat er één GSM provider in BE dit alvast door heeft. En neen, k ben absoluut geen fan van die provider...integendeel...
Laatst gewijzigd door krisken 25 okt 2013, 12:11, in totaal 1 gewijzigd.

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Philippe, Ik zei ook niets anders?

In't algemeen gezien zou ik onder landelijke dekking letterlijk landelijk en dus landoppervlak verstaan, in geval van Proximus bedoelen ze de bevolking... en 'k vind dat ook niet onlogisch.
'k Zei ook niet dat die toevallige mountainbiker prioriteit heeft, alleen is hij lang niet alleen en is er niet alleen toerisme aan de kust, wel integendeel :wink: .

En ik zei er duidelijk bij dat, ookal zou je het niet verwachten, die toevallige mountainbiker toch meer 3G tegenkomt dan hij dacht en dat dat net een van de redenen is waarom het Proximus netwerk nog steeds het beste van België is. Blijkbaar waren die gebieden wat 3G betreft toch ook niet onbelangrijk dan, aangezien het een constatatie is die al jaren teruggaat, en dus ook voor de laatste grote vernieuwing van (3G) masten bij Proximus. Het zou mij dan ook helemaal niet verwonderen als in bepaalde van die gebieden er in 2014 ineens af en toe LTE opduikt. Al zeker niet met een lage frequentie.
En om die reden leek mij het voorbeeld van "een veld in Wallonië" niet perce waar. Proximus is momenteel al helemaal niet slecht in Wallonië.

Het is dan ook theoretisch makkelijker om een dichte LTE dekking te hebben dan een dichte 3G dekking dankzij de 800Mhz die er komt. Op zich lijkt een hogere verwachting dan sommige hebben in mijn ogen niet onredelijk. Van Proximus moet je dat haast wel verwachten, en dat weten ze zelf ook omdat ik geloof dat ze het van zichzelf ook verwachten.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 25 okt 2013, 12:14, in totaal 2 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Juist omwille van het feit dat internet tegen een deftige snelheid (lees : sneller dan ADSL) amper aanwezig is in de Ardennen, denk ik dat er daar een hogere nood is aan 4G dan aan de kust! In sommige landen hebben ze deze redenering tenminste door en zijn operatoren verplicht om 4G eerst uit te rollen in gebieden waar internet aan een hoge snelheid nog niet aanwezig is. Maar goed, ik kan alvast zeggen dat er één GSM provider in BE dit alvast door heeft. En neen, k ben absoluut geen fan van die provider...integendeel...
Lees: Mobistar? :-) Past alleszins in hun uitgesproken ambitie.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Het feit dat je de Ardennen meteen afdoet als een plaats "waar een of andere toevallige mountainbiker in een verloren gat 4G wilt hebben" zegt genoeg.
Dat was gewoon een knopoogje naar de vorige poster :-) .
krisken schreef:Juist omwille van het feit dat internet tegen een deftige snelheid (lees : sneller dan ADSL) amper aanwezig is in de Ardennen, denk ik dat er daar een hogere nood is aan 4G dan aan de kust!
Ik denk dat we het met zijn allen (met zijn drieën) eigenlijk allemaal hetzelfde zeggen :-D

Als er inderdaad zoveel toeristen zijn, of campings een groot potentiëel zijn, dat zullen de providers dat ook wel weten. Ik ga ervan uit dat hun deployment plannen (en prioritieten) daarom gebaseerd zijn op de vraag "waar kan ik met de minste investeringen het grootse potentiëel halen" ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Yep, ze zetten volop in op de Walen en surtout de Ardennen als je de persartikels mag geloven...

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Niet slecht dus, 'k ga eens BIPT site checken of er inderdaad een tendens opvalt in evt bouwaanvragen e.d.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Volg de E411, E46, E25, ... eens en kijk naar de blauwe/gele/groene bollekes :)
Of volg de landsgrens :)

Voor de betekenis van de bollekes
Rood = masten die reeds actief zijn
Groen = bouwaanvraag ingediend en goedgekeurd
Geel = bouwaanvraag ingediend, nog niet goedgekeurd
Blauw = aanvraag bij BIPT gebeurd, nog geen bouwaanvraag ingediend

Telefonie = EDPnet + OVH
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

krisken schreef:In steden zijn er tal van telenet hotspots of belgacom fon's die je kan gebruiken om mobiel te internetten.
Ben ik als Proximus klant vet mee ;)

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Jij hebt geen internetabonnement bij proximus of telenet? Evenmin de mogelijkheid voor een FON te kopen aan 39 euro? :p

Ach : mss moet proximus eerst maar eens beginnen in het Duitstalige gedeelte van België om de mensen daar 3G dekking te geven...
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... t-bekijken

Telefonie = EDPnet + OVH
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb Generation connect, ne Fon komt er pas van als ik verhuis want men ouders zagen nu al omdat er 3 wifi netwerken zijn :p
En het internet/telefoon en tv abo is Scarlet :)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Damn you :p
Maakt vriendjes of zoekt u een lief met e homespot of fon :p Nah :p

Telefonie = EDPnet + OVH
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Verloofde. Heeft Mobistar en Scarlet :'( te laat dus :P maar heb laatst die van men nicht eens mogen gebruiken en daar mag ik dan wel op als ze het zelf niet gebruikt (heeft zelf geen internet, gebruikt gewoon de fon account van haar ouders op de fon van de buren :P)

donneo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Heb hier in Gent in kelder coupure plots 4G dekking waar ik anders met moeite edge had... Nice

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

MClaeys schreef:Verloofde. Heeft Mobistar en Scarlet :'( te laat dus :P maar heb laatst die van men nicht eens mogen gebruiken en daar mag ik dan wel op als ze het zelf niet gebruikt (heeft zelf geen internet, gebruikt gewoon de fon account van haar ouders op de fon van de buren :P)

Hoe te laat? Neen, gij moet ze beter opvoeden. En je kan ook nog altijd voor een ander gaan eh :p

Anyway : congratz :)

Telefonie = EDPnet + OVH
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Doe ik hoor, maar zolang ze thuis woont betalen haar ouders de telefoonrekening en blijft het Mobistar. Vanaf we verhuizen is het Proximus, das al afgesproken ;)

Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Proximus heeft weer een aantal gemeenten aan hun 4G netwerk toegevoegd.

Link: http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... a_id/14815
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Via testen blijkt Proximus al 69,3% van de bevolking te voorzien van 4G netwerkdekking. Ze hebben hun doel van 50% tegen eind dit jaar dus goed gehaald. :-)

http://www.belgacom.be/nl/particulieren ... 1&tabnav=1
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Twitter: frederikdevos
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Wat mij vooral opvalt is hoe goed BASE uit de vergelijking komt.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Die vergelijking zal voor q1 2014 wel omslaan. Het geeft ook een vertekend beeld alsof Mobistar nog helemaal geen 4G heeft. Het is perfect bruikbaar en in mijn ervaring momenteel de betere van de 3. Niet alleen vergeleken tijdens launch maar ook nu. Ook indoor ontvangst is bijzonder goed, beter dan bij de 2 andere gemiddeld genomen.
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Twitter: frederikdevos
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Maar hun dekking loopt wel al sterk achter..
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”