Om de zoveel tijd disconnects al voor een aantal dagen.

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Op de status pagina lees ik dit dan.

18/08/2004 11:25:51
wegens onderhoudswerken op het netwerk van scarlet is een korte onderbreking mogelijk in de dienstverlening. Maintenance start : 19/08/04 06:00


11/08/2004 13:31:04
wegens onderhoudswerken op het netwerk van scarlet is een korte onderbreking mogelijk in de dienstverlening. Maintenance start : 16/08/04 05:30

Stopt die maintenance nog ?
Nog mensen zo een probleem ?
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Eerlijk gezegd heb ik er niet veel last van gehad van disconnects deze week wel de vorige week een paar disconnects gehad .
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Mannen,
Onderhoud af en toe is nodig hé.
Da is toch maar meer als normaal.

Dat is zoals een update bij Windows.
Daar zever je toch ook niet over?
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

akkoord, maar dan verwacht je beterschap en niet het omgekeerde ....

om de paar minuten disconnects is toch niet normaal als je dan leest korte onderbreking

Straks nog eens bellen, ze gaan dan weer lijnreset doen verzekers dat niks opbrengt en een lijncontrole doen die niets uithaalt

Mvg,

Kikker46
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Zoals verwacht, zonder mij iets te zeggen doen ze een nutteloze lijnreset, en gaan ze scarlet eens contacteren waar ge niks kunt van terug vinden of ze dat eigenlijk wel doen.

Iemand die nen telefoonnummer heeft van de techniekers van scarlet ?

Mvg,

Kikker46
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kikker46 schreef:Iemand die nen telefoonnummer heeft van de techniekers van scarlet ?


Ik kan U wel een telefoonnummer geven van een deftige provider :lol:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

kikker46 schreef:Zoals verwacht, zonder mij iets te zeggen doen ze een nutteloze lijnreset, en gaan ze scarlet eens contacteren waar ge niks kunt van terug vinden of ze dat eigenlijk wel doen.

Iemand die nen telefoonnummer heeft van de techniekers van scarlet ?
De 2 links naar Skynet verwezen naar de vorige site en waren dus niet meer functioneel
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 06 jul 2005, 05:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

kikker46 schreef:Zoals verwacht, zonder mij iets te zeggen doen ze een nutteloze lijnreset, en gaan ze scarlet eens contacteren waar ge niks kunt van terug vinden of ze dat eigenlijk wel doen.

Iemand die nen telefoonnummer heeft van de techniekers van scarlet ?

Mvg,

Kikker46


Hèhè die afwimpel-techniek hebben ze bij mij ook al 10 keer gelapt: "Lijnreset en Scarlet contacteren". Als je dan later achter info vraagt over dat zogezegd contact met Scarlet krijg je een VAGE uitleg (ofwel is dit nog niet gebeurd), en bij de vraag of je bewijs krijgt over dat contact met Scarlet, willen ze dit niet voorleggen. Trek uw conclusies dus maar eh ... (En ik heb er véél achter gevraagd hoor, maar heb nooit een afdoende antwoord gekregen)
Ochja, ze hebben mij tegenwoordig gecapt op 1Mbit, dus ja we juichen niet, maar gaan ook niet klagen...

r2504 schreef:Ik kan U wel een telefoonnummer geven van een deftige provider :lol:


En van deftige providers gesproken ... ik hoop dat Versatel op 1sept. met zijn unlimited abo gaat uitkomen Always More ADSL!! ('k heb zo'n vermoeden :twisted: )
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

r2504
Ik kan U wel een telefoonnummer geven van een deftige provider


Telenet is ook zo deftig niet meer zoals vroeger. Profiteren van hun monopolie, om zoveel mogelijk winst te maken.

Blue-Sky
Misschien best dit formulier eens invullen. Een initiatief van "sparkiii" en "Sub Zero".


Heb dit eigenlijk al 2 keer ingevult (mail en formulier), maar ik denk nu toch niet dat ge da meerdere keren invult beter is, allez meningen kunnen nog wel veranderen op die paar weken natuurlijk. Wel goed initiafief om eens de mening te weten de dag van vandaag.

Spacekiek
afwimpel-techniek


Vorige keer ook, ik vermelde dan het noise probleem, vermelt de persoon aan de telefoon dat er hier gelogen wordt en dat ik daar niks van moet geloven.

Zoals gebruiker L-Phenylaline ging mijn adsl connectie ook van 384 / 7200 naar 384 / 6624. veel disconnects

Loss of signal (local/remote) = 149 / 5
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 14767 / 2726
Loss of link (remote) = 149
en

Discarded frames = 69442

ongeveer 80 disconnects op 3 uur tijd, download of surfen gaat niet meer natuurlijk
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

kikker46 schreef:Vorige keer ook, ik vermelde dan het noise probleem, vermelt de persoon aan de telefoon dat er hier gelogen wordt en dat ik daar niks van moet geloven.


We vinden het bijzonder leuk om onze tijd te verspelen met het klagen over problemen die er eigenlijk totaal niet zijn! Daarnaast leggen we klachten neer bij de ombudsdienst, stellen we e-mails en troubletickets op en telefoneren we naar het KEIDURE 0903 nummer, gewoon omdat we dit een leuk tijdsverdrijf vinden. Inderdaad, we liegen dat we zwart zien !!!

Who's lying to whom :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kikker46 schreef:
r2504
Ik kan U wel een telefoonnummer geven van een deftige provider


Telenet is ook zo deftig niet meer zoals vroeger. Profiteren van hun monopolie, om zoveel mogelijk winst te maken.


Ik had het niet specifiek op TN, je hebt ook nog keuze genoeg in ADSL land voor een betere provider als A2F.

Los daarvan, TN gaf me vroeger 700 KB/s down, 16 KB/up en nu 700 KB/s down en 22 KB/s up. Als je kan leven met de limieten, kan nachtsurfen of blokjes wil bijkopen (maar da's iedereen z'n persoonlijk keuze) is er echt niets beter op de markt vandaag.
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

Ik heb absoluut geen disconnect gehad, meer zelfs ik heb nog nooit zolang hetzelfde ip gehad bij A2F als nu.

Maar nu begint de ellende pas, sinds zondag geen internet meer, en op de status pagina is alles normaal.

De maandelijkse afsluiting is er weer zeker, betaling is geen probleem is allemaal domicilering.

Zit nu op't werk want van thuis is gaat niet natuurlijk, fijne service. nog enkele maanden en mijn jaar zit erop bij A2F. En als ze me nog is afsluiten mijn contract ook.

Maar ik heb geen problemen gehad met disconnects door maintenance
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Beste,

Hier de uitkomsten die ze mij geven van een test.

Modem Status on the DSLAM: steady-state
Receive signal from the line: yes
Up-down counter: 835
The received signal to noise margin upstream: 22 dB (good >6dB)

:roll: Waar is de andere noise margin gebleven ? downstream ?

The attenuation or the difference between the total transmitted and the total received power: 23 dB
The outputpower downstream: 19 dBm
Current number of cells in: 57185327
Current number of cells out: 10278912
Current number of errors in: 0
Current number of errors out: 0
The DSL port is administrativily up.
The operational status of the port is up.

De downstream die niet meegegeven is, is bij mij nu 5.0 stabiel.

Iemand dier hier nog iets uit kan afleiden ?

Mvg,

Kikker46
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Beste Visi0n4ir,

Heb ook eens voor 14 dagen hetzelfde ip gekregen, daarna was en is de boel nog steeds om zeep.

Ik hoop voor u dat je niet hetzelfde gaat meemaken zoals ik.

Om terug om mijn topic terug te komen.

Belgacom is nu langs geweest en heeft vastgestelt dat het probleem zich niet bij mij bevind. (Dat had ik zelf ook al door :lol: ) Ze hebben mijn kaardje in een centrale hier in de buurt gecontroleert en dergelijke. Dan belt Belgacom mij terug dat het probleem bij Scarlet ligt en dat zij daar niks aan kunnen veranderen. Ze hebben alle gegevens verzonden naar Scarlet. Hopende dat er nu iets deftig verbeterd wacht ik af.

Mvg,

Kikker46
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

De verdere informatie die ik mocht ontvangen.

-------------------------------------------------------------------------------Beste,

Dit is de feedback van Belgacom:

De lijn is door meneer Fons Annecour hersteld vandaag op 24/08 de oorzaak van de storing was de invoerskabel.

Die technieker heeft dus precies wel iets gedaan nog deze achtermiddag.

Kan u verifieren aub?

Mvg,
A2F

------------------------------------------------------------------------------------
Bijkomende feedback:

Customer is online , I called BGC and they say the tech had doubts about some of the results he got from his tests , while he did find a problem @ BGC and fixed this , he also suspects that there might also be a problem with the end-user's cables

Mvg,
A2F

------------------------------------------------------------------------------------
Beste,
Nog meer feedback van Scarlet:

Als de BGC technieker concludeerde dat er mogelijks nog een probleem was in de binnenbekabeling van de klant, dan kan u de klant best aanraden de binnenbekabeling nogmaals te bekijken, of te vereenvoudigen. Eventueel rekening houdend met de aansluitfactor van een aantal POTS toestellen, om er enkele uit te sluiten en dergelijke meer.
De technieker heeft immers ook een euvel ter hoogte van de invoerkabel hersteld.

Ik heb de huidige situatie op de DSLAM bekeken:

Up-down counter: 844
The received signal to noise margin upstream: 22 dB (good >6dB)
The attenuation or the difference between the total transmitted and the total received power: 23 dB
The outputpower downstream: 19 dBm
Current DSL uprate on the port: 384 kbits/s
Current DSL downrate on the port: 6656 kbits/s

Dit betekent dat de klant sinds 23/08/2004 10:01:39 slechts 9 maal synch verlies gehad heeft. --rekening houdend met het feit dat de klant tijdens het testen waarschijnlijk meermaals uit synch is geweest, en waarschijnlijk ook regelmatig in en uit gelogd is, lijkt dit niet erg veel.

De waarden zijn goed, zeker wanneer men in rekening bengt dat de klant 5014 meter van de DSLAM verwijderd is. Als we dit vergelijken met de statistieken die Belgacom heeft opgesteld over de haalbaarheid van ADSL op haar (adsl dragende) koperparen, bevindt deze klant zich in een uitzonderlijk goede situatie: slechts de helft van de ADSL lijnen die op dergelijke afstand van de centrale termineren haalt meer dan 2Mbit. Deze klant synchroniseert aan meer dan het drievoud. Aan de snelheid die de klant kan behalen, blijft de afstand waarop dit mogelijk is beperkt tot 2,5km.
Een downgrade zou inhouden dat de klant aan 4Mbit zou synchroniseren veronderstel ik (als ik uw profielen bekijk). Dergelijk profiel werkt slechts in minder dan 50% van de aangesloten lijnen op meer dan 3500m, uw klant bevind zich op 5014m.
------------------------------------------------------------------------------------
DE GEBRUIKER:

Leuke feedback .... Er was en is geen euvel bij mij. De snelheden die ik de eerste maand gehad heb zijn nog nooit terug gekomen, ook nu niet.

Ik probeer gisteren namiddag 20 kb /s, daarna rond middernacht 100 kb /s en nu rond de 200 kb /s. Nu zit ik op een range 81.89.99 waar ik in die 2 slechte maanden nooit opgezeten heb.

De afstand kan waar zijn, maar dat heeft nog niets te zien met de snelheden die ik nu haal, want ik heb al beter snelheden gehaald en dat voor een lengte van ± een maand.
Gast

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 5559 kbit/s or 695 kbyte/s
- Upload speed : 316 kbit/s or 40 kbyte/s
Wed Aug 25 2004 at 15:41:17 UTC+0200

Ik ga nog eens terug bellen wat het probleem nu was, ik ben nu alvast heel blij. :-D

Mvg,

Kikker46
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 5537 kbit/s or 692 kbyte/s
- Upload speed : 315 kbit/s or 39 kbyte/s
Wed Aug 25 2004 at 15:46:41 UTC+0200

En nu blijft bij het grafisch weergeven van mijn snelheidstest de lijn heel stabiel, tegenover vroeger sprong die van beneden ff halfweg en dan volledig naar beneden.

Mvg,

Kikker46
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Alles is nu opgelost en kijk ADSL2Fit recht in de ogen en zeg "Die verdienen een bloemetje. "

ADSL2Fit heeft zich spijtig genoeg moeten kwaad maken tegen Belgacom, maar het zat ons beiden dwars dat Belgacom tegen Scarlet en mij het tegenovergestelde kwam vertellen. Hierdoor is mijn lijn terug in orde.

Ik kan de persoon aan de telefoon bij ADSL2Fit niet genoeg bedanken.

Mvg,

Kikker46 :wink:
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

kikker46 schreef:Als we dit vergelijken met de statistieken die Belgacom heeft opgesteld over de haalbaarheid van ADSL op haar (adsl dragende) koperparen, bevindt deze klant zich in een uitzonderlijk goede situatie

dus: men heeft je een abbo verkocht waar het eigenlijk al technisch onmogelijk was om die snelheden te behalen. Het gaat een hele tijd goed, maar vanaf het moment dat je komt klagen zegt men dat je maar blij moet zijn met je snelheden. Niet zo netjes....

Maareeuuh, kan je eens laten weten wat er nu eigenlijk juist aan de hand was, dan kijk ik dat bij mijzelf meteen ook na....

Styno

edit: 'men' hierboven = bgc
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gast

en kan je ook even vermelden op welke IP-range je nu zit?
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Beste,

Ik geef mijn ip-range hier ja, maar de persoon aan de lijn kon mij vertellen dat dit geen effect had op de snelheid. Ik vermelde zelf ook tegen de ADSL2FIt persoon aan de telefoon dat ik die in die slechte maanden nog nooit zo een ip gekregen heb. Dit kan pas later door mij bevestigd worden als dit verandert en dat zal ik dan ook bevestigen op dit forum en als de snelheden terug duidelijk weg zijn bij ADSL2Fit ook. Maar ik vertrouw op de eerlijkheid van de ADSL2Fit persoon. Volgens mij komt het doordat er vandaag wel meer dan eens naar mijn lijn gekeken is dat ik al zeker 2 andere ip rangen gekomen was dat er daar nu niet direct nog een nieuw ip vrij was dat ik nu in deze range gekomen ben. Trouwens ik heb nog eens terug mijn allereerste TroubleTicket aangaande dit probleem bekeken en daar vermelde ik dat ik goede snelheden had op 81.89.118.*, waar ik die al die maanden slechte snelheden op had, dus ...

81.89.116*

Mvg,

Kikker46
Laatst gewijzigd door kikker46 op 25 aug 2004, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Beste Styno,

Ik probeer een paar onduidelijkheden weg te werken. Mijn abbo is bij ADSL2Fit, maar BGC heeft mijn installatie thuis gedaan. Het klopt dat BGC nu beweert dat deze snelheden die ik de eerste maand gehad heb technisch onmogelijk zijn en dat ik maar moest stoppen met klagen, want er is technisch geen verbetering mogelijk, maar nu ik haal terug mooie snelheden.

Maareeuuh, kan je eens laten weten wat er nu eigenlijk juist aan de hand was, dan kijk ik dat bij mijzelf meteen ook na....


Om nu op je vraag te beantwoorden. Bij mij was de upload altijd oke, maar de download snelheden lieten het nogal eens afweten. Door Sub Zero kon ik ontdekken (in een thread hieronder ook door mij begonnen) dat mijn noise margin voor download heel laag waren. Bij ADSL2Fit hadden ze een lijntest aangevraagd bij Scarlet, maar die geven enkel de gevens mee die ze willen, met gevolgd dat het gegeven dat ik aankloeg er niet bij zat. Het gevolg is dat je dan eigenlijk kan concluderen dat er niks mis is met mijn lijn als je alle slechte gegevens nooit opstuurd. ADSL2Fit vertelt mij alles met mijn lijn in orde is. (wat niet het geval was) Mijn stoppen slaan door. Ik bel op eigen houdje naar een centrale dienst van Scarlet die mij na veel doorverbinden (eerst de dienst telefonie, dan de dienst PlanetInternet) tot een persoon die zegt dat hij niks kan doen. Als mij op de wachtlijst plaatsen voor een lijncontrole. Wegens ADSL2Fit dit al geprobeerd had vond ik het overbodig om mij uit te laten en liet het daarbij. De persoon van Scarlet wilde/kon mij niet doorverbinden met de technische dienst.
Na het laatste gesprek van ADSL2Fit op het 0903 nummer ben ik terug van de telefoon afgesprongen en TroubleTickets gaan maken. Daar hebben ze mij dan verdergeholpen. Waar er eigenlijk precies hetzelfde uit het water viel, Scarlet beweerde dat er niks mis was en ik wel. Door het één en ander ging Belgacom mijn lijn ook controleren, hier had ADSL2Fit mij van verwittigd. Ik had nu niet verwacht dat deze ging langskomen aangezien ikzelf hier alles nog eens voor zover het mogelijk is te controleren. De technieker van Belgacom komt langs en schroeft een paar kabels los van mijn ADSL-splitter en koppelt die aan een leegstaand aansluitbakje waar je een telefoon kunt op aansluiten. Hiermee sluit hij zijn modem aan en laat mij bij de statistieken zijn van zijn modem dat daar ook de noise margin van mijn download betrekkelijk laag is, 6 db, dit is heel weining om dat al aan de invoer te zijn zegt hij. Daarna koppelt hij zijn modem terug af en vijst alles terug dicht zoals het was. Hij vermelt zelf dat er hier niks mis is, en dat hij daarna eens zal proberen in de centrale vermoedelijk. In de namiddag belt hij mij terug om te vermelden dat het probleem bij Scarlet ligt en dat zij er niks aan kunnen doen. De stoppen slaan bij mij door. Ik bel op eigen houdje voor de 2de maal naar Scarlet door aandringen wil de persoon aan de andere kant even meehelpen met overleg van zijn overste en vraagt mijn telefoonnummer, controleert even en dan krijg ik zo een hmm geluid. Voor de rest wordt er weer niks gedaan en is het gesprek ten einde. De volgende dag krijgt ADSL2Fit de gegevens die ik geplaatst heb in deze threat Geplaatst: Wo Aug 25, 2004 12:23. In de namiddag na herstel van de userbase site test ik mijn snelheden en kom tot de constatatie dat het nog niet opgelost is. Ik bel naar ADSL2Fit (03...), ik en de telefonist denke hetzelfde (wat is dit toch voor een gedoe, waarom wordt er hier gelogen). Na overleg doe ik voor de zoveelste maal een snelheidstest ditmaal op de welbekende belnet ftp. Ditmaal slaan de stoppen slaan door bij de ADSL2Fit telefonist en belt naar Belgacom (ik vermoed de centrale), terwijl ik de test doe op de belnet ftp. Hierna wordt er in de central nog wat gepuzzelt, ADSL2Fit doet nog een lijnreset en bingo. Alles is terug in orde. Ik bel terug naar ADSL2Fit om hen te bedanken voor deze inspanning. En stellen wij onszelf de vraag waarom kan Belgacom gewoon niet eerlijk doen ?

P.S. Scarlet vermelde wel dat ik eigenlijk NIET naar hen mocht bellen en dat alles via ADSL2Fit moest gebeuren, ik moest bijna een ADSL2Fit persoon zijn naam geven omdat ik naar hen belde omdat dit niet mocht.

Hopende dat dit een beter kijk op het verloop van de situatie geeft.

Mvg,

Kikker46
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”