deurparlofoon verbinden met Fritzbox 7390

Plaats reactie
jan2Belgium
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 mei 2013, 12:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Kan iemand mij tips geven voor het aansluiten van een deurparlofoon
type: Doorline M02

De handleiding heb ik gevonden op :
http://www.telegaertner.com/de/elektron ... /BdM02.pdf
Op pagina 8 zie je het aansluitschema. (zie ook afbeelding in bijlage )

Ik vermoed dat ik met 2 draden moet aansluiten op de Fritzbox en deze als een antwoord app instellen (heb ik gevonden op de site van AVM) Maar welke draden zijn dat en waar moeten deze op de RJ11stekker aangesloten worden ?
http://service.avm.de/support/en/skb/FR ... -FRITZ-Box

Nog een vraagje.... heeft iemand ervaring met het weergeven van een IP camera op een Videophone ? Zoiets moet toch mogelijk zijn ?
Ik weet dat er kan en klare systemen bestaan maar die zijn nogal duur. zoals die Mobotix lijkt me wel leuk maar te prijzig voor buiten aan de muur te hangen.

Nog beter zou zijn dat je kan bellen naar een IP camera voorzien van audio en zo een gesprek voeren en een relais bedienen. (deur openen , deur sluiten,...)
Bijlagen
aansluitschema.jpg
(243.06 KiB) 8 keer gedownload
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

In de user manual van de Doorlmine M02 module staat:
DoorLine M 02
Das Modul M 02 dient zum Anschlufl der Torstelle DoorLine T 01, T 02, oder T 04 an einer TK- Anlage mit der Schnittstelle 123 D12
Met andere woorden:
De Doorline M2 is alleen geschikt om aangesloten te worden op een PBX met een "123 D12 interface".
De FritzBox heeft zo'n aansluiting niet.

Je moet een type deurparlefoon gebruiken die zich als een analoog telefoontoestel gedraagt. Zo'n parlefoon belt - bij het indrukken van de belknop - een vooraf geprogrammeerd (intern) telefoonnummer (vb "9" voor een algemene oproep).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jan2Belgium
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 mei 2013, 12:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Bedankt Phillippe !
en ik maar zitten klooien met die draadjes :bang:
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Je moet een type deurparlefoon gebruiken die zich als een analoog telefoontoestel gedraagt. Zo'n parlefoon belt - bij het indrukken van de belknop - een vooraf geprogrammeerd (intern) telefoonnummer (vb "9" voor een algemene oproep).
lijkt mij zeer interessant, ik heb gaan zoeken, maar enkel siedle heeft iets gelijkaardig. Niets gevonden bij ticino, geen urmet, geen aiphone, niet bij niko.
Iemand ervaring mee ?

Het zou leuk zijn een deurparlefoon te koppelen aan vb een gigaset 610 IP via DECT / GAP functie
( siemens had iets gelijkaardig, maar is niet meer beschikbaar )
jang
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:43
Bedankt: 1 keer

Mocht je nog op zoek zijn : ik gebruik een fasttel in combinatie met een fritzbox 7390. De fasttel met drie bellen zo geprogrameerd dat elke bel een andere groep DECTs belt (gigaset) en zelfs bij niet opnemen doorverbindt naar GSM. Ook gekoppeld aan elektrisch deurslot, waardoor deur openen zelfs via GSM kan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik volg dit draadje mee op de voet. Niet dat er veel aan mijn deur gebeld wordt, maar ik heb een draadloze bel die het meer niet doet dan wel; verder regelmatig de batterijen vervangen... En nee, een gewone bel is geen optie (meer). Draadjes werden indertijd afgeknipt en beltransfo zit er ook al jaren niet meer.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”