Nexus 5 gelekt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
De Nexus 5 is eerder dan aankondiging op 28 oktober gelekt.
Specs:
- 5" scherm Full HD
- Snapdragon 800 2.3Ghz
- 16 of 32GB opslag
- Android 4.4 KitKat (lol)
- 349 dollar
(bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/goo ... 349976.htm)
En wat mij betreft, een van de mooiste android toestellen beschikbaar.
Specs:
- 5" scherm Full HD
- Snapdragon 800 2.3Ghz
- 16 of 32GB opslag
- Android 4.4 KitKat (lol)
- 349 dollar
(bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/goo ... 349976.htm)
En wat mij betreft, een van de mooiste android toestellen beschikbaar.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Heb gelezen dat er geen uitbreiding mogelijk is van het opslag geheugen. Dit zal voor mij altijd een onderdeel zijn waarom ik deze telefoon niet in huis zou halen. Al vind ik een "kale" android nog het beste om mee te werken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
Zal te maken hebben met het design dat ze het toestel gaven, misschien dan ook geen verwisselbare batterij? (Nuja, niet zo simpel)
Inderdaad, 'k vind zelf dat die samsung/sony/... interfaces altijd iets 'mankeren'. Het lijkt me sowieso een goed toestel voor z'n prijs, vermoedelijk ook met LTE.
Inderdaad, 'k vind zelf dat die samsung/sony/... interfaces altijd iets 'mankeren'. Het lijkt me sowieso een goed toestel voor z'n prijs, vermoedelijk ook met LTE.
- TiTanium
- Moderator
De reden waarom ze dit niet in de toestellen steken is volgens mij om de kost te drukken. Hoe meer ze er in steken, hoe hoger de productiekosten zijn. En laten we eerlijk zijn dat het meestal een top toestelletje is met een zeer gunstige prijs dat ten koste gaat van extra's.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
-
- Elite Poster
Lijkt mij inderdaad zeer goed mogelijk... Wel jammer dat deze in België niet zo hard gepromoot worden als anderen. Als ik me niet vergis verkoopt Proximus deze zelfs niet. Nuja, ben daar vrij zeker van omdat ik deze nooit in de stock zag
. 'k Hoop alleszins dat de specs goed zitten voor LTE in België.
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Inderdaad, voor mij is dit ook een dealbreaker.TiTanium schreef:Heb gelezen dat er geen uitbreiding mogelijk is van het opslag geheugen. Dit zal voor mij altijd een onderdeel zijn waarom ik deze telefoon niet in huis zou halen.
Daarbovenop komt dan nog het feit dat de batterij niet verwisselbaar is.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Er zou ook een 32 GB versie komen. Dan vind ik het ontbreken van een SD kaartje zeker niet erg. Al heb ik weinig muziek en films op mijn gsm staan en kom ik ruim toe met de 32 GB die ik heb.
LTE gaat zeker geen probleem zijn aangezien de Nexus 5 ook uitkomt in Frankrijk en Duitsland en men daar dezelfde frequenties gebruikt als hier in België. Ook ondersteunt de LG G2 LTE in België en de Nexus 5 is hierop gebaseerd, dus LTE gaat geen probleem zijn volgens mij.
Verstuurd vanaf mijn LG-E975 met Tapatalk
LTE gaat zeker geen probleem zijn aangezien de Nexus 5 ook uitkomt in Frankrijk en Duitsland en men daar dezelfde frequenties gebruikt als hier in België. Ook ondersteunt de LG G2 LTE in België en de Nexus 5 is hierop gebaseerd, dus LTE gaat geen probleem zijn volgens mij.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Verstuurd vanaf mijn LG-E975 met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Ik heb 16gb intern + 8gb sd kaartje op mijn Galaxy S2 die het nog altijd super goed doet.
Zit momenteel aan android 4.3 ook zonder problemen.
Zie niet in waarom ik weeral een phone moet kopen.
Volgens mij kan mijn S2 nog zeker 3 a 4 jaar meegaan en dan heeft die toch ook weer mooi 7 jaar zen dienst bewezen![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zit momenteel aan android 4.3 ook zonder problemen.
Zie niet in waarom ik weeral een phone moet kopen.
Volgens mij kan mijn S2 nog zeker 3 a 4 jaar meegaan en dan heeft die toch ook weer mooi 7 jaar zen dienst bewezen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Nu nog wachten of het een 3000mAh batterij wordt zoals de G2 (en bepaalde leaks) of eerder een 2300mAh variant. Met 3000mAh heb ik geen probleem met het feit dat de batterij 'vast' is, 2300mAh zal dan net weer te zwak zijn om een zware dag door te komen.
- TiTanium
- Moderator
Ik heb in mijn toestel standaard 16Gb en deze is ondertussen uitgebreid met 64GB. Ik heb nu om en bij de 75GB "bruikbaar geheugen". Ik heb nog rond de 5GB over. Dus voor mij kan dit toestel spijtig genoeg niet dienen. Het feit dat de batterij niet wisselbaar is is een 2de bummer die er voor zorgt dat ik dit geen interessant toestel vind.
-
- Premium Member
Moet je dan vaak de batterij van uw toestel verwisselen om de dag door te komen? Of waarom vind je dat net een bummer dat de batterij niet verwisselbaar is?TiTanium schreef: Het feit dat de batterij niet wisselbaar is is een 2de bummer die er voor zorgt dat ik dit geen interessant toestel vind.
De enige reden waarom ik een verwisselbare batterij interessant zou vinden is om de batterij te vervangen door een nieuwe als de oude batterij "opgebruikt" is. Meestal duurt dat wel een jaar of 2-3, maar tegen dan hebben veel mensen al een ander toestel gekocht. Dat is toch mijn ervaring.
-
- Elite Poster
De batterij van mijn huidig toestel (1.5 jaar oud) is onlangs stuk gegaan en heb direct een nieuwe gekocht + geplaatst. DAT is voor de mij de reden om geen toestel met niet verwijderbare batterij aan te kopen.
En hier ook zoals Titanium = 16gb + 64gb en die 64gb zit goed vol. Wat films / series en een paar back ups (telkens 2gb) en dat loopt zal snel op.
En hier ook zoals Titanium = 16gb + 64gb en die 64gb zit goed vol. Wat films / series en een paar back ups (telkens 2gb) en dat loopt zal snel op.
-
- Elite Poster
Meestal zijn ze nog steeds verwijderbaar hoor, net als bij een iPhone bijvoorbeeld. Poepsimpel om een nieuwe batterij in te steken als't echt nodig is.
En Jordy, er komt inderdaad een 32GB versie, had dat bij de specs gezet
Ik kom alleszins nu nog steeds perfect toe met een 16GB toestel, en 'k zou het als tweede toestel gebruiken dus zeker geen probleem hier.
En Jordy, er komt inderdaad een 32GB versie, had dat bij de specs gezet
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik kom alleszins nu nog steeds perfect toe met een 16GB toestel, en 'k zou het als tweede toestel gebruiken dus zeker geen probleem hier.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Ik ben al even aan het wachten op de Nexus 5. Af en toe heeft het gejeukt om een ander recent toestel te kopen (Nexus 4, HTC One, Samsung Galaxy S4 of recentelijk de LG G2), maar de prijzen en het vooruitzicht op de Nexus 5 hebben dat tegengehouden. Ik koop niet elk jaar een smartphone dus ik wil dat die even mee gaat (liefst toch 3 jaar), zowel de hardware als de software. Bovendien doet het mij pijn hier veel geld voor neer te leggen. De Nexus serie lijkt hieraan te voldoen (vooral de software dan, zodat ik niet moet gaan experimenteren met mods en toch steeds de laatste versie heb).
Van zodra hij hier te krijgen is (liefst met 32GB en 3000mAh batterij natuurlijk) zal ik hem hebben ... impatient![Birthday Smile :bdaysmile:](./images/smilies/icon_bdaysmile.gif)
Van zodra hij hier te krijgen is (liefst met 32GB en 3000mAh batterij natuurlijk) zal ik hem hebben ... impatient
![Birthday Smile :bdaysmile:](./images/smilies/icon_bdaysmile.gif)
-
- Premium Member
Je moet er dan wel bij vertellen dat je op die manier waarschijnlijk uw garantie verliest. Je zal nl. altijd wel 1 of ander zegel binnenin het toestel breken.iRockabizzydilly schreef:Meestal zijn ze nog steeds verwijderbaar hoor, net als bij een iPhone bijvoorbeeld. Poepsimpel om een nieuwe batterij in te steken als't echt nodig is.
Als het toestel al ouder is dan 2 jaar heeft dit uiteraard geen belang meer, maar dan ben ik meteen al meer geneigd om uit te kijken naar een andere gsm. Al probeer ik wel langer dan 2 jaar met een toestel rond te komen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
'maar' als het binnen de 2 jaar gebeurt, valt het onder garantie? Dus dan hoef je de zegel niet te breken.
de koe zegt boe
-
- Premium Member
Op de batterij wordt gewoonlijk maar 6 maanden garantie gegeven. Dus als de batterij na 1,5 jaar kapot gaat (zoals bij Decat) kan je uw toestel ook opsturen naar de fabrikant, maar moet je wel zelf al de kosten betalen. Ofwel maak je uw toestel open en vervang je zelf de batterij maar dan vervalt gelijk ook uw garantie op alle andere onderdelen.
Dat is een nadeel van een niet verwisselbare batterij, wat hier al terecht aangehaald is.
Als we het hier over de Nexus 5 hebben, denk ik dat dit toestel ook wel heel wat andere voordelen (prijs, stock android) biedt tegenover andere toestellen dat de niet verwijderbare batterij door mij al snel vergeten wordt![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dat is een nadeel van een niet verwisselbare batterij, wat hier al terecht aangehaald is.
Als we het hier over de Nexus 5 hebben, denk ik dat dit toestel ook wel heel wat andere voordelen (prijs, stock android) biedt tegenover andere toestellen dat de niet verwijderbare batterij door mij al snel vergeten wordt
-
- Elite Poster
Klopt, maar zeg nu eerlijk, hoeveel zijn er werkelijk die hun batterij minder dan 2j laten meegaanJordy1990 schreef:Je moet er dan wel bij vertellen dat je op die manier waarschijnlijk uw garantie verliest. Je zal nl. altijd wel 1 of ander zegel binnenin het toestel breken.iRockabizzydilly schreef:Meestal zijn ze nog steeds verwijderbaar hoor, net als bij een iPhone bijvoorbeeld. Poepsimpel om een nieuwe batterij in te steken als't echt nodig is.
Als het toestel al ouder is dan 2 jaar heeft dit uiteraard geen belang meer, maar dan ben ik meteen al meer geneigd om uit te kijken naar een andere gsm. Al probeer ik wel langer dan 2 jaar met een toestel rond te komen.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- TiTanium
- Moderator
Een batterij gaat meestal wel voldoende lang mee, maar ik vind als het toestel om de ene of andere reden hangt, ineens heet wordt of iets grondig aan het misgaan is, dat je direct de batterij kan verwijderen. Ik heb dit ooit met een nokia voorgehad dat die gloeiend heet stond om een onbekende reden, batterij eruit en het was onmiddellijk gedaan. Ik kreeg het toestel niet af via de power of wat dan ook.
Ik kom wel de dag door met mijn batterij, maar stel dat je een pechvogel zijt en uw batterij is na 9 maand defect, ik wens alvast veel succes om dit onder garantie veranderd te zien. De grote reden waarom ik dit belangrijk vind.
Indien je al op voorhand weet dat je het einde van de dag niet haalt, zijn er alternatieve die uw toestel kunnen bijladen.
Ik kom wel de dag door met mijn batterij, maar stel dat je een pechvogel zijt en uw batterij is na 9 maand defect, ik wens alvast veel succes om dit onder garantie veranderd te zien. De grote reden waarom ik dit belangrijk vind.
Indien je al op voorhand weet dat je het einde van de dag niet haalt, zijn er alternatieve die uw toestel kunnen bijladen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Een van de grote voordelen van een verwisselbare batterij is dat ik op momenten dat er geen stopcontacten direct voor handen zijn, mijn batterij kan wisselen met een spare en binnen de minuut kan ik gewoon verder gaan met 100%. Wat echt wel handig is de dagen dat ik 20u+ van huis ben. Er bestaan natuurlijk van die battery packs, maar daar moet je gsm dan weer minstens een uur aanhangen om wat meer opgeladen te zijn.
-
- Elite Poster
Niks dus dat een mobiele lader niet kan oplossen.
Duracell/Panasonic of tot nu de strafste die ik vond:
http://www.bol.com/nl/p/a-solar-xtorm-p ... 008893224/
Waarschijnlijk goedkoper dan een tweede batterij en veel meer cycli.
[
Post made via mobile device ]
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Die amazon batterij is namaak batterij... geen officiële samsung batterij. Het klopt wel dat een extra batterij een goedkopere oplossing blijft dan die mobiele lader.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
iRockabizzydilly schreef:Niks dus dat een mobiele lader niet kan oplossen.
Ik heb deze Anker:
Ook in straffere versies te verkrijgen:
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
De nieuwe batterij voor mijn toestel is voor 10 a 15 euro nieuw te vinden, origineel that is. En voor andere toestellen ligt dat meestal ook rond die prijs. En zo'n mobiele lader is geen oplossing wanneer de batterij het heeft begeven en je er bv dagelijks mee moet rondlopen.
Zo'n lader gebruik ik enkel als het nodig is (spelen van Ingress, festivals, ...)
-
- Elite Poster
Geen oplossing? Dat begrijp ik nu echt niet...
Deze laadt u batterij meermaals van 0 tot 100% volledig op waar je ook bent?
Thanks voor de link, goed om weten dat er nog krachtiger is!
[
Deze laadt u batterij meermaals van 0 tot 100% volledig op waar je ook bent?
Thanks voor de link, goed om weten dat er nog krachtiger is!
[
-
- Elite Poster
Voor af en toe is dat zéér handig, daarom heb ik er ook eentje.
Maar om dat DAGELIJKS mee te sleuren wanneer je niet verwijderbare batterij het heeft begeven = neen dank u.![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar om dat DAGELIJKS mee te sleuren wanneer je niet verwijderbare batterij het heeft begeven = neen dank u.
-
- Premium Member
Blijkbaar wordt de Nexus 5 nu woensdag in een Nederlandse webshop verkocht.
http://www.allaboutphones.nl/nieuws/239 ... -euro.html
Ik had niet gedacht dat deze al zo snel te koop zou zijn in de BeNeLux. Toch jammer dat ik nog maar een paar maanden geleden een nieuw toestel gekocht heb.![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.allaboutphones.nl/nieuws/239 ... -euro.html
Ik had niet gedacht dat deze al zo snel te koop zou zijn in de BeNeLux. Toch jammer dat ik nog maar een paar maanden geleden een nieuw toestel gekocht heb.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Elite Poster
Blijkbaar intussen terug offline gehaald ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ziet er wel schitterend uit, alleen qua batterij/prijs gingen andere gegevens de ronde...
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ziet er wel schitterend uit, alleen qua batterij/prijs gingen andere gegevens de ronde...
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Dat is de prijs van webshops he. In de google play store zal deze een stuk goedkoper zijn.
't Is alleen maar de vraag of België eindelijk een eigen play store krijgt. Waarschijnlijk niet dus moet je weer via omwegen gaan.
Er zouden ook 2 versies zijn. De duurdere heeft een grotere capaciteit batterij.
't Is alleen maar de vraag of België eindelijk een eigen play store krijgt. Waarschijnlijk niet dus moet je weer via omwegen gaan.
Er zouden ook 2 versies zijn. De duurdere heeft een grotere capaciteit batterij.
-
- Elite Poster
Goed opgemerkt, zal daardoor zijn.
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Dit is naar het schijnt een fabeltje...Jack3770 schreef:Er zouden ook 2 versies zijn. De duurdere heeft een grotere capaciteit batterij.
Er zullen wel vlug 2 versies zijn namelijk een zwarte en een witte, waar de witte meestal een tijdje op zich laat wachten.
PS: http://www.kitkat.com/android is offline, wie weet binnenkort de aankondiging.
-
- Elite Poster
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Nog niet in België blijkbaar. Ik ga morgen en zaterdag in ieder geval de webshops en mogelijk wat fysieke shops in de gaten houden ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ben ook blij dat hij in Nederland blijkbaar voor 399€ (voor 16GB) de deur uit gaat bij Belsimpel, waar dat eerst toch iets meer was geadverteerd.
In Duitsland staat de 32GB versie voor 399€ en de 16GB voor 349€ op de play store .. dat zou natuurlijk nog mooier zijn![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Add: En in de de US is de eerste stock er na een half uur al door. Wie daar nu bestelt mag een weekje wachten.
Ben ook blij dat hij in Nederland blijkbaar voor 399€ (voor 16GB) de deur uit gaat bij Belsimpel, waar dat eerst toch iets meer was geadverteerd.
In Duitsland staat de 32GB versie voor 399€ en de 16GB voor 349€ op de play store .. dat zou natuurlijk nog mooier zijn
Add: En in de de US is de eerste stock er na een half uur al door. Wie daar nu bestelt mag een weekje wachten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik heb via ebay maar 4,5 euro betaald voor een Samsung batterij, verzendingskosten inbegrepen vanuit HongKongKenw00t schreef:Goedkoper dan een tweede batterij??
Een officiële batterij heb je voor een fractie van de prijs van dat ding.
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- FunkStar
- Elite Poster
bron: fwdmagazine.befwdmagazine schreef:"We zijn blij en trots dat we de Nexus 5 samen met onze retailpartners onmiddellijk op de dag van de lancering en voor een aantrekkelijke prijs voor Belgische en Nederlandse consumenten beschikbaar hebben", zegt Bas Dekker, verantwoordelijk voor Mobile Communications bij LG Electronics Benelux, in het persbericht.
De Nexus 5 is beschikbaar in zwart of wit en met 16 of 32 GB geheugen. De kostprijs voor de 16-GB uitvoering is 399 euro.
- FunkStar
- Elite Poster
Klopt, maar die 399 euro is prijs van externe firma's die nog eens extra winst willen halen.
Zal sowieso duurder blijven in België. Dollar is meestal gelijk aan euro, d.w.z.
$ 349 (16gig) = € 349 op Google Play (Frankrijk, Duitsland)
$ 399 (32gig) = € 399 op Google Play (Frankrijk, Duitsland)
Bij mijn weten kom je ietsje goedkoper uit als je hem via Google Play (vb. Duitsland) te laat komen:
€ 349 + 9,99 (verzendkosten naar je Duitse postbus) + € 18,15 (Verzekerde waarde tot € 500 via DHL met tracking) = € 377,14
maar je zal langer moeten wachten tegen dat ie in België is.
Zal sowieso duurder blijven in België. Dollar is meestal gelijk aan euro, d.w.z.
$ 349 (16gig) = € 349 op Google Play (Frankrijk, Duitsland)
$ 399 (32gig) = € 399 op Google Play (Frankrijk, Duitsland)
Bij mijn weten kom je ietsje goedkoper uit als je hem via Google Play (vb. Duitsland) te laat komen:
€ 349 + 9,99 (verzendkosten naar je Duitse postbus) + € 18,15 (Verzekerde waarde tot € 500 via DHL met tracking) = € 377,14
maar je zal langer moeten wachten tegen dat ie in België is.
-
- Elite Poster
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als iemand weet in waar ik die nu in nederland of duitsland kan krijgen, dan rij ik er vandaag of morgen nog om.
[
[
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.