Ik gebruik 2 systemen, zowel Belgacom als Telenet.
En eerlijk gezegd, Telenet is regelmatig een "tobogan" wat ik niet kan zeggen van Belgacom ....
Langs de andere kant, soms op mijn Belgacom TV, efkens .... zender niet beschikbaar.
Maar feitelijk, is het wel altijd de schuld van Belgacom/Telenet ????
Wat mij opvalt is hoeveel PC's er thuis zijn slecht afgeregeld en een vertragende factor zijn ....
Nieuwe PC met Windows 8, gemiddelde snelheid van 5 Mbps.
Standaard stond Kaspersky reeds aan ----> Kaspersky er af is nu een gemiddelde van 45 Mbps.
Die controleert continu web inhoud en e-mail verkeer, dat was het probleem (weet het je kan dat ook uitzetten als je wild)
Vriend die bij Belgacom zit ....
Oude PC, Intern geheugen 2MB en harddisk van 60MB die bijna vol staat met prul.
Die staat te bufferen en swappen gelijk een zot, YouTube is continu bufferen en nooit eens in een take uitkijken ....
Vriend die bij Telenet zit.
En dan spreek ik nog niet van mensen die overal maar op klikken en installeren dat het een lieve lust is ....
Tofste was een PC met 4 ge-installeerde virus scanners en twee firewall, want ze waren gratis .... moet kunnen zekers ?
Tel dan nog niet de firewall van de modem/router mee !
Of een internet browser met bovenaan 6 verschillende toegevoegde balken dat je bijna geen scherm meer hebt ....
Of PC die opstart met teveel toeters en bellen ....
Of AVG virus scanner die roet in het eten gooit omdat hij weer staat te upgraden ....
Ken mensen die een icoontje verwijderen en denken dat het programma is verwijderd ....
De fout word dan vlug in de schoenen van Belgacom/Telenet gestoken ....
Wat betreft snelheid testen, de meeste programma's testen in UDP terwijl gewoon internet in TCP werkt, en iedereen zou
moeten weten dat UDP sneller is dan TCP of toch niet ?
Bij TCP werkt de "sliding Window" als vertragende factor wat normaal is, dat zie je ook als je gaat Downloaden het start als
een vliegtuig om dan in elkaar te vallen als een pudding, is dat de fout van Belgacom/Telenet .... nee.
Dus het probleem van de traagste of snelste is per geval te bekijken voor er conclusies worden getrokken ....
Dit is natuurlijk meer bedoeld voor Jan met de pet dan sommige die hier technisch goed onderlegt zijn natuurlijk ....
Ik leer nog alle dagen bij, bij wijze van spreken
Conclusie: stel je dan voor dat al deze gevallen overgaan naar FTTH, zal mooie zijn dan 200Mbps beloofd en maar 15Mbps halen ....
PS: voor "gbmed" blijf maar hier hoor, kan mij voorstellen dat je dat niet expres doet ....