Advies: weg met Internet Explorer

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Yoko
Member
Member

Een groep die browsermakers aanspoort tot het maken van veiligere programma's voert nu keihard campagne tegen Internet Explorer van Microsoft. De groep, die werkt onder de naam Web Standards Project, heeft een site opgezet waarop internetgebruikers verklaringen afleggen waarom ze Internet Explorer niet langer wensen te gebruiken en zijn overgestapt op een alternatief bladerprogramma.

Volgens de site kan Internet Explorer de computer onveilig maken. " Waarom niet overstappen op een webbrowser die veel veiliger is? Veel mensen hebben de overstap al gemaakt. Lees hun verhalen en kies de browser die bij u past", aldus Web Standards Project.

"Altijd problemen met IE", schrijft een zelfstandig ondernemer. " De browser was niet intuïtief. Het leek erop dat IE is gemaakt door nerds die nerds als gebruiker in gedachten hadden, geen leken. Na enige tijd werd ik vooral ongerust over de vele lekken in de software."

De website is op zoek naar meer verklaringen van computergebruikers die zijn overgestapt van IE naar een alternatieve browser.

Volgens het Amerikaanse CNET News, dat melding maakt van de site, heeft Microsoft nog niet op het initiatief gereageerd. De softwaregigant heeft volgens de nieuwsbron het volste vertrouwen dat Internet Explorer de massa kan blijven bedienen.

Bron : De Telegraaf
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

FireFox boven alles !
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

volgens mij krijg je via IE veel gemakkelijker spyware en virussen binnen dan met firefox.

maar als firefox zo blijft groeien in populariteit dan zullen de schrijvers van virussen en spyware zich na verloop van tijd ook wel gaan aanpassen.
maar tot dat ik men eerste probleem met firefox tegenkom zal ik het zeker blijven gebruiken.
Gast

hier gaan we weer :roll:
mij heeft firefox nog steeds niet overtuigd.
aangezien de nl versie steeds achter komt, zal de leek die hier vernoemd wordt ook niet overstappen.
IE is onveilig, maar ik heb hier geen problemen mee. zoals vroeger hier vermeld gebruik ik pestpatrol. het is een kleintje om die iedere maand es te updaten en te laten scannen.
zo blijf ik mooi spyware-vrij met IE als enige browser.
let er dan ook maar op dat het juist de leken zijn die bij IE blijven, terwijl het juist die groep is die zou overstappen volgens wat ik hier lees :???:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

foxxy girl schreef:maar tot dat ik men eerste probleem met firefox tegenkom zal ik het zeker blijven gebruiken.

Stop dan al maar... er waren er onlangs drie op een goeie week.

Software is menselijk en bevat dus fouten, ook bij Firefox. Het gaat er gewoon om hoeveel aandacht er wordt geschonken aan het vinden en misbruiken van die fouten bij bepaalde software (en Microsoft is daar wel populair).
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
foxxy girl schreef:maar tot dat ik men eerste probleem met firefox tegenkom zal ik het zeker blijven gebruiken.

Stop dan al maar... er waren er onlangs drie op een goeie week.

Software is menselijk en bevat dus fouten, ook bij Firefox. Het gaat er gewoon om hoeveel aandacht er wordt geschonken aan het vinden en misbruiken van die fouten bij bepaalde software (en Microsoft is daar wel populair).

maar van die fouten heb ik nog geen last gehad, ik heb sinds ik firefox heb niks spyware meer tegengekomen op men pc.

en dat hij in het engels is vind ik ook niet erg. je kijkt meestal toch naar de website die erin geopend is. het enige wat ik regelmatig gebruik is file->new tab.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Anonymous schreef:hier gaan we weer :roll:
mij heeft firefox nog steeds niet overtuigd.
aangezien de nl versie steeds achter komt, zal de leek die hier vernoemd wordt ook niet overstappen.
IE is onveilig, maar ik heb hier geen problemen mee. zoals vroeger hier vermeld gebruik ik pestpatrol. het is een kleintje om die iedere maand es te updaten en te laten scannen.
zo blijf ik mooi spyware-vrij met IE als enige browser.
let er dan ook maar op dat het juist de leken zijn die bij IE blijven, terwijl het juist die groep is die zou overstappen volgens wat ik hier lees :???:

Amai om de maand eens laten scannen? :-(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Pengu schreef:Amai om de maand eens laten scannen? :-(

Pfff... ik scan soms zelf maar om de drie a vier maanden... en steeds is er niks te vinden (buiten wat stomme cookies). Het enige dat ik gebruik is een externe firewall, en een goed anti-virus programma.

Als je dus dermate veel rommel op je PC krijgt zou ik eerst maar eens nadenken naar wat ik allemaal surf.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

you got that right!

ik surf ook enkel naar trusted sites (mostly geekstuff :))

mss een tip voor kiddos: zoek niet naar films e.d. met google op warezsites of de ellende begint ;)

het enige waar ik IE voor gebruik is voor windows update en voor de zeldzame keren dat een site niet helemaal functioneert in firefox (mostly mediafiles)

en Firefox is nog eens rapper ook! jammer dat het nog niet helemaal in orde is zo is er af en toe wel nog eens een crash of memory leak, maar dat neem ik er bij, beter dan spyware, pop ups e.d.in IE :)
de pispaal <<
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

er is hier toch eens een keer een topic geweest waar een link in stond naar een site waar je de beveiliging van je browser kan testen? ik kan hem niet meer vinden, maar bij firefox was ik superveilig, en bij internet explorer niet echt hoor.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Mr.Cide schreef:
en Firefox is nog eens rapper ook! jammer dat het nog niet helemaal in orde is zo is er af en toe wel nog eens een crash of memory leak, maar dat neem ik er bij, beter dan spyware, pop ups e.d.in IE :)

niet alleen sneller ... tabbed browsing ruled gewoon :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”