Titel is wat misleidend, maar blijkbaar minder dan de praktijken van BGC leurders
Titel zou moeten zijn 'Bedrog in naam van Belgacom'
Ik ben het overigens volledig eens met TS dat BGC ook een deel verantwoordelijkheid draagt. Hij neemt een dienst af bij BGC. Het is BGC die de dienst zal leveren.
Het is ook BGC die zijn verkopers kiest en (laat) opleiden zoals hier al gemeld.
Uiteraard zouden ze aan deur, telefoonverkoop en dergelijke via derden voor zo'n ingewikkelde produkten beter verbieden. Maar de providers zouden zelf reclameren tegen zo'n verbod. Nog een reden dus waarom BGC in deze zelf haar verantwoordelijkheid dient te nemen.
En ik wil TS niet ontmoedigen, ook het verkooppersoneel in BGC winkel kan er soms een boeltje van maken ...
Zelf ooit een aanvraag gaan doen voor mijn pa zijn internetlijn te upgraden. Die gast heeft mijn pa nooit gecontacteerd. Ik heb het dan maar geregeld via telefoon met BGC. Dat verliep correct.
Een BGC winkel bezoeken is tegenwoordig een belevenis hoor (in Gent toch, weet niet of het overal zo is). Uiteraard best uit veiligheidsoverwegingen je boterhammendoos meenemen (wachttijden, dat is helaas nog zoals vroeger).
Maar al de rest : fonkelnieuw
Je komt binnen, ziet een massa volk staan wachten. Je gaat dus bliksemsnel op zoek naar die ticketpaal. Iedere seconde telt nu dubbel besef je ...
Maar die blijkt niet te vinden.
Tussen de vele verveelde blikken van de andere wachtenden zitten er soms ook geamuseerde bij .... Die merken namelijk op dat jij opzoek bent naar iets ... dat er niet meer is !
Als je geluk hebt zegt dan 1 van die andere wachtenden dat de ticketpaal tegenwoordig een persoon is die rondloopt met een tablet. En uiteraard, rond die persoon staat een kringetje van wachtende "aanmelders". Zodat een onwetende die wandelende ticketpaal niet kan vinden ...
Tikken op een tablet gaat niet snel maar blijkbaar dringt dat niet overal door, vandaar dat kringetje rond de wandelende ticketpaal.
Enfin, als je dan eindelijk "aangemeld" bent mag je weer beschikken voor een tijdje (vandaar de boterhammetjes, maar je kan natuurlijk ook de flashy smartphones bewonderen). Letwel, zo smart zijn die ook weer niet want de helft komt langs om te vragen hoe ze dat nu moeten bedienen.
Het zal je ook opvallen dat er mensen buiten gaan die NA jou binnenkwamen en toch al bediend werden (misschien het systeem van de banken: trouwe klanten laten wachten, nieuwe klanten eerst bedienen ... ? Enfin, iemand zal dit hier wel kunnen verklaren ?)
En dan plots stijgt uit de massa jouw naam op (beetje zoals op school destijds, bij de mondelinge examens). Je mag dan die persoon volgen en die is dan 1 en al oor voor uw probleem (op voorwaarde natuurlijk dat hij assertief genoeg is om andere klanten, welke bovenstaande wachtprocedure alleen maar geschikt vinden voor een ander, kordaat op afstand weet te houden).