Bedrog bij belgacom?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Enige tijd geleden werd ik gebeld door Belgacom met de vraag of er bij ons iemand zou mogen langskomen om over opties te praten voor over te schakelen. Ik was al een tijdje niet echt tevreden van Scarlet dus ik dacht waarom niet?

De persoon stelde een goede bundle aan ons voor aan €86.95 / maand, daarin waren inbegrepen:
  • Vaste lijn, 24/24 gratis bellen + na 5 uur gratis naar gsm bellen
  • Internet overal
  • Digitale TV (2 decoders)
  • Proximus Easy + 15 (gaat naar 10 euro wegens in pack te zijn)
  • Proximus Smart + 15 ( gaat naar 10 euro wegens in pack te zijn)
  • Gratis installatie, activatie en eerste maanden €17.5 korting per maand
Voor ons klonk dat fantastisch en wij hebben de papieren getekend. Een week of 2 later zijn de hebben wij de documenten ontvangen en dan zijn de problemen begonnen. Op deze documenten staat dat wij 90.96 / maand moeten betalen zonder gratis bellen 24/24, vervolgens heb ik gebeld naar Belgacom support en zij hebben mij weten te vertellen dat ik uiteindelijk +/- 100 euro per maand zal moeten betalen! Tevens was er ook niets te bespeuren van de gratis installatie, activatie en eerste maanden gratis.

Ondertussen was de afspraak voor de installateur al gemaakt om op 09/10 langs te komen, er is die avond niemand langs gekomen, opnieuw afspraak gemaakt voor 11/10 en opnieuw niemand gezien. Vandaag (14/10) zou er opnieuw iemand langskomen maar zoals je al kan raden is er opnieuw niemand langsgekomen...

Wat moet ik hier in hemelsnaam van maken? De persoon die langsgekomen heeft alles duidelijk opgeschreven wat we zouden ontvangen en de prijs erbij gezet, en hij heeft diezelfde prijs op de contracten gezet + ondertekend.
Laatst gewijzigd door Asskicker 14 okt 2013, 19:43, in totaal 1 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Voor de verduidelijking: Belgacom zelf komt nooit langs voor verkopen van producten. Da's een extern bedrijf dat o.a. Belgacom contracten verkoopt.

Het beste lijkt mij om eens in een BGC shop binnen te springen en te laten nakijken wat er allemaal al op uw naam staat van uit te voeren handelingen e.d., indien niks of foutief, laten annuleren en nieuwe aanvragen in shop zelf met mogelijks nog betere voorwaarden...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Asskicker schreef:Wat moet ik hier in hemelsnaam van maken? De persoon die langsgekomen heeft heeft alles duidelijk opgeschreven wat we zouden ontvangen en de prijs erbij gezet, en hij heeft diezelfde prijs op de contracten gezet + ondertekend.
Ik neem aan dat je de contactgegevens hebt van de persoon die je dit contract heeft aangesmeerd (hij heeft toch meegetekend) ?
Dan kan je hem toch ter verantwoording roepen?

Niet Belgacom, maar die verkoper heeft je bedrogen als ik het zo zie ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Asskicker
Plus Member
Plus Member

iRockabizzydilly schreef:Voor de verduidelijking: Belgacom zelf komt nooit langs voor verkopen van producten. Da's een extern bedrijf dat o.a. Belgacom contracten verkoopt.

Het beste lijkt mij om eens in een BGC shop binnen te springen en te laten nakijken wat er allemaal al op uw naam staat van uit te voeren handelingen e.d., indien niks of foutief, laten annuleren en nieuwe aanvragen in shop zelf met mogelijks nog betere voorwaarden...
Ik heb na dit fiasco niet veel zin meer om bij BGC te blijven, zeker niet met deze €100 / maand voorwaarden. :)
philippe_d schreef:
Asskicker schreef:Wat moet ik hier in hemelsnaam van maken? De persoon die langsgekomen heeft heeft alles duidelijk opgeschreven wat we zouden ontvangen en de prijs erbij gezet, en hij heeft diezelfde prijs op de contracten gezet + ondertekend.
Ik neem aan dat je de contactgegevens hebt van de persoon die je dit contract heeft aangesmeerd (hij heeft toch meegetekend) ?
Dan kan je hem toch ter verantwoording roepen?

Niet Belgacom, maar die verkoper heeft je bedrogen als ik het zo zie ...
Belgacom huurt de verkopers in, dan zijn zij toch ook verantwoordelijk voor de verkopers? Ik heb inderdaad de contactgegevens van deze persoon maar deze neemt helaas de telefoon niet meer (al enkele keren gebeld). En wat voor verschil gaat dat uitmaken? Ik ga nog steeds met deze belachelijk prijs zitten!
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Ik begrijp je reactie maar dit fiasco heeft niks met Belgacom te maken, buiten het feit dat het over hun producten gaat. Je kan alleen maar een betere ervaring dan nu krijgen, en in feite heb je er al goede ervaring mee want Scarlet = Belgacom...

Nee, Belgacom huurt deze verkopers niet rechtstreeks in. Zij huren de bedrijven in die deze verkopers aanwerven en "opleiden". Je kan zeggen dat ze dan maar niet met deze bedrijven moeten werken en je zou gelijk hebben, maar haast elke operator doet het omdat het veel goedkoper uitkomt en toch opbrengt. We mogen ook niet vergeten dat niet elk contract dat via zo'n verkoper gesloten wordt ook echt problematisch is, integendeel. Dus de balans is nog steeds positief, en wanneer bij een bepaald bedrijf de balans negatief overslaat voor Belgacom wordt de overeenkomst verbroken.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 30 keer

Wat ikzelf ervaar bij ons in de winkel is dat 95% van de deur aan deur verkopen effectief fout gaat...

Zowel op gebied van dingen beloven aan klanten als het verkeerd inlichten van de klant.

Het is echt een zeldzaamheid dat een verkoop bij deur aan deur goed verloopt.

En dan gaat het van onbestaande producten verkopen tot beloven van allerhande cadeaus ..
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Dat was mijn ervaring ook, maar we mogen niet vergeten dat verkoop aan deur die goed loopt nooit in de shop passeert... En dus dat deze niet opgemerkt worden. Het zou gek zijn moest Belgacom bij zo'n strikt negatieve balans nog blijven met externe bedrijven werken.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Belgacom kan vrijwel zeker de bestelling/contract herleiden tot diegene die het papier heeft opgesteld. Hij zal immers z'n commissie willen en bijgevolg z'n doorverkopersnummer hebben genoteerd op de papieren.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Klopt helemaal. Dus leek het mij best van bij Belgacom langs te gaan.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

ik zeg het ook steeds tegen de mensen die ik ken waar ze zo'n deur-aan-deur verkoper hebben...
wat telt voor die mensen? *VERKOOP*
hebben zij last van je als het niet klopt? NOPE (ze nemen niet op en jij bent kwaad op het bedrijf waar je een contract mee hebt, ipv de verkoper en diens firma)

dus...

een deur-aan-deur verkoper is NOOIT* een eerlijk mens, want een eerlijk mens verdient minder commissie.
en ze hebben geen nut aan eerlijkheid: ze zien jou toch nooit meer, verkocht is verkocht, en de volgende is de volgende.

dit telt trouwens evenzeer voor de meeste ERGO verzekeringsverkopers :)

* ok, hier en daar zit er eentje die eerlijk is, maar die zal ook niet lang die "job" blijven doen.
Asskicker
Plus Member
Plus Member

Ik zal een dezer dagen eens langs gaan bij een Belgacom winkel, en hopelijk kunnen me ze daar verder helpen.

Best bizar trouwens dat dit soort dingen gewoon nog legaal is, mensen letterlijk frauderen!

Bedankt allesinds :)
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Erg eigenlijk dat zoiets nog bestaat, deur aan deur verkoop. Wat ze ook verkopen, 9/10 kom je bedrogen uit bij zo'n dingen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

erg dat er nog mensen geloven in deur-aan-deur verkoop :)
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Verkopers liegen van begin tot einde, bij alle providers trouwens.
Dit is een dagelijkse vloek voor de techniekers. Iedere keer kunnen wij uitleggen hoe iets effectief werkt & wat de effectieve kosten zijn met de nodige discussies/annulaties tot gevolg.

Als je een verkoper aan de lijn of deur hebt: gooi die lijn/deur dicht, gegarandeerd dat je beter af bent :P
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

iRockabizzydilly zei huren die bedrijven ook niet in.
Dit zijn gewoon verkopers.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
ldw
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 25 keer

iRockabizzydilly schreef:Ik begrijp je reactie maar dit fiasco heeft niks met Belgacom te maken, buiten het feit dat het over hun producten gaat.
...
Nee, Belgacom huurt deze verkopers niet rechtstreeks in. Zij huren de bedrijven in die deze verkopers aanwerven en "opleiden". Je kan zeggen dat ze dan maar niet met deze bedrijven moeten werken en je zou gelijk hebben, maar haast elke operator doet het omdat het veel goedkoper uitkomt en toch opbrengt..
Omdat Belgacom daarvoor een middleman in dienst neemt, hebben ze er ineens niets meer mee te maken? Da's maar een kromme redenering imo.

Dat andere operators juist hetzelfde doen, praat zo'n fiasco ook niet goed...
Asskicker
Plus Member
Plus Member

ldw schreef:
iRockabizzydilly schreef:Ik begrijp je reactie maar dit fiasco heeft niks met Belgacom te maken, buiten het feit dat het over hun producten gaat.
...
Nee, Belgacom huurt deze verkopers niet rechtstreeks in. Zij huren de bedrijven in die deze verkopers aanwerven en "opleiden". Je kan zeggen dat ze dan maar niet met deze bedrijven moeten werken en je zou gelijk hebben, maar haast elke operator doet het omdat het veel goedkoper uitkomt en toch opbrengt..
Omdat Belgacom daarvoor een middleman in dienst neemt, hebben ze er ineens niets meer mee te maken? Da's maar een kromme redenering imo.

Zo denk ik daar ook over. Belgacom is nog steeds verantwoordelijk want de verkopers komen in naam van Belgacom bij de klanten thuis leugens vertellen, ik weet wel dat je moet opassen met dat soort mensen, maar dat ze gewoon ronduit liegen had ik niet verwacht.

Ik heb hier zelfs het ondertekende dubbel van het contract waar de prijs van 86.95 opstaat, belachelijker kan het toch niet worden?

Spijtig genoeg heb ik niet de tijd om tijdens de week naar de Belgacom winkel te gaan, dus zal dat nog even moeten wachten.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

ldw schreef:
...

Da's niet goedpraten, da's hoe de situatie nu eenmaal is. Trouwens, als het opgemerkt wordt dat er teveel fout loopt is het ook gedaan ze met die specifieke middleman.
Ik zeg niet dat omdat andere operatoren het ook doen, het goed te praten is. Wat ik bedoelde is dat iedereen het doet en het dan zelf niet meer doen negatief kan zijn omdat je een heel potentieel en marktsegment dan links laat liggen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

Asskicker belgacom is maar voor 2 soorten verkopers verantwoordelijk da zijn de mensen van 0800/22800 en de belgacomshops.
Als jij bij cardoen een renault dieselwagen koopt en die verkoper zegt ge mag rijden op benzine. Wie is dan verantwoordelijk toch renault niet.
Je moet een beetje ernstig blijven.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Asskicker
Plus Member
Plus Member

proximusboyke schreef:Asskicker belgacom is maar voor 2 soorten verkopers verantwoordelijk da zijn de mensen van 0800/22800 en de belgacomshops.
Als jij bij cardoen een renault dieselwagen koopt en die verkoper zegt ge mag rijden op benzine. Wie is dan verantwoordelijk toch renault niet.
Je moet een beetje ernstig blijven.
Ik ben ernstig, maar jij vindt het blijkbaar normaal als je een bepaald contract tekent en vervolgens een ander moet betalen?

In jouw voorbeeld spreekt die verkoper in naam van het bedrijf, hij is verantwoordelijk, maar ik ga wel een contract aan met het bedrijf en niet met de verkoper!
Ik wil Belgacom zelf hier niet zwart maken (ik wist al helemaal niet dat die verkopers van externe bedrijven komen), maar zulke dingen vind ik toch niet helemaal zuiver.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Niemand zegt hier dat je dat moet betalen, zeker voor verkoop op afstand zijn er bedenkingstermijnen, het probleem is makkelijk opgelost door eens langs te gaan en dat is hier al meermaals aangegeven, en ik begrijp dat je er momenteel geen tijd voor hebt maar het wel ziet zitten, dus op zich is er geen probleem. Je moet er niet aan twijfelen, ze zullen bij Belgacom zelf helemaal geen schroom hebben om dat contract te annuleren. Belgacom medewerkers zijn op zijn minst helemaal niet opgezet met dergelijke toestanden omdat het concurrentie is en dan nog met foutieve informatie die hen en het bedrijf in slecht daglicht brengen geregeld, zoals nu weer eens bewezen is.

Dat je Belgacom niet wil zwartmaken geloof ik best, maar de titel van het onderwerp is wel minder genuanceerd.

Neem het van mij aan, niemand binnen Belgacom wil u doen bedrogen worden. Als het toch gebeurd zullen ze aan u kant staan. :-)
Asskicker
Plus Member
Plus Member

Het probleem met opzeggen is natuurlijk dat ik dan totaal geen internet / tv / telefonie meer heb, maar ik neem aan dat ze mij dan hopelijk wel een goed alternatief kunnen voorstellen.

De topictitel is inderdaad misschien iets teveel van het goede, maar ik heb het topic dan ook zitten opmaken nadat ik van de telefoon kwam bij Belgacom en mij net verteld was dat ik een heel stuk meer zal moeten betalen en ik voor de 3de maal heb zitten wachten op een Installateur die er niet doorkomt. :P

Ik geloof het best dat Belgacom mij niet wil bedriegen, maar zoals ik hiervoor al meldde wist ik niet dat de verkopers van een extern bedrijf zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

@dizzybilly

ze staan dikwijls niet aan de kant van de klant, tenzij de ombudsman voor telecom eerst heeft moeten ingrijpen :bang:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

't is BizzyDilly ;-) 't zal wel spottend bedoeld zijn zeker? :-)
Nee serieus, het scheelt dat voor contracten met externe verkoop de verkopers van Belgacom zelf niet aan de kant van de klant gaan staan...

'k Weet dat het in't algemeen niet altijd zo is dat ze aan u kant staan, kan er gerust meer dan genoeg van meespreken als klant. Zelfs momenteel nog een zaak lopende bij ombudsdienst. Maar of het bij BGC erger is dan elders... jammer genoeg niet waarschijnlijk.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 282 keer

@BizzyDilly

juist, dat heb ik ook niet gezegd. Heb een goede ervaring gehad met deze ombudsdienst ivm een Mobi* probleem. Maar deze zelfde dienst heeft ook moeten helpen om BGC enige "verantwoordelijkheid" bij te brengen voor zijn eigen personeel...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Dat geloof ik maar al te goed :-)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 157 keer

Titel is wat misleidend, maar blijkbaar minder dan de praktijken van BGC leurders :lol:
Titel zou moeten zijn 'Bedrog in naam van Belgacom'

Ik ben het overigens volledig eens met TS dat BGC ook een deel verantwoordelijkheid draagt. Hij neemt een dienst af bij BGC. Het is BGC die de dienst zal leveren.
Het is ook BGC die zijn verkopers kiest en (laat) opleiden zoals hier al gemeld.

Uiteraard zouden ze aan deur, telefoonverkoop en dergelijke via derden voor zo'n ingewikkelde produkten beter verbieden. Maar de providers zouden zelf reclameren tegen zo'n verbod. Nog een reden dus waarom BGC in deze zelf haar verantwoordelijkheid dient te nemen.

En ik wil TS niet ontmoedigen, ook het verkooppersoneel in BGC winkel kan er soms een boeltje van maken ...
Zelf ooit een aanvraag gaan doen voor mijn pa zijn internetlijn te upgraden. Die gast heeft mijn pa nooit gecontacteerd. Ik heb het dan maar geregeld via telefoon met BGC. Dat verliep correct.

Een BGC winkel bezoeken is tegenwoordig een belevenis hoor (in Gent toch, weet niet of het overal zo is). Uiteraard best uit veiligheidsoverwegingen je boterhammendoos meenemen (wachttijden, dat is helaas nog zoals vroeger).
Maar al de rest : fonkelnieuw
Je komt binnen, ziet een massa volk staan wachten. Je gaat dus bliksemsnel op zoek naar die ticketpaal. Iedere seconde telt nu dubbel besef je ...
Maar die blijkt niet te vinden.

Tussen de vele verveelde blikken van de andere wachtenden zitten er soms ook geamuseerde bij .... Die merken namelijk op dat jij opzoek bent naar iets ... dat er niet meer is !

Als je geluk hebt zegt dan 1 van die andere wachtenden dat de ticketpaal tegenwoordig een persoon is die rondloopt met een tablet. En uiteraard, rond die persoon staat een kringetje van wachtende "aanmelders". Zodat een onwetende die wandelende ticketpaal niet kan vinden ...
Tikken op een tablet gaat niet snel maar blijkbaar dringt dat niet overal door, vandaar dat kringetje rond de wandelende ticketpaal.

Enfin, als je dan eindelijk "aangemeld" bent mag je weer beschikken voor een tijdje (vandaar de boterhammetjes, maar je kan natuurlijk ook de flashy smartphones bewonderen). Letwel, zo smart zijn die ook weer niet want de helft komt langs om te vragen hoe ze dat nu moeten bedienen.

Het zal je ook opvallen dat er mensen buiten gaan die NA jou binnenkwamen en toch al bediend werden (misschien het systeem van de banken: trouwe klanten laten wachten, nieuwe klanten eerst bedienen ... ? Enfin, iemand zal dit hier wel kunnen verklaren ?)

En dan plots stijgt uit de massa jouw naam op (beetje zoals op school destijds, bij de mondelinge examens). Je mag dan die persoon volgen en die is dan 1 en al oor voor uw probleem (op voorwaarde natuurlijk dat hij assertief genoeg is om andere klanten, welke bovenstaande wachtprocedure alleen maar geschikt vinden voor een ander, kordaat op afstand weet te houden).

:-)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Klinkt herkenbaar :P

Maar gelukkig is dat niet overal en dag in dag uit zo...
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Heerlijk die deur aan deur verkopers, vooral als die gestuurd worden door zo'n agressief callcenter.
Eerst hou ik dat callcenter zo lang mogelijk aan de praat, dan laat ik die een afspraak maken wanneer ik meer tijd heb.
Dan hou ik die deur aan deur verkoper zo lang mogelijk aan de praat en beslis ik uiteindelijk het toch maar niet te doen.
Zalig :P
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Asskicker schreef: Ik heb hier zelfs het ondertekende dubbel van het contract waar de prijs van 86.95 opstaat, belachelijker kan het toch niet worden?
Is dit een contract tussen Belgacom en jou ?
Is dit op officiëel papier met het Belgacom logo ?
Staat de naam van de "verkoper" er bij?
Misschien interessant voor de lezers hier als je hier eens een kopie toont (eerst je privé gegevens wissen) ?
Ben gewoon eens benieuwd hoe zo'n "contract" eruit ziet ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Als je ziet hoe zo'n contract eruit ziet ben je al verkeerd bezig want dan heb je de deur aan deur verkoper al binnen gelaten :-D
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Pffff iedereen zou die mannen/vrouwen moeten binnen laten en aan het lijntje houden. Tot ze inzien dat het niet de meest efficiente manier van werken is.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Asskicker
Plus Member
Plus Member

philippe_d schreef:
Asskicker schreef: Ik heb hier zelfs het ondertekende dubbel van het contract waar de prijs van 86.95 opstaat, belachelijker kan het toch niet worden?
Is dit een contract tussen Belgacom en jou ?
Is dit op officiëel papier met het Belgacom logo ?
Staat de naam van de "verkoper" er bij?
Misschien interessant voor de lezers hier als je hier eens een kopie toont (eerst je privé gegevens wissen) ?
Ben gewoon eens benieuwd hoe zo'n "contract" eruit ziet ...
Afbeelding

Alsjeblieft :)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Wow, ze hebben die contracten wel heel hard doen lijken op officiële Belgacom documenten, zelfde lettertypes en al!
Normaal waren deze toch iets meer onderscheiden van Belgacom...
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Of deze contracten nu werkelijk op originele BGC exemplaren opgemaakt
zijn of niet doet helemaal niets meer terzake vanaf het ogenblik dat
Belgacom een opdrachtbevestiging ervan aanvaard. En hier is dit zeker
het geval want BGC gaat over tot aansluiting en dienstverlening ervan.

Er bestaat dus een (enige) ondertekende overeenkomst waarop Belgacom
een levering is gestart. Dit impliceert dat BGC hiervan de voorwaarden
aanvaard heeft zoniet had zij VOORAF de mogelijkheid moeten bieden van
deze bestelling OF te verbreken, OF te regulariseren mits akkoord van
de klant. De klant kan hierop reageren binnen een termijn van 14dagen.

In ieder geval blijft de bewijslast van een geldig contract bij Belgacom.
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Als daar al voor naar de ombudsdienst wordt gestapt en dit zonder eerst via Belgacom zelf op te lossen wat sowieso probleemloos gaat, wordt u dossier sowieso niet ontvankelijk verklaard.

Dus, niet panikeren in de zin van dat je gaat moeten betalen en vast zit aan twee contracten etc, want het kan nog perfect geannuleerd worden zonder meer. Er is sowieso een bedenkingstermijn en ze gaan daar geen probleem van maken, 't is verkoop op afstand...
Asskicker
Plus Member
Plus Member

Alles kunnen opzeggen en tot dusver nog niets moeten betalen en Scarlet internet,tv, telefonie werkt nog steeds.

Maar zonder het te vragen hadden ze ook onze GSM nummers opgezegd, hier ben ik vandaag achter gekomen nadat ik bij overschakeling naar een andere provider een email kreeg dat de overschakeling niet gelukt is "doordat je simkaart niet meer actief is."

Bij Proximus nemen ze blijkbaar niet op na 5uur. Mooi is dit, alweer een zware faal. :bang:
Asskicker
Plus Member
Plus Member

We zijn ondertussen enkele weken en een groot aantal telefoontjes verder en nog steeds gaan oplossing. Onze nummers kunnen nog steeds niet geactiveerd worden en volgens Belgacom gaat het elke dag in orde komen. :roll:

Voor 1 van de nummers heb ik ondertussen een nieuw nummer moeten aanvragen omdat deze nodig is voor op het werk.

Hoe moeilijk kan het zijn om mijn sim kaarten terug te activeren?! :bang: :bang: :bang:
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Eva van Belgacom inschakelen?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”