Mooie apple achtig bureau.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Joran
Starter
Starter

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje fan van apple om het zo maar te zeggen. Daarom ga ik ook vaak de apple stores in als ik op vakantie ben of ik ergens in de buurt ben. Nu hebben ze hier altijd van die mooie massief houten tafels staan zoals hier op deze foto.
Nu ben ik al een tijd opzoek naar een mogelijkheid om ook zo'n tafel te krijgen. Nu heb ik al gevonden dat de tafels in de winkels bij apple ook alleen voor apple gemaakt worden dus dat ik opzoek moet naar een alternatief. Nu ben ik op deze site terecht gekomen. Hier kun je zelf tafels op maat laten maken en deze zien er op het eerste gezicht ook zo uiz als in de apple store alleen zie ik er geen echte afbeeldingen van alleen deze "tekening". Nu is dit natuurlijk geen goedkope aankoop en is dit misschien niet 100% overeenstemmend met de tafels in de apple store dus vroeg ik me af of iemand misschien nog een adres heeft waar ik deze wel kan vinden. Of waar ze in iedergeval echt foto's hebben van de tafels zoals deze er werkelijk uit zien. Want vind het nogal lastig op basis van een tekening als deze zo'n aankoop te doen. Of wat denken jullie? Verder ziet het er namelijk erg netjes uit.. Alvast dank voor jullie tips!
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 97 keer
Te Koop forum

Ga langs bij een meubelmaker met wat foto's (of een plannetje).

Ik kan je Deben Van Damme (debdesign.be) aanraden, meubelmaker en Apple fan van het eerste uur!

(Disclaimer ik heb ooit les van hem gehad)
Joran
Starter
Starter

Allereerst dank voor je tip.. Ik zat echter in eerste instantie nog te denken aan een machinale oplossing omdat dit waarschijnlijk nog wat goedkoper is als iemand die het met de hand maakt :angel: Maar de site ziet er veel belovend uit.. dus misschien is dat ook een idee! Wat heb jij dan als opleiding als je les bij hem gehad hebt? Kun jij er niet een voor me maken? ;)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Mijn living tafel ziet er net zo uit. Gewoon in een meubelwinkel gekocht 10 jaar geleden. :)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

ik wou ook net zeggen... is toch een vrij basic tafel in de woonkamer? :)
hebben hier ook zo een staan, en het zou me niet verbazen als die er al langer staat dan in de apple winkels.
misschien eens een keer een klacht indienen wegens het kopieren van (delen van) mijn woonkamer :p
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 97 keer
Te Koop forum

Joran schreef:Wat heb jij dan als opleiding als je les bij hem gehad hebt? Kun jij er niet een voor me maken? ;)
Hij gaf vroeger les in de Steinerschool van Antwerpen, mijn handigheid is helaas beperkt tot het virtuele.
Joran
Starter
Starter

Splitter schreef:ik wou ook net zeggen... is toch een vrij basic tafel in de woonkamer? :)
hebben hier ook zo een staan, en het zou me niet verbazen als die er al langer staat dan in de apple winkels.
misschien eens een keer een klacht indienen wegens het kopieren van (delen van) mijn woonkamer :p
haha je kan het proberen. Maar heb je dan ook van die doorlopende poten een een dik tafelblad? En wat voor hout soort is het?
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 96 keer
Te Koop forum

Van die doorlopende poten is een vrij veel voorkomend iets in allerlei tafels. We hebben een soortgelijke tafel vorig jaar besteld bij Deba (zie pg 58 in hun catalogus voor configuratie mogelijkheden). Maar ik denk wel dat eettafels meestal te hoog gaan zijn om als bureau te dienen.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Joran schreef:
Splitter schreef:ik wou ook net zeggen... is toch een vrij basic tafel in de woonkamer? :)
haha je kan het proberen. Maar heb je dan ook van die doorlopende poten een een dik tafelblad? En wat voor hout soort is het?
Klacht gaat niet afhankelijk verklaard worden want er zijn geen afgeronde hoekjes te bespeuren :bang:
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ga eens langs bij de Weba, hebben daar Teak-tafels die er zeer gelijkaardig uitzien.
Verwacht niet dat het blad volledig massief is (fineer).

BTW: de link naar het foto'tje wordt door mijn browser als octet-stream gezien...
Computer(k)nul
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Joran schreef: Nu hebben ze hier altijd van die mooie massief houten tafels staan zoals hier op deze foto.
Dergelijke tafels heb ik al in diverse meubelwinkels gezien in alle soorten en maten.

Kijk bijvoorbeeld maar eens in deze folder naar de tafels.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Scapa Home verkoopt ook mooie bureau's.

Website -> Products -> Folder vanaf pg 29.

vb. mijn bureau: :P

Scapa home office table white oak

Afbeelding
Afbeelding
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Ik heb hier ook nog Apple-achtig schrijfgerief, kopieerbladen, mappen en cursusblokken.
Prijs = prijs voor identieke producten zonder een Apple logo maal 3. Deal?

Van Scapa Home ben ik erg tevreden.
Joran
Starter
Starter

FunkStar schreef:Scapa Home verkoopt ook mooie bureau's.

Afbeelding
Wow die ziet er ook gaaf uit ik wil dan alleen iets blokkerige voeten en poten die niet onderaan doorlopen. Maar hij ziet er wel mooi uit!
Sinna schreef:Ga eens langs bij de Weba, hebben daar Teak-tafels die er zeer gelijkaardig uitzien.

BTW: de link naar het foto'tje wordt door mijn browser als octet-stream gezien...
Wat betreft de Weba ik wil echt een massiefhout blad dus geen fineer. Dit vind ik toch afdoen aan het ontwerp. En wat een octet-stream is zegt me al helemaal niets.. Als het goed is moet het een gewone afbeelding zijn.
Joran
Starter
Starter

r2504 schreef:
Joran schreef: Nu hebben ze hier altijd van die mooie massief houten tafels staan zoals hier op deze foto.
Dergelijke tafels heb ik al in diverse meubelwinkels gezien in alle soorten en maten.

Kijk bijvoorbeeld maar eens in deze folder naar de tafels.
Dank voor de tip maar dit zijn volgens mij geen massiefhouten tafels. Ik vind dat toch wel van belang. Dus als iemand hier nog een tip heeft. Nog even een edit wat betreft de afmetingen wil ik graag iets van ong 2m lengte hebben. Misschien ook wel handig om te vermelden :wink:
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

Wel massief hout van pakweg 3cm dik (eik) kost toch al wel iets.
ik heb pas prijs gevraagd voor een trap (7m² ==> +/- 1000€). Ik heb nu parket(15mm dik) besteld en we gaan dat plakken op multiplex (+/- 400€). Ik had de prijs gevraagd aan een trappenmaker, en die had een prijs van 5500€(geplaatst) excl BTW en dat was fineer (4mm).

Al goed dat mijn vader schrijnwerker is geweest :-)
Nu een aantal jaren geleden hebben we ook zo een blok tafel gemaakt, maar dan in mdf en gelakt. We hebben eerst een kader laten lassen van meubelbuis (vierkante buis van 4cm) en dit dan bekleed met mdf en gelakt. Kost 2x keer niets en ziet er toch modern uit...
Je kan dit systeem ook toepassen met eik van 15mm dik.

Wij hebben ons badkamerblad ook zo gemaakt met teak, als ik deze avond er aan denk zal ik eens wat foto's posten...

Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Joran schreef:Dank voor de tip maar dit zijn volgens mij geen massiefhouten tafels.
Misschien niet allemaal maar een deftige meubelwinkel heeft daar zeker een gans aanbod in.
Joran schreef:betreft de afmetingen wil ik graag iets van ong 2m lengte hebben.
Men heeft ze haast in alle maten die je kan bedenken... en als het dan nog niet lukt kan je dit bestellen.
Doktor Avalanche schreef:Wel massief hout van pakweg 3cm dik (eik) kost toch al wel iets. ik heb pas prijs gevraagd voor een trap (7m² ==> +/- 1000€).
Wij hebben een massief tafeltje van 110 x 60 of zoiets... en dat was al 1000 euro.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Joran schreef:
FunkStar schreef:Scapa Home verkoopt ook mooie bureau's.

Afbeelding
Wow die ziet er ook gaaf uit ik wil dan alleen iets blokkerige voeten en poten die niet onderaan doorlopen. Maar hij ziet er wel mooi uit!
Sinna schreef:Ga eens langs bij de Weba, hebben daar Teak-tafels die er zeer gelijkaardig uitzien.
Wat betreft de Weba ik wil echt een massiefhout blad dus geen fineer.
Als je fineer hebt, wil ik er wel bij zijn dat jij het verschil ziet. Fineer is nl evengoed massief hout, alleen een hele dunne laag. En indien goed verwerkt zie je alleen de fineer, dus is er geen verschil.

Tenzij jij met fineer 'laminaat' of 'melamine' bedoelt natuurlijk, maar dat is geen hout.

Een massief meubel heeft ook nadelen, het werkt bvb veel meer met als gevolg dat je beperkt wordt in de mogelijke verbindingen, en dat heeft invloed op het uitzicht.

J.

edit: ik heb de foto van je 'iTAFEL' nog eens bekeken, ze is niet erg duidelijk maar ik twijfel er echt sterk aan of het blad echt massief hout is. De poten waarschijnlijk wel.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Joe de Mannen schreef:Fineer is nl evengoed massief hout, alleen een hele dunne laag. En indien goed verwerkt zie je alleen de fineer, dus is er geen verschil.
Tot het fineer na een tijd los komt... ik wil je fineer tafel nog eens zien binnen 10 a 20 jaar.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

i-Products zijn niet gemaakt voor 20 jaar.

Maar dat terzijde, indien goed verwerkt en afgewerkt lijkt me 10 à 20 jaar trouwens geen probleem. En een massief meubel ziet er na 20 jaar ook niet nieuw meer uit.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

Dit is een werkblad in teak, gemaakt van vloerdelen teak (9mm dik). Je kan met dit systeem vele kanten uit.
Afbeelding
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”