systeemvereisten bepalen.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

hallo

als je nu een spel of een programma koopt voor op je pc, staat er altijd bij welke de minimale systeeemvereisten zijn voor dat product.

Is er een manier om uit te zoeken welk de minimale systeemvereisten zijn voor iets wat je zelf gemaakt hebt?
SIR
Pro Member
Pro Member

Ja, door alle mogelijkheden te testen op verschillende systemen.

V.b.: Installeer het programma's op verschillende PC's met verschillende snelheden en controlleer of het programma nog vlot werkt bij de traagste PC van den hoop. enz..........
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

is dit de enige manier?

is er geen tooltje dat kan meten hoeveel cpu gebruik en dergelijke een programmatje in beslag neemt?

toch bedankt
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Kijkt gewoon in uw taakbeheer. Bij processen zie je systemmemory en cpu-beslag. Dat kan u enige indicatie geven ... . Aangezien dat ik VB topics van u gezien heb, vermoed ik dat het een VB proggy is?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

het is inderdaad een vb progje, bedankt voor de tip van het taakbeheer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

foxxy girl schreef:het is inderdaad een vb progje, bedankt voor de tip van het taakbeheer.

No offense, maar op basis van je vragen ivm. VB denk ik niet dat er veel vereisten zullen zijn (op runtime issue na misschien).
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

ik denk het ook niet, maar wil het gewoon weten :P
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

maak een loop * 10.000.000.000 in je programma met een timer aangebonden. En stel die in als uw pc niet vastloopt mag je toch wel zeggen dat hij lekker stabiel is.
Dus 1 x 1 en dat doet hij 10.000.000.000 keer, op die manier bereken hoelang je uw pc kunt laten zwaar denken. Mijn pc was er niet goed van dus begin laag :lol:

Snakehit
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Snakehit schreef:maak een loop * 10.000.000.000 in je programma met een timer aangebonden. En stel die in als uw pc niet vastloopt mag je toch wel zeggen dat hij lekker stabiel is.
Dus 1 x 1 en dat doet hij 10.000.000.000 keer, op die manier bereken hoelang je uw pc kunt laten zwaar denken. Mijn pc was er niet goed van dus begin laag :lol:

Wat wil je hier mee bewijzen ? Als het programma maar 10 keer 1 x 1 doet, en het doet dat prima met een aanvaardbare response-time op een oude Pentium I, tja dan is die voldoende en zijn dat de systeem vereisten.

De enige manier om je systeemvereisten (op CPU niveau dan) te kennen is dus het draaien op verschillende hardware combinaties.

Voor bepaalde onderdelen van een programma is het eenvoudiger... je kijkt hoeveel bytes je nodig hebt voor bv. klantgegevens op te slaan, en zo kan je aangeven dat voor 1000 klanten je x-aantal MB disk nodig hebt. Wat betreft intern geheugen kijk je naar de huidige status, en start je je programma op en kijk je hoeveel je verbruikt hebt (niet echt wetenschappelijk, maar het geeft je een idee).

Trouwens de vereisten die Microsoft opgeeft zijn meestal ook wel een lachertje.
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

spijtig dat het niet anders kan, ik had toch wel verwacht dat hier één of ander tooltje voor te vinden zou zijn.

toch allemaal bedankt voor de reacties
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

foxxy girl schreef:spijtig dat het niet anders kan, ik had toch wel verwacht dat hier één of ander tooltje voor te vinden zou zijn.

Er zijn hier wel degelijk tooltjes voor, maar dit is meestal voor zeer complexe programma's en omgevingen (zoals client-server), en tevens zijn ze enorm duur.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Zou dit misschien zo'n tooltje zijn. :-)
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

ik heb me even geregistreerd, nu moet ik normaal binnen het uur een mailtje krijgen, tot nog toe niks.

toch al bedankt
crapiecorn.

"enterprise evaluation" dus niet echt voor kleine vb programmatjes veronderstel ik
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

crapiecorn. schreef:"enterprise evaluation" dus niet echt voor kleine vb programmatjes veronderstel ik

Het is trouwens voor het opstellen van business requirements, en niet voor system requirements.
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

ik heb het even getest, en ik snap er niks van, ik denk inmiddels ook dat het nog voor net iets anders dient maar ik weet ook niet wat.

toch bedankt voor de moeite allemaal.
crapiecorn.

r2504 schreef:
crapiecorn. schreef:"enterprise evaluation" dus niet echt voor kleine vb programmatjes veronderstel ik

Het is trouwens voor het opstellen van business requirements, en niet voor system requirements.

dit lijkt toch redelijk duidelijk
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

sorry hoor :evil:
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

no biggy ;-)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

De oplossing: zet je programma op een website zodat wij dat allemaal kunnen downloaden en dan kunnen wij dat testen en de gegevens doorsturen naar u ;)
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

zal nogal moeilijk gaan,

heb het al op cd staan en nietmeer op de harde schijf. (nog geen uur geleden gewist) :twisted:
crapiecorn.

since ik laats gechecked heb kan je ook data van cdrom naar hd zetten, ik weet niet zeker als dat met die moderne pc's nog gaat 'grin
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

dan moet ik het cd'tje zelf nog hebben ook he :P

zo belangrijk is het trouwens niet.
het is niet dat ik mijn super moderne programma's waar je zowat alles mee kan te koop zal aanbieden. :lol: :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”