Nederlandse omroepzuilen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Bij de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) zijn er verschillende omroepen (zoals TROS, AVRO,NCRV,VARA, ...enz) actief op de 3 TV netten en 6 radionetten.
Wat denken jullie? Is zo'n systeem eigenlijk nog van deze tijd?
Van mij mag dat best op termijn afgeschaft worden en omvormen tot 1 omroep, al zal dat niet evident zijn aangezien dat systeem al bijna 100 jaar bestaat.
A propos, zijn er nog landen buiten Nederland die zo'n omroepsysteem hanteren?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Ik kijk niet zo veel naar de nederlandse TV maar is er een probleem met dit opzet ?

De omroepen die niet willen meedraaien gaan commercieel, op zich geen probleem.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het heeft z'n ontstaan uit de tijd dat "uitzenden via de ether" een kostelijk operatie was volgens mij.

Met de komst van digitale TV zou je ieder van hen een eigen kanaal kunnen geven... maar wat wil je daarmee oplossen (behalve dat iedereen dan in prime time kan zitten). Op zich hebben de zenders trouwens geen behoefte aan een 24/7 schema (tenzij om het op te vullen met TellSell achtige toestanden zoals in Belgie).
Joran
Starter
Starter

Was daar laatst ook niet discussie over ik zag zoiets voorbij komen. Zijn ze daar niet aan het bezuinigen? Ik kijk niet veel Nederlandse tv maar volgens mij is er ook vaak niet veel te zien. Als ik er in de middag op kijk is het vaak herhaling van het nieuws of een andere herhaling. Dus lijkt me dat ze ondanks alle omroepen sowieso niet genoeg hebben om uit te zenden :D. Misschien is dan een bezuiniging helemaal niet zo gek en doen ze alles lekker op een zender. Net als Belgie is Nederland ook niet al te groot dus hebben ze ook niet zo veel kijkers als bijvoorbeeld de BBC.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”