Nu bewaar ik tal van documenten op de schijf van m'n PC. Ik heb zo mijn eigen structuur uitgewerkt. Omdat sommige files thuis horen tot 2 of meerdere folders, maak ik gebruik van shortcuts. Als ik dan iets wijzig, heb ik altijd de recentste versie op de verschillende folders. Echter stuit ik nu op het probleem dat bij het wijzigen van namen of veranderen van locatie van een bestand, de schortcut niet meer werkt. Hardlinks zijn een oplossing maar dit werkt blijkbaar niet op een SMB server.
Heeft iemand toevallig een goede oplossing om documenten te kunnen beheren op een simpele SMB server?
hardlink op SMB server
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
"mklink /h" laat je toe om hardlinks te maken onder NTFS (op een client kan je ze niet aanmaken, maar vermoedelijk wel op de server).
Een alternatief is het gebruik van Libraries om je overzicht te behouden.
Een alternatief is het gebruik van Libraries om je overzicht te behouden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Of zoek eens naar 'HardLinkShellExt_win32.exe' op de site van Microsoft. Dan kun je via de context menus in je Explorer ook symbolic links, hard links, junctions, etc... aanmaken.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat maakt het handiger ze aan te maken... maar de beperking blijft dat het een local filesystem moet zijn.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
had ik zelf al gevondenTomby schreef:Of zoek eens naar 'HardLinkShellExt_win32.exe' op de site van Microsoft. Dan kun je via de context menus in je Explorer ook symbolic links, hard links, junctions, etc... aanmaken.
Maar dit is toch ook zo bij lybraries? Als ik dan op een andere PC zit, heb ik het overzicht ook niet meer?r2504 schreef:Dat maakt het handiger ze aan te maken... maar de beperking blijft dat het een local filesystem moet zijn.
Toch bizar dat er geen mogelijkheid bestaat. Dit zou toch ingebakken moeten zitten in het filesystem. Dit is toch een probleem dat algemeen gekend is. Er staat info op een server. Je hebt zelf wat snelkoppelingen. Nadien wordt er wat verplaatst op de server en je vind niks meer terug. Hiervoor moet toch een eenvoudig oplossing bestaan.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Tja, wat je aanhaalt is waar WinFS naartoe had willen gaan, maar dat taggen en gebruik maken van libraries is het enige wat er van overgebleven is.
Gaan tags bij bestanden verloren op andere computers? Ik dacht namelijk van niet...
Gaan tags bij bestanden verloren op andere computers? Ik dacht namelijk van niet...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
't is in orde denk ik. Hardlinks werken op een SMB server. Ik had het getest met een .doc bestand. Echter is de manier van opslaan ander dan bv een PDF bestaand waardoor de hardlink niet meer werk. Aangezien het de bedoeling is een structuur te creëren in PDF bestanden en folders, is er niet echt een probleem.