Snelheidsprobleem bij scarlet?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Absolut Kevin
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2004, 14:07
Locatie: Hoegaarden
Contacteer:

Hey,

ik heb sinds enkele dagen (bijna een week nu) een onvoorstelbaar trage verbinding! Ik down gemiddeld tegen 20 kilobytes/sec. Vroeger had ik nooit geweldige speeds omdat onze telefoonlijn een beetje kapot is. Mijn modem synced meestal @ 1800-2000 kbit down en de upload is 384 kbit (die werkt tenminste wel tegoei).
Heb inmiddels al geformat, maar dit haalt niks uit. Op ZDNet.be (de enige site voor zover ik weet), haal ik door DAP te gebruiken de volle :roll: 200 kilobytes/sec en ook met azureus kan ik de verbinding voltrekken, maar via regular downloads en downloads via DAP op andere site's lukt het niet.

Ik heb al vanalles gedaan, maar ik zou echt niet weten waaraan het kan liggen. Iemand ideeën?

Specs:
-Scarlet ADSL 3.3Mbit (2Mbit effectief) / 384Kbit
-Speedtouch 510 modem
-US Robotics 8054 WLAN Router & 2de USR 8054 WLAN Router gebruikt als switch.
Hierop zijn 2 wireless PC's aangesloten op router 1 en op de 2 de router (wired verbonden) de server en mijn desktop, alle pc's lijden aan hetzelfde 'syndroom' :wink: .
Als proxy gebruik ik proxy.scarlet.be:8080.

Dit alles heeft altijd perfect gewerkt...
Bobke

Niks veranderd aan de instellingen van je antivirus? Had hier enkele maanden geleden hetzelfde probleem. Goede upload, maar download viel enorm terug. Tot mijne frank viel, dat ik "eventjes" iets had veranderd in mijn PC-Cillin instellingen.
Absolut Kevin
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2004, 14:07
Locatie: Hoegaarden
Contacteer:

Nee, heb net geformat, zelfs zonder virusscanner had ik het :-D !

Heb wel net ontdekt, dat als ik de proxy disable, ik trug met volle snelheid kan downloaden. Zou er iets mis zijn met de proxy van scarlet?
Probleem: zonder proxy surf ik supertraag, omdat men server op poort 80 zit :cry:
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Hier geen problemen met scarlet, 350 k in 1 thread ...
Misschien moet ge die van belgacom is naar uw lijn komen laten zien als ge toch zegt dat ze slecht is en ni juist synched ...
Ik gebruik wel die proxy ni, nooit getest zelfs.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Absolut Kevin schreef:Nee, heb net geformat, zelfs zonder virusscanner had ik het :-D !

Heb wel net ontdekt, dat als ik de proxy disable, ik trug met volle snelheid kan downloaden. Zou er iets mis zijn met de proxy van scarlet?
Probleem: zonder proxy surf ik supertraag, omdat men server op poort 80 zit :cry:


Sorry hoor,

Maar wat heeft het feit dat uw Server op poort 80 hangt ermee te maken dat jij traag surft ? Mijn server hangt ook op poort 80 (en poort 21 en ...) maar dat heeft totaal geen invloed op mijn surfsnelheid zene. Dat zijn enkel inkomende connecties die op poort 80 komen, uitgaand kan je toch gerust met 100 tegelijk een connectie op diezelfde poort 80 maken ?

Leg misschien even je thuissituatie uit qua server(s) en netwerk.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Absolut Kevin schreef:Heb wel net ontdekt, dat als ik de proxy disable, ik trug met volle snelheid kan downloaden. Zou er iets mis zijn met de proxy van scarlet?


Je hebt duidelijk zelf de oorzaak gevonden. Best contact opnemen dus met de helpdesk van je provider.

Los hiervan... je US Robotics 8054 WLAN Router & 2de USR 8054 WLAN Router gebruikt als switch configuratie snap ik ook wel niet. Een 8054 heeft standaard een switch met 4 poorten... waarom heb je dan nog een tweede nodig als switch ?
Absolut Kevin
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2004, 14:07
Locatie: Hoegaarden
Contacteer:

Netwerksituatie:

-->--ADSL-Speedtouch-->--100Mbit-->--USR 8054

Vanuit de router (USR 8054) vertrekt 1 CAT5E kabel naar mijn kamer. Op mijn kamer heb ik op die kabel onze oude -slecht functionerende- USR 8054 aangesloten op de 1e poort van de router. Dus niet op de WAN poort. DHCP heb ik op deze router afgezet. Op deze router heb ik 2 PC's aangesloten:
-server (Apache 2.0.5 @ port 80 en FTP server @ port 21)
=> alles geforward in eerste router
-desktop (die tegelijk ook wireless met 1e router verbonden is)

Op de eerste router hangen 2 PC's (beiden draadloos):
-mijn laptop
-PC van de ouders

Dit is het zowa...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

I see... tja, als je ze met hopen hebt liggen kan je ze beter gebruiken he :lol:

Er is trouwens nieuwe firmware voor de 8054 (met WPA en 125 Mbps).
Absolut Kevin
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2004, 14:07
Locatie: Hoegaarden
Contacteer:

Inderdaad, nu hebk een eigen LAN op men kamer 8) .
Over die nieuwe firmware: het is een pre-release en er zitten enkele foutjes in de virtual server configuration en dat heb ik net heel hard nodig...

Verder nog iemand ideeën mbt men "probleempje"? Ik denk zelf dat het gewoon de proxy server van scarlet is die een probleem heeft, zal maar eens best naar scarlet mailen. :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”