Laaste factuur betalen of niet??

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

Hoi,ik heb dus eindelijk de overstap gedaan van Dommel naar Telenet omdat de snelheden van Telenet veel hoger zijn vergeleken met deze van Dommel.
Nu komen ze overmorgen (maandag 14 Oktober) om Telenet te installeren en te activeren,vandaag heb ik nog een factuur van Dommel ontvangen per e-mail.
Moet ik deze nog betalen of niet aangezien ze maandag al komen om Telenet te installeren en ik anders dubbel moet betalen voor internet deze maand.
Ik heb de opzeg gedaan via aangetekende brief ,daar heb ik notitie van Dommel gekregen.
Dit stond er in de mail:

'We betreuren uw beslissing om uw diensten bij ons op te zeggen. We hopen alvast dat we u binnenkort opnieuw als klant mogen verwelkomen.
>
> Ondertussen dienen we u er op te wijzen dat eventuele, huidige en toekomstige (bvb telefoonkosten of opzegvergoedingen), openstaande proforma facturen, contractueel nog dienen voldaan te worden op ons rekeningnummer.'

Wat denken jullie hier over,betalen of niet??
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Wanneer heb je opgezegd?
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

Op 27 September hebben we de aangetekende brief opgestuurd en op 30 September heb ik de e-mail van Dommel gekregen ivm de bevestiging van de opzeg.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

En over welke periode gaat die factuur?
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

Deze factuur is voor de periode van 12 Oktober tot 2 November staat er op maar ik krijg maar iedere 11e of 12e van de maand een nieuwe factuur om te betalen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Welke opzegdatum heb je vermeld in de opzegbrief? Met andere woorden: tot welke datum loopt de overeenkomst met Dommel?

Je moet alleszins betalen tot de opzegdatum. Daarna is de overeenkomst onbestaande dus moet je niets meer betalen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

freazy schreef:Op 27 September hebben we de aangetekende brief opgestuurd en op 30 September heb ik de e-mail van Dommel gekregen ivm de bevestiging van de opzeg.
Normaal heb je recht op één maand op voorhand opzeg, dus 27 sep = tot 27 okt dat ze je mogen aanrekenen, tenzij je een andere datum hebt opgegeven.
In principe is die factuur tot 2 nov, dus slechts een paar dagen verschil en daar zou ik het bij laten, maw betalen en je bent er vanaf.
Dat je nog 2 weken overlapping hebt ligt beetje aan uw planning.

grts
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

Bedankt voor jullie antwoord,ik weet daar niks van van die opzegdatum in de brief maar m'n ma zegt dat het een standaardbrief was dus waarschijnlijk zullen ze de datum gebruiken van wanneer ze de brief in ontvangst hebben genomen.
Nu ja,ik zal maar betalen zo ben ik er ook vanaf :D
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Patje schreef:
freazy schreef:Op 27 September hebben we de aangetekende brief opgestuurd en op 30 September heb ik de e-mail van Dommel gekregen ivm de bevestiging van de opzeg.
Normaal heb je recht op één maand op voorhand opzeg, dus 27 sep = tot 27 okt dat ze je mogen aanrekenen, tenzij je een andere datum hebt opgegeven.
In principe is die factuur tot 2 nov, dus slechts een paar dagen verschil en daar zou ik het bij laten, maw betalen en je bent er vanaf.
Dat je nog 2 weken overlapping hebt ligt beetje aan uw planning.

grts
Sinds de nieuwe telecomwet '1 oktober 2012' is een maand vooropzeg niet meer nodig. Een gewone email of ergens een vakje aanvinken in een formulier op het internet is voldoende.

Dus, het is vandaag 18 oktober, je stuurt een mailtje naar je provider dat het vandaag '18 oktober 2013' de laatste dag is dat je van hun diensten gebruik wil maken. Ze kunnen het nog hard maken dat je 19 oktober nog moet betalen ( één dag om die dienst te stoppen is technisch perfect haalbaar). Vanaf 20 oktober moet je niet meer betalen, heb je dat wel gedaan, dan moet je provider het bedrag van de overige dagen terugbetalen.

Sommige providers doen moeilijk, geen probleem! Stuur een brief met je klacht naar de ombudsman, die gaan een tijdje bemiddelen en op het einde van de rit zullen ze de klant gelijk geven en wordt aan de provider het advies gegeven om de wet te respecteren en het bedrag terug te betalen.

De meeste providers zullen die beslissing respecteren. Doen ze het niet, dan kan je 2 dingen doen:

- eens stevig vloeken en het zaakje vergeten
- uit principe juridisch stappen zetten, je gaat er wel meer geld insteken dan je eruit kunt halen
Ruben89
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2012, 19:01
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Blijkbaar moeten we toch niet te veel van Dommel verwachten :-(.
Heb hen ook al een mail gestuurd of ze het al betaalde abonnementsgeld zullen terugbetalen nadat we hebben opgezegd. Nog niks gehoord, zelfs geen factuur van onbetaalde gesprekken van in september.
Misschien Test-Aankoop 'ns inschakelen...
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Ook met de nieuwe telecomwet en in geval van voortijdige opzegging van een contract , kunnen zij nog altijd kosten aanrekenen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

U moet gewoon even naar de opzegdatum kijken. Hebt u die niet gegeven, dan mag dommel u nog langer factureren. Er moet dus een duidelijk opzegdatum vermeld staan. Als die vermeld is, dan kan je inderdaad uw geld terugvorderen.
de koe zegt boe
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

User_Rudy schreef:Ook met de nieuwe telecomwet en in geval van voortijdige opzegging van een contract , kunnen zij nog altijd kosten aanrekenen.
Na 6 maand mogen ze geen kosten meer aanrekenen.
Ruben89
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2012, 19:01
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Op mijn vraag of ik het te veel betaalde abonnementsgeld (Homeconnect in dit geval) na opzegging zou terugkrijgen, antwoordde Dommel het volgende:
Aangezien u opgezegd heeft terwijl de volgende maand al begonnen was kunnen wij dit bedrag niet terugstorten. Wij moeten die maand ook betalen voor de huur van uw lijn aan belgacom.
De aangetekende brief arriveerde bij hen op een maandag, terwijl net de dag ervoor de nieuwe maand begon.

Is dit een valabele uitleg waar niets tussen te krijgen is?
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Conform contractueel recht heeft Dommel in dit geval gelijk.
Een opzeg moet bij hen toekomen 1 maand voor de vervaldag.
Tenzij je zelf in de opzeg een (haalbare) opzegdatum hebt
opgegeven voorziet zelfs de nieuwe telecomwet geen wijziging.
Een begonnen maand is cfr. de nieuwe telecomwet ook te laat.
Ruben89
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2012, 19:01
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ah ok, bedankt. Als het zo zit, hebben we geen poot om op te staan.
Van de gesprekken van de laatste maand heeft Dommel nog geen factuur gestuurd, maar dat moeten ze zelf maar weten...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ze kunnen u nog tot een jaar na gebruik factureren he.
d4m13n
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2013, 13:08

misschien een beetje off topic.

Een jaar geleden had ik ook dommel homeconnect opgezegd en mijn laatste factuur niet betaald. (opzeg)
De reden dat ik die niet betaald had was omdat ik nooit mijn beloofde gratis maand had gekregen ondanks meerdere
keren gemailed en getelefoneerd te hebben.

De herinneringen werden naar mijn dommel emailadres gestuurd maar die deed ik natuurlijk niet meer open.
Na ongeveer 5 maanden werd ik telefonisch gecontacteerd en had ik mijn verhaal gedaan.

2 maanden later kreeg ik brief in de bus van dommel om die openstaande rekening te betalen.
En daarna kreeg ik om de week een sms (van onbekend nummer) om mijn mails open te doen van mijn oud dommel email adres

Ik heb toen ik de brief ontvangen had direct test aankoop gecontacteerd en na enkele weken had dommel zijn factuur ingetrokken.

:bdaysmile:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”