OVH - FritzBox combinatie

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
giebel
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 sep 2013, 09:28

Ik heb iets vreemd voor...

Mijn FritzBox 7390 werkt mooi met m'n weepee account.
Ben net omgeschakeld naar OVH...
Inkomende gesprekken gaan prima... Uitgaand krijg ik steeds "bezet"...

Waaraan kan dit liggen?

(Weepee account is totaal verwijderd.)
Heb mijn gegevens op dezelfde wijze ingegeven als mijn weepee account...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

- krijg je meldingen in je logfiles ?
- iets met prefixen te maken? (misschien verwacht OVH een 0032) ?
- belkrediet?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
giebel
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 sep 2013, 09:28

"Belkrediet" is inderdaad een goeie tip!
Ik had namelijk enkel het abo-geld overgeschreven voor de "ligne entreprise".
Hetgeen me werd toegelaten is dan ook logisch. Naar vaste nummers kon ik bellen, maar niet naar "extra betalende" GSM-nummers.
Dit roept bij mij een aantal extra vragen op... of wat had u gedacht :-)

1] Ivm betaling
Op dit forum valt veel ervaring op te rapen ivm met OVH betaling. Maar het is me toch niet 100% duidelijk.
- Mag ik besluiten dat domiciliëring enkel mogelijk is via kredietkaart of Paypall?
- (Ik heb momenteel geen "zakelijke" kredietkaart of PayPall.) Kan een klassieke domiciliëring niet via mijn gewone zichtrekening?
- (Indien ik zou willen vooruit betalen...) Kan ik dan bijvoorbeeld €50 storten (op dezelfde rekening als ik mijn abo-geld betaald heb?) Neemt OVH dan vervolgens het juiste kosten van deze vooruitbetaling?
- Zijn er anno 2013 nog andere interessante betalingsmogelijkheden?

2] uitgaande gesprekken via Fritzbox
Iets vreemd is dat mijn uitgaande gesprekken (naar voorlopig vaste lijnen) perfect werken via een softphone (geinstalleerd op laptop en smarthphone).
Uitgaande gesprekken via mijn FritzFon (dezelfde vaste nummers) werken nog steeds niet. Dit kan bijgevolg geen "krediet" probleem zijn... Maar wat dan wel?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6151
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

giebel schreef:Mag ik besluiten dat domiciliëring enkel mogelijk is via kredietkaart of Paypall?
Ik denk wel dat je dat mag besluiten. Echter, voor Franse zichtrekeningen is domiciliëring zeker mogelijk, maar misschien moet je, bij wijze van experiment, eens proberen of er ondertussen ook Belgische zichtrekeningen worden aanvaard: https://www.ovh.com/managerv5/#/home/ac ... yment/bank
giebel schreef:Kan ik dan bijvoorbeeld €50 storten (op dezelfde rekening als ik mijn abo-geld betaald heb?) Neemt OVH dan vervolgens het juiste kosten van deze vooruitbetaling?
Het is iets omslachtiger. Je moet eerst via de webinterface een bedrag toevoegen en daarna kan je kiezen om dit bedrag over te schrijven naar de Belfius-rekening van OVH. Je moet dus steeds als mededeling het overeenkomstige bestelnummer vermelden in de overschrijving anders wordt de betaling geweigerd. Daarna wordt het bedrag netjes gebruikt als prepaid-belkrediet zoals bij elke telefonie-operator.
giebel schreef:Zijn er anno 2013 nog andere interessante betalingsmogelijkheden?
Paypal kan interessant zijn.
giebel schreef:Uitgaande gesprekken via mijn FritzFon (dezelfde vaste nummers) werken nog steeds niet. Dit kan bijgevolg geen "krediet" probleem zijn... Maar wat dan wel?
Geen idee, meer info nodig. Krijg je een error in de log?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Zoek eens op het VoIP Forum naar "OVH & FritzBox". Er zijn vroeger ook problemen gemeld, die blijkbaar opgelost konden worden met een (manuele) instelling: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ox#p405343

Geen idee of jouw probleem hiermee gerelateerd is
Wat zie je in de logfiles?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”