Belgacom: 30 mbps?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Kijk eens naar de snelheden van de verschillende Internet formules op:
http://www.belgacom.be/nl/particulieren ... all_offers
Niemand iets opgevallen?
http://www.belgacom.be/nl/particulieren ... all_offers
Niemand iets opgevallen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Misschien daarmee dat ik al twee maand mijn 70 Mbps profiel kwijt ben na een simpele soft reset van mijn bbox2? Vreemd alleszins.
edit: de tekst onderaan geeft wat meer uitleg. Het 50 Mbps profiel lijkt nog te bestaan, maar ze adverteren maar met 30?
edit: de tekst onderaan geeft wat meer uitleg. Het 50 Mbps profiel lijkt nog te bestaan, maar ze adverteren maar met 30?
Laatst gewijzigd door gm123 05 okt 2013, 20:27, in totaal 2 gewijzigd.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
En ik ben er niet bij30 Mbps is de surfsnelheid aangeboden aan het merendeel van onze nieuwe klanten. Momenteel kunnen ook al meer dan 1,2 miljoen gezinnen en bedrijven een verbinding met een surfsnelheid van 50 Mbps bestellen. Afspraak op http://www.belgacom.be/internetsnelheid om de surfsnelheid bij u thuis te kennen.
Ik vind het woordje "kunnen" wel belangrijk in hun statement. Wil dit zeggen dat ze ook de aansluitingen meetellen die niet in gebruik zijn?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De woordkeuze van voetnoot 4 is een beetje ongelukkig
Hoe kan je een lijn van 50 mbps bestellen, als die niet meer als zodanig bestaan?)
Je moet in feite lezen:
Momenteel kunnen ook al meer dan 1,2 miljoen gezinnen en bedrijven een verbinding bestellen, waarbij een surfsnelheid van 50 Mbps mogelijk is.
Ik vind het wel heel bijzonder dat ze de officiële geadverteerde snelheden nu plots hebben verlaagd (Start: 30/2.5, Comfort: 30/3, Maxi: 30/4), en blijkbaar was het nog niemand opgevallen????
Hoe kan je een lijn van 50 mbps bestellen, als die niet meer als zodanig bestaan?)
Je moet in feite lezen:
Momenteel kunnen ook al meer dan 1,2 miljoen gezinnen en bedrijven een verbinding bestellen, waarbij een surfsnelheid van 50 Mbps mogelijk is.
Ik vind het wel heel bijzonder dat ze de officiële geadverteerde snelheden nu plots hebben verlaagd (Start: 30/2.5, Comfort: 30/3, Maxi: 30/4), en blijkbaar was het nog niemand opgevallen????
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Zal belgacom ook starten met verminderde snelheden ?
als je die test doet krijg je te zien hoeveel je max kan krijgen in de piek en daluren
als je die test doet krijg je te zien hoeveel je max kan krijgen in de piek en daluren
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Neen. Dat wil zeggen dat je volledige snelheid nooit gegarandeerd is. Geen enkele provider biedt gegarandeerde snelheden voor particulieren.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Bij mij redirect die link gewoon naar de homepage.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik vind dit net logisch, iedereen start aan 30 (indien mogelijk) en niet aan 50 Zo halen ze een pak minder kwade telefoons op de hals.philippe_d schreef:Ik vind het wel heel bijzonder dat ze de officiële geadverteerde snelheden nu plots hebben verlaagd
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Ik heb internet start, dat is een (korte ?) tijd veel sneller geweest dan 30 Mbps (46 in mijn geval). Het was me ook al opgevallen dat ik al enige tijd terug op "normaal" stond, lees +- 30 Mbps
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Oh my god, we gaan terug in de tijd. Vertraging ipv versnelling.
OK, het wordt nu enkel anders geadverteerd, maar gecombineerd met mensen die hun profiel terug zien zakken ookal werkte het aanvankelijk probleemloos vermoed ik dat er andere redenen zijn dan enkel alle "kwade telefoons vermijden".
OK, het wordt nu enkel anders geadverteerd, maar gecombineerd met mensen die hun profiel terug zien zakken ookal werkte het aanvankelijk probleemloos vermoed ik dat er andere redenen zijn dan enkel alle "kwade telefoons vermijden".
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik vindt dat niet zo logisch, en de timing (enkele maanden voor de invoering van vectoring) is ook vreemd.TiTanium schreef: Ik vind dit net logisch, iedereen start aan 30 (indien mogelijk) en niet aan 50 Zo halen ze een pak minder kwade telefoons op de hals.
- iedereen start op 30 (indien mogelijk), maar voor ca 40% van de klanten is dit niet mogelijk (wonen >400m van de ROP). Er zijn dus maar 60% die op 30 starten (en eventueel hoger kunnen), voor 40% blijft het nog steeds "30 beloven" maar minder krijgen.
- OK, als je de lijnen meerekent, die op 20/2 staan, en met DLM tot 30/2 kunnen, dan kom je misschien toch aan 70%
- van zodra vectoring ge-activeerd wordt, zal (bijna) iedereen die <400m woont gemakkelijk de 50 mbps halen; vandaar dat ik de timing vreemd vindt.
- - huidige technologie: min. 30 mbps (indien mogelijk).
- van zodra vectoring: gegaraneerde snelheid van 50mbps
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Inderdaad:proximusboyke schreef:Zal belgacom ook starten met verminderde snelheden ?
als je die test doet krijg je te zien hoeveel je max kan krijgen in de piek en daluren
Code: Selecteer alles
Details over de snelheid van uw internetabonnement
Uw telefoonnummer 0xxxxxxxx
Uw internetabonnement Belgacom Internet Overal Start
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 42,7 Mbps download - 2,3 Mbps upload
Min.: 27,5 Mbps download - 2,3 Mbps upload.
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 42,7 Mbps download - 2,3 Mbps upload
Min.: 27,5 Mbps download - 2,3 Mbps upload.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Info is heel correct :
Ik zit in een provisioning profiel van 16,5/2 en dlm naar 25/2
Ik checkte daarnet op een lijn die op 50 staat en daar gaf hij 28 en 48
En ja die 11,8 Mbps komt uit de tool, misschien ff bellen die snelheid wil ik wel
Code: Selecteer alles
Details of the speed of your Internet connection
Your Internet subscription 052xxxxxx
Your Internet subscription Belgacom Internet Everywhere Comfort
Peak hours between 7 p.m. and 11 p.m. :
Max: 23,2 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 15,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Off-peak hours between 11 p.m. and 7 p.m.:
Max: 23,2 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 15,3 Mbps download - 11,8 Mbps upload
Download volume of 150 GB or unlimited in a Pack.
This service is for information purposes only. It does not contain any contractual terms and conditions.
The indicated speeds depend on the distance between the connection point at your home and the telephone exchange, or the underlying DSL technology. Your computer system, indoor cabling or Wi-Fi usage also have an impact on the actual connection speed.
Ik checkte daarnet op een lijn die op 50 staat en daar gaf hij 28 en 48
En ja die 11,8 Mbps komt uit de tool, misschien ff bellen die snelheid wil ik wel
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Geen verschil dus, oef!lacer schreef:Inderdaad:proximusboyke schreef:Zal belgacom ook starten met verminderde snelheden ?
als je die test doet krijg je te zien hoeveel je max kan krijgen in de piek en dalurenCode: Selecteer alles
Details over de snelheid van uw internetabonnement Uw telefoonnummer 0xxxxxxxx Uw internetabonnement Belgacom Internet Overal Start Piekuren tussen 19 u en 23 u : Max.: 42,7 Mbps download - 2,3 Mbps upload Min.: 27,5 Mbps download - 2,3 Mbps upload. Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u : Max.: 42,7 Mbps download - 2,3 Mbps upload Min.: 27,5 Mbps download - 2,3 Mbps upload.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 12 okt 2013, 14:12, in totaal 1 gewijzigd.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik ken de cijfers niet, maar het feit dat ze teruggrijpen naar die 30Mbps zegt toch genoeg. Je haalt zelf aan dat 70% dit halen kan. Dus die overige 30% moeten er ofwel mee leven dat ze een lager profiel hebben, of een ander technologie gebruiken. De groep van mogelijke klagers verkleind.philippe_d schreef:
- iedereen start op 30 (indien mogelijk), maar voor ca 40% van de klanten is dit niet mogelijk (wonen >400m van de ROP). Er zijn dus maar 60% die op 30 starten (en eventueel hoger kunnen), voor 40% blijft het nog steeds "30 beloven" maar minder krijgen.
- OK, als je de lijnen meerekent, die op 20/2 staan, en met DLM tot 30/2 kunnen, dan kom je misschien toch aan 70%
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik heb daarnet m'n snelheid getest 47,5 down en 2,43 up , dus ik denk dat ze de snelheid niet gaan downgraden voor deze die al meer dan 30 hebben.
Dat zal het wel zijnDe groep van mogelijke klagers verkleind.
Laatst gewijzigd door lacer 05 okt 2013, 23:56, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Downgraden gaan ze niet doen, maar ze adverteren ook geen 50 meer. Ze adverteren terug 30.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Dat gaat zo minder klanten opleveren aan BGC.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Edit: Verkeerd begrepen.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 12 okt 2013, 14:13, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
De wegen van Belgacom zijn ondoorgrondelijk en misschien zijn ze aan het punt gekomen dat ze meer baat hebben met er minder te verliezen dan dat er bijkomen !
Er waren heel veel klanten die niet tevreden waren omdat ze niet kregen wat er "beloofd" werd volgens hun abonnement !
Er waren heel veel klanten die niet tevreden waren omdat ze niet kregen wat er "beloofd" werd volgens hun abonnement !
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Lol, dit is gewoon een vergeten stukje van de nieuwe telecomwet waarmee het BIPT nu bezig blijkt te zijn: http://www.bipt.be/ShowDoc.aspx?objectID=3896&lang=nl
Zo moet overeenkomstig het BIPT-besluit een contract de volgende elementen vermelden:
de upload- en downloadsnelheid van de lijn buiten de piekuren;
de minimumsnelheid van de lijn voor upload en download binnen de piekuren (tussen 19u en 23u);
de maximumsnelheid van de lijn voor upload en download binnen de piekuren;
het downloadvolume van het abonnement.
De providers moeten deze informatie meedelen aan de potentiële abonnees en aan de nieuwe abonnees bij het afsluiten van hun contract in de vorm van hun keuze op een begrijpelijke en ondubbelzinnige manier.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
OK, geen toestanden ala Telenet dus
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Uit ervaring binnen Belgacom zijn er vooral heel veel klachten over de facturatie en de fouten er in. Daar wordt tot op vandaag niks/niet voldoende aan gedaan, en toch durf ik wedden dat er meer facturatieklachten zijn dan alle andere gecombineerd. Nochtans zijn het merendeel van deze klachten terecht.jackho schreef:De wegen van Belgacom zijn ondoorgrondelijk en misschien zijn ze aan het punt gekomen dat ze meer baat hebben met er minder te verliezen dan dat er bijkomen !
Er waren heel veel klanten die niet tevreden waren omdat ze niet kregen wat er "beloofd" werd volgens hun abonnement !
Dat ze om deze reden die wijziging doorvoeren kan best zijn, maar zoals je zegt hun wegen zijn ondoorgrondelijk.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 12 okt 2013, 14:14, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Klopt ze halen er voordeel uit, en hoe fout is dat niet?
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Kunnen potentiele nieuwe klanten niet checken welke snelheden ze zouden kunnen halen op hun adres of moeten die kijken op lijntest.be ??30 Mbps is de surfsnelheid aangeboden aan het merendeel van onze nieuwe klanten. Momenteel kunnen ook al meer dan 1,2 miljoen gezinnen en bedrijven een verbinding met een surfsnelheid van 50 Mbps bestellen. Afspraak op http://www.belgacom.be/internetsnelheid om de surfsnelheid bij u thuis te kennen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Misschien ligt momenteel de focus minder op nieuwe klanten krijgen? Zo ook de lagere snelheid die ze bij hun product plots aangeven. En inderdaad misschien om na vectoring en andere meer klanten te kunnen "winback'en" van Telenet en andere door betere cijfers en producten te kunnen tonen.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 12 okt 2013, 14:15, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk dat we niet verder moeten speculeren, en dat raf1 de oplossing heeft gegeven van dit "mysterie":
Het is gewoon Belgacom's interpratie van de nieuwe telecom wet, die "preciseert welke precieze informatie potentiële abonnees en nieuwe abonnees bij het afsluiten van hun contract over de vaste breedbandverbinding moeten krijgen"
Ik vind het wel zeer onduidelijk.
Misschien zou het goed zijn als Belgacom (in de voetnoot) een beetje meer in detail uitleg zou geven zoals (bijvoorbeeld):
Ik denk ook niet dat we capacitietsproblemen moeten vrezen bij Belgacom. Waarschijnlijk is de markt voor nieuwe breedband verbindingen nu toch verzadigd. Buiten hier en daar wat heen- en weer geloop tussen Telenet en VDSL2 denk ik niet dat ze de komende jaren nog een spectaculaire groei van het aantal Internetklanten verwachten ...
Het is gewoon Belgacom's interpratie van de nieuwe telecom wet, die "preciseert welke precieze informatie potentiële abonnees en nieuwe abonnees bij het afsluiten van hun contract over de vaste breedbandverbinding moeten krijgen"
Ik vind het wel zeer onduidelijk.
Misschien zou het goed zijn als Belgacom (in de voetnoot) een beetje meer in detail uitleg zou geven zoals (bijvoorbeeld):
- - snelheid waarmee je modem synct is een resultaat van de lijnwaardes (afstand, verzwakking), en kan tussen 12mpbs en 70 mpbs liggen (70% van onze klanten syncen aan 30 mbps of hoger).
- naargelang je abonnement wordt de sursnelheid beperkt tot 50/2.5, 50/3 en 50/4 ....
Ik denk ook niet dat we capacitietsproblemen moeten vrezen bij Belgacom. Waarschijnlijk is de markt voor nieuwe breedband verbindingen nu toch verzadigd. Buiten hier en daar wat heen- en weer geloop tussen Telenet en VDSL2 denk ik niet dat ze de komende jaren nog een spectaculaire groei van het aantal Internetklanten verwachten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Buiten hier en daar wat heen- en weer geloop tussen Telenet en VDSL2 denk ik niet dat ze de komende jaren nog een spectaculaire groei van het aantal Internetklanten verwachten ... => Hoeveel mensen blijven de rest van hun leven in dezelfde woning denk je ? Zelfs de oudere generaties hebben steeds meer interesse in internet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Wel interessante informatie:
Details over de snelheid van uw internetabonnement
Uw telefoonnummer XXXXXXXXXXX
Uw internetabonnement Belgacom Internet Overal Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 46,6 Mbps download - 3,6 Mbps upload
Min.: 27,5 Mbps download - 3,6 Mbps upload.
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 46,6 Mbps download - 3,6 Mbps upload
Min.: 27,5 Mbps download - 3,6 Mbps upload.
Uw downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
Deze informatie wordt u louter informatief aangeboden. Ze bevat geen enkele contractuele waarde.
De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt bij u thuis en de telefooncentrale of de onderliggende DSL-technologie. Uw computerinstallatie, binnenbekabeling of wifi-gebruik beïnvloedt bovendien uw effectieve snelheidservaring.
Meting:
Details over de snelheid van uw internetabonnement
Uw telefoonnummer XXXXXXXXXXX
Uw internetabonnement Belgacom Internet Overal Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 46,6 Mbps download - 3,6 Mbps upload
Min.: 27,5 Mbps download - 3,6 Mbps upload.
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 46,6 Mbps download - 3,6 Mbps upload
Min.: 27,5 Mbps download - 3,6 Mbps upload.
Uw downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
Deze informatie wordt u louter informatief aangeboden. Ze bevat geen enkele contractuele waarde.
De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt bij u thuis en de telefooncentrale of de onderliggende DSL-technologie. Uw computerinstallatie, binnenbekabeling of wifi-gebruik beïnvloedt bovendien uw effectieve snelheidservaring.
Meting:
Laatst gewijzigd door fvhbrugge 07 okt 2013, 21:27, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Is nog altijd mogelijkiRockabizzydilly schreef:Vroeger kon je onder rubriek "hoeveel tv's kan ik aansluiten?" ook als nieuwe klant de verwachtingen checken, nu moet je lijnnummer ingeven.
http://www.belgacom.be/nl/particulieren ... bcheck_RES
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ja, eigenlijk wel heel interessant:fvhbrugge schreef:Wel interessante informatie:
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 46,6 Mbps download - 3,6 Mbps upload
Min.: 27,5 Mbps download - 3,6 Mbps upload.
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 46,6 Mbps download - 3,6 Mbps upload
Min.: 27,5 Mbps download - 3,6 Mbps upload.
1) Dit is de eerste keer dat ze in de publicaties rekening houden met de overhead, en dus een netto snelheid geven:
- 50 Mbps download wordt netto 46,6 Mbps
30 Mbps download wordt netto 27.5 Mbps
4 Mbps upload wordt netto 3.6 Mbps
3) Wat ze eigenlijk zeggen is:
- - je krijgt gegarandeerd 30 Mbps (= je basis profiel)
- je kan 50 Mbps krijgen (DLM), maar niet gegarandeerd, DLM kan je terug verlagen indien nodig ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ah ok hier was er blijkbaar browserfoutje, Lijntest is dus niet enige optie.fvhbrugge schreef:Is nog altijd mogelijkiRockabizzydilly schreef:Vroeger kon je onder rubriek "hoeveel tv's kan ik aansluiten?" ook als nieuwe klant de verwachtingen checken, nu moet je lijnnummer ingeven.
http://www.belgacom.be/nl/particulieren ... bcheck_RES
[ Post made via mobile device ]
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Dit is niet bij iedereen zo. Hangt af van abonnement en afstand tot de Rop.philippe_d schreef: 1) Dit is de eerste keer dat ze in de publicaties rekening houden met de overhead, en dus een netto snelheid geven:
- 50 Mbps download wordt netto 46,6 Mbps
30 Mbps download wordt netto 27.5 Mbps
4 Mbps upload wordt netto 3.6 Mbps
Bij mij was het:
50 Mbps download wordt 42,7 Mbps
2,5 Mbps upload wordt 2,3 Mbps
Eigenlijk heb ik bij beiden meer dan dat, dus ik klaag niet
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Nieuwe klanten moeten blijven komen, maar downloadsnelheid is nooit een prioriteit geweest, en dat begrijp ik. Heeft geen zin je klanten 150 Mbps aan te bieden om dan downloadlimieten op te leggen van 150 GB en de snelheid tussen 17u en 23u heel de week door sterk te limiteren tot 3 Mbps.iRockabizzydilly schreef:Zo te zien moet je inderdaad naar lijntest.be gaan als nieuwe klant. Vroeger kon je onder rubriek "hoeveel tv's kan ik aansluiten?" ook als nieuwe klant de verwachtingen checken, nu moet je lijnnummer ingeven.
Misschien ligt momenteel de focus minder op nieuwe klanten krijgen? Zo ook de lagere snelheid die ze bij hun product plots aangeven. En inderdaad misschien om na vectoring en andere meer klanten te kunnen "winback'en" van Telenet en andere door betere cijfers en producten te kunnen tonen.
Belgacom legt de focus op tv en mobiel.
Volgens?iRockabizzydilly schreef: Uit ervaring binnen Belgacom zijn er vooral heel veel klachten over de facturatie en de fouten er in. Daar wordt tot op vandaag niks aan gedaan, en toch durf ik wedden dat er meer facturatieklachten zijn dan alle andere gecombineerd. Nochtans zijn het merendeel van deze klachten terecht.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Laten we er geen off topic discussie van maken