We hebben een tripje naar Madrid in het vooruitzicht en het hotel heeft free WiFi wat normaal voldoende is. Omdat het soms prettig is als je een hele dag weg bent om iets te kunnen opzoeken zou ik eventueel de aanschaf overwegen van een lokaal SIM kaartje met prepaid data.
Iemand ervaring met goed/goedkoop mobiel internet in Spanje? 100MB zal (gezien mijn verbruik hier) voldoende zijn op een kleine week.
Alvast bedankt.
mobiele data in Madrid
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Als het voor zo'n korte éénmalige trip is, gebruik ik gewoon mijn MV sim. Geen gedoe, niet de topprijs maar ook niet overdreven duur.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
't Is niet "mission critical". Ik heb een Colruyt mobile kaartje waar ze mij elke maand een paar Euro op teruggeven wegens hun "goedkoopste garantie".
De bedoeling is dat wanneer we even openingsuren of een adres moeten opzoeken dat even kunnen doen en niet moeten wachten tot we in het hotel zijn.
Soms ook een listing van een geocache opzoeken als er een probleem mee is.
Net opgezocht roaming aan 0.53 Euro/MB
Mijn normaal gebruik ligt rond de 70-80MB/maand (mail en UB als EDPnet er uit ligt), ik krijg dus een €4/maand terug![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
De bedoeling is dat wanneer we even openingsuren of een adres moeten opzoeken dat even kunnen doen en niet moeten wachten tot we in het hotel zijn.
Soms ook een listing van een geocache opzoeken als er een probleem mee is.
Net opgezocht roaming aan 0.53 Euro/MB
Mijn normaal gebruik ligt rond de 70-80MB/maand (mail en UB als EDPnet er uit ligt), ik krijg dus een €4/maand terug
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik gebruik ook gewoon mijn MV kaart. 100MB is 15 euro en geen geknoei met SIM kaarten wisselen,...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Indien in Spanje prepaid kaartje kopen: zorgen voor ID kaart of paspoort. Is verplicht sinds de aanslagen in Atocha jaren geleden. Je moet een aanvraagformulier invullen (in het Spaans of course). Van ID wordt een fotocopie gemaakt en bij aanvraagformulier gevoegd. Maar vraag mij niet of je dat kaartje dan meteen kan gebruiken, want het is ondertussen al een paar jaar geleden dat ik dat ginder nog aangevraagd heb. Dacht dat ik toen een kaartje bij Vodafone had.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Dat is 9 van de 10 keren zo het geval in het buitenland, ofwel vragen ze je pas etc of soms is betalen met een bankkaart genoeg.Jack Daniels schreef:Indien in Spanje prepaid kaartje kopen: zorgen voor ID kaart of paspoort. Is verplicht sinds de aanslagen in Atocha jaren geleden. Je moet een aanvraagformulier invullen (in het Spaans of course). Van ID wordt een fotocopie gemaakt en bij aanvraagformulier gevoegd. Maar vraag mij niet of je dat kaartje dan meteen kan gebruiken, want het is ondertussen al een paar jaar geleden dat ik dat ginder nog aangevraagd heb. Dacht dat ik toen een kaartje bij Vodafone had.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
dus je bent goedkoper af als je 3x 1gb koopt?jorgo schreef:Lebara movil http://www.lebara.es/?isoCode=en_GB
1GB voor 7.5€, 3GB voor 25 euro.
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Telenet is ook nog vrij goedkoop met 0,20 €/MB.johan.devos schreef:Ik gebruik ook gewoon mijn MV kaart. 100MB is 15 euro en geen geknoei met SIM kaarten wisselen,...
BASE, Proximus, Mobistar 0,54 € per MB.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Ik ben net terug en heb met Lebara gewerkt. Is idd goedkoop maar vrij trage 3G.jorgo schreef:Lebara movil http://www.lebara.es/?isoCode=en_GB
1GB voor 7.5€, 3GB voor 25 euro.
Beste optie is Vodafone prepaid en je vraagt tarief YU. Dat is 4G. Kost iets meer maar veel betere kwaliteit.
Lebara zit aan de uitgang van de luchthaven. Als je online herlaadt krijg je 100% bonus saldo. Dus neem zo'n Free sim aan de stand en connecteer dan op de WiFi van AENA. Je hebt dan 15 minuten om te herladen
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vodafone kan je in Sol terecht of eventueel via krantenwinkel.