Klok loopt achter bij belgacom tv

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Sinds kort loopt de klok op de Belgacom tv decoder een 2 tal minuten achter. Blijkbaar is er nergens een instelling om de klok handmatig aan te passen. Zijn er nog die recent dit vastgesteld hebben. Ik weet niet welke firmware erop staat noch welke box het exact is. (Staat niet bij mij)


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Met welke klok vergelijk je dit?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

als het één journaal van 19u staat geprogrammeerd stellen we vast dat de opname pas start als het journaal al een 2tal minuten bezig is. dus als het echt 19u wordt denkt de decoder dat het nog maar 18:58 is
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kan evengoed zijn dat één 2 minuten te vroeg begint met uitzenden. Kijk eens naar de klok op je pc en naar je box. Normaal zouden die moeten overeen komen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Klokken vergelijken is moeilijk. Zeker als je een verschillende ntp server gebruikt. Ook bij telenet merken we een verschil in de klok die getoond word, en degene die mijn server ontvangt van de een of andere ntp server. Daarom dat je best 5 minuten op voorhand begint op te nemen.
Aan de andere kant, kan het best zijn dat je decoder via het netwerk een pakketje krijgt van een belgacomserver om de opname te starten. En dat het niet time-based opgenomen word.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

op je pc (windows) is het geen ntp maar sntp...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Mijn server (synology) synchroniseerd met ntp.telenet.be en geeft deze info door op het lan netwerk naar alle computers hier aanwezig.

info voor telenet : http://klantenservice.telenet.be/conten ... hroniseren.

Ik vermoed dat het voor belgacom ntp.belgacom.be zal zijn :idea:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je kan ook syncroniseren met mijn pool anders :) ntp.be.it2go.eu. Servertje of 10 die de tijd voor BE doet :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Hij geeft bij deze een fout. Mijn vermoeden zal telenet dit niet toelaten en enkel willen vertrouwen op zijn eigen tijdprotocol. Probeer indien mogelijk eens de telenet ntp uit op een belgacom netwerk. :???:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hmm dat werkt perfect hoor?

85.234.197.1 tem 5
212.71.20.185.tem 189

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mailracer schreef:Klokken vergelijken is moeilijk. Zeker als je een verschillende ntp server gebruikt.
Huh... het is net de bedoeling van timeservers om overal de juiste tijd te hebben... of je dus de NTP server van Telenet, Belgacom, Krisken of wie dan ook gebruikt, je tijd moet exact hetzelfde zijn.
mailracer schreef:Ook bij telenet merken we een verschil in de klok die getoond word, en degene die mijn server ontvangt van de een of andere ntp server.
Telenet decoders krijgen hun tijd via de coax binnen... al zal die tijd op zich ook wel gesynchroniseerd worden bij TN zelf met een NTP server. Voor zover ik mij herinner loop de TN decoder klok perfect gelijk met mijn atoomklokjes.
mailracer schreef:Daarom dat je best 5 minuten op voorhand begint op te nemen.
Buiten het nieuws ken ik geen enkel programma dat juist start.
mailracer schreef:Aan de andere kant, kan het best zijn dat je decoder via het netwerk een pakketje krijgt van een belgacomserver om de opname te starten. En dat het niet time-based opgenomen word.
Wees maar gerust dat het time-based is... zo geavanceerd is men niet.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Je decoder eens aan/ en uitzetten en het probleem zou opgelost moeten zijn (althans hier toch)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het is echter niet altijd zo dat je problemen met te laat opstarten van PVR opnames opgelost kunnen worden met een reboot of factory reset ,
het is bij mij maar in orde gekomen nadat de technische dienst mijn TV profiel hadden opnieuw aangemaakt, dat is toch de uitleg die ik gekregen heb , want ik moest daarna de decoder opnieuw opstarten en lijnnummer invoeren enz.... en sinds dien geen probleem meer met het te laat opnemen van programma's!
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

r2504 schreef:
mailracer schreef:Klokken vergelijken is moeilijk. Zeker als je een verschillende ntp server gebruikt.
Huh... het is net de bedoeling van timeservers om overal de juiste tijd te hebben... of je dus de NTP server van Telenet, Belgacom, Krisken of wie dan ook gebruikt, je tijd moet exact hetzelfde zijn.
Dat is de bedoeling, maar ook andere factoren spelen een rol in tijdsaanduiding. vergelijk maar eens een DCF77 klok met de tijd op je PC. Merk je een verschil ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mailracer schreef:vergelijk maar eens een DCF77 klok met de tijd op je PC. Merk je een verschil ?
Op twee a drie seconden na staat zowel m'n PC, m'n twee DCF77 klokjes (die ik hier bij de hand heb) en de TN digicorder gelijk !

Die twee a drie seconden is vermoedelijk gewoon de drift sinds de vorige synchronisatie.

Als jij daarin een groter verschil ziet is er duidelijk iets niet in orde !
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Nz een herstart staat de klok terug juist

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”