Sagem-modem als bridge, Linksys router

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
xenium
Starter
Starter

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik echt gigantische problemen met de Sagem modem (3464). Nu zou ik graag mijn modem als bridge instellen en dan via de router (Linksys) de internetverbinding tot stand brengen.
Ik heb het volgende op internet gevonden: http://patrick.vande-walle.eu/belgacom- ... in-bridge/
Nu is mij niet geheel duidelijk of mijn modem dan een vast ip-adres blijft behouden en ik dus eventueel (mits kabel rechtstreeks aan te sluiten op de pc) nog op de modem kan.

Daarnaast is mijn vraag of het wel goed is van dit te doen, nadat ik het volgende gelezen heb: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=39093 (Scarlet One-Telefonie valt uit na enkele dagen).

Ik heb eens getest of mijn Linksys router nog werkt en al mijn pc's kunnen een IP-adres ontvangen, dus deze werkt nog.

Nu heb ik misschien een idee (geen idee of het haalbaar is):

Sagem maakt nog steeds connectie met internet, maar dit signaal zou ik willen doorsturen naar mijn router en mijn router laten fungeren als DHCP.
Dan zou ik graag op mijn Sagem DHCP willen afzetten.
Vraag 1: Hoe verbind ik mijn 2 toestellen met elkaar. Ik vermoed de uitgang van de Sagem rechtstreeks in de Linksys steken (gewoon bij poorten of bij Internet).
Wanneer ik nu de DHCP van de Linksys router opzet en mijn pc een netwerkadres krijgt is het in de vorm van:
IP: 192.168.2.X
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.2
DNS: 192.168.2.2

Sagem modem: 192.168.2.1
Linksys router: 192.168.2.2

Echter, ik slaag er maar niet in om op internet te raken. Ook niet wanneer ik op mijn pc de gateway instel als: 192.168.2.1 of 8.8.8.8 (Google) of 8.8.4.4 (Google).

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt.
kode
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Je kan je modem laten zoals het is, de linksys er ophangen en dan een 2de PPPoE sessie aanmaken op de linksys. Je gaat dan 2 publieke IP's krijgen, een op de sagem en een op de linksys. (ook gescheiden netwerken)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”