Bewijs dat de Telenet datalimiet belachelijk is

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

r2504 schreef:Dan moet je mij toch eens vertellen welke supercoax jij gebruikt
Spraakverwarring ?

- Sylvester schreef toch dat er "buiten versterken" niets gecompenseerd wordt om eventueel kwaliteitsverlies op te vangen.
- Jij spreekt over het verlies in signaal sterkte (db's), hij spreekt over de digitale kwaliteit.

Mijn interpretatie: op het einde van de kabel is de (digitale) kwaliteit van het signaal nog altijd even goed (gezien er de nodige versterkers tussen zitten).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

My mistake... blijkbaar heb ik over "behalve versterking natuurlijk" gelezen :oops:

De digitale kwaliteit is trouwens verbonden aan de signaalsterkte... zakt deze laatste te sterk ga je ruis krijgen en dus storingen (ook op het digitale signaal).
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

't Is u ook vergeven...
en 't is een beetje off-topic, maar toch leuke technische kennis, al was het maar om een inzicht te krijgen in het functioneren van coax, want doorgaans weten de meesten niet welke voordelen coax heeft.

Klopt wat je zegt. Maar.... dit geldt vooral in het transport buiten, tussen de versterkers.
Bij de klant thuis is de signaalsterkte van een digitaal signaal ondergeschikt. Ik zeg dit omdat velen zich hierop blind staren en vooral kijken naar 'signaalsterkte' op hun digicorder. Zelfs een lage signaalsterkte van 25% is al voldoende om prima signaalkwaliteit te hebben.
Eigenlijk moet men alleen naar 'signaalkwaliteit' kijken, en die moet zo hoog mogelijk zijn, dus 97% of meer.
De signaalkwaliteit van de modem kan je helaas niet zelf meten.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”