Opnames 2BE

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Sinds een paar weken hebben de schoonouders problemen met het maken van opnames van de zender 2BE.
Ze moeten 2 opeenvolgende programma's opnemen om iets deftig opgepakt te krijgen, want hij neemt een groot stuk van het programma ervoor op en 20 minuten is blijkbaar het langste dat men kan opnemen erna.
Nu heb ik gisteren eens gevolgd in de tv-gids en gezien dat de programmering gewoon gigantisch achter liep. Een programma dat om 20u30 al gedaan moest zijn begon pas om 20u30 bvb.
Nu is de vraag, doet de zender dit met opzet om opnames tegen te gaan? En waarom past Belgacomtv zijn tv-gids en opnameschema niet aan? Dit zijn toch al abnormale uitlopers :? Men had de decoder al gereset en andere stappen van de Belgacom helpdesk gedaan, maar nu blijkt het dus (deels?) aan de zender te liggen denk ik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb onlangs m'n tijd "na" ook moeten verlengen... maar met de huidige 20 minuten heb ik blijkbaar terug voldoende.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Maar de 'NA' van 20 minuten kan nooit voldoen als het programma al 30 minuten te laat begint. Het is dus blijkbaar niet met elk programma dan. Het voorbeeld dat ik gisteren zag omdat ze er naar aan het kijken waren is Person of Interest. Daar waren 2 opnames nodig, ze doen het nu ook al uit voorzorg maar dat is natuurlijk de bedoeling niet.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

En anders handmatig programmeren 't is te zeggen het begin- en einduur alsook de zender instellen zoals bij goede oude VCR recorder.
Eventueel ook de teletekst van 2 BE raadplegen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Kan dat op een Belgacom decoder? Vanavond eens testen op die van mijn ouders dan. Ik dacht dat je enkel wat vaste settings kon kiezen.

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 66 keer

Dat kan zeker!
Gewoon op PVR drukken, dan in de menu navigeren naar "handmatig opnemen", dan krijg je opnieuw een menu om dan handmatig te programmeren.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt, dat zal ik dan al eens doorgeven zodat ze voorlopig daar op kunnen terugvallen.
Het blijft wel abnormaal dat een zender al zo lang zo zwaar afwijkt van zijn opnameschema (en ik dacht net dat het voordeel van digitale tv was dat opnames dan automatisch konden verplaatst worden :roll: ).
lswaenen
Member
Member
Bedankt: 19 keer

de box eens resetten;.

had dit ook na een jaar gebruik.. is blijkbaar de klok vd decoder die niet meer juist staat..

ik kan u verzekeren dat op het moment bij 2BE geen grote vertragingen zijn..
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Box was al gereset en staat er nog maar een maand of 3. En zondag heb ik de programmatie met de klok van de videorecorder gechecked en liep dus een half uur achter.

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Houden die boxen dan de tijd niet bij dmv NTP? (http://nl.wikipedia.org/wiki/Network_Time_Protocol)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Dit is misschien wat off topic, maar ik vindt het absoluut absurd dat dit nog steeds een probleem is, vanuit technologisch perspectief is dit iets wat, zeker met alle digitale info die doorgestuurd wordt, al lang opgelost had moeten zijn.

Ik herinner mij nog ShowView van vroeger, en dit werkte altijd perfect, wat we nu hebben is regressie.

Edit: well I'll be damned:
The number is generated by an algorithm from the date, time and channel of the programme, and so does not rely on anything being broadcast over the air. This means it will not compensate for a disrupted schedule due to live sporting events or news bulletins,
Ik denk dat ik dus dan eerder PDC bedoelde, maar ik vermoed dat beide systemen on de de naam ShowView werden geadverteerd, want ik herinner mij enkel die naam.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

krisken ,
In de loging van de bbox zie ik inderdaad het volgende staan :
Tue, 01 Oct 2013 11:16:58 GMT NTP Date/Time updated
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is de log van de bbox, maar de decoder zelf?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

boran_blok schreef:ik vindt het absoluut absurd dat dit nog steeds een probleem is, vanuit technologisch perspectief is dit iets wat, zeker met alle digitale info die doorgestuurd wordt, al lang opgelost had moeten zijn.
De digitale TV revolutie is niet om het de gebruiker makkelijker te maken... wel om er meer centen uit te kloppen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Houden die boxen dan de tijd niet bij dmv NTP? (http://nl.wikipedia.org/wiki/Network_Time_Protocol)
Ik bedoelde ik heb gekeken in het tv-blad hoe laat het programma moest beginnen en keek op de videorecorder naar de klok hoe laat het was :) van de interne klok van die box heb ik geen weet.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”