Persoonlijke simulatie in 400 gemeenten obv gegevens BIPT
- BillyMobiel
- Plus Member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
De FOD economie wil de consumenten helpen het goedkoopste tarief kiezen bij hun telecomboer.
Daarom zal er volgens deredactie.be (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... focampagne) in de loop van oktober in 400 gemeenten hulp geboden worden om het interessantste telecomtarief te kiezen, gebaseerd op cijfers van het BIPT (http://www.bestetarief.be/)
Echter, hoe correct is deze berekening van het BIPT?
Wordt er rekening gehouden met peak/offpeak? En het feit dat verschillende operatoren verschillende tijdstippen als peak beschouwen?
Hoe gaat dit allemaal in z'n werk gaan...?
Daarom zal er volgens deredactie.be (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... focampagne) in de loop van oktober in 400 gemeenten hulp geboden worden om het interessantste telecomtarief te kiezen, gebaseerd op cijfers van het BIPT (http://www.bestetarief.be/)
Echter, hoe correct is deze berekening van het BIPT?
Wordt er rekening gehouden met peak/offpeak? En het feit dat verschillende operatoren verschillende tijdstippen als peak beschouwen?
Hoe gaat dit allemaal in z'n werk gaan...?
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Oei, dan mogen ze hun 'cijfers' wel updaten.
Op die site is de Internet120 bij Telenet onbeperkt qua dataverbruik... beschikbare webruimte klopt niet, en ook maar 4Mbps uploadsnelheid volgens de site.
Dit is geen onbeperkt abo en de uploadsnelheid bedraagt 6Mbps.
Maw, ik vrees dat het BIPT niet met veel rekening houdt, maar gewoon ergens een database heeft aangelegd en daarin de gegevens van één of andere site overtikt.
Op die site is de Internet120 bij Telenet onbeperkt qua dataverbruik... beschikbare webruimte klopt niet, en ook maar 4Mbps uploadsnelheid volgens de site.
Dit is geen onbeperkt abo en de uploadsnelheid bedraagt 6Mbps.
Maw, ik vrees dat het BIPT niet met veel rekening houdt, maar gewoon ergens een database heeft aangelegd en daarin de gegevens van één of andere site overtikt.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Stiekem hoop ik dat ze bij mij thuis gaan aanbellen. Damn ik zou lachen
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
- Locatie: BE
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
+1Ik vind het geen taak van de overheid (wij allemaal) om mee te zoeken naar eenieder zijn beste tarief.
Er zijn 2 doelen:
1) politieke recuperatie voor de verkiezingen (Tja, welke partij heeft nog véél kiesvee nodig voor 2014? )
2) begrotingsdoelstellingen: de stijging van de index zo laag mogelijk houden.
"Sure you can trust the government. Just ask an Indian!"
- BillyMobiel
- Plus Member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
Voor zover ik het begrijp is het up-to-date houden van de cijfers een taak van de operatoren zelf, binnen een bepaald kader vastgelegd door het BIPT.xayana schreef:Oei, dan mogen ze hun 'cijfers' wel updaten.
Of dit kader toereikend is, en hoe deze cijfers dan naast elkaar gelegd worden is volgens mij volledig in handen van het BIPT...
-
- Verified Account
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 17:06
- Bedankt: 21 keer
Hallo iedereen,
Even wat meer informatie over deze informatiecampagne die door ons georganiseerd wordt. 1 belg op 2 beschikt momenteel nog steeds over een abonnement of betaalt een tarief dat niet is aangepast aan zijn werkelijke telecommunicatiebehoeften. Daarom organiseren wij in samenwerking met de geïnteresseerde gemeenten een informatiecampagne om:
rechtstreeks te helpen hun gebruikersprofielen beter te leren kennen door hun werkelijke telecombehoeften in te schatten en,
de voor hen meest voordelige telecomaanbieding te kiezen op basis van de simulator van het Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie.
Op deze manier willen wij de consumenten informeren over hoe ze prijzen kunnen vergelijken. Wij verplichten hen echter tot niets.
Even wat meer informatie over deze informatiecampagne die door ons georganiseerd wordt. 1 belg op 2 beschikt momenteel nog steeds over een abonnement of betaalt een tarief dat niet is aangepast aan zijn werkelijke telecommunicatiebehoeften. Daarom organiseren wij in samenwerking met de geïnteresseerde gemeenten een informatiecampagne om:
rechtstreeks te helpen hun gebruikersprofielen beter te leren kennen door hun werkelijke telecombehoeften in te schatten en,
de voor hen meest voordelige telecomaanbieding te kiezen op basis van de simulator van het Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie.
Op deze manier willen wij de consumenten informeren over hoe ze prijzen kunnen vergelijken. Wij verplichten hen echter tot niets.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wordt er ook rekening gehouden met verschillende gratis items die de klant krijgt? Gebruikt de klant zijn webruimte of niet?
Pas op, goed initiatief, maar ik vrees dat in dit soort vergelijkingen de kwaliteit achterwege gelaten wordt, wat eingelijk ook wel belangrijk is.
Pas op, goed initiatief, maar ik vrees dat in dit soort vergelijkingen de kwaliteit achterwege gelaten wordt, wat eingelijk ook wel belangrijk is.
- BillyMobiel
- Plus Member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
Fijn om iets te horen van de FOD Economie!!
In hun bericht lees ik:
Want in de disclaimer (http://www.bestetarief.be/index.php?p=ab_d) van bestetarief.be lees ik: "De inlichtingen die via deze tariefvergelijkingstool beschikbaar worden gesteld, worden te goeder trouw door het Instituut meegedeeld op basis van de gegevens die het daartoe ontvangt vanwege de operatoren die netwerken en/of diensten voor elektronische communicatie aanbieden. De operatoren zijn verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens die zij aan het Instituut overzenden, alsook voor het updaten ervan. Het Instituut wijst alle verantwoordelijkheid af voor het geval dat het resultaat dat door het tariefvergelijksprogramma wordt gegeven, niet zou overeenstemmen met de tarieven en de leveringsvoorwaarden van de netwerken of diensten voor elektronische communicatie die momenteel bij de operator gelden. "
Dus mijn interpretatie is dat de FOD alle moeite van de wereld doet om gegevens te verspreiden waar ze zich niet verantwoordelijk voor achten...?? En dat met mijn belastingsgeld!?!
Graag een beetje je verantwoordelijkheid opnemen zou ik zo zeggen. Of ben ik dan weer té critisch, en moet ik tevreden zijn met de éne vogel in mijn hand en niet hopen op de andere 9 die nog rondvliegen?
In hun bericht lees ik:
maar vraag me daarbij af wie instaat voor de kwaliteit van de simulator van het BIPT?FODEconomie schreef:...de voor hen meest voordelige telecomaanbieding te kiezen op basis van de simulator van het Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie.
Want in de disclaimer (http://www.bestetarief.be/index.php?p=ab_d) van bestetarief.be lees ik: "De inlichtingen die via deze tariefvergelijkingstool beschikbaar worden gesteld, worden te goeder trouw door het Instituut meegedeeld op basis van de gegevens die het daartoe ontvangt vanwege de operatoren die netwerken en/of diensten voor elektronische communicatie aanbieden. De operatoren zijn verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens die zij aan het Instituut overzenden, alsook voor het updaten ervan. Het Instituut wijst alle verantwoordelijkheid af voor het geval dat het resultaat dat door het tariefvergelijksprogramma wordt gegeven, niet zou overeenstemmen met de tarieven en de leveringsvoorwaarden van de netwerken of diensten voor elektronische communicatie die momenteel bij de operator gelden. "
Dus mijn interpretatie is dat de FOD alle moeite van de wereld doet om gegevens te verspreiden waar ze zich niet verantwoordelijk voor achten...?? En dat met mijn belastingsgeld!?!
Graag een beetje je verantwoordelijkheid opnemen zou ik zo zeggen. Of ben ik dan weer té critisch, en moet ik tevreden zijn met de éne vogel in mijn hand en niet hopen op de andere 9 die nog rondvliegen?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat wil je dan meer?BillyMobiel schreef:Dus mijn interpretatie is dat de FOD alle moeite van de wereld doet om gegevens te verspreiden waar ze zich niet verantwoordelijk voor achten
Bij de energie tarieven kan je bij de VREG terecht voor een simulatie(de V-test).
Daar geldt ook dat de informatie afkomstig is van de energieleveranciers zelf, en die zijn wettelijk gebonden om de info up-to-date te houden.
Sta ook volledig achter zo'n initiatief, en heb ook wel bedenkingen ...Lord Utopia schreef:Pas op, goed initiatief, maar ik vrees dat in dit soort vergelijkingen de kwaliteit achterwege gelaten wordt, wat eigenlijk ook wel belangrijk is.
- - houdt het resultaat rekening met technische beperkingen op het adres van de klant (vb: geen VDSL verkrijgbaar, max snelheid, enz)
- hoeveel mensen weten hun "werkelijke telecommunicatiebehoeften" ? Hoeveel weten trouwens exact wat ze verbruikt hebben (volume), welke snelheden ze nu hebben, enz?
De gemakkelijkste besparing die velen onmiddellijk zouden kunnen incasseren is een downgrade van hun huidig abonnement.
Hoeveel Belgacom klanten die geen 30/6 halen op hun lijn zouden een Internet Maxi abbo hebben? Zonder in te boeten op hun snelheden zouden ze gemakkelijk kunnen downgraden naar Comfort, en zelfs Start...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Waar Bestetarief.be en Test aankoop (test augustus 2013) ook geen rekening mee houden is de restewaarde van prepaid kaarten na het gebuikt van de gebundelde voordelen.
Voorbeeld: ik laad mijn Prepaid kaart bij MV op voor 15 euro. Ik SMS vlot, bel veel naar MV en gebruik veel data gedurende de 1ste maand en na 1 maand heb ik nog 13 euro over. Als ik dan een beetje “zuiniger” ben kan ik het nog een maand “volhouden”. Kost per maand: 7.5 Euro.
Dit wordt echter altijd “vergeten” in deze testen en zorgt ervoor dat bv. MV duurder voorgesteld wordt dan bv. B-9 die slechts 50MB data inbegrepen heeft.
Voorbeeld: ik laad mijn Prepaid kaart bij MV op voor 15 euro. Ik SMS vlot, bel veel naar MV en gebruik veel data gedurende de 1ste maand en na 1 maand heb ik nog 13 euro over. Als ik dan een beetje “zuiniger” ben kan ik het nog een maand “volhouden”. Kost per maand: 7.5 Euro.
Dit wordt echter altijd “vergeten” in deze testen en zorgt ervoor dat bv. MV duurder voorgesteld wordt dan bv. B-9 die slechts 50MB data inbegrepen heeft.
-
- Verified Account
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 17:06
- Bedankt: 21 keer
Er wordt samen met de consument gekeken naar zijn/haar gebruikersprofiel en dit aan de hand van een aantal vragen (bv. behoefte op het vlak van vaste telefonie, behoefte op het vlak van internetgebruik en wat doe je op het internet, etc).Lord Utopia schreef:Wordt er ook rekening gehouden met verschillende gratis items die de klant krijgt? Gebruikt de klant zijn webruimte of niet?
Pas op, goed initiatief, maar ik vrees dat in dit soort vergelijkingen de kwaliteit achterwege gelaten wordt, wat eingelijk ook wel belangrijk is.
Op basis van dit profiel worden de gegevens ingevuld voor een tariefsimulatie.
-
- Verified Account
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 17:06
- Bedankt: 21 keer
We proberen hier vooral als ambtenaren echt "ten dienste staan" van consumenten die het nodig achten. Niet iedereen weet altijd waar hij terecht kan of op welke manier hij precies kan vergelijken. En ook dat is een belangrijk doel: mensen informeren over het feit dat ze niet zomaar een abonnement moeten aannemen, maar dat ze vooral ook even moeten nakijken of het abonnement beantwoordt aan hun noden.BillyMobiel schreef:Fijn om iets te horen van de FOD Economie!!
In hun bericht lees ik:
maar vraag me daarbij af wie instaat voor de kwaliteit van de simulator van het BIPT?FODEconomie schreef:...de voor hen meest voordelige telecomaanbieding te kiezen op basis van de simulator van het Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie.
Want in de disclaimer (http://www.bestetarief.be/index.php?p=ab_d) van bestetarief.be lees ik: "De inlichtingen die via deze tariefvergelijkingstool beschikbaar worden gesteld, worden te goeder trouw door het Instituut meegedeeld op basis van de gegevens die het daartoe ontvangt vanwege de operatoren die netwerken en/of diensten voor elektronische communicatie aanbieden. De operatoren zijn verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens die zij aan het Instituut overzenden, alsook voor het updaten ervan. Het Instituut wijst alle verantwoordelijkheid af voor het geval dat het resultaat dat door het tariefvergelijksprogramma wordt gegeven, niet zou overeenstemmen met de tarieven en de leveringsvoorwaarden van de netwerken of diensten voor elektronische communicatie die momenteel bij de operator gelden. "
Dus mijn interpretatie is dat de FOD alle moeite van de wereld doet om gegevens te verspreiden waar ze zich niet verantwoordelijk voor achten...?? En dat met mijn belastingsgeld!?!
Graag een beetje je verantwoordelijkheid opnemen zou ik zo zeggen. Of ben ik dan weer té critisch, en moet ik tevreden zijn met de éne vogel in mijn hand en niet hopen op de andere 9 die nog rondvliegen?
-
- Verified Account
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 17:06
- Bedankt: 21 keer
Het feit dat nog op 1 Belg op 2 over een abonnement of een tarief beschikt dat niet aangepast is aan zijn werkelijke telecommunicatiebehoeften, toont de noodzaak van een informatiecampagne aan. We deden vorig jaar een gelijkaardige campagne voor energieleveranciers en deze campagne had een groot succes.ddd schreef:Ik zoek een nieuwe LED TV. Kan FOD me helpen welke TV past bij mijn behoeften aub... mannekes mannekes...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Het is maar wat je een groot succes noemt. Ik moet mee betalen aan heel dit gedoe terwijl ik helemaal niet van provider (telecom of energie) ben veranderd.
Of het nuttig is, misschien wel. Moet de overheid dit doen... denk het niet. Waar ga je de lijn trekken...?
Of het nuttig is, misschien wel. Moet de overheid dit doen... denk het niet. Waar ga je de lijn trekken...?
-
- Verified Account
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 17:06
- Bedankt: 21 keer
We zijn er niet alleen om regeltjes op te leggen en te controleren. Als ambtenaar staan we ten dienste van de burger en met deze campagne kiezen we er echt voor om naar de consumenten te komen. Dit wordt door velen geapprecieerd, maar natuurlijk kunnen we niet altijd goed doen voor iedereen. We staan echter open voor alle feedback.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik vraag me af hoe jullie dingen zoals "netwerkkwaliteit" gaan beoordelen... of is het louter een zoektocht op basis van prijs (voor electriciteit is dat bijvoorbeeld prima, maar voor data verbindingen dus niet).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Een nieuwe LED TV koopt ge best in het buitenland, net als alle electronica. (bvb Duitsland)FODEconomie schreef:Het feit dat nog op 1 Belg op 2 over een abonnement of een tarief beschikt dat niet aangepast is aan zijn werkelijke telecommunicatiebehoeften, toont de noodzaak van een informatiecampagne aan. We deden vorig jaar een gelijkaardige campagne voor energieleveranciers en deze campagne had een groot succes.ddd schreef:Ik zoek een nieuwe LED TV. Kan FOD me helpen welke TV past bij mijn behoeften aub... mannekes mannekes...
Kan de Belgische FODEconomie daar ook eens een campagne over maken? Kwestie dat de burger niet teveel betaald voor hetzelfde weet je wel
Of past dat niet in het kraam?
Ik vind dergelijke campagnes puur pamperbeleid en het duidelijke bewijs dat we met een VEEL te grote en te dure overheid zitten.
Concreet over deze campagne krijgt men een algemene prijsaflvlakking naar boven, wie nu de moeite doet om een goedkope prijs te zoeken wordt beloond door een lagere prijs. Wat sommige teveel betalen wordt gecompenseerd door wat andere teweinig betalen.
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Als men inderdaad een dergelijke actie wil doen, dan moet de rekening ook kloppen.
Vb. ik bel 300 min met gsm naar vaste nummers, 0 minuten naar gsm, geen smsen.
Op besttarief is de beste koop Pay&Go Easy 15.
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/c ... s_otc.page?
Op de website van besttarief vind ik
Inbegrepen gratis minuten 600 min. Inbegrepen gratis minuten gelden voor Fixed lines at any time
Op de website van proximus kan ik enkel bonus 60 minuten vinden naar alle netwerken.
Vb. ik bel 300 min met gsm naar vaste nummers, 0 minuten naar gsm, geen smsen.
Op besttarief is de beste koop Pay&Go Easy 15.
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/c ... s_otc.page?
Op de website van besttarief vind ik
Inbegrepen gratis minuten 600 min. Inbegrepen gratis minuten gelden voor Fixed lines at any time
Op de website van proximus kan ik enkel bonus 60 minuten vinden naar alle netwerken.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Misschien is het voordeliger dat de FOD de burgers indeelt in pakweg 5 belprofielen en voor elk van die belprofielen een abonnement uitwerkt dat alle operatoren MOETEN aanbieden voor een vastgelegde prijs.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Los van wat ik van het initiatief vind, vind ik het wel knap dat de FOD de moeite doet om het hier toe te lichten.
Userbasers zijn niet het doorsnee-publiek en de kennis van de abonnementen en "achterpoortjes" die hier op UB aanwezig is, verslaat eender welke simulator. Net zoals bij de King/kong simulator van Telenet
Als FOD een informatie-campagne lanceert, zouden ze ook wel kunnen zorgen dat VOIP uitgelegd worden aan het brede publiek. Veel mensen denken nog dat het enkel Skype etc is en dat je pc constant moet opstaan. Terwijl je met een kleine investering, zoals een waarborg bij OVH, al een mooie besparing kan realiseren zonder aan gebruiksgemak in te boeten.
Userbasers zijn niet het doorsnee-publiek en de kennis van de abonnementen en "achterpoortjes" die hier op UB aanwezig is, verslaat eender welke simulator. Net zoals bij de King/kong simulator van Telenet
Als FOD een informatie-campagne lanceert, zouden ze ook wel kunnen zorgen dat VOIP uitgelegd worden aan het brede publiek. Veel mensen denken nog dat het enkel Skype etc is en dat je pc constant moet opstaan. Terwijl je met een kleine investering, zoals een waarborg bij OVH, al een mooie besparing kan realiseren zonder aan gebruiksgemak in te boeten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
raar he
bij de kranteboer een proximus prepaid 0.30 € de minuut voor te bellen.
via het internet een prepaid 5 cent naar vaste lijn , 17.5 cent mobiel.
dan gaan zeggen dat dit een slecht idee is.
of is alleen de commerce heden belangrijk , iets verkopen wat mensen niet nodig hebben.
anders een gsm aan 1 € , abbo van 45 € * 24 maanden.
die komen in de problemen , gaan naar het ocmw de meute mag betalen voor hun probleem.
leve de commerce en de aandeelhouders zeker ?
bij de kranteboer een proximus prepaid 0.30 € de minuut voor te bellen.
via het internet een prepaid 5 cent naar vaste lijn , 17.5 cent mobiel.
dan gaan zeggen dat dit een slecht idee is.
of is alleen de commerce heden belangrijk , iets verkopen wat mensen niet nodig hebben.
anders een gsm aan 1 € , abbo van 45 € * 24 maanden.
die komen in de problemen , gaan naar het ocmw de meute mag betalen voor hun probleem.
leve de commerce en de aandeelhouders zeker ?
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
FODeconomie is wel redelijk nuttig hoor. Heb al goed advies gehad van hun en heb hen al eens weten optreden tegen wanpraktijken ook! Thumbs up!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2273
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Niemand zegt dat FOD Economie niet nuttig is, in tegendeel zelfs. En optreden tegen wanpraktijken, natuurlijk zitten ze er daar ook voor.
Maar zaken als dit... las van een ander een pamperbeleid, kan het niet beter verwoorden.
En ik blijf erbij, what's next? TV-advies, auto-advies, microgolf-oven-advies...?
Maar zaken als dit... las van een ander een pamperbeleid, kan het niet beter verwoorden.
En ik blijf erbij, what's next? TV-advies, auto-advies, microgolf-oven-advies...?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Los van het feit dat of zo'n "besttarief" vergelijkingen al of niet correct zijn, vind ik het al een grote verdienste dat de doorsnee gebruiker meer bewust gemaakt wordt dat er goedkopere tarieven zijn, en de mogelijkheden om van operator te wisselen.
Vergelijk maar eens met de energie tarieven, en hoe de bewustwording van de klanten, en de massale overstap naar de concurrenten, de monopolist Electrabel op de knieën gekregen heeft. Dat is al een verdienste op zich, vind ik.
FOD Economie heeft natuurlijk nog een bijkomende eigen agenda, en dat is de Index. Gezien zowel de kosten voor energie als communicatie deel uitmaken van de basket voor de indexberekening, heeft een verlaging hiervan een "gunstig" effect op de index.
Net zoals de voorgestelde BTW verlaging voor energie. Als ze hiermee een index sprong kunnen overschrikkelen, moet dat toch enorm opbrengen voor de staat (ambtenaren lonen, sociale uitkeringen ...) ?
Vergelijk maar eens met de energie tarieven, en hoe de bewustwording van de klanten, en de massale overstap naar de concurrenten, de monopolist Electrabel op de knieën gekregen heeft. Dat is al een verdienste op zich, vind ik.
FOD Economie heeft natuurlijk nog een bijkomende eigen agenda, en dat is de Index. Gezien zowel de kosten voor energie als communicatie deel uitmaken van de basket voor de indexberekening, heeft een verlaging hiervan een "gunstig" effect op de index.
Net zoals de voorgestelde BTW verlaging voor energie. Als ze hiermee een index sprong kunnen overschrikkelen, moet dat toch enorm opbrengen voor de staat (ambtenaren lonen, sociale uitkeringen ...) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Ze doen maar wat hun poltiek wordt opgedragen en wat in 'hun' kraam past, men probeert de elektriciteit, telecomtrieven ed. te laten dalen omdat deze in de korf van de index zitten. Hierdoor wilt men bereiken dat onze lonen minder snel zullen stijgen. (en onze loonhandicap niet nog groter wordt)
Gerommel in de marge ipv de noodzakelijke structurele hervorming van de index.
(Edit: ging net hetzelfde zeggen als hierboven )
Gerommel in de marge ipv de noodzakelijke structurele hervorming van de index.
(Edit: ging net hetzelfde zeggen als hierboven )
- BillyMobiel
- Plus Member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
Volledig akkoord dat een bewustmakingscampagne zeker niet ongepast is. Vertel echter liever wat minder maar 100% correcte gegevens dan fabeltjes zoals blidi hier aanhaalde:philippe_d schreef:Los van het feit dat of zo'n "besttarief" vergelijkingen al of niet correct zijn, vind ik het al een grote verdienste dat de doorsnee gebruiker meer bewust gemaakt wordt dat er goedkopere tarieven zijn, en de mogelijkheden om van operator te wisselen.
Da's bijna zoals zeggen dat je het aantal verkeersongevallen kan doen verminderen door een weesgegroetje te zeggen voor je in de wagen stapt.blidi schreef:Op de website van besttarief vind ik
Inbegrepen gratis minuten 600 min. Inbegrepen gratis minuten gelden voor Fixed lines at any time
Op de website van proximus kan ik enkel bonus 60 minuten vinden naar alle netwerken.
Het creëert bewustwording maar is wel ongefundeerd...
-
- Verified Account
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 17:06
- Bedankt: 21 keer
Joe de Mannen schreef:Misschien is het voordeliger dat de FOD de burgers indeelt in pakweg 5 belprofielen en voor elk van die belprofielen een abonnement uitwerkt dat alle operatoren MOETEN aanbieden voor een vastgelegde prijs.
J.
Die bevoegdheid hebben wij niet... Een (gezonde) vorm van concurrentie is ook noodzakelijk om de economie te doen draaien.
We moeten rekening houden met alles .
-
- Verified Account
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 17:06
- Bedankt: 21 keer
We doen ons bestHeronic schreef:FODeconomie is wel redelijk nuttig hoor. Heb al goed advies gehad van hun en heb hen al eens weten optreden tegen wanpraktijken ook! Thumbs up!
-
- Verified Account
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 17:06
- Bedankt: 21 keer
Bedankt! We willen in eerste instantie de doorsnee gebruiker inderdaad meer bewust maken van de verschillende mogelijkheden.philippe_d schreef:Los van het feit dat of zo'n "besttarief" vergelijkingen al of niet correct zijn, vind ik het al een grote verdienste dat de doorsnee gebruiker meer bewust gemaakt wordt dat er goedkopere tarieven zijn, en de mogelijkheden om van operator te wisselen.
Vergelijk maar eens met de energie tarieven, en hoe de bewustwording van de klanten, en de massale overstap naar de concurrenten, de monopolist Electrabel op de knieën gekregen heeft. Dat is al een verdienste op zich, vind ik.
FOD Economie heeft natuurlijk nog een bijkomende eigen agenda, en dat is de Index. Gezien zowel de kosten voor energie als communicatie deel uitmaken van de basket voor de indexberekening, heeft een verlaging hiervan een "gunstig" effect op de index.
Net zoals de voorgestelde BTW verlaging voor energie. Als ze hiermee een index sprong kunnen overschrikkelen, moet dat toch enorm opbrengen voor de staat (ambtenaren lonen, sociale uitkeringen ...) ?
Wat betreft de bijkomende agenda. Als overheidsdienst moeten wij:
- ten dienste staan van burgers en ondernemingen,
- uitvoeren wat er op politiek niveau beslist wordt.
We beheren met andere woorden geen eigen agenda, maar onze mensen doen wat van hen verwacht om de 2 bovenstaande taken correct uit te voeren...