Ik ben dus overgestapt naar OVH en heel tevreden, zeker de klantentool is een verademing tov WeePee.
Nu ben ik op zoek naar een "SMS oplossing", en idealiter zou ik dat via SMS-pakket van OVH willen doen. Volgende zaken zouden budget- en gebruiksvriendelijk moeten werken (idealiter):
- als klanten mailen naar [email protected], dan zou ik graag een notificatie krijgen per SMS
- klanten zouden de mogelijkheid moeten hebben om te SMSen naar mijn landnummer geregistreerd bij OVH. Dit zou dan moeten binnenkomen per mail op [email protected]
- Ik zou via een gebruiksvriendelijke web-interface graag SMSen sturen naar klanten (één of bulk). Verzender zou mijn landnummer moeten zijn.
Nu weet ik niet of dit allemaal uberhaupt technisch mogelijk is, of het kan met OVH en of iemand goede (open source?) software weet waarmee dit te realiseren valt?
OVH & SMS
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je kan dit zeker realiseren, maar niet met een vaste lijn/voip bij mijn weten.
Je kan dit wel doen in combinatie met bijvoorbeeld een raspberry pi, een USB dongle voor 3G connecties, een SIM kaart bij een provider en wat scriptwerk.
Het is niet helemaal wat je wilt, maar ik heb thuis inmiddels meerdere sms gateways werkende op bovenstaande manier.
Voor meer info hierover zie mijn topic (laatste posts) http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=38969
Je kan dit wel doen in combinatie met bijvoorbeeld een raspberry pi, een USB dongle voor 3G connecties, een SIM kaart bij een provider en wat scriptwerk.
Het is niet helemaal wat je wilt, maar ik heb thuis inmiddels meerdere sms gateways werkende op bovenstaande manier.
Voor meer info hierover zie mijn topic (laatste posts) http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=38969
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
SMS naar vaste lijnen in België werkt zeker niet via alle netwerken/providers. Het is dus zinloos om op die manier met klanten te communiceren want bijvoorbeeld een sms vanuit het Base-netwerk zal simpelweg niet verzonden worden naar eender welk vast nummer.
OVH biedt deze dienst wel aan in Frankrijk aangezien alle providers/ vaste netwerken daar blijkbaar wel compatibel zijn met SMS. Bovendien zou je met de OVH API al jouw SMS-dromen kunnen programmeren. Maar ja, in België zal het (voorlopig) niet lukken.
Enige oplossing in België is dus een mobiel nummer gebruiken. De suggestie van krisken lijkt me dus de meest voor de hand liggende oplossing.
OVH biedt deze dienst wel aan in Frankrijk aangezien alle providers/ vaste netwerken daar blijkbaar wel compatibel zijn met SMS. Bovendien zou je met de OVH API al jouw SMS-dromen kunnen programmeren. Maar ja, in België zal het (voorlopig) niet lukken.
Enige oplossing in België is dus een mobiel nummer gebruiken. De suggestie van krisken lijkt me dus de meest voor de hand liggende oplossing.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dan lijkt mijn oplossing het goedkoopste...
Qua hardware ben je ongeveer 75 euro kwijt (raspberry pi, case, USB kabeltje, netwerkkabeltje, SD kaartje). Een 3G dongle vind je gauw voor iets van een 25 euro. Heb je alleen nog een abonnement nodig dat je toelaat om "onbeperkt" te smsen.
Dan is het gewoon een kwestie van de nummers die je wilt smsen in een dataabase te gooien, en de sms software die database te laten uitlezen en zo nummer per nummer de smsjes te versturen.
Qua hardware ben je ongeveer 75 euro kwijt (raspberry pi, case, USB kabeltje, netwerkkabeltje, SD kaartje). Een 3G dongle vind je gauw voor iets van een 25 euro. Heb je alleen nog een abonnement nodig dat je toelaat om "onbeperkt" te smsen.
Dan is het gewoon een kwestie van de nummers die je wilt smsen in een dataabase te gooien, en de sms software die database te laten uitlezen en zo nummer per nummer de smsjes te versturen.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Bvb Gnokii?
Telefonie = EDPnet + OVH
Probleem is dat dit enkel zal gebruikt worden om 2/3x per maand een SMS te sturen naar mss 80 ontvangers. Ik zoek dus iets eenvoudiger, eventueel zelf via mijn huidige proximus abonnement? Maar via Android lijken me er geen goede apps te bestaan waar je een bulk sms kan sturen naar groepen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Fusa, het bedrijf van Tim Bracquez (ook een UB lid) bied deze diensten aan via zijn eigen sms gateway. Misschien kan je hem eens contacteren hierrond? (www.fusa.be)
Telefonie = EDPnet + OVH