Hallo,
ik ben van plan om een nieuwe printer aan te schaffen, deze HP Laserjet. Bestellen via bol.com kost hij €285,00. Nu wil ik locale winkels ook wel een beetje steunen en ben zelfs bereid om een €25 meer te betalen. Want als die er niet meer zijn zal het ook maar vervelend zijn.
Maar dat valt toch wel tegen. Ik vroeg prijs voor dit toestel, €385,00 ... Ik vroeg is dat de prijs of is er daar nog korting op. Toen was het €380,00 ...
Jammer, dat wordt toch weer een bestelling via internet.
Hardware kopen in de winkel???
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Welkom in België, waar menig mens zoveel mogelijk wilt verdienen met zo weinig mogelijk moeite...
Langs de andere kant, het kan zijn dat die lokale handelaar zelf meer betaalt dan dat jij bij Bol betaalt. De groothandels passen ook kortingen toe naarmate je meer bestelt. Of als je grotere orders doet, valt de transport/administratiekost weg enz enz enz.
Langs de andere kant, het kan zijn dat die lokale handelaar zelf meer betaalt dan dat jij bij Bol betaalt. De groothandels passen ook kortingen toe naarmate je meer bestelt. Of als je grotere orders doet, valt de transport/administratiekost weg enz enz enz.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Tsja personeel en winkelhuur moet ook betaald worden... En idd een kleine winkel kan voor prijs en vorraad niet op tegen internet en zaken zoals mediamarkt.
[ Post made via mobile device ]
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
't is niet uw handelaar die met uw centjes gaat lopen maar de staat.... op deze printer zit 72€ auvibel die je in NL niet betaald...
't kan nog gekker hoor, de HP LaserJet Pro M1536dnf kost meer aan tax dan aan de printer zelf in Belgie
't kan nog gekker hoor, de HP LaserJet Pro M1536dnf kost meer aan tax dan aan de printer zelf in Belgie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Die winkelier had het ook over een goeie €60,00 aan recupel op een laserprinter. Dus daar zal inderdaad het grootste prijsverschil zitten bij bol.com... Jammer voor de Belgische handelaren. Zo is er van concurrentie geen sprake meer. €60,00 op een printer van €285,00 , sterk.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Welke toegevoegde waarde heeft een lokale handelaar nog bij huis-tuin-en-keuken-PC-gerief ?
Garantie behandelt hij niet, dat moet je zelf doen met de fabrikant.
Extra service levert hij niet want daar moet je voor betalen.
Thuisbrengen doet hij ook niet.
En goedkoper is hij zeker niet.
Ik hoor het graag als het anders is.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Heb bestelling geplaatst bij azerty (pixmania, bol waren geen optie wegens niet alle onderdelen beschikbaar).
3 dagen lang was het : vanavond word het verzonden. Pas op de 3 dag werd het ook echt verzonden.
Via postnl yey. Gisteren ging het geleverd worden op het werk. Op het werk omdat als azerty en postnl gewoon hun werk hadden gedaan het er al lang in de week moest geweest zijn. Gisteren dus heel de dag op het werk zitten koekeloeren. (Kon ook niet echt werken).
Vandaag staat er terug : bezorgdatum nog niet bekend.
Bij pixmania heb ik goede ervaringen. Goekoop(goedkoper dan bol) en snel geleverd. Tot dusver altijd heel correct.
Deze week ook bij coolblue besteld. Winkel is hier 2 gemeentes verder maar in de prijs zit levering inbegrepen.. 's avonds besteld en nog voor 9u de dag nadien was de postbode er al!
Ik heb mij voorgenomen om in het vervolg te kiezen voor shops die via een koerier werken(ups, dhl voor zending uit nederland) gezien de reputatie van postnl(ben ik gisteren achter gekomen).
Nu er is ook een pc winkel om de hoek.
Het is daar vele malen duurder dan bij pixmania en de shops op tweakers.
Vroeger waren de prijzen er goed.
Nu hun winkel ligt precies tussen 2 vestigingen van coolblue.
Ik kan kiezen : Bij de lokale pc boer welke in feite wel een grote stock heeft moet ik ofwel wachten op een bestelling ofwel moet ik er om gaan.
Als ik bij coolblue ga (denk zo'n 8-10km tussen de 2) moet ik bestellen en/of laat ik het gewoon leveren aan de prijs zoals die staat.
In beide gevallen ben ik dan nog beter af bij coolblue. Scheelde hem 10€ (op een bedrag van 50-60€). Dit betreft nu eens geen buitenlandse webwinkel zoals pixmania. Maar een belgische met vestigingen, winkels en personeel die net als bij de lokale pc boer ook betaald moeten worden.
Het scheelt al minstens 10% in prijs!
Mijn pc hier komt van bij pixmania. Zo'n slorige 300€ goedkoper dan bij de lokale winkel.
Hij werd 22/11/2012 verzonden, loopt dus bijna een jaar zonder problemen.
Als hij nog een jaar zonder problemen loopt en ik dus geen gebruik moet maken van garantie heb ik mijn winst al zuiver gemaakt.
Valt er iets kapot binnen garantie gaat het rma.
Valt die aftersales tegen dan bestel ik gewoon het onderdeel opnieuw(duurste onderdeel : <300€) en heb ik een 0 operatie.
Als ik dit 3x kan doen heb ik mijn 4e gratis in vergelijking met de lokale winkel!
@Joe de garantie word hier bij de lokale winkel wel goed gedaan. Defect onderdeel omruilen is op 5 minuten gebeurd! Voor de rest heb je gelijk.
3 dagen lang was het : vanavond word het verzonden. Pas op de 3 dag werd het ook echt verzonden.
Via postnl yey. Gisteren ging het geleverd worden op het werk. Op het werk omdat als azerty en postnl gewoon hun werk hadden gedaan het er al lang in de week moest geweest zijn. Gisteren dus heel de dag op het werk zitten koekeloeren. (Kon ook niet echt werken).
Vandaag staat er terug : bezorgdatum nog niet bekend.
Bij pixmania heb ik goede ervaringen. Goekoop(goedkoper dan bol) en snel geleverd. Tot dusver altijd heel correct.
Deze week ook bij coolblue besteld. Winkel is hier 2 gemeentes verder maar in de prijs zit levering inbegrepen.. 's avonds besteld en nog voor 9u de dag nadien was de postbode er al!
Ik heb mij voorgenomen om in het vervolg te kiezen voor shops die via een koerier werken(ups, dhl voor zending uit nederland) gezien de reputatie van postnl(ben ik gisteren achter gekomen).
Nu er is ook een pc winkel om de hoek.
Het is daar vele malen duurder dan bij pixmania en de shops op tweakers.
Vroeger waren de prijzen er goed.
Nu hun winkel ligt precies tussen 2 vestigingen van coolblue.
Ik kan kiezen : Bij de lokale pc boer welke in feite wel een grote stock heeft moet ik ofwel wachten op een bestelling ofwel moet ik er om gaan.
Als ik bij coolblue ga (denk zo'n 8-10km tussen de 2) moet ik bestellen en/of laat ik het gewoon leveren aan de prijs zoals die staat.
In beide gevallen ben ik dan nog beter af bij coolblue. Scheelde hem 10€ (op een bedrag van 50-60€). Dit betreft nu eens geen buitenlandse webwinkel zoals pixmania. Maar een belgische met vestigingen, winkels en personeel die net als bij de lokale pc boer ook betaald moeten worden.
Het scheelt al minstens 10% in prijs!
Mijn pc hier komt van bij pixmania. Zo'n slorige 300€ goedkoper dan bij de lokale winkel.
Hij werd 22/11/2012 verzonden, loopt dus bijna een jaar zonder problemen.
Als hij nog een jaar zonder problemen loopt en ik dus geen gebruik moet maken van garantie heb ik mijn winst al zuiver gemaakt.
Valt er iets kapot binnen garantie gaat het rma.
Valt die aftersales tegen dan bestel ik gewoon het onderdeel opnieuw(duurste onderdeel : <300€) en heb ik een 0 operatie.
Als ik dit 3x kan doen heb ik mijn 4e gratis in vergelijking met de lokale winkel!
@Joe de garantie word hier bij de lokale winkel wel goed gedaan. Defect onderdeel omruilen is op 5 minuten gebeurd! Voor de rest heb je gelijk.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Mediamarkt is voor veel zaken echt niet goedkoper dan de adviesverkoopprijs hoor (ook al verkonden ze met voel poeha dat het om een knalprijs gaat) - laat je hierdoor niet vangen. Mediamarkt is van dezelfde groep als e.g. Saturn en Makro (Metro groep). Vergelijk prijzen, je zal zien dat in veel gevallen er betere prijzen EN service te rapen zijn bij heel wat online shops. Natuurlijk, een showroom als de hunne kost massa's geld - je kan het hen dus niet eens zo kwalijk nemen, want ze moeten verdorie erg veel verkopen om uit hun kosten te komen (en dat lukt hen dan dikwijls ook niet hier in België!)...
Prijs is ook niet altijd alles, er zijn tegenwoordig enkele shops die next business day op je stoep leveren als je voor 24u 's nachts besteld of voor 22/21u 's avonds en ze bij bevestiging van je order voldoende voorraad hebben (en ze hebben toch wel wat op stock...). Dat is pas klasse! (Coolblue groep, replacedirect.be, allekabels.nl ...) Dit zijn niet steeds de goedkoopste shops, maar wel schitterend service en ook echt wel betrouwbaar!
Verder heb ik tot nu toe ook zeer goede ervaring met Komplett.be, Alternate.de of .be, cyberport.de, Amazon.de of .com (als het van hun zelf is tenminste, sommige van de shops die op amazon adverteren zijn niet altijd even betrouwbaar)... Ze zijn soms iets minder snel wel.
Het is inderdaad zo dat kosten voor personeel, toonzaal/fysische winkel meespelen alsook de afnamehoeveelheden + transportkosten die de dealer zelf moet betalen. Als je een artikel los moet laten afkomen van bij een groothandel betaal je als dealer bovendien soms administratiekosten extra als je order onder een bepaald bedrag zit naast je gewone transportkosten. Het gevolg is dan dat heel wat (vooral kleinere) dealers wachten tot ze voldoende te bestellen hebben om hun kosten in check te houden. Gewone shops gaan daarom wel de focus meer leggen om meer persoonlijk service doorgaans, maar dat wil niet zeggen dat dat altijd het geval is ...
Prijs is ook niet altijd alles, er zijn tegenwoordig enkele shops die next business day op je stoep leveren als je voor 24u 's nachts besteld of voor 22/21u 's avonds en ze bij bevestiging van je order voldoende voorraad hebben (en ze hebben toch wel wat op stock...). Dat is pas klasse! (Coolblue groep, replacedirect.be, allekabels.nl ...) Dit zijn niet steeds de goedkoopste shops, maar wel schitterend service en ook echt wel betrouwbaar!
Verder heb ik tot nu toe ook zeer goede ervaring met Komplett.be, Alternate.de of .be, cyberport.de, Amazon.de of .com (als het van hun zelf is tenminste, sommige van de shops die op amazon adverteren zijn niet altijd even betrouwbaar)... Ze zijn soms iets minder snel wel.
Het is inderdaad zo dat kosten voor personeel, toonzaal/fysische winkel meespelen alsook de afnamehoeveelheden + transportkosten die de dealer zelf moet betalen. Als je een artikel los moet laten afkomen van bij een groothandel betaal je als dealer bovendien soms administratiekosten extra als je order onder een bepaald bedrag zit naast je gewone transportkosten. Het gevolg is dan dat heel wat (vooral kleinere) dealers wachten tot ze voldoende te bestellen hebben om hun kosten in check te houden. Gewone shops gaan daarom wel de focus meer leggen om meer persoonlijk service doorgaans, maar dat wil niet zeggen dat dat altijd het geval is ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Sowieso is het kwestie van altijd te vergelijken. Ik heb nog geen (online) winkel gevonden die systematisch de goedkoopste is. En in uitzonderlijke gevallen kan zelfs de lokale winkel goedkoper zijn. Heb 2j geleden bvb een laser all-in-one gewoon bij Vandenborre gekocht aan een prijs waar de goedkoopste online winkel slechts een paar euro onder kon.
-
- Elite Poster
Ik zal dan toch maar online bestellen. 't prijsverschil te groot. Jammer voor de kleine zelfstandige, maar er zijn grenzen.
Bedankt voor de reacties.
Bedankt voor de reacties.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Hij werkt, verdient de kost en hangt niet aan den dop, draaien de zaken goed dan zorgt hij voor werkgelegenheid voor meerdere mensen => meer mensen met koopkracht etc... etc... En extra service kan toch handig zijn, ook al betaal je er voor ik kan er even binnenwippen als ik iets dringend nodig heb en het meteen meekrijgen.Joe de Mannen schreef:Welke toegevoegde waarde heeft een lokale handelaar nog bij huis-tuin-en-keuken-PC-gerief ?
J.
Maar nu met het internet zijn de grenzen zo goed als onbestaande en aangezien de staat de lokale handelaren blijft platbombarderen met taksen en andere kosten is het verre van verbazingwekkend dat deze stilaan stuk voor stuk over de kop gaan. Ze kunnen niet meer concurreren tegen de webwinkels, toch niet met de buitenlandse (want die in België zijn ook duur, die betalen immers ook die auvibeltaks etc...)
-
- Elite Poster
Dit is nu eens een belangrijk punt waar ik nog niet had aan gedacht.MClaeys schreef: Hij werkt, verdient de kost en hangt niet aan den dop, draaien de zaken goed dan zorgt hij voor werkgelegenheid voor meerdere mensen => meer mensen met koopkracht etc... etc... En extra service kan toch handig zijn, ook al betaal je er voor
Ik denk eigenlijk ook dat die lokale zaken nog steeds voor veel mensen broodnodig zijn. Niet iedereen voelt zich zeker genoeg om zomaar een toestel dat hij nog niet kent via internet te gaan kopen. M'n partner zou er bvb geen beginnen aan zien om uit de enorme lijst van printers er eentje uit te kiezen dat aan de eisen voldoet. Dus denk ik eigenlijk dat die winkels zeker nog nodig zijn. Veel mensen hebben het advies van de winkelier nodig. Maar dat is iets wat voor de members van Userbase niet van toepassing is...
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik heb mijn pc in 2009 wel in de lokale winkel gekocht. Prijzen hier waren gelijkaardig aan Belgische webwinkels. Goedkoper dan forcom. Advies en assemblage inbegrepen in de prijs. Toffe jongens ook.
Bij problemen altijd snel hulp gekregen. Nieuw scherm gekocht, beviel me niet ze hebben het gewoon terug genomen en ik heb er een andere gekocht. Dat noem ik service.
Voor sommige dingen zie ik echt wel dat het wat duurder is. Maar dat weegt niet op tegen de betere service.
Bij problemen altijd snel hulp gekregen. Nieuw scherm gekocht, beviel me niet ze hebben het gewoon terug genomen en ik heb er een andere gekocht. Dat noem ik service.
Voor sommige dingen zie ik echt wel dat het wat duurder is. Maar dat weegt niet op tegen de betere service.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik heb ooit eens wat spullen gekocht bij Zercom in Nederland (ondertussen trouwens failliet) en dan heb je meestal wel betere prijzen dan hier in Belgie... tot plots een memory module de geest gaf. Op zich geen probleem, prima garantie... maar het terugsturen was wel voor m'n rekening en even duur als de memory module zelf.
Zolang dat het goed gaat is er dus geen probleem... maar je winst kan dus soms ook snel verdwijnen.
Zolang dat het goed gaat is er dus geen probleem... maar je winst kan dus soms ook snel verdwijnen.
Ik bestel ook graag via internet maar niet met alles. Heb inderdaad slechte ervaring met het terugsturen van producten via internet dus lees ik daar meestal even de algemene voorwaarde op na. Verder ga ik toch vaak nog naar een winkel om te kijken hoe het product er in het echt uit ziet en wat de mogelijkheden zijn. Dit vind ik dan zeker wel van meerwaarde en als het prijs verschil dan maar ongeveer €20 is dan kies ik toch voor de winkel. Dan heb ik het meteen in huis en kan ik er mee aan het werk:D Dat is ook een stukje meerwaarde! Maar vaak zijn de prijsverschillen zo groot dat het dan niet waard is. Vaak vraag ik dan korting door meerdere dingen tegelijk te kopen dit wordt dan vaak wel gedaan! Dus misschien een tip voor anderen even combi korting proberen.
-
- Elite Poster
Ik heb dan deze gekocht DCP-9020CDW bij http://www.micro-mail.nl/ . Voor €302,20. Ondertussen is ie eerst gezakt in prijs, maar nu flink gestegen. Ik heb deze gekozen i.p.v. HP Laserjet omdat er bij de HP inkt bij zat voor 500 pagina's en bij de Brother voor 1000 pagina's. Dan is die €15 meerprijs vlug een voordeel.
De leveringstermijn was twijfelachtig. Eerst ging het op 4 oktober in hun magazijn aankomen, toen kreeg ik een mail dat het 30 oktober ging zijn, en toen is ie toch 7 oktober geleverd.
De goedkoopste webwinkel in België was iets van een €350. In de winkel waarschijnlijk nog een pak duurder.
Verder vind ik het een super printer/scanner. Foto's afdrukken is wel niet zo goed, maar dat weet je als je een led/laser printer koopt.
Wel groot en zwaar. (22kg!!!) Die gasten van dpd waren met 2 om de printer binnen te dragen.
De leveringstermijn was twijfelachtig. Eerst ging het op 4 oktober in hun magazijn aankomen, toen kreeg ik een mail dat het 30 oktober ging zijn, en toen is ie toch 7 oktober geleverd.
De goedkoopste webwinkel in België was iets van een €350. In de winkel waarschijnlijk nog een pak duurder.
Verder vind ik het een super printer/scanner. Foto's afdrukken is wel niet zo goed, maar dat weet je als je een led/laser printer koopt.
Wel groot en zwaar. (22kg!!!) Die gasten van dpd waren met 2 om de printer binnen te dragen.