Ik verhuis binnenkort naar een appartement en op dit moment heeft de huidige eigenaar Telenet. Ik heb eens snel gekeken naar zijn contactendoos en zag ook een telefoonaansluiting waar zijn Telenet telefoon op is aangesloten, maar ik vermoed dat dit niet van Belgacom is?
Volgens mijn berekeningen is het voordeliger als ik nu het TV + Internet Comfort pack neem aangezien deze in promotie is, en na een jaar overstap op het TV + Internet Start pack.
Maar nu zit ik dus met die eventuele extra kosten. Digitale Tv in HD is beschikbaar op het adres van het appartement, maar hoe zit het met de Belgacom bekabeling? Een technieker laten langskomen kost 129€ wat volgens mij nodig kan zijn als er nog een kabel tot mijn verdiep getrokken moet worden, maar als die al aanwezig is, kan ik de installatie van modem + TV natuurlijk zelf doen waardoor het mij slechts 50€ kost.
Telenet is dan weer iets duurder, maar de activeringskost is dan weer maar 30€ en de bekabeling is ook al in orde.
Dus wat kan ik best doen? Ik zou heel graag Belgacom willen nemen aangezien we dat hier nu thuis hebben, maar ik wil niet voor onverwachte grote kosten komen te staan omdat er nog een kabel getrokken moet worden e.d.
Installatie appartement
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Hou er rekening mee dat Belgacom techniekers geen verticale bekabeling doen (kelder naar appartement). Enkel bij uitzondering indien hij genoeg tijd heeft (zeldzaam) & dan nog is het bijbetalen bovenop de installatie.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is er in je appartement geen technische ruimte waar bvb je zekeringkast zit oid? Staat de modem van telenet + NIU ook meestal.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
vraag het gewoon aan je toekomstige boven of onderbuur. liefst wel iemand die recht onder of boven je woont. bijna alle in alle appartementen komt dit op de zelfde plaats binnen dus als zij en aansluiting hebben zal waarschijnlijk je nieuwe appartement dit ook zo hebben.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Inderdaad, informatie inwinnen is de eerste stap. Doe dit altijd vóór je een huurovereenkomst of koopovereenkomst sluit. Als de verkoper/verhuurder geen duidelijke informatie kan verschaffen over de nutsvoorzieningen, dan zou ik persoonlijk nooit overgaan tot het ondertekenen van een overeenkomst.