Wat raden jullie aan om via onze smartphones goedkoop te bellen via VOIP?
We hebben OVH en freevoipdeal voor VOIP (en een Fritz!box).
Het simpelste lijkt me om gewoon in Android bij Settings > Call Settings > Internet call settings de freevoipdeal accountgegevens in te geven en dan bij bellen te laten kiezen of die account gebruikt wordt.
Om de keuze nog moeilijker te maken:
Ik gebruik csipsimple met de callback-functionaliteit. Kost is iets hoger (4 cent connectiekost + 0,5 cent/minuut extra voor oproep naar je gsm / ook voor niet-beantwoorde oproepen), maar je bent zeker van de kwaliteit omdat je via gsm-netwerk belt.
Mobiel data (3G/wifi) is nog wel nodig om het gesprek te kunnen starten.
Een oude versie dan toch ? devoip versie for phones deed het hier nooit, enkel for phone systems deed het (oudere versie).
Klank is niet wat het moet zijn.
Je link:
3CXPhone for 3CX Phone System requires 3CX Phone System v11!!! It will not work with a VoIP provider or any other PBX!!!
Ik gebruik dit ook, maar een veel oudere versie die wel nog werkt met voip providers.
johcla gebruikt csipsimple + callback. Sinds begin dit jaar doe ik net hetzelfde om steeds een betrouwbare verbinding te hebben! Misschien is een betere manier te bedenken via je fritzbox...
@Baggioo: Jij wordt dan opgebeld. Van zodra je opneemt wordt de tegenpartij gebeld.
Kosten: kost voor jouw toestel te bellen + dat van de tegenpartij, en een connectiekost.
Enkel de "aanvraag" gaat dus over internet, daarna wordt er geen bandbreedte verbruikt.
De kwaliteit, zeker naar verre bestemmingen, is daardoor ook een pak beter.
Je gebruikt je smartphone zoals je dat anders doet om iemand te bellen.
Csipsimple onderschept je oproep en stuurt dan via internet een commando om het callback-gesprek te starten.
Het gesprek zelf gebeurt zoals hierboven vermeld is.
Als je bepaalde nummers gratis belt (voicemail, 0800-nummers, ...), kan je in csipsimple instellen dat die nummers op de gewone manier gebeuren.
Ik ben bij Mobile Vikings en bel 1 uur/dag gratis naar andere MV-nummers. De nummers van mensen waarvan ik weet dat ze bij MV zijn, staan dan ook ingesteld om gewoon te bellen.
Bellen via 3G gaat goed als je op 1 plaats blijft. In de auto had ik daar veel problemen mee, vandaar de keuze voor callback.
Bel met de Mobilevoip app voor iphone (iphone 5) icm een freevoipdeal-rekening. Werkt uitstekend en dan zowel de VOIP-gesprekken over 3G als de callback functie. 3G heb ik van Proximus, zelfs in de auto zijn VOIP gesprekken aanvaardbaar. Werkelijk belachelijk wat GSM gesprekken nog kosten op deze manier: unlimited calls voor 15-20 euro/m (proximus abbo met 3G en freevoipdeal kosten inbegrepen). Had destijds een oudere Android HTC (icm Base-abbo), daarop waren de gesprekken beduidend minder goed. Enkel de Callback functie werkte goed.
Even info
Heb account bij weepee
Via Wifi geen enkel probleem zowel Csipsimple als 3cx werken
Maar als ik via 3G wil gebruiken dan connecteert csipsimple nooit en 3cx wel waar ik kan buiten bellen maar nooit oproepen ontvangen
Krijg melding lijn bezet
Smartphone is een Acer Z3 android 4.2.2
GSM operator is Proximus
Zowel Weepee als Proximus beweren dat er niks geblokkeerd of fout is bij hen
Vroeger ging dit wel maar sinds hun voorbereidingen voor IPV6 op gsm lukt het niet meer
Kijk eens welk IPv4 adres jouw 3G verbinding krijgt.
Proximus expirementeert al een tijdje met CGNAT, waarbij je dus geen publiek IPv4 adres meer krijgt.
1 publieke IPv4 adres wordt gedeeld met tientallen klanten.
Hier kan een probleem ontstaan bij binnenkomende gesprekken.
Kijk ook eens op de WeePee klantentool met welk IP/poort jouw SIP client zich heeft geregistreerd.