SurfADSL... Een alternatief?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
verdachte
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:42
Locatie: Leuven

Ik heb op dit Forum al allerlei klachten gelezen over allerlei providers en de beperking van de limieten... Voorlopig blijkt Adsl2Fit geen alternatief te zijn als het op snelheid aankomt. Ik heb echter nog nooit iemand horen praten over de provider SurfADSL... Deze haalt dezelfde downloadsnelheid als BGC , maar ......

*Download = 3.3 mbps
*Upload = 384 kbps (zelfde als scarlet-3 x sneller als o.m. BGC)
*Limiet BasisABB. = 20 GB (10 GB bij meeste providers)
*Prijs BasisABB. = 33,33 Euro (Duurder bij gelijke abb. bij andere providers)

.....Enzoverder, is dit misschien niet een goed alternatief tot bijv. ADSL2Fit beter begint te doen?

"U surft op een apart netwerk. SURFadsl gebruikt het glasvezelnetwerk van de derdegrootste telecomoperator in België."
==>Dit staat op hun website... Welke is die operator?

"Geen downloadlimieten ( basis abonnement max 20GB/maand)"
==>OOK op hun site, vindt echter maar 1 soort Abb. terug...

www.surfadsl.be

Weet iemand een paar antwoorden op deze vragen...? Dank U
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Verdachte,

Aangezien de upload snelheid verdacht veel lijkt op de standaardsnelheid van Scartlet én men spreekt over de Derde grootste Telecomoperator in België denk ik dat ook SurfADSL over het Scarlet netwerk gaat .. aangezien enkel Belgacom, Telenet en Scarlet een eigen glasvezel netwerk hebben voor breedband diensten.

Dit wil dan ook bedoelen dat je in hetzelfde schuitje zit als de Adsl2fitters .. nammelijk 2Mbit downstream momenteel, daar zoals reeds vele malen gezegd ligt het capaciteitsprobleem bij Scarlet en niet bij Adsl2fit (ook PI, scarlet, la tribu, ... hebben dit capaciteitsprobleem ...)

MVG,

Sasuke (of the Uchiha Clan)

PS: Die provider lijkt me onprofessioneel én niet echt "braaf" ... : Op je pagina zetten dat de contractduur maar 6 maanden is i.p.v. 12 t.o.v. de andere providers en dan in de kleine letterkes zetten dat er tussen de 6de en 12de maand wel een opzegvergoeding is van 100€

Ja, zo kan ik het ook ... da's nog altijd 3 maanden abbo .. , zeg je dus op in de 9de maand is dat al net hetzelfde als een 12 maanden opzegtermijn!
Gast

Scarlet ADSL
U surft op een apart netwerk.
Scarlet heeft als de derdegrootste telecomoperator in België, een eigen professioneel glasvezelnetwerk


Scarlet dus ;)
gamefreak977
Premium Member
Premium Member
Berichten: 500
Lid geworden op: 19 sep 2003, 21:39
Locatie: Gentbrugge

ik durf wedden dat nog niemand van deze provider gehoord had.
Weer een concurent extra voor BGC, TN, etc
Oe meer concurenten oe beter.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ah, toch wel hoor, paar maanden geleden reclame van gehad namelijk, het profileert zich als het "adsl-alternatief" voor VT4.net, en geloof me, VT4.net wordt aardig wat gebruikt ...
Anthr4x
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 maa 2004, 22:15
Locatie: Overpelt

meon schreef:Ah, toch wel hoor, paar maanden geleden reclame van gehad namelijk, het profileert zich als het "adsl-alternatief" voor VT4.net, en geloof me, VT4.net wordt aardig wat gebruikt ...



Het wordt dan ook uitgebaat door VT4 (zie ergens op de site)
gamefreak977
Premium Member
Premium Member
Berichten: 500
Lid geworden op: 19 sep 2003, 21:39
Locatie: Gentbrugge

jah ?
Raar, dat ze dan niet wat meer reclame voor maken op VT4 :S
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Sasuke schreef:aangezien enkel Belgacom, Telenet en Scarlet een eigen glasvezel netwerk hebben voor breedband diensten.

Vergeet Versatel niet ;)
Maar het zal in dit geval over scarlet gaan.
NuKeM
mrdee
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:15
Locatie: dendermonde

Na wéér telbare uren uitzoeken welke provider skynet kan vervangen ben ik ook surfadsl tegengekomen (van vt4 dus)
Er staat inderdaad een max volume van 20GB , maar ik heb wel gelezen dat ze het niet zo serieus nemen, die max volume (kweet echter niet meer op welk forum => heb er zoveel gelezen de laatste dagen)

Wel staat er vermeld in hun policy dat ze U er gewoon kunnen afsmijten als ge oa "teveel" dataverkeer hebt !! (maar wat is teveel natuurlijk)

En er staat inderdaad verder bijna geen uitleg over deze datalimiet, hoe extra gb ?? wat als men erover gaat ??
Dus nog veel vragen, echter geen e-mail adres op de site te vinden voor meer uitleg :(

Maar voor wie het wilt weten, ik ga wel eens het telefoonnummer proberen. Ik zal hun reactie hier meedelen.

((Want laat het al veel gezegd, eigenlijk ben ik heel tevreden van skynet, alles is uitstekend, BEHALVE hun datalimiet.
Ik zit nu al sinds 10 maart terug op smalband omdat mijn limiet van 15GB (plus abo) al is overschreden. Als ge adsl al lang gewoon bent valt dat toch wel SERIEUS tegen ! En ik vertik het om nog extra gig bij te kopen, want hun abo is al duur genoeg)) (sry, ik weet dat dit al zoveel besproken is, maar het moest er toch even uit!)

Dus, nu eerst even proberen bellen naar surfadsl, en dan weer hier hun uitleg komen vertellen ...
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Bwah valt al te zien hoe ge het bekijkt he, Belgacom en een limiet, maar een snelheid waarmee ge 15 GB kunt opdoen of A2F en genen limiet maar een snelheid waarmee ge nog niet aan 5 GB geraakt. :evil:
Het is maar een kwestie van hoe een bedrijf het uitlegt.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
mrdee
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:15
Locatie: dendermonde

Ik heb ondertussen de helpdesk van surfadsl kunnen bereiken ... :?

Ze kijken de limiet wel na , maar doen niets als ge af en toe over de limiet zit. Maar als ge er elke maand over zit, gaan zij er van uit dat ge illegaal download (omdat volgens hun nooit aan 20GB gedownd kan worden op een legale manier, zeker niet als dit elke maand overschreden word). En dan is het disconnect ....

Dus niet echt een alternatief voor mensen die veel downloaden
Gebruikersavatar
Chupacabras
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 mei 2004, 18:12
Locatie: leuven
Contacteer:

Eind v/d week zouden ze hun website updaten met nieuwe formules/abonnementen, ben benieuwd wat ze gaan voorstellen...

hun email adres is trouwens gewoon [email protected]

groetjes,
Chupa :drool:
Gebruikersavatar
Chupacabras
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 mei 2004, 18:12
Locatie: leuven
Contacteer:

Allee vooruit, nu is de update voor morgen, benieuwd wat hun nieuwe abonnementen gaan toelaten (en voor welke prijs...)

nog één nachtje slapen :-D

Chupa :drool:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Chupacabras schreef:nog één nachtje slapen :-D

En dan zal er te lezen staan dat de site pas volgende week online komt :twisted:

Cheers

PS : Ik kon het echt niet laten
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

http://www.surfadsl.be/info_nl/

http://www.surfadsl.be/info_nl/abonement.html

Wat sympathiek overkomt is dat de contractduur 6 maanden is en dat na 1 jaar je per maand gratis kan opzeggen.

Anders dan bij A2F waar je verplicht bent na afloop van het contract je kop weer voor een heel jaar in de strop te leggen zonder garanties en met het risico naar willekeur geschorst te worden met verplichte doorbetaling. (denk aan opzegtermijn!!)
Gebruikersavatar
Chupacabras
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 mei 2004, 18:12
Locatie: leuven
Contacteer:

Dankjewel Limburg,

Dat wisten we wel, we wachten op de nieuwe abonnementen... momenteel staat er idd alleen maar hun basis abonnement met max 20GB /maand ....
(zie mijn post in deze thread Di Jun 01, 2004 15:46 met als Onderwerp: nieuwe abonnementen)

Opzegvergoeding voor hun standaard abo na de zesde maand is 100 Euro (inderdaad minder tussen de 6e en de 9e maand dan de rest v/h contract zolas bij hun concurrentie maar dan weer meer tussen de 10e en 12e maand...)

Enfin,

Morgen hopelijk nieuwe abo's en geen : "De site is volgende week aktief"
(dat hebben ze vorige week al half zo gedaan door mij te zeggen dat het voor donderdag was, morgen weten we meer...)

groetjes,

Chupa :drool:
Laatst gewijzigd door Chupacabras 27 jul 2004, 17:55, in totaal 1 gewijzigd.
xr2i
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 okt 2003, 15:39
Bedankt: 1 keer

sander

Limburg schreef:http://www.surfadsl.be/info_nl/
Anders dan bij A2F waar je verplicht bent na afloop van het contract je kop weer voor een heel jaar in de strop te leggen zonder garanties en met het risico naar willekeur geschorst te worden met verplichte doorbetaling. (denk aan opzegtermijn!!)


da heb ik hier nu al een paar keer geleze en elke keer denk ik dat ik het verkeerd lees maar hier ist nu wel vrij duidelijk... ma vlgs mij zijn jullie fout

na een jaar kan je toch mits enkele weken op voorhand schriftelijke aanvraag om op te zeggen direct opzegge? ge moet dan niet terug een jaar wachten hoor.... da lijkt mij toch het logischte?

correct me if I'm wrong a2f but I dont think so ?
Gebruikersavatar
Chupacabras
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 mei 2004, 18:12
Locatie: leuven
Contacteer:

Sinds vrijdagavond online op de site van SurfAdsl, hun nieuwe formules:
http://www.surfadsl.be/info_nl/packs.html

Chupa :drool:
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Heeft er hier iemd SurfAdsl??
Gebruikersavatar
Chupacabras
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 mei 2004, 18:12
Locatie: leuven
Contacteer:

Heb nog effe tijd, verhuis pas in september, ga dus nog niet direct bestellen maar momenteel is de kans dus groot dat ik bij hen bestel...

Chupa
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Sinds vandaag surfadsl jumbo pack.
Levertijd iets meer dan 2 weken.
Zeer vriendelijke kerel aan de helpdesk.
en dan natuurlijk de snelheid.
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2395 kbit/s or 299 kbyte/s
- Upload speed : 318 kbit/s or 40 kbyte/s
Mon Aug 9 2004 at 17:09:45 UTC+0200
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

alfadude schreef:Sinds vandaag surfadsl jumbo pack.
Levertijd iets meer dan 2 weken.
Zeer vriendelijke kerel aan de helpdesk.
en dan natuurlijk de snelheid.
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2395 kbit/s or 299 kbyte/s
- Upload speed : 318 kbit/s or 40 kbyte/s
Mon Aug 9 2004 at 17:09:45 UTC+0200


kan je me zeggen met welke modem je werkt en of je een firewall een IP kan laten verschaffen enzo een netwerk draaien?
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik werk met een alcatel speed touch ( groene schildpad).
Op u andere vragen kan ik geen antwoord geven.
Gebruikersavatar
Wim D
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2004, 22:27

Hot news!!!

Bovenop hun bestaande aanbiedingen "zou" Surfadsl nieuwe abo's gaan voorstellen (nu bijv. reeds 50Gb voor 50,50€):

80Go --> 66€
100Go --> 78€
3.3 down en 384 up

wie een bijkomende 6 € zou betalen krijgt 4 down en 512 up

Kan er iemand dit gerucht bevestigen?
(helpdeskmedewerkers spreken hiervan, maar niet eensluidend)
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

heb op dit moment nog niets zeker gehoord ervan
Laatst gewijzigd door |T-J| 20 aug 2004, 10:56, in totaal 1 gewijzigd.
johnny202020

Morgen heb ik surfadsl heb deze morgen alles geregeld , normaal gezien was het al voor vandaag maar scarlet heeft verlof en is dus morgen.
ik kom van adsl2fit en heb bij surfadsl de abonnement van 80gb genomen en een profiel van 4096/512 voor 6€ erbij.
voor wie die al op de scarlet netwerk zit, is de wacht maar een paar uren.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Dan wacht ik toch op Versatel hun nieuw abonnement.
Gast

kan iemand daar eens een review over schrijven ofzo
ik zou graag van skynet naar surfadsl gaan vanwege die 10 GB
heeft iemand al ervaring mee met surfadsl
hoelang zal het duren voor ik op het surfadsl netwerk zou kunnen surfen

thx
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Bij mij heeft het ongeveer 2 weken geduurd voor de syncronisatie.
Sindsdien werkt het hier perfect.
De enige opmerking dat ik tot hiertoe heb is dat 10MB mailbox een beetje weinig is.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Wij hier zouden misschien ook overschakelen naar surfadsl, maar dat van die 10 mb mailboxen vind ik niet zo erg. Je kunt nog altijd een andere maildienst gebruiken: walla, gmail, hotmail,....
En wat mij aanspreekt is ook die 20 gb bandbreedte.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik gebruik zelf gmx.net.
Die geven 1GB.
Daar komt iedereen mee toe.
Het is normaal wel alleen voor duitsers dus moet je even een willekeurige duitser uit het telefoonboek nemen. En daarna je weg zoeken door de duitse pagina's.
Gast

lijkt mij wel een goed alternatief want zelfde downloadspeed en een veel betere uploadspeed
belangerijkste is dat je een datalimiet hebt van 50 GB want thuis heb ik twee pc's die aangesloten zijn aan een skynet abbonement (10 GB veel te weinig voor 2 pc's)
zal wel voor surfadsl kiezen tenzij dat skynet hun limieten omhoog doen
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Weet er iemand waar ik kan aanduiden welk pack ik wil?(basic pack)
En als ik die brief dan verstuur, moet ik eerst nog mijn huidig abbonnement bij skynet annuleren of doet surfadsl dat al voor mij? Mijn adsl modem die ik nu gebruik, kan ik dat dan ook gebruiken voor surfadsl?(ik veronderstel van wel)
Bij type aanvraag, wat is transfert dan?
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

zou ge da nie beter door uw vader laten doen :|
de pispaal <<
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Ja, maar mijn vader kent er ook niet zoveel van. Ik bedoel mijn vader zal alles wel invulllen, rekening nummer, naam enzo maar die andere dingen die ik hier juist vroeg weet hij ook niet.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

°MaRtO°° schreef:Weet er iemand waar ik kan aanduiden welk pack ik wil?(basic pack)
En als ik die brief dan verstuur, moet ik eerst nog mijn huidig abbonnement bij skynet annuleren of doet surfadsl dat al voor mij? Mijn adsl modem die ik nu gebruik, kan ik dat dan ook gebruiken voor surfadsl?(ik veronderstel van wel)
Bij type aanvraag, wat is transfert dan eigenlijk?


Weet er niemand iets :roll:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Marto, er is maar 1 groep van mensen die je daar echt zekerheid kan over geven. En dat zijn de mensen van surfadsl zelf. Bel eens of stuur ze een mail ofzo. Ik heb al gehoord dat ze altijd heel vriendelijk zijn en correct en volledig antwoorden via telefoon. Dus ga je gang :)

Cheers

edit : typo
Laatst gewijzigd door Sub Zero 23 aug 2004, 18:03, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Sub Zero schreef:Marto, er is maar 1 groep van mensen die je daar echt zekerheid kan over geven. En dat zijn de mensen van surfadsl zelf. Bel eens of stuur ze een mail ofzo. Ik heb al gehoord dat ze altijd heel vriendelijk zijn en correect en volledig antwoorden via telefoon. Dus ga je gang :)

Cheers

En dat kan ik bevestigen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”