Hallo
Sinds ik de nieuwe b-box 3 heb (vorige week) is mijn downloadsnelheid fors gedaald.
Met de b-box 2 haalde ik makkelijk 6Mb/s, nu met de b-box 3 maar 3.5Mb/s.
Ik heb al gebeld naar belgacom, maar volgens hun ziet alles er normaal uit.
Misschien ergens een instelling in de b-box 3??
Alvast bedankt!
b-box 3; trager downloaden
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ik neem aan dat dit over wifi is?
- Fatsie
- Pro Member
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 36 keer
Wellicht zal DLM je verbinding voor het wisselen v/d modem een upgrade gegeven hebben naar 50/6 of zelfs 70/6 profiel, door het wisselen v/d modem moet DLM opnieuw langskomen en valt de verbinding terug op het 30/6 profiel.
Enkele dagen/weken/maanden geduld hebben (DLM laat zich niet voorspellen en kan ook niet getriggered worden) en dan komt het wellicht vanzelf in orde.
Enkele dagen/weken/maanden geduld hebben (DLM laat zich niet voorspellen en kan ook niet getriggered worden) en dan komt het wellicht vanzelf in orde.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ah ok je had het dus over 6MBytes ps en nu 3,5MBytes. Dan is dat inderdaad waarschijnlijk door DLM.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Jouw snelheid is gedaald van 48 Mbps naar 28 Mbps.Torgill schreef:Met de b-box 2 haalde ik makkelijk 6Mb/s, nu met de b-box 3 maar 3.5Mb/s.
Zoals vorige posters schreven: door de wissel van b-box2 baar b-box3 is je VDSL2 profiel inderdaad van 50 Mbps naar 30 Mbps gedaald.
Dit is tijdelijk, na de nodige testen (DLM) krijg je de 50 Mbps terug ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 23 keer
@Torgill
Zou je ff willen laten weten als jou snelheid terug omhoog gaat?
Ik heb steeds 50/6 gehad tot dat ik de O-Box 3 installeerde en nu zit ik op 30/6
Het schijnt allemaal normaal te zijn voor VDSL2 dus geduld blijft de boodschap
Zou je ff willen laten weten als jou snelheid terug omhoog gaat?
Ik heb steeds 50/6 gehad tot dat ik de O-Box 3 installeerde en nu zit ik op 30/6
Het schijnt allemaal normaal te zijn voor VDSL2 dus geduld blijft de boodschap
Greetings, Vaako
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb het zelf ook tegen gekomen, stond lange tijd op 70/6, na install bbox3 30/6, ondertussen terug 70/6
Geduld is de boodschap, en het kan inderdaad even duren, bellen naar bgc heeft weinig zin, aangezien het over een automatish systeem gaat.
Geduld is de boodschap, en het kan inderdaad even duren, bellen naar bgc heeft weinig zin, aangezien het over een automatish systeem gaat.
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 23 keer
@denkleine
Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat je terug de 50/6 had?
Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat je terug de 50/6 had?
Greetings, Vaako
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
De lijntest ging 3 maanden duren en rond 26/9 afgelopen zijn. Ben eens benieuwd.
Momenteel kan ik het niet testen want ben op de Lofoten.
http://www.speedtest.net/my-result/i/647032940
;-(
Momenteel kan ik het niet testen want ben op de Lofoten.
http://www.speedtest.net/my-result/i/647032940
;-(
Victory Not Vengeance
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 23 keer
7 maanden
Dan heb je je modem verschillende keren uit gedaan en of stroompanne of niet?
Wat heb je dan na 7 maanden gedaan, een klacht geschreven naar hun?
Dan heb je je modem verschillende keren uit gedaan en of stroompanne of niet?
Wat heb je dan na 7 maanden gedaan, een klacht geschreven naar hun?
Greetings, Vaako
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Neen, en als het een stroompanne geweest is dan moet het gebeurd zijn zonder dat ik er weet van had en niet thuis was.
Ik heb van anderen ook al gehoord dat ze pas na 6 maand een vehoging van de DLM gekregen hebben.
Eens ik op 70/6 stond, wilde ik nu echt weten of het iedere keer uitzetten van de modem 's nachts invloed zou hebben.
Maar daaruit is gebleken dat dit geen invloed heeft, pas na het aansluiten van een bbox3 van een vriend ben ik terug op 30/6 gevallen en wacht ik nu af of hoe lang het nu gaat duren !!
Ik heb van anderen ook al gehoord dat ze pas na 6 maand een vehoging van de DLM gekregen hebben.
Eens ik op 70/6 stond, wilde ik nu echt weten of het iedere keer uitzetten van de modem 's nachts invloed zou hebben.
Maar daaruit is gebleken dat dit geen invloed heeft, pas na het aansluiten van een bbox3 van een vriend ben ik terug op 30/6 gevallen en wacht ik nu af of hoe lang het nu gaat duren !!
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 23 keer
Ik was een beetje aan het lezen in de Nederlandse forums om zo wat info en vergelijkingen te doen omtrent die mysterieuze DLM
Nu zie ik dat bij hun de DLM periode maar een goede 10 dagen in beslag neemt en meer zou ik ook niet verwachten van zo een systeem.
Je hebt geen maanden nodig om het signaal/ruis te meten om de waardes te kennen om jou een passend en haalbaar profiel te geven!
Volgens mij hebben ze bij Belgacom iets verkeerds gedaan want die DLM periode is WAY TOO LONG!!!!
Als je hun contacteert zeggen ze dat ze hieraan niets kunnen doen omdat dit zij niet manueel kunnen ingrijpen.
Bull***t, DLM is wel beïnvloedbaar en kan zelfs individueel aan/uitgeschakeld worden op elke lijn.
Nu zie ik dat bij hun de DLM periode maar een goede 10 dagen in beslag neemt en meer zou ik ook niet verwachten van zo een systeem.
Je hebt geen maanden nodig om het signaal/ruis te meten om de waardes te kennen om jou een passend en haalbaar profiel te geven!
Volgens mij hebben ze bij Belgacom iets verkeerds gedaan want die DLM periode is WAY TOO LONG!!!!
Als je hun contacteert zeggen ze dat ze hieraan niets kunnen doen omdat dit zij niet manueel kunnen ingrijpen.
Bull***t, DLM is wel beïnvloedbaar en kan zelfs individueel aan/uitgeschakeld worden op elke lijn.
Greetings, Vaako
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Inderdaad aan en uitzetten kunnen ze en dat heeft de technische dienst mij ook al gezegd maar de vraag is , stel dat ze je kunnen op een hoger DLM profiel forceren, wat gaat er dan gebeuren bv met de stabiliteit van de andere vdsl2 klanten die in de zelde kabelbot zitten (om maar iets op te noemen) en zal de DLM mss zeggen ola wat is dat hier, ik heb nog geen voldoende meetgegevens dus zet ik je eerst terug op provisioning profiel tot ik voldoende gegevens heb om mijn statistiek op te bouwen !
Ik ken in ieder geval veel te weinig details van de DLM werking en vraag ik mij ook af waarom er bij veel mensen wel een DLM aanpassing komt na 10 a 20 dagen en dan bij anderen maar na 6 tot 7 maanden, is dit dan in het ene geval zoveel moeilijker om zijn statistiek op te bouwen dan in het andere geval !!
Ik ken in ieder geval veel te weinig details van de DLM werking en vraag ik mij ook af waarom er bij veel mensen wel een DLM aanpassing komt na 10 a 20 dagen en dan bij anderen maar na 6 tot 7 maanden, is dit dan in het ene geval zoveel moeilijker om zijn statistiek op te bouwen dan in het andere geval !!
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
En dan nog na installatie van een nieuwe modem.... Op een paar minuten tijd gaan er geen nieuwe aansluitingen zijn, of de lijn gaat ook niet veel slechter zijn (bbox3 misschien wel )
Kl*terij denk ik dan even.
Kl*terij denk ik dan even.
Victory Not Vengeance
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 23 keer
Bedankt om dit te melden!!!
Kun je ook even een speedtest doen en hier ff de image link plaatsen?
Kun je ook even een speedtest doen en hier ff de image link plaatsen?
Greetings, Vaako
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 23 keer
Sinds vandaag zit ik weer op 50/6
Op 06/11/2012 heeft men een reset gedaan TBF/DARE sindsdien op 30/6 provisioning profiel.
OP 14/11/2013 heeft DLM mij op 50/6 gezet
Op 06/11/2012 heeft men een reset gedaan TBF/DARE sindsdien op 30/6 provisioning profiel.
OP 14/11/2013 heeft DLM mij op 50/6 gezet
Greetings, Vaako
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 23 keer
Weeral voor maanden aan een stuk op 30/6
Verleden jaar met mijn Sagem 70/6 gehad voor een hele tijd en belande op een dag op 30/6 en edpnet kon er niets aan doen zeiden ze.
Een technieker heeft er toen voor gezorgd en alle DLM instellingen gecontroleerd en aangepast waar nodig en na 11 dagen was ik terug op 50/6 en niet veel langer erna weer op 70/6.
Verleden jaar met mijn Sagem 70/6 gehad voor een hele tijd en belande op een dag op 30/6 en edpnet kon er niets aan doen zeiden ze.
Een technieker heeft er toen voor gezorgd en alle DLM instellingen gecontroleerd en aangepast waar nodig en na 11 dagen was ik terug op 50/6 en niet veel langer erna weer op 70/6.
Greetings, Vaako
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2