Telenet smalband nu nog smaller?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Naar aanleiding van mijn topic "Iedere maand dezelfde mail van Telenet Herinnerin​g 100%"
nog het volgende:

Daar wij "fervente " smalbandgebruikers zijn, hebben wij er al wat ervaring mee, spijtig genoeg. :angel:

Het is ons opgevallen dat je vroeger nog perfect kon werken op die smalband, Zelfs hln.be was vlot te lezen.
Nu is het al enkele maanden (zo ongeveer vanaf de machtswissel bij Telenet), dat smalband hier echt totaal niet meer werkt.

Gisterenavond werkte hier enkel nog google, twitter en facebook volgens mijn zoon. Mijn persoonlijke pagina bij mijn telenet
kon ik van de 4 pogingen slechts 1 maal bereiken.
Alle andere (ook zeer eenvoudige pagina's ) kregen een redirect pagina van Telenet te zien. (zie screenshot in bijlage)

Ik heb 2 dingen gedaan:
modem gereset : geen resultaat
gebeld naar Telenet: De helpdeskmedewerker zei dat het normaal was. Ik zat in de drukke uren zei hij, en dan werkt zelfs
smalband niet meer. Ik vond het zelfs grappig en zei hem dat ook. Een provider die het snelste internet claimt, en mij zelfs
geen smalband meer kan bieden :-D

Nu, in wezen is dit geen grap. Meen ooit gehoord te hebben dat Neelie Kroes zelfs een wet uitgevaardigd heeft, dat een provider
je verbinding niet volledig mag afblokken en dit is hier wel degelijk het geval. Voer tot nadenken...
Bijlagen
Doc2.pdf
(274.06 KiB) 177 keer gedownload
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Niet panikeren, als ik je eerste post lees in het andere draadje breekt er een nieuwe periode aan (21/9).

Eigenlijk is die smalband nog goodwill van TN want je volume is op en toch krijg je nog iets extra (gratis!).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De TS geeft blijkbaar niet op... ondanks dat hij bewust voor een starters abonnement heeft gekozen met vaste limiet.

Hiervoor een tweede thread openen gaat heus niets oplossen... wel meer betalen (FUP formule) ofwel overstappen naar xDSL (je gaat gelukkiger zijn met een trage ADSL dan met je limiet bij TN).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lucdec schreef:Alle andere (ook zeer eenvoudige pagina's ) kregen een redirect pagina van Telenet te zien. (zie screenshot in bijlage)
Je kan beter die re-direct pagina uitschakelen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

lucdec schreef: Daar wij "fervente " smalbandgebruikers zijn, hebben wij er al wat ervaring mee, spijtig genoeg. :angel:
Dan moet je een ander abonnement nemen.

Wat doe je als de broeken van je kinderen te kort zijn? Blijven lopen met water in de kelder, of nieuwe broeken kopen?
Je koopt een grotere caravan, en je stelt vast dat je Fiatje 500 in de Alpen achteruit bolt, in plaats van vooruit. Wat doe je dan? Blijven zeuren dat dat Fiatje dat toch maar moet kunnen trekken? Of je koopt een grotere wagen?
Het kost altijd meer geld, zeker in België. Dat is een ander verhaal.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

En ik merk ook dat smalband meer problemen veroorzaakt t.o.v vroeger. Telkens ik in smalband surf werken de normale sites zeer slecht. Vroeger viel dit best mee.
Laatst gewijzigd door mailracer 22 sep 2013, 10:16, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ik denk dat Telenet met betrekking tot Basic Internet en smalband sinds de lancering van Whoppa een nog commerciëlere strategie hanteert.
Ofwel dit:
Uitbreiding maandelijks basisvolume (per maand) € 0,5/1 GB
Ofwel dat:
Hopla, we maken je helemaal Whoppa
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Tja uit marketingstandpunt wel te begrijpen maar jaag je daarmee je klanten niet een deel weg naar dsl?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

dat is inderdaad zo. Daarom zouden ze er goed aan doen om naast hun vaste limiet (100GB) en FUP's ook nog een echt ongelimiteerd abonnement te voorzien, eventueel even pokketraag als bij de concurrentie. Dan zouden ze al heel wat klanten (terug)winnen.
Maar hun strategie is waarschijnlijk ondoorgrondelijk...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Gisteren, mijn eerste dag van mijn aanrekening hebben wel iets meer dan 5GB verbruikt met 2 computers. Zonder download-en van content welteverstaan. Gecontroleerd om 17:45 voordat "mijn telenet" niet meer beschikbaarheid was. Een berekening op maandbasis geeft al snel weer dat de limiet van 100GB te weinig is.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Waarom stap je dan niet over naar een ander abo? Jullie zijn geen grootverbruikers, maar er is duidelijk nood aan een zwaarder abo, of een abo bij de concurrentie? 5 gig op smallband gaat echt niet werken. :)

Eerlijk, het is natuurlijk weinig die 100 gig, er is geen tussenabo en Telenet heeft ook geen limietloos abo. De klanten die dat zoeken zitten allemaal bij de concurrentie.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik vermoed om financiële redenen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

BGC internet start met optie onbeperkt (totaal ca 32,50€) is toch een goed alternatief :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Goztow, dat is ook de reden dat ik niet overstap naar een duurder abo, en eigenlijk ook wel omdat het prijsverschil tussen basic en Whoppa wel erg groot is voor weinig extra volume. Aan de andere kant denk ik, kinderen krijgen ook zakgeld en dat kost ook geld. Misschien eens met de kids overleggen om dit aan te pakken?

Ik geef ook toe dat 100 gig erg weinig is op dit moment maar er zijn voor veel mensen die een koperpaar hebben nog alternatieven buiten Telenet ook natuurlijk, en die hoeven niet noodzakelijk meer te kosten.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Tja, weinig. Ik heb deze maand tot nu toe 39 GB gebruikt. Ik ben nochtans wat ik zou noemen een grote gebruiker: ik ben heel vaak online en regelmatig game ik, gebruik ik youtube, ... In augustus 84, in juli 74 maar toen was het ook vakantie ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

In geval van de TS, en als het technisch mogelijk is zou ik toch ook even de alternatieven op de DSL markt bekijken (bvb scarlet). Telenet biedt inderdaad gewoon geen tussenabonnement meer aan. Ik prijs me gelukkig dat ik nog een gewone fibernet heb, volume is voor mij ideaal en de prijs valt ook goed mee. 100gb zou voor mij persoonlijk gewoon net te weinig zijn, maar meer uitgeven voor een abonnement met FUP zou ik toch ook niet doen, dan liever wachten op VDSL.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

De TS heeft al gezegd dat Dsl geen mogelijkheid is, wegens slechts 2 Mbps adsl en geen Vdsl beschikbaar voor hem.
Anders zou hij wel eens het gedrag van zijn kids kunnen bekijken om hen wat meer weg te houden van you-tube enzo aangezien hij niet meer dan 25 € wil betalen voor het internet....

Mijn abo is ook 100 GB maar mijn hoogste verbruik tot nu toe is bijna 50 GB in een maand (man,vrouw en soms 1 kind op internet), heb eigenlijk nog nooit smallband ervaren in al die jaren...
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik weet dus serieus niet hoe jullie dat doen.

Afbeelding

Dit is mijn individuele verbruik van de afgelopen 3 maanden.
Op die VLAN hangt enkel mijn laptop en smartphone, downloads gebeuren op de NAS (die op een andere VLAN hangt) :?
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Lucdec,

voor 25 EUR kan je niet alles verwachten hier in België vrees ik. Daarvoor is er momenteel nog te weinig ECHTE concurrentie tussen verschillende operatoren op de markt (het gros is afhankelijk van het netwerk van Belgacom, dus eigenlijk zit je op de meeste plaatsen maar met 2 echte aanbieders voor particulieren: Belgacom en Telenet).

100GB is op zich niet "weinig" voor een formule van slechts 25 EUR, maar misschien wel aan een update toe.

Anderzijds is een limiet instellen wel begrijpelijk voor deze prijs: uiteindelijk is basic internet echt wel bedoeld basic te zijn, en lijkt het mij dat u momenteel toch meer zal moeten ophoesten om meer te krijgen in dit Belgenland - vermits u zelf reeds aangaf dat ADSL/VDSL momenteel geen optie is voor u gezien de afstand tot rop of centrale.

Eigenlijk ben ik dan eerder een voorstander van een duidelijke limiet dan iets zo variabel als "vrij" (=niet zo vrij) downloaden...

Met opgroeiende kinderen is vaak zelfs eerder een Whoppa dan een Whop aangewezen (gezien ze toch vaak wel wat meer downloaden en youtube videootjes kijken, en dus vrij veel data verzetten), en dat kost toch redelijk wat meer. Een optie ipv de videos steeds te streamen en bij herhaling af te spelen is natuurlijk ze down te loaden (www.keepvid.com of m.b.h.v. een (aan te kopen) downloadtool als Internet Download Manager).
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Petervanakelyen schreef:Ik weet dus serieus niet hoe jullie dat doen.
Simpel... we downloaden geen films (en zelfs dan nog vraag ik me af hoe je aan meer dan 10 GB per dag komt).
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Maar alle downloads gebeuren op de NAS, en die wordt dus niet meegerekend in die statistieken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je gaat toch niet vertellen dat het van gewoon wat surfen, mailen en Youtube kijken is :roll:

Of ben je een ganse dag thuis en slaap je zelden... ik moet nu éénmaal nog gaan werken.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik ben student, ik slaap niet veel maar ik ben ook niet heel de dag thuis. ;)
Ik zou eens wat firewall rules moeten aanmaken om het verkeer te categoriseren.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Stormlord schreef:Anderzijds is een limiet instellen wel begrijpelijk voor deze prijs: uiteindelijk is basic internet echt wel bedoeld basic te zijn, en lijkt het mij dat u momenteel toch meer zal moeten ophoesten om meer te krijgen in dit Belgenland - vermits u zelf reeds aangaf dat ADSL/VDSL momenteel geen optie is voor u gezien de afstand tot rop of centrale.
Zie mijn andere post, toen Telenet kwam aandraven met hun shakes was dit abo best performant te noemen, het had toen zelfs minder volume, alleen is deze niet toegenomen, enkel de snelheid werd verhoogd naar Whop, want uiteindelijk is Whop niet meer en niet minder dan een veredeld Basic internet product.

Ik zit ook met Basic en kom net toe, ik gebruik nog steeds het nachtsurfen voor de grote datahoeveelheden, heb geen kinderen en toch doe ik er echt niet zot mee hoor. Ik volg wel een aantal youtube kanalen die regelmatig content uitbrengen en dat slurpt inderdaad een massa data. Ook zit ik met enkele games die maandelijks wel een update van enkele gig binnensleuren dus... Ik zit meestal ergens rond de 80% al zijn er ook maanden met minder.

De vraag is wel, mensen die zoals ik, kantje boordje zitten, zouden deze niet meer gebruiken als er geen limiet meer zou zijn? Bij mij alvast wel.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Petervanakelyen schreef:Ik weet dus serieus niet hoe jullie dat doen.
Wat je met 10GB kan doen:
- Je luistert 6h streaming audio: 120MB/h = 0.7GB
- Je verstuurt en leest 50 mails met een dikke 10MB attachment: 50x2x20 = 1GB
- Je hebt 8GB voor te surfen, dat zijn 8000 pagina full content (dus geen userbase die zijn 100kB). Om 8000 pagina te lezen in 6 uur, dat is 1 pagina elk 3 sec.

10GB/dag is best veel.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

rmag schreef:[

10GB/dag is best veel.
Je vergeet dat wij maar 3 gb/dag krijgen als basicinternet gebruikers, geen 10 gb.
Wij zijn met 4 in ons gezin dus nog niet elk 1gb/dag/persoon.

Soms vraag je je toch wel af waar ze mee bezig zijn bij Telenet. Als men maar zo een gebrekkig internet kan aanbieden aan de mensen kan men beter de boeken dicht doen.

Komt nog bij, ga ik hier 30 km verder juist de grens over,bij onze oosterburen kan men surfen zoveel men wil, zonder ergernis,zonder metergedoe.

Ik blijf erbij, onbegrijpelijk dat dit verder getolereerd wordt anno 2013. Het verbeterd zelfs niet, het is zelfs verslecht sedert Sickinghe vervangen is door Porter.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

3 mogelijkheden :
1. Stap over naar een hoger abonnement (Whoppa)
2. Verander naar een provider met hogere/ruimere limieten. Desnoods accepteer je lagere snelheden maar ben je wel af van die limiet
3. Stop met zeuren. You get what you pay for .... het mag tegenwoordig allemaal niets meer kosten maar het moet wel het beste van het beste zijn
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

lucdec schreef:Komt nog bij, ga ik hier 30 km verder juist de grens over,bij onze oosterburen kan men surfen zoveel men wil, zonder ergernis,zonder metergedoe.
Wanneer verhuis je :angel: ?
lucdec schreef:Ik blijf erbij, onbegrijpelijk dat dit verder getolereerd wordt anno 2013.
Jij toleert dit, dus jij zorgt ervoor dat die 'idioten' van Telenet kunnen overleven.
Dus stap over naar xDSL: jij zal zelf veel minder gefrustreed zijn en de 'gangsters' van Telenet krijgen je geld niet. Een echte win-win situatie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lucdec schreef:Je vergeet dat wij maar 3 gb/dag krijgen als basicinternet gebruikers
Tja, dan moet je een ander abonnement nemen... straks komt een gezin met 5 kinderen ook nog zeuren dat het Basic abonnement te weinig volume geeft.

Ik veronderstel dat je ook geen Fiat 500 gekocht hebt met je twee kinderen ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

r2504 schreef:Ik veronderstel dat je ook geen Fiat 500 gekocht hebt met je twee kinderen ?
Komt nog bij, ga ik hier 30 km verder juist de grens over,bij onze oosterburen... :angel:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Met een Fiat 500 kun je best met 4 in... Stop toch met die zinloze vergelijkingen... :wink:

Zoals ik al zei, en dat negeert men hier precies... 100 gig of 150 gig voor een heel stuk meer... Geen tussenabo,... Je moet het maar kunnen betalen en aan de andere kant was het basic abo wel degelijk performant bij de start maar zijn de volumes niet toegenomen met wat mensen werkelijk gebruiken. Enkel de snelheid is verdubbeld bij Whop. Ik kijk even naar mijn ouders... Een poos terug was hun verbruik onder de 1 gig. Tegenwoordig zitten ze zelf aan net geen 10 gig en die mensen doen niet veel meer dan vroeger, maar ze luisteren eens online, ze kijken eens naar youtube... Dat zijn inderdaad geen die hard internetters, maar ze zijn ook niet geheel representatief voor de modale gebruiker. Nu goed, als mijn volume op is "steel" ik het wel bij de ouders en de buren. :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Met een Fiat 500 kun je best met 4 in... Stop toch met die zinloze vergelijkingen... :wink:
Daarom dat iedereen met kinderen die ik ken een monovolume koopt... meer personen in je gezin is nu éénmaal duurder (en dat is geen zinloze vergelijking).
Slafes schreef:Zoals ik al zei, en dat negeert men hier precies... 100 gig of 150 gig voor een heel stuk meer... Geen tussenabo,...
Dat is een andere discussie... en daar wil ik wel in meegaan... maar niet dat je met een Basic abonnement het ganse gezin onbeperkt moet kunnen laten internetten.
Slafes schreef:Je moet het maar kunnen betalen
Kinderen kosten geld... maar daarom moet TN z'n Basic abonnement niet aanpassen... trouwens als het echt teveel is zal je je gebruik moeten beperken tot de essentie en dan kom je met 100 GB zéér ruim toe zelfs.
Slafes schreef:Ik kijk even naar mijn ouders... Een poos terug was hun verbruik onder de 1 gig. Tegenwoordig zitten ze zelf aan net geen 10 gig en die mensen doen niet veel meer dan vroeger, maar ze luisteren eens online, ze kijken eens naar youtube... Dat zijn inderdaad geen die hard internetters, maar ze zijn ook niet geheel representatief voor de modale gebruiker.
Waarom zouden je ouders die duidelijk ook online streamen, Youtube bekijken, ... plots niet representatief zijn ? Misschien omdat ze te weinig verbruiken naar jou zin ? Wat mij betreft zijn ze net wel representatief (net zoals misschien 80 a 90% die geen enkel probleem heeft)... en daarbij hebben ze nog een factor 10 (!!!) marge die jij als "die hard" gebruiker normaal de nodige marge geeft.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik heb niks gezegd over het aantal inzittenden in dat fiatje. Ik had het over een caravan.
De vergelijking lijkt me prima. Als je ergens niet mee toekomt, ben je verplicht om iets anders aan te kopen, als je met je grotere caravan over de Alpen wil, moet je een andere wagen kopen.
De TS blijft hier zeuren over het feit dat dit geen service is, en dat ze wagens maken die die caravan niet getrokken krijgen. Hij wil persé zijn grotere caravan met dat fiatje trekken.

Telenet heeft wel een grotere wagen, en die moet je dan kopen als je niet toekomt, einde discussie.

Ik begrijp de TS wel, maar hij is deze topic verkeerd gestart. Hij had moeten beginnen over de te hoge prijs in België, of het feit dat je teveel betaalt voor wat je krijgt. En ik doel dus vooral op volume, niet op snelheid. Dan had hij zeker een punt, en daar zou ik hem dan ook groot gelijk geven. Er zijn genoeg mensen die zelfs geen basic internet kunnen betalen, met alle respect.

Nu heeft hij geen enkel punt. Hij zit totaal verkeerd.
Hij heeft een duidelijke harde limiet, waarvoor hij heeft gekozen. Kan hij een whop of whoppa niet betalen (ook alle begrip hiervoor), dan rest hem alleen nog zijn internet gebruik aan te passen, of een andere provider te zoeken waar hij voor dat geld meer volume heeft.
WIL hij niet betalen, dan is het einde discussie.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Sylvester schreef:Ik heb niks gezegd over het aantal inzittenden in dat fiatje. Ik had het over een caravan.
De vergelijking lijkt me prima. Als je ergens niet mee toekomt, ben je verplicht om iets anders aan te kopen, als je met je grotere caravan over de Alpen wil, moet je een andere wagen kopen.
De TS blijft hier zeuren over het feit dat dit geen service is, en dat ze wagens maken die die caravan niet getrokken krijgen. Hij wil persé zijn grotere caravan met dat fiatje trekken.

Telenet heeft wel een grotere wagen, en die moet je dan kopen als je niet toekomt, einde discussie.

.
Als je perse met uw vergelijking wil doorgaan :

Mijn fiat is meer dan zwaar genoeg om die caravan te trekken.
Telenet gooit echter blokkades op mijn weg, waardoor ik niet meer ter bestemming kom :-D :banana:

Komt daarbij nog dat de af te leggen weg steeds langer wordt (meer nood aan volume),
en Telenet meer blokkades op de weg gooit (tragere smalband, internetdiensten nemen explosief toe, doch geen aanpassing provider etc...)

1 ding is zeker, Mijn fiat is meer dan zwaar genoeg, deze is zeker niet de oorzaak (snelheid wagen is ruim voldoende)
Laatst gewijzigd door lucdec 23 sep 2013, 13:53, in totaal 1 gewijzigd.
zerobug
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 nov 2002, 19:27
Bedankt: 2 keer

Om verder te gaan op jou vergelijking.

Je Fiat is zwaar genoeg om die caravan te trekken, maar je kinderen willen alle spullen die in hun slaapkamer zitten en hun fiets meenemen in die caravan dan blijkt ineens dat die Fiat toch niet zwaar genoeg is.
En dan moet je tegen je kinderen zeggen ofwel moeten we een andere auto kopen ofwel moeten jullie al die spullen niet meenemen.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

De fiat is niet het probleem. Het zijn de snelwegen die, als er teveel fiats op rijden, helemaal blokkeren. Zeker als al die fiats nog een caravan meezeulen ook.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Die vergelijkingen met de FIAT vind ik niet echt correct.
Basic: 100GB
Whop: 100GB
Whoppa: 150GB tijdens rode uren.
Dus een duurder abonnement nemen gaat het probleem wat verleggen van de TS maar niet wegnemen. Waarom meer gaan betalen voor "vooral" een hoger snelheid, maar op het einde van de rit toch de zelfde limiet (op basis van rode uren).

Ik heb vandaag iemand internet 80 (business) aangeraden, om van die 100GB/maand af te zijn. Hij had internet 60 met eveneens de 100GB limiet en de prijs van 46.50€. Voor net geen 10€ meer heeft hij nu 80/6 (voor 55.66€/maand) en een volume van 500GB. Ok duurder, maar als je geen VDSL2 als alternatief hebt, is dit misschien de enige oplossing.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TiTanium schreef:Ok duurder
Het probleem is dat de TS niet meer wil betalen... hij wil voor niets op de eerste rij zitten en voor hem is het normaal dat iemand met of zonder kinderen hetzelfde goedkope abonnement kan nemen. Alsof z'n waterrekening, electriciteitsrekening, warenhuisrekening, vakantierekening, ... kortom iedere rekening ook even duur is met of zonder kinderen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

brubbel schreef:De fiat is niet het probleem. Het zijn de snelwegen die, als er teveel fiats op rijden, helemaal blokkeren. Zeker als al die fiats nog een caravan meezeulen ook.
heel mooi, de cirkel is rond nu! 6 à 7 miljoen ingeschreven wagens in dit landje, en dan verschieten dat we stil staan op onze wegen :-D FUP heeft hier niet gewerkt, dus zal het "rekeningrijden" worden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

lucdec schreef: Mijn fiat is meer dan zwaar genoeg om die caravan te trekken.
Telenet gooit echter blokkades op mijn weg, waardoor ik niet meer ter bestemming kom :-D :banana:
Neenee, zo is het niet.

Je hebt bewust gekozen voor 100 GB. Je hebt kinderen die wat ouder worden, en het internet wordt wat intensiever gebruikt. Dus je bent eigenlijk nood aan een zwaarder abonnement.
Koop dan een zwaarder abonnement, of pas uw internet gebruik aan, of zoek een andere provider die iets meer voor dezelfde prijs kan leveren.

Telenet gooit geen blokkades op de weg, ze zorgen ervoor dat je toch nog op internet kunt NADAT uw volume is opgebruikt. Dus eigenlijk heb je geen recht meer op internet, maar toch kan je er nog op.
Dat zijn geen blockades, dat is u toch nog een gelegenheid geven op een verderzetting van uw reis ondanks dat je er geen recht meer op hebt.

Bekijk het zo : wees blij dat je er toch nog op kunt.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”