Ik snap echt de vergelijking niet met het licht aan te laten en de tv op te laten staan.
Mijn smartphone heb ik constant bij, mijn licht van thuis of de tv niet.
Mijn smartphone heb ik ook voor een reden, en de apps die erop werken gebruik ik ook voor een reden. En die zijn zelfs ervoor gemaakt om te werken op een smartphone, dus waarom zou ik in godsnaam ze niet gebruiken..?
Als je dan toch de lijn wil doortrekken naar de tv, dan zal ik mijn digicorder maar laten afstaan en analoog kijken, dat werkt ook en verbruikt minder want waarom moet je altijd in HD kijken??
iOS7
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
U smartphone heeft een standby modus, dus is wel altijd bij u maar niet altijd in gebruik. Net als u lichten thuis er ook wel zijn maar niet altijd aan staan?
Ik zeg toch niet dat je ze niet mag gebruiken?
Het feit is dat ze niet allemaal continu nuttig zijn en dat het kleine moeite is tegenwoordig om wifi/bluetooth eens aan en uit te zetten.
En over u digicorder, laat je die dan constant aan of zet je die in standby modus? Waarschijnlijk niet, en dat bedoelde ik dus. Zo onlogisch is de vergelijking toch niet hoor.
Niet alles is zo zwart wit als alles of niets.
Ik zeg toch niet dat je ze niet mag gebruiken?

En over u digicorder, laat je die dan constant aan of zet je die in standby modus? Waarschijnlijk niet, en dat bedoelde ik dus. Zo onlogisch is de vergelijking toch niet hoor.
Niet alles is zo zwart wit als alles of niets.
Laatst gewijzigd door TiTanium 23 sep 2013, 12:04, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Fullquote verwijderd.
- edon
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 10 keer
Sinds de update naar ios7 heb ik een probleem vastgesteld met de remote app (die ik gebruik om mijn muziekbibliotheek te doorzoeken).
De autorotate werkt niet meer...
Nog mensen die hetzelfde ervaren?
De autorotate werkt niet meer...
Nog mensen die hetzelfde ervaren?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
5u en een klets en klaar om elk moment uit te vallen.
Ge haalt niet eens het einde van ne werkdag (voor sommige net nen halve, tenzij da ge lesgeeft
)!
Ja, ik ben ook hevige Apple fan. Als het niet goed is moet dat ook kunnen gezegd worden.
Voor de rest zeer tevreden van iOS7, al vanaf beta 1.
Ge haalt niet eens het einde van ne werkdag (voor sommige net nen halve, tenzij da ge lesgeeft

Ja, ik ben ook hevige Apple fan. Als het niet goed is moet dat ook kunnen gezegd worden.
Voor de rest zeer tevreden van iOS7, al vanaf beta 1.
-
- Elite Poster
5u intensief gebruik, en 34u standby. Je zit toch niet 24/7 met u gsm in u handen bezig met vanalles? Met andere woorden, om de 2 dagen opladen. Dat valt best mee maar inderdaad, moet beter kunnen en dat mag gezegd worden, maar het is een algemeen probleem met smartphones.
Laatst gewijzigd door TiTanium 23 sep 2013, 12:05, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 77 keer
Dan hebt gij een super iPhone iRockabizzydilly...
Ik ken NIEMAND die er na 5u intensief gebruik & 34u standby nog teken van leven kan uithalen.
Na 5u intensief gebruik is de mijne zo goed als leeg.
Ik heb mijn iPhone wel een ganse werkdag nodig: bellen, mailen, sms, foto's nemen, zaklamp eens gebruiken in de donkere hoekjes, ...
Daarvoor dient een 'smartphone'.
Maar veel hangt ook af van het gsm-bereik.
Ik zit veel in de auto en veel onderweg. Ik merk dat hij minder snel leeg loopt wanneer ik een ganse dag op dezelfde plaats blijf.
Als ik een ganse dag op de baan ben is hij sneller leeg.
Ik ken NIEMAND die er na 5u intensief gebruik & 34u standby nog teken van leven kan uithalen.
Ik heb mijn iPhone wel een ganse werkdag nodig: bellen, mailen, sms, foto's nemen, zaklamp eens gebruiken in de donkere hoekjes, ...
Daarvoor dient een 'smartphone'.
Maar veel hangt ook af van het gsm-bereik.
Ik zit veel in de auto en veel onderweg. Ik merk dat hij minder snel leeg loopt wanneer ik een ganse dag op dezelfde plaats blijf.
Als ik een ganse dag op de baan ben is hij sneller leeg.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Dafke schreef:En we zijn vertrokken.. Ik laat al mijn opties hetzelfde staan.. Tegen 16u nog eens een check, da's 4u van nu
En tussentijd: 2u later, enkel een beetje gefacebooked en een convo via fb messenger gehad van 10/15 min.. Een paar mailtjes zien binnenkomen via push, maar niet langer dan 1 min bekeken.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 763 keer
Facebook (zowel de facebook app als de messenger app) zijn echte stroomvreters.
Ik zou de website met dat onderzoek eens moeten terugvinden, maar het kwam op het volgende neer: de Facebook app doet om de x aantal tijd een CPU intensieve opdracht, zodat iOS die app niet 100% kan pauzeren zoals alle andere normale apps. Ik merk dat ik héél veel batterij tijd win door de Facebook app af te sluiten als ik er niet meer mee werk.
Whatsapp is nog zo'n app die om de paar tientallen seconden of minuten een CPU intensieve opdracht uitvoert, waardoor iOS om de tuin wordt geleid.
Gebruik is echt de héle tijd daarop zitten te prullen. veel Mails (push notifications wel uit, 7 accounts, 2 Activesyncs, de rest IMAP, push notifications wel uit, want daar zit ik werkelijk de hele tijd in), twitter, reeder, tapatalk, instagram, facebook (maar dus sluiten als je ermee gedaan hebt). 3G/BT/WIFI altijd aan, switched een paar keer per uur van WIFI naar EDGE naar 3G (slechte WIFI ontvangst in sommige delen van 't gebouw hier)
Zo doe ik dat nu al een paar dagen en kijk: 7h standby, 1,3h gebruik en nog 75%. Met de Facebook app in de achtergrond aan zou ik al lang in het rood zitten.
Plugged in is om de foto er nu net vanaf te krijgen
Ik zou de website met dat onderzoek eens moeten terugvinden, maar het kwam op het volgende neer: de Facebook app doet om de x aantal tijd een CPU intensieve opdracht, zodat iOS die app niet 100% kan pauzeren zoals alle andere normale apps. Ik merk dat ik héél veel batterij tijd win door de Facebook app af te sluiten als ik er niet meer mee werk.
Whatsapp is nog zo'n app die om de paar tientallen seconden of minuten een CPU intensieve opdracht uitvoert, waardoor iOS om de tuin wordt geleid.
Gebruik is echt de héle tijd daarop zitten te prullen. veel Mails (push notifications wel uit, 7 accounts, 2 Activesyncs, de rest IMAP, push notifications wel uit, want daar zit ik werkelijk de hele tijd in), twitter, reeder, tapatalk, instagram, facebook (maar dus sluiten als je ermee gedaan hebt). 3G/BT/WIFI altijd aan, switched een paar keer per uur van WIFI naar EDGE naar 3G (slechte WIFI ontvangst in sommige delen van 't gebouw hier)
Zo doe ik dat nu al een paar dagen en kijk: 7h standby, 1,3h gebruik en nog 75%. Met de Facebook app in de achtergrond aan zou ik al lang in het rood zitten.
Plugged in is om de foto er nu net vanaf te krijgen

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
- Bedankt: 95 keer
Kunnen jullie enkel standby & gebruik zien?
Of kan je nog dieper in het menu gaan?
Op men N4 (Android 4.3 dus) kan ik "screen on time", "WIFI", "Spraakoproepen" etc... zien.
Als ik 4u "screen on" heb & +- 30 tot 60min spraakoproepen dat weet ik dat mijn batterij bijna plat zal zijn (en mag zijn).
Of als ik bijvoorbeeld een applicatie heb laten opstaan vb. een stappenteller die continue ingeschakeld is zal dat in het menu ertussen staan.
Met die screenshots van jullie kan je toch onmogelijk weten wat voor gebruik jullie hebben?
Voor de 1 is om de 5min naar zijn telefoon kijken groot verbruik, voor de andere is dat elk uur...
Of kan je nog dieper in het menu gaan?
Op men N4 (Android 4.3 dus) kan ik "screen on time", "WIFI", "Spraakoproepen" etc... zien.
Als ik 4u "screen on" heb & +- 30 tot 60min spraakoproepen dat weet ik dat mijn batterij bijna plat zal zijn (en mag zijn).
Of als ik bijvoorbeeld een applicatie heb laten opstaan vb. een stappenteller die continue ingeschakeld is zal dat in het menu ertussen staan.
Met die screenshots van jullie kan je toch onmogelijk weten wat voor gebruik jullie hebben?
Voor de 1 is om de 5min naar zijn telefoon kijken groot verbruik, voor de andere is dat elk uur...
Laatst gewijzigd door FunkStar 23 sep 2013, 14:33, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
@Dafke. Als je Bluetooth 4 uur kan missen, zou je die test nadien eens moeten herdoen met Bluetooth uitgeschakeld en je beeldscherm op halve densiteit. Ik ben benieuwd naar het verschil.
[
Post made via mobile device ]
[
[
[

[

[

- Dafke
- Elite Poster
Ik zal die test inderdaad dan morgen opnieuw doen 
Vandaag nog even normaal gebruik! Dus met FB app in de background, alles volle bak (wat trouwens voor de kleuren een pak beter is, maar kom..)

Vandaag nog even normaal gebruik! Dus met FB app in de background, alles volle bak (wat trouwens voor de kleuren een pak beter is, maar kom..)
-
- Elite Poster
Zie screenshot in vorige bericht, natuurlijk is intensief een relatief begrip en dus voor iedereen anders.xayana schreef:Dan hebt gij een super iPhone iRockabizzydilly...
Met intensief bedoelde ik ongeveer uur bellen, gps voor een traject van een uur, stuk of 50 sms'en, 70 ontvangen mails en 12 verstuurd, radio via internet, af en toe eens foto, iPod voor halfuurke, nieuwsapps checken en enkele sites, railtime app en ticket bestellen via app, FaceTime audio gesprek over 3G... Toch niet niks.
[

Edit: Heeft misschien te maken met manier van opladen? Ik probeer die zo vaak mogelijk volledig te laten uitvallen op 1% om dan in een keer volledig op te laden tot 100% en dan ook niet aan de lader te laten, zodoende de batterij 'het best' blijft presteren.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 23 sep 2013, 18:30, in totaal 2 gewijzigd.
- Dafke
- Elite Poster
En de iPhone die afsloot met nog 27%..
Ik steek em in, komt 28% op, trek em uit, krijg sms via whatssapp binnen (eerste keer sinds een jaar dat ik dat gebruik) en slaat weer af..
[
Ik steek em in, komt 28% op, trek em uit, krijg sms via whatssapp binnen (eerste keer sinds een jaar dat ik dat gebruik) en slaat weer af..

[