iOS7

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Bon, iOS7 ... mijn persoonlijke mening:

Pluspunten:
Swipe rechts om terug te gaan in een app
Actieve app kan nu gesloten worden, en is ook sneller (ipv het icoontje vast te houden)
Muziek speler op het homescreen meer info, en kan ook tijd/datum tonen (druk op homeknop)
Photos, cool overzicht van alle foto's

Minpunten:
Rommelige interface, verschillende lettertypes door elkaar
Interface is niet zo mooi op een niet-Retina scherm (iPad mini)
Toetsenbord keypresses zijn minder mooi dan in iOS6
Toetsenbord is verschillend op iPhone & iPad
Dock beneden is niet cool en/of mooi
Totale stijlbreuk met OSX Mountain Lion, wachten op Mavericks dus
Ook stijlbreuken in apps zelf, bijvoorbeeld de FB app ziet er totaal anders uit dan de FB website
apps die hun interface nog niet aangepast hebben aan iOS7 (hallo Spotify)

Iemand nog een gedacht?
(hou het wel deftig hé, want Apple-related topics hebben de neiging om snel te ontaarden in moddergooien :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

1) om Mails, individuele songs,... te verwijderen moet je nu van rechts-naar-links swipen ipv. links-naar-rechts.
2) de monotone achtergrond van mappen/dock vind ik persoonlijk niet echt mooi
3) Safari is serieus verbetert

Voor de rest zal ik er nog eens grondiger mee moeten spelen om een beter gedacht te vormen
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Mij valt het alleszins op dat het al bij al wat vlotter is, bijvoorbeeld ook de mail app.
Ik heb er al enkele dagen mee kunnen werken (de GM geinstalleerd) op een iPhone 5, en merk toch op dat het echt wel went en er niet een neiging is om terug naar de oude interface te grijpen.

Batterijduur lijkt me vrij gelijkend onder iOS6, alleen zitten er in iOS7 wel enkele instellingen bij locatievoorzieningen die je dan beter uitschakelt.

Ook zijn er enkele uitbreidingen in de toegankelijkheid. Zo kan je bijvoorbeeld specifiek voor iOS7 de bewegingen voor achtergrond (die logo's doet 'zweven') uitschakelen, ik denk wel dat dat ook invloed heeft op batterij en met een volledig effen achtergrond hoeft deze functie niet.

Kopt inderdaad dat sommige apps wat met een stijlbreuk zitten of apps met een iOS6 gerelateerde interface nu wel heel hard afsteken. Whatsapp is zo een.

Het viel mij ook op dat de indicatie van netwerkdekking geoptimaliseerd is. Op sommige plaatsen heb ik nu betere dekking als voorheen.

De vernieuwde maps heeft nu turn by turn navigatie als je te voet bent, en een nachtmodus.

Dataverbruik kan nu per app bekeken worden en data kan per app uitgeschakeld worden. Bijzonder handig om een overzicht te krijgen van welke apps het meest doorwegen in verbruik en om bepaalde apps (zoals muziek) gewoon offline te laten zodat ze niet via iTunes match/iCloud/eerdere aankopen of iTunes Radio over 3G streamen met stevig verbruik als gevolg.
Zo kan je ook bijvoorbeeld zien hoeveel Foursquare ongeveer per incheck verbruikt, of hoeveel een facetimegesprek doorweegt tegenover skype.

Je kan nu apps tot 100MB downloaden over 3G ipv tot 50MB.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 96 keer
Te Koop forum

Ben er zelf best tevreden over, het is uiteraard wennen, maar vind het al bij al vlot werken en overzichtelijk. Bepaalde apps zijn uiteraard nog niet aangepast maar ik denk dat dit in de toekomst wel zal gebeuren, dit hangt uiteraard volledig vd dev's af.

Positieve noot voor mij is dat nu alles Notifications via Bluetooth doorgegeven kunne worden waardoor ze nu zonder problemen op mijn Pebble terecht komen.

Grootste negatief punt is voor mij op dit moment dat de All Day events id calendar momenteel niet in het Notification Center staan. Wreed lastig aangezien ik altijd met All Day events aanduid bij welke klant ik die dag moet zijn.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

Notification Center is heel handig geworden, ze hebben er duidelijk werk van gemaakt. Vooral leuk dat hij weet wanneer je naar je werk vertrekt (bij benadering) en dan laat weten hoe lang het rijden is met huidige verkeerssituatie.

Icons zijn wennen maar ik heb iOS 7 al sinds de beta's en eens je het gewoon bent is het iOS6 echt oud.
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Nog een nieuwigheid is dat je contacten kan blokkeren.
Verder is het voornamelijk wennen, maar het control center dat je toelaat snel enkele basisinstellingen te wijzigen is al een handige toevoeging.
Just enjoy life and don't whine about it.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Control Center werd ook wel serieus tijd, hier liepen ze echt wel hopeloos mee achter en het gebrek vandie mogelijkheden was voor heel veel mensen een reden om te jailbreaken.
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Ik mis in controle center het uit- en aan zetten van 3G of kan je dat erbij voegen ?

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Zorba
Elite Poster
Elite Poster

Nee dat gaat (nog) niet. Misschien is iOS 8? ;)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Nog klein verschil; volume van beltoon veranderen terwijl toestel geblokkeerd is lukt niet meer.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Het uiterlijk staat me toch niet echt aan van IOS7. Maar goed, het zal even wennen zijn en dan maakt het niks meer uit. Batterij is er precies een beetje op vooruit gegaan (iPad 2). In controll center kan 3G niet uitgeschakeld worden, waarom laten ze dat nu weg :? Ik had niet meteen door hoe ik apps moest afsluiten (ik zocht kruisjes). Vermoedelijk de laatste IOS versie voor iPad 2 dus ik zal het maar voor lief nemen.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

3G knop in Control Center is idd een misser. Maar ik merk wel dat die knop nu veel minder ver in de Settings structuur staat. Volgens mij moest je voorheen onder General gaan en dan nog wat klikken. Nu staat hij bovenaan onder Cellular. Kan ik voorlopig nog mee leven aangezien het een beetje vooruitgang is maar ze mogen hem toch snel toevoegen aan Control Center.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster

Bedoelen jullie een knop om 3G af te zetten, of gewoon mobiele data? 2de kan ik begrijpen, maar waarom je uw 3G zou afzetten is een raadsel voor mij :)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Om uw batterij te sparen ... zoeken naar een 3G antenne verbruikt absoluut het allermeeste op iOS. Push messages als je bijvoorbeeld onderweg bent kunnen perfect op EDGE, dus als je dan 3G afzet bespaar je serieus batterij. een push message is maar een paar kilobyte - kan je nu zien via settings > cellular.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Geen idee of het zo bedoeld wordt, maar velen zetten 3G uit om batterij te besparen en dan gewoon via Edge toch nog online zijn.

Edit: Selder was mij voor
Zorba
Elite Poster
Elite Poster

Goh ja zal ervan afhangen hoeveel je internet gebruikt zeker. Als ik dat elke keer aan moet zetten doe ik niets anders :)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Bij Proximus is Edge alleszins iets waar je liever niet op zit...
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Nog iets handig:

Het dataverbruik en overzicht per app houdt rekening met de simkaart. Steek je even een andere simkaart (=nummer) in, dan staat het dataverbruik op nul als je deze nog niet op dat toestel onder iOS7 gebruikte. Alle apps hebben ook geen dataverbruiksaanduiding meer tot zolang je op die sim geen data verbruikt. Steek je andere sim terug in, dan is alles terug zoals voorheen, met dataverbruik zoals voorheen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Ik had hier gisteren een iphone 4 in m'n handen en daar was het verdomd traag op.... verder vind ik de styling nogal plattekes, precies ne Wii nu ;-)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Ik had hier gisteren een iphone 4 in m'n handen en daar was het verdomd traag op....
Raar, heb intussen al meermaals gewerkt met een 4 met iOS7 en het leek helemaal niet trager, integendeel het leek sneller als onder iOS6.
Misschien meerdere apps open?
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

ik kan ook bevestigen dat mijn iphone 4 met ios 7 sneller is geworden.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Het feit dat ik sinds de update geen nieuwe apps kan installeren omdat ik de nieuwe App Store voorwaarden moet accepteren maar dat niet kan doen door een bug, en dat er een 4-tal apps niet meer werkt omdat ze niet proactief hun apps updaten alsook misschien geen 'standaarden' gebruiken voor het developen ervan, staat me niet zo aan :(

Voor dat eerste zou er al een fix in iOS 7.0.1 zijn, maar die kan ik na 3 dagen nog niet downloaden... Voor dat laatste is het natuurlijk afhankelijk van die firma die de apps onderhoud, en gezien het al een jaar duurde eer de app er was, vrees ik dat het hier nog eens lang zal duren... Het is een app voor m'n parlofoon, en van gelijk waar ik ben, krijg ik de oproepen binnen met video als er iemand aanbelt aan m'n deur.

Daarnaast gaat het wel redelijk sneller en vind ik de structuur beter, maar vooral die control center is handig, alleen jammer dat je daarmee 3G niet kan uitschakelen.

Maar sowieso als je 3G en WiFi zou uitschakelen en je jou iPhone kwijtspeelt, kan je die niet meer zoeken met "Find iPhone"... Of wel misschien? ;)
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer

iOS 7.0.1 is er voor de moment alleen voor iPhone 5C en 5S.

Ivm de iTunes voorwaarden, probeer deze eens op de computer te accepteren.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb iOs7 nu 48 uur op de iPhone 5 staan en batterij staat nog op 38%, dat is zeker niet minder dan bij iOs6, lijkt me zelfs iets beter.
Verder draait alles sneller, ook het laden van pagina's in Safari is beduidend vlotter.
Het uiterlijk is even wennen, maar valt eigenlijk beter mee dan ik verwachtte, gezien sommige reacties.
Al bij al tevreden dus.
Eén vreemd fenomeen is mij opgevallen : ik had 3G uitgezet (Base), kreeg dus Edge, maar na een tijdje sprong die in de statusbalk terug op 3G, ondanks dat in de voorkeuren 3G nog uit stond. Foutje in de statusbalk of houdt hij zich niet aan de instellingen ?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

'k Heb dat ook al eens menen te merken, ik kan me vergist hebben maar dacht ook dat ik 3G had uitgezet...
rolandvc
Plus Member
Plus Member

Ik had mij zeker niet vergist in dit geval. Ik ben speciaal naar de instellingen gaan kijken, daar stond 3G uitgeschakeld, tewijl de statusbalk 3G bleef aangeven.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Ah ok nee dat was bij mij niet het geval.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Diegene die zeggen dat ze 48u met een Iphone doen, en dan nog bijna 40% hebben.... Doe je iets met de phone?
Onder normaal gebruik reken ik: BT op, Wifi op, 3G op, push notifs aan, ... Dat is normaal gebruik. Elke keer liggen frullen met aan en uit zetten van dingen, dat is geen normaal gebruik.
Als ik dus zo werk, dan doe ik ongeveer op 8u de iphone naar <20%. Op mijn vrouw haar Iphone net hetzelfde. Op een kameraad zijn Iphone net hetzelfde en ga zo maar door...
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Uhu, ik bel redelijk wat op een dag en ik ben soms blij dat ik de werkdag rond kom met een volle batterij en ik leg WiFi af als ik op de baan ben.
3G ligt quasi nooit aan (enkel edge voor de mailtjes). Bluetooth uiteraard wel voor de carkit
48u is alleen mogelijk als die telefoon gewoon in je zak blijft zitten...
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Bluetooth aanlaten om aan te laten lijkt mij nutteloos.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

Mja het zou leuk zijn als mijn auto de bluetooth van mijn gsm zou kunnen wekken maar dat lijkt me moeilijk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

iRockabizzydilly schreef:Bluetooth aanlaten om aan te laten lijkt mij nutteloos.
Bleutooth aanzetten voor je 's morgens in je auto stapt, terug uit als je op het werk bent, terug aan als je 's avonds vetrekt, terug uit als je thuiskomt, terug aan als je naar cafe gaat, terug uit als je terug thuiskomt lijkt me ook een totaal absurde procedure voor een toestel van 6 a 700 euro :bang: (trouwens dit is hetzelfde probleem bij ieder merk).
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Niet iedereen gebruikt een carkit of bluetooth in't algemeen, en om in die gevallen aan te laten staan om aan te laten staan zoals ik het ook zei, is het absurd. En ja, velen doen dit?

Dit terzijde, want het is wat off topic.
rolandvc
Plus Member
Plus Member

Dafke schreef:Diegene die zeggen dat ze 48u met een Iphone doen, en dan nog bijna 40% hebben.... Doe je iets met de phone?
Onder normaal gebruik reken ik: BT op, Wifi op, 3G op, push notifs aan, ... Dat is normaal gebruik. Elke keer liggen frullen met aan en uit zetten van dingen, dat is geen normaal gebruik.
Als ik dus zo werk, dan doe ik ongeveer op 8u de iphone naar <20%. Op mijn vrouw haar Iphone net hetzelfde. Op een kameraad zijn Iphone net hetzelfde en ga zo maar door...
Als je op 8 uur tijd 80% van je batterij verbruikt staan er volgens mij echt wel dingen aan die niet moeten. Ik vind er niks abnormaals aan om zaken die je niet frequent gebruikt uit te zetten. Ik zit per dag zo'n 2 uur in de auto, waarom moet een energievreter als Bluetooth dan 24/24 blijven aanstaan ? Met het control center van iOS7 is dat met een klik aan en uit te zetten. Je laat thuis toch ook de hele dag het licht niet aan omdat het om 8 uur 's avonds donker wordt ?
Wifi en Push staan bij mij wel altijd aan. 3G zet ik enkel aan voor internet ; om enkel email te ontvangen en versturen is Edge ruimschoots voldoende.
En ik heb wel een aantal besparingstips opgevolgd over iOS7 die her en der te vinden zijn (uitzetten van bewegende achtergronden, automatische updates in de achtergrond, locatievoorzieningen voor een heleboel applicaties die je niet vaak gebruikt, ...). En wanneer ik naast mijn computer zit, ga ik ook niet surfen met de iPhone.
Ik geef toe dat die 48 uur gerekend zijn tijdens het weekend wanneer ik mijn toestel minder gebruik. Maar in de week haal ik met gemak toch de 24 uur met een batterij bij "normaal" gebruik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

rolandvc schreef:Ik zit per dag zo'n 2 uur in de auto, waarom moet een energievreter als Bluetooth dan 24/24 blijven aanstaan ?
Omdat het een SMARTphone is... als ik constant achter het ding moet aanlopen om vanalles aan en uit te zetten is m'n zin ook over (dan ga ik beter terug naar m'n oude Nokia die met Bluetooth aan zonder problemen een ganse week bleef werken).
rolandvc schreef:En ik heb wel een aantal besparingstips opgevolgd over iOS7 die her en der te vinden zijn (uitzetten van bewegende achtergronden, automatische updates in de achtergrond, locatievoorzieningen voor een heleboel applicaties die je niet vaak gebruikt, ...).
Tja, die tips heeft Nokia ook gegeven... als je alles uitzet (tot zelfs in het absurde van je telefoon zelf !) gaat hij inderdaad langer mee :bang:
rolandvc
Plus Member
Plus Member

Ik had het wel over dingen die je niet vaak gebruikt of niet nodig hebt, dat kan uiteraard voor iedereen verschillend zijn, maar er zitten echt overbodige zaken op, waar je niks mee doet en die enkel je batterijverbruik verhogen. Als je dan gaat redeneren 'ik heb er veel geld voor betaald, dan moet het ook voortdurend kunnen aanstaan', OK, maar dan moet je er ook het hogere verbruik bijnemen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

rolandvc schreef:Ik had het wel over dingen die je niet vaak gebruikt of niet nodig hebt
Op vakantie zal ik m'n Bluetooth ook uitzetten omdat ik het dan totaal niet gebruik... maar in Belgie blijft het toch aanstaan (ook al is het maar twee uur per dag).
rolandvc schreef:Als je dan gaat redeneren 'ik heb er veel geld voor betaald, dan moet het ook voortdurend kunnen aanstaan', OK, maar dan moet je er ook het hogere verbruik bijnemen.
Het gaat mij eerder om het feit dat fabrikanten het probleem van het verbruik blijven negeren... liever een telefoon die 1 mm platter is voor hen (en daarmee vaak duurder wordt) dan een grotere batterij die wel functioneel en zelfs nodig is.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Da's met 3G continu aan, schermhelderheid minstens op 50% (en automatisch aanpassen), WiFi continu aan, Bluetooth uit, continu mails over push, redelijk wat bellen en sms'en, surfen en nieuwsapps checken, GPS gedurende een trip van een uur, ...

iPhone 5, iOS7.

Zo'n ramp is het nu toch ook niet.

photo.PNG
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Zoals andere al zeiden.. het is inderdaad een smartphone van 800€.
Ik koop zo'n ding omdat het mijn leven zou makkelijker maken. En dan bedoel ik niet elke nadenken wanneer ik de auto instap dat ik BT weer op moet zetten, of gebouw x binnen ga waar geen wifi is, de wifi uit te schakelen, etc..
Dat ding moet werken, punt. Als er apps zijn doe notifs doorzenden, dan vind ik dat ook nuttig. Ik ga geen push uitschakelen omdat het de batterij verlengd, dan kan ik evengoed een Nokia 3210 terug opstarten.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Dafke schreef:Zoals andere al zeiden.. het is inderdaad een smartphone van 800€.
Ik koop zo'n ding omdat het mijn leven zou makkelijker maken. En dan bedoel ik niet elke nadenken wanneer ik de auto instap dat ik BT weer op moet zetten, of gebouw x binnen ga waar geen wifi is, de wifi uit te schakelen, etc..
Dat ding moet werken, punt. Als er apps zijn doe notifs doorzenden, dan vind ik dat ook nuttig. Ik ga geen push uitschakelen omdat het de batterij verlengd, dan kan ik evengoed een Nokia 3210 terug opstarten.
Het is niet dat het zo'n grote moeite is tegenwoordig met control center? En niet alle notificaties van alle apps zijn even interessant, je zet dan toch ook alleen de notificaties aan van de apps die wel interessant zijn?

U huis kost nog meer, maar laat je daarom ook altijd alle lichten aan omdat het makkelijker is dan altijd de schakelaar te gebruiken? De electriciteitsrekening zal ook oplopen.
Zelfde met een TV, kost gemiddeld genomen ook een smak geld en het kan minder dan uw smartphone, laar je die ook continu aanstaan omdat het makkelijker is? Opnieuw, de electriciteitsrekening zal oplopen.

Het punt is, blijkbaar is de perceptie anders voor verbruik op batterij als tegenover de stekker waar er toch maar stroom uit blijft komen, maar de rekening op het einde van't jaar wel volgt.
Ok, ze zouden batterijen kunnen verbeteren, maar intussen is het toch niet om te sterven om even een schakelaartje uit te klikken?
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”