Ik heb genoeg van TV-Vlaanderen en dacht over te stappen naar Telenet voor digitale TV.
Ik moet dan echter al 175 euro betalen als niet-klant om te starten (aftakkabel aansluiten aan distributiebakje op straat=50, daarom kan zelf-starter niet en moet comfort-installatie=75 en dan nog eens activatie op netwerk=50).
De startkosten kunnen lager mits whoppa, maar dan ben ik onbegrensd verbruik kwijt...
Daarom begin ik toch weer te denken aan BC-TV en vandaar mijn vraag:
is er iemand met recent materiaal (TV, decoder, afstandsbediening) die zowel digitale TV van TN als van BC heeft
en mij raad kan geven welk van beide te kiezen? In het bijzonder wat beeldkwaliteit betreft.
Hulp bij kiezen: iemand met tv van BC + TN?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 153 keer
Ik heb ze niet langs elkaar staan maar:
-thuis heb ik belgacom (v4 decoder met de nieuwe afstandsbediening, nieuwe klanten krijgen momenteel met wat geluk reeds de nieuwere v5, ik heb nog een v3b gehad meer dan een jaar geleden)
-in een vakantiehuis van de familie heb ik telenet (met de allernieuwste decoder met 3 ingebouwde tuners, nieuwe afstandbediening)
-bij mijn ouders gebruik ik soms de 1 versie oudere telenet decoder met de oude grijze afstandbediening
Inzake beeldkwaliteit van zenders moet jeje niets laten wijsmaken: telenet of belgacom, oude of nieuwe decoder dat scheelt allemaal niet veel.
Inzake snelheid van de decoders: bgc v3b => oude telenet decoder => bgc v4 => nieuwe telenet decoder. De bgc v5 kan ik niet plaatsen uit ervaring maar ik vermoed toch nog iets trager dan de nieuwe telenet dedocer. Vanaf bgc v4 is het echter allemaal best aanvaardbaar.
Inzake gebruiksgemak hebben beide systemen hun voor en nadelen maar zowel de interface als de opnameopties van telenet hebben voor mijn part een sterk streepje voor. De nieuwe telenet afstandbediening is echter nog steeds niet zo multifunctioneel als de nieuwe van belgacom.
Inzake installatiegemak wint belgacom dan weer: je plaatst je tv waar je maar wilt met een powerplug of netwerkkabel terwijl je bij telenet diezelfde puwerplug/netwerkkabel nodig hebt + de enorm onhandige coax-aansluiting.
Mijn conclusie: kijk je echt veel tv, en wil je daar ook wat extra voor betalen: telenet.
(ikzelf wil er niet extra voor betalen + verbruik te veel data op het internet om telenet te kunnen overwegen)
Algemene conclusie: eigenlijk kan niemand jou vertellen wat je moet nemen. Er zijn te veel kleine verschillen die afhankelijk van wat jij belangrijk vind de doorslag geven. Hands-on bij vrienden/familie proberen is de boodschap maar dan moet je mensen vinden die de nieuwste decoders reeds in huis hebben aangezien je normaal deze zou moeten krijgen.
-thuis heb ik belgacom (v4 decoder met de nieuwe afstandsbediening, nieuwe klanten krijgen momenteel met wat geluk reeds de nieuwere v5, ik heb nog een v3b gehad meer dan een jaar geleden)
-in een vakantiehuis van de familie heb ik telenet (met de allernieuwste decoder met 3 ingebouwde tuners, nieuwe afstandbediening)
-bij mijn ouders gebruik ik soms de 1 versie oudere telenet decoder met de oude grijze afstandbediening
Inzake beeldkwaliteit van zenders moet jeje niets laten wijsmaken: telenet of belgacom, oude of nieuwe decoder dat scheelt allemaal niet veel.
Inzake snelheid van de decoders: bgc v3b => oude telenet decoder => bgc v4 => nieuwe telenet decoder. De bgc v5 kan ik niet plaatsen uit ervaring maar ik vermoed toch nog iets trager dan de nieuwe telenet dedocer. Vanaf bgc v4 is het echter allemaal best aanvaardbaar.
Inzake gebruiksgemak hebben beide systemen hun voor en nadelen maar zowel de interface als de opnameopties van telenet hebben voor mijn part een sterk streepje voor. De nieuwe telenet afstandbediening is echter nog steeds niet zo multifunctioneel als de nieuwe van belgacom.
Inzake installatiegemak wint belgacom dan weer: je plaatst je tv waar je maar wilt met een powerplug of netwerkkabel terwijl je bij telenet diezelfde puwerplug/netwerkkabel nodig hebt + de enorm onhandige coax-aansluiting.
Mijn conclusie: kijk je echt veel tv, en wil je daar ook wat extra voor betalen: telenet.
(ikzelf wil er niet extra voor betalen + verbruik te veel data op het internet om telenet te kunnen overwegen)
Algemene conclusie: eigenlijk kan niemand jou vertellen wat je moet nemen. Er zijn te veel kleine verschillen die afhankelijk van wat jij belangrijk vind de doorslag geven. Hands-on bij vrienden/familie proberen is de boodschap maar dan moet je mensen vinden die de nieuwste decoders reeds in huis hebben aangezien je normaal deze zou moeten krijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ik had tot voor kort beide 'naast elkaar' staan en kon inderdaad wel opmerken dat bij de niet HD kanalen Telenet beter was, maar Belgacom HD kanalen hoeven niet onder te doen. Wat wel duidelijk opvalt is dat om een of andere reden de kleuren over Belgacom TV beter zijn. En voor dat de discussie hieromtrent verder gaat, zelfde TV en zelfde beeld- & kleurinstellingen.
Wil je filmkanalen en voetbal en je wil er stevig voor betalen dan is Telenet inderdaad de keuze. Wil je standaard gewoon tv, dan maakt het niet zoveel uit en zou ik eerder Belgacom opteren.
Qua digicorder/decoder maakt het tegenwoordig niet veel meer uit, de V5 decoder van Belgacom is wel behoorlijk zuiniger geworden en heeft nog enkele andere voordelen.
Wil je filmkanalen en voetbal en je wil er stevig voor betalen dan is Telenet inderdaad de keuze. Wil je standaard gewoon tv, dan maakt het niet zoveel uit en zou ik eerder Belgacom opteren.
Qua digicorder/decoder maakt het tegenwoordig niet veel meer uit, de V5 decoder van Belgacom is wel behoorlijk zuiniger geworden en heeft nog enkele andere voordelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Mag ik weten wat je heeft doen beslissen om weg te gaan bij TVV?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
- Bedankt: 3 keer
Ja, natuurlijk:Mag ik weten wat je heeft doen beslissen om weg te gaan bij TVV?
- om de haverklap veranderen hun zenders (van satelliet, transponder, codering...)
- ze richten zich steeds meer om hun eigen hardware en kun je het
met je eigen kwalitatieve hardware zelf uitzoeken
- je bent er als niet CSD-NL-klant een tweederangs klant: als iets niet
nodig is voor de Nederlanders dan kun je er lang op wachten
(nog geen vier-HD, vijf-HD, 2beHD, Eurosport2...)
- meerdere interessante zenders zijn weggevallen, waarvoor nauwelijks
iets kwalitatief in de plaats kwam
- er is nu uiteindelijk wel regionale TV, maar niet als je in West-VL woont...
- als je minder goed hoort en aangewezen bent op teletekst dan moet je
het VRT-journaal in SD volgen, want in HD komen de ondertitels seconden te vroeg.
Het heeft maanden geduurd bij TV-VL om dit om te lossen
en nu valt dit om de haverklap weer uit
- ze proppen hun transponders vol kanalen ten nadele van de beeldkwaliteit
(vergelijk maar eens met bv. ZDF, ARD, BBC, ITV...)
- de helpdesk stelt eigenlijk niets voor...
Ik heb al meer dan 30 jaar satelliet TV en ik vond TV-Vlaanderen een sympathiek project bij de start,
maar bij mij hebben ze het verprutst.
Ik moet er nog bij vermelden dat ik met ouder te worden meer op mijn gemak gesteld ben
en ook dat ik TV-Vlaanderen nooit gekozen heb omdat het goedkoopst schijnt.
Laatst gewijzigd door riji 03 sep 2013, 21:02, in totaal 1 gewijzigd.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Tenzij telenet nu ook al opnames online maakt vind ik dit bij bgc wel een voordeel. Je kan immers heel erg veel opslaan voor 30 dagen op die manier.lirec schreef: Inzake gebruiksgemak hebben beide systemen hun voor en nadelen maar zowel de interface als de opnameopties van telenet hebben voor mijn part een sterk streepje voor.
Wat filmkanalen betreft kan je met het oog op netflix net wel beter belgacom nemen. Netflix zal veel goedkoper zijn dan prime, heeft veel groter en permanent aanbod en zoiezo allemaal on demand + geen onozele limieten die roet in het eten gooien.iRockabizzydilly schreef:Wil je filmkanalen en voetbal en je wil er stevig voor betalen dan is Telenet inderdaad de keuze.
Wat het voetbal betreft :
bgc zend elke zaterdag nog steeds 5 eerste klasse matchen uit. Je kan ook een abo nemen op alle championsleague wedstrijden. (vind het persoonlijk meer iets voor de echte voetbal freaks.)
Voor de toekomst zie ik de exclusiviteit nog verdwijnen. Het bedrag van het voetbal contract zal niet meer belastingvrij zijn en als de clubs het huidige bedrag willen behouden zal het contract veel meer moeten kosten en ik denk dat geen van beide (bgc-tn) dit zullen kunnen ophoesten wat kan resulteren in een gezamelijke constructie. Het blijft speculatie maar ik denk dat gezien de ontwikkelingen op dit vlak er toch wel een verandering zit aan te komen volgende keer.
Laatst gewijzigd door Heronic 04 sep 2013, 17:44, in totaal 1 gewijzigd.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
En natuurlijk niet vergeten het aanbod van TV zenders.
Als je absoluut ARD en ZDF wil hebben, dan is het beter naar Telenet te gaan, daar Belgacom die 2 Duitse zenders uit het aanbod verwijderd hebben.
Exclusieve zenders bij Telenet: Q-Music (TV zender), Libelle TV, Lacht, Prime, Music Choise, BBC Entertainment, National Geographic HD.
Exclusieve zenders bij Belgacom: France 2 HD, La Trois HD, Anne, MyZen HD.
Alle Vlaamse zenders al dan niet HD zitten bij beide providers in het aanbod.
De Nederlandse zenders zitten ook bij de 2 providers in hun aanbod, weliswaar enkel in SD, dus geen HD zenders zoals bij TV Vlaanderen.
Als je absoluut ARD en ZDF wil hebben, dan is het beter naar Telenet te gaan, daar Belgacom die 2 Duitse zenders uit het aanbod verwijderd hebben.
Exclusieve zenders bij Telenet: Q-Music (TV zender), Libelle TV, Lacht, Prime, Music Choise, BBC Entertainment, National Geographic HD.
Exclusieve zenders bij Belgacom: France 2 HD, La Trois HD, Anne, MyZen HD.
Alle Vlaamse zenders al dan niet HD zitten bij beide providers in het aanbod.
De Nederlandse zenders zitten ook bij de 2 providers in hun aanbod, weliswaar enkel in SD, dus geen HD zenders zoals bij TV Vlaanderen.
-
- Pro Member
Wat het zenderaanbod betreft: voetbal is bij mij niet doorslaggevend
en ik heb nog een massa zenders die vrij op satelliet te ontvangen zijn.
(zowel Duitse als die van het U.K.).
Ik zal wel het pakket lifestyle & docu moeten bijnemen.
en ik heb nog een massa zenders die vrij op satelliet te ontvangen zijn.
(zowel Duitse als die van het U.K.).
Ik zal wel het pakket lifestyle & docu moeten bijnemen.
-
- Elite Poster
@heronic
ivm quote 1: als ik keuze heb tussen
-bij telenet van het gehele zenderaanbod tot 3 gelijktijdige opnames te maken (of 2 opnames en 1 kijken)
-bij belgacom maximaal 1 opname van het gehele zenderaanbod en daarnaast onbeperkt aantal opnames MAAR van een beperkt zenderaanbod, slechts 30 dagen bewaard en serieopnames kunnen niet. (Je kan weliswaar daarbuiten wel kijken naar eender wat je wil)
wel dan kies ik toch wel volmondig voor telenet.....meer dan 3 gelijktijdige zaken heb je nooit nodig, 2 gelijktijdige serieopnames of 2 gelijktijdige opnames die niet beschikbaar zijn op npvr komt wel vaak voor.
die tweede quote heb ik geheel niet geschreven, deze was van iRockabizzydilly, graag correctie.
edit: toevoeging => Het is zelfs erger dan dat bij belgacom: als ik eerst iets selecteer om op te nemen op bvb één(hd) en daarna iets gelijktijdig wil opnemen op bbc dan krijg ik een error en moet ik selecteren welke ik wil behouden, de andere word niet opgenomen. Als ik echter eerst bbc selecteer om op te nemen en daarna één(hd) dan is er geen probleem. Als je het systeem begrijpt dat de eerste opname op hd gebeurd en daarna via npvr snap je dat.....de gewone consument echter niet. Hoe moeilijk is het nu om melding te maken: "as je deze opname wilt maken gebeurt deze lokaal, hierdoor dienen wij uw andere opname op het netwerk te maken. De opname op het netwerk kan u echter slechts 30 dagen herbekijken. Akkoord/niet akkoord selecteren en klaar" Dat is duidelijk voor de normale consument en makkelijker/sneller in gebruik voor zei die het systeem al begrepen.
Bij telenet kan je simpelweg 3 opnames gelijktijdig maken en daarvan 1 bekijken (of 2 opnames en een 3e andere zender bekijken uiteraard). Heel simpel heel duidelijk en functioneler dan belgacom's oplossing.
-bij telenet van het gehele zenderaanbod tot 3 gelijktijdige opnames te maken (of 2 opnames en 1 kijken)
-bij belgacom maximaal 1 opname van het gehele zenderaanbod en daarnaast onbeperkt aantal opnames MAAR van een beperkt zenderaanbod, slechts 30 dagen bewaard en serieopnames kunnen niet. (Je kan weliswaar daarbuiten wel kijken naar eender wat je wil)
wel dan kies ik toch wel volmondig voor telenet.....meer dan 3 gelijktijdige zaken heb je nooit nodig, 2 gelijktijdige serieopnames of 2 gelijktijdige opnames die niet beschikbaar zijn op npvr komt wel vaak voor.
die tweede quote heb ik geheel niet geschreven, deze was van iRockabizzydilly, graag correctie.
edit: toevoeging => Het is zelfs erger dan dat bij belgacom: als ik eerst iets selecteer om op te nemen op bvb één(hd) en daarna iets gelijktijdig wil opnemen op bbc dan krijg ik een error en moet ik selecteren welke ik wil behouden, de andere word niet opgenomen. Als ik echter eerst bbc selecteer om op te nemen en daarna één(hd) dan is er geen probleem. Als je het systeem begrijpt dat de eerste opname op hd gebeurd en daarna via npvr snap je dat.....de gewone consument echter niet. Hoe moeilijk is het nu om melding te maken: "as je deze opname wilt maken gebeurt deze lokaal, hierdoor dienen wij uw andere opname op het netwerk te maken. De opname op het netwerk kan u echter slechts 30 dagen herbekijken. Akkoord/niet akkoord selecteren en klaar" Dat is duidelijk voor de normale consument en makkelijker/sneller in gebruik voor zei die het systeem al begrepen.
Bij telenet kan je simpelweg 3 opnames gelijktijdig maken en daarvan 1 bekijken (of 2 opnames en een 3e andere zender bekijken uiteraard). Heel simpel heel duidelijk en functioneler dan belgacom's oplossing.
-
- Pro Member
Misschien een wat domme vraag,
maar kan je bij het afspelen van je opnames nog altijd "snel doorspoelen"?
Ik meen mij te herinneren dat dit (in de toekomst?) niet meer zou kunnen
omwille van de reclame.
(Terloops, hier heeft TV-Vlaanderen een troef omdat je met een geschikte ontvanger
alle opnames kunt exporteren, zelfs direct op je NAS opnemen, gedecodeerd.)
maar kan je bij het afspelen van je opnames nog altijd "snel doorspoelen"?
Ik meen mij te herinneren dat dit (in de toekomst?) niet meer zou kunnen
omwille van de reclame.
(Terloops, hier heeft TV-Vlaanderen een troef omdat je met een geschikte ontvanger
alle opnames kunt exporteren, zelfs direct op je NAS opnemen, gedecodeerd.)
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik had tot kort Telenet voor alles, en dit was toen met de laatste decoder. En nu terug bgc met de v5 de decoder en moet zeggen dat ik van kwaliteit echt geen verschil meer zie. De nieuwe box van bgc is veel kleiner en sneller geworden. En voor mij is het aanbod van bgc perfect aangezien ik het pakket multi nl erbij genomen heb en hier eigenlijk alles in zit voor groot en klein. Kheb een maxi abbo genomen met tv en internet. En ik heb nu geen limiet meer zoals ik bij Telenet wel had
[
Post made via mobile device ]
[

- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Dat beperkte zenderaanbod beslaat wel alle vlaamse zenders(incl de HD kanalen) plus de franstalige. Ik denk dat je het marktaandeel van dit "beperkte zenderaanbod" een beetje onderschat. Voor veel mensen zijn dat immers DE zenders.lirec schreef:@heronic
Het is vast hierdoor dat ik helemaal niet de indruk heb maar 1 opname te kunnen maken. Integendeel! Ik kan wel degelijk meerdere opnames maken.
Daarnaast wil ik ook nog de kleine nuance aanbrengen dat je naast de vlaamse en franstalige zenders evengoed nog een andere (bv discovery) kan opnemen!
Bij wijze van test :
Ik ben nu cheers (canvas HD) + echte verhalen (vtm hd) + the simpsons (2be hd) + discovery sience aan het opnemen... 4 in totaal dus.
Hoeveel meer zou een mens zo willen opnemen denk ik dan zo?
Ik heb 2 decoders en zal eens wat verdere testen doen.
Verder wat bedoel je met "serieopnames kunnen niet"? Lijkt wel degelijk te kunnen.
“Insanity is my only means of relaxation "
-
- Elite Poster
Tenzei dit de afgelopen maanden ineens gewijzigd is kan je via npvr geen serieopnames plannen. Enkel individuele afleveringen waren mogelijk. Technisch gezien had dit geen enkele reden, mogelijk hebben ze dit dan opgelost als dit nu wel zou kunnen.
Ik betwist niet dat npvr allicht een enorm groot stuk van het kijkpercentage van de gemiddelde consument beslaat. Ik ben echter iemand die vaak zenders wenst op te nemen daarbuiten en dan loop je tegen ergernissen aan.
Ik betwist niet dat npvr allicht een enorm groot stuk van het kijkpercentage van de gemiddelde consument beslaat. Ik ben echter iemand die vaak zenders wenst op te nemen daarbuiten en dan loop je tegen ergernissen aan.
- bralm
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 18 keer
In mijn vorige woonst had ik Belgacom TV en ik was hier zeer tevreden van. Omdat ik dit destijds in een pack nam kreeg ik hier ook nog eens twee betaalzender pakketten gratis bij. Waar ik nu woon heb ik Telenet met de simpele reden dat ik slechts op een 8d 20/2 VDSL2 lijn zit en ik nog wat bandbreedte voor mijn internet wil overhouden. Ik één Digicorder en twee Digiboxen.
-
- Pro Member
en welk van beiden zou je nu verkiezen voor digitale TV?Re: Hulp bij kiezen: iemand met tv van BC + TN?
Berichtdoor bralm op 11 sep 2013, 08:53
In mijn vorige woonst had ik Belgacom TV en ik was hier zeer tevreden van. Omdat ik dit destijds in een pack nam kreeg ik hier ook nog eens twee betaalzender pakketten gratis bij. Waar ik nu woon heb ik Telenet met de simpele reden dat ik slechts op een 8d 20/2 VDSL2 lijn zit en ik nog wat bandbreedte voor mijn internet wil overhouden. Ik één Digicorder en twee Digiboxen.
Vooral wat beeldkwaliteit betreft, de reacties gaan in de richting dat beiden ongeveer gelijk zijn.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Ivm met beeldkwaltiet is BGC beter (HD)
Dit heb ik eens gelezen in een krant waardoor alle providers in belgie werden vergelijken.
BGC kwam toen op de 2de plaatst en telenet op de 9de plaats.
De grootste reden was toen dat telenet op de minder bekeken zenders de bandbreedte naar beneden trokken. BBC hoorde daar ook bij.
Jammer dat ik dit artikel niet meer kan terugvinden, was zeer interesant
Dit heb ik eens gelezen in een krant waardoor alle providers in belgie werden vergelijken.
BGC kwam toen op de 2de plaatst en telenet op de 9de plaats.
De grootste reden was toen dat telenet op de minder bekeken zenders de bandbreedte naar beneden trokken. BBC hoorde daar ook bij.
Jammer dat ik dit artikel niet meer kan terugvinden, was zeer interesant
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Straffe uitspraak wetende dat BGC altijd al lagere bitrates heeft gebruikt dan TN.schneider schreef:Ivm met beeldkwaltiet is BGC beter (HD)
En wie mogen dan die andere 8 aanbieders zijn ? (of zeven want BGC heb je al).schneider schreef:BGC kwam toen op de 2de plaatst en telenet op de 9de plaats.
Buiten een rechtstreeks sat-feed van de zender zelf (en dus niet via TVV) denk ik niet dat je betere kwaliteit kan krijgen en dat je eigenlijk kan stellen dat BGC en TN beide zo goed als evenwaardig zijn (misschien soms afwisselend wat beter bij de ene of de andere voor een specifieke zender).
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 12 sep 2013, 16:26, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Wat de HD zenders betreft: bij beide providers is de kwaliteit hetzelfde dus evengoed.
Bij de SD zenders ligt dat anders, ik heb de indruk dat bij Telenet beter is dan bij Belgacom.
Bij de SD zenders ligt dat anders, ik heb de indruk dat bij Telenet beter is dan bij Belgacom.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Het waren er 12 dacht ik, is langer dan een jaar geleden. Weet niet meer wie nummer één stond. Maar zeker geen bekende.r2504 schreef: En wie mogen dan die andere 8 aanbieders zijn ? (of zeven want BGC heb je al).
Buiten een rechtstreeks sat-feed van de zender zelf (en dus niet via TVV) denk ik niet dat je betere kwaliteit kan krijgen en dat je eigenlijk kan stellen dat BGC en TN beide zo goed als evenwaardig zijn (misschien soms afwisselend wat beter bij de ene of de andere voor een specifieke zender).
Ondertussen is er al veel veranderd. Ik gaan mijn best doen het artikel terug te vinden
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Laat ons een poging doen...schneider schreef:Het waren er 12 dacht ik, is langer dan een jaar geleden. Weet niet meer wie nummer één stond. Maar zeker geen bekende.
- Sat (rechtstreeks feed TV zender)
- Sat (via provider zoals TVV)
- BGC
- Scarlet (maar is identiek aan BGC)
- Telenet
- Mobistar (maar was ook TVV)
- VOO
... dus ja met veel moeite kom ik er misschien en dan spreken we nog niet over het hebben van de Vlaamse zenders.
-
- Pro Member
Ik ben zelf naar een grote winkel geweest en heb even kunnen vergelijken (natuurlijk een heel beperkte basis)
en ik beaam de menig van anderen op het forum: zowel bij TN als bij BC is de beeldkwaliteit in orde,
maar als ik echt op die basis moet kiezen zou ik TN nemen.
en ik beaam de menig van anderen op het forum: zowel bij TN als bij BC is de beeldkwaliteit in orde,
maar als ik echt op die basis moet kiezen zou ik TN nemen.
-
- Pro Member
Met Rex & Rio zal het geen Telenet worden.
Immers ik moet de zenders van het documentaire pakket erbij hebben (6 euro/mnd),
maar om daar nu 15 euro per maand te betalen, dat zie wij niet zitten.
Nu maar hopen dat Belgacom ook niet zo'n strategie begint...
Immers ik moet de zenders van het documentaire pakket erbij hebben (6 euro/mnd),
maar om daar nu 15 euro per maand te betalen, dat zie wij niet zitten.
Nu maar hopen dat Belgacom ook niet zo'n strategie begint...